Sami Saikkonen ATPL

Anonyymi-ap

Sami joka oli osallisena kuolemaan johtaneet sä onnettomuudessa taannoin on kohta ATPL. Kuinka kauan kestää että tulee seuraava onnettomuus jos hän jatkaa koulutuksen tai vaikka vaan yleisilmailun parissa? Monen mielestä varsin asenne vammainen henkilö.

9

1726

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Myös kateus on asennevamma.
      Ja niin Samilla kuin muillakin ATPL- teorian opiskelleilla on mahdollisuus saada ATPL(A)-lupakirja kun ensin hankkii CPL(A) lupakirjan ja kun kokonaislentokokemusta on vähintään 1500 h ja kokemusta 2 hengen ohjaamotyöskentelystä (lentoyhtiössä perämiehenä) 500 h.

    • Anonyymi

      Kiinnostava aloitus.

      Miten Saikkonen aiheutti tarkastettavalle sydänkohtauksen?

    • Anonyymi

      Sami on ihminen.

      ATPL on ilmailulupakirja. Airline Transport Pilot License.

      Avausviestissä sanotaan että ” Sami… on kohta ATPL”.
      Eikä ole.

    • Anonyymi

      Sehän oli lento semmosella lentokoneella ja miehistöllä, että sitä ei olisi ikinä pitänyt lentää.

    • Anonyymi

      Kiitos keskustelun avaajalle lämpimästä huolenpidosta.

      Koska ilmiselvästi et tunne ilmailualaa kerron, että viranomaisprosessi pitää todella hyvää huolta tällaisista asioista; lienen yksi suomen tarkimmin testatuista ja tutkituista lentäjistä sekä fyysisesti että henkisesti.

      Toivon myös, ettet koskaan joudu tilanteeseen missä joku ystäväsi kukistuu verenkiertohäiriön takia.

      Kaikkea hyvää anonyymille -ap:lle ja muille asiasta kiinnostuneille.

      Iloa ja innostusta loppukesään,
      Sami Saikkonen

      • Anonyymi

        Sami Saikkoselle tsempit.


      • Anonyymi

        Hiljaista on ollut,

        Onnettomuustutkinta ei päässyt selvyyteen siitä, tapahtuiko aortan repeytymä ilmassa vai törmäyksen seurauksena. Mutta jos kuuntelee Samin selitystä, vaikuttaa siltä, että koko tapahtuma tiivistyy oppilaan sairaskohtaukseen – ikään kuin kaikki muu olisi ollut kunnossa ja kohtalo vain puuttui peliin.

        Tämä on inhimillistä. Kun tilanne menee pieleen, psyyke etsii pelastusköyttä: jotain, joka vapauttaa meidät vastuusta. Sairaskohtaus on siihen täydellinen. Se on odottamaton, traaginen ja ulkopuolinen. Mutta samalla se hämärtää ne seikat, jotka loivat onnettomuudelle otolliset olosuhteet jo ennen kuin mitään tapahtui.

        "Aloitettaessa kaartoa kohti kiitotien kynnystä, lentokorkeus oli enää 600 jalkaa keskimääräisen merenpinnan yläpuolella, joten kaarto suoritettiin hyvin matalalta. Lisäksi loppukaarto aloitettiin vain noin 400 metrin etäisyydellä kiitotien keskiviivasta, joten kiitotielle pääsy on edellyttänyt jyrkkää kaartamista. Kaarron aikana lentokoneen ilmanopeus on hidastunut lähelle sakkausnopeutta. Kaarto on suoritettu lentokoneen aerodynaamisen suorituskyvyn äärirajoilla, ja lennonopettajan mahdollisuus havaita tilanteen kehittyminen on ollut puuttuvien mittarien ja sakkausvaroittimen puuttumisen takia rajoittunut. Koulutettava ohjaaja oli vielä minuuttia ennen maahan törmäystä toimintakykyinen. Koulutettavan ohjaajan sairauskohtaus on tapahtunut hyvin lähellä maanpintaa tai välittömästi törmäyksen jälkeen."

        Viimeinen maaliinlasku aloitettiin 600 ft AGL – puolet siitä, mitä paikallinen kerho suosittelee. Loppukaarto aloitettiin vain 400 metrin päässä kiitotielinjasta, edelleen n. puolet normaalista, jyrkkä kaarto oli väistämätön. Nopeus hidastui lähelle sakkausrajaa. Kaarto suoritettiin koneen aerodynaamisen suorituskyvyn äärirajoilla. Ja koneessa, jota ei ollut edes sallittua käyttää kyseiseen harjoitukseen, takaohjaamon polkimet oli jätetty asentamatta.

        Tämä kaikki kouluennolla.
        Harmillista tosiaan että tämä hyvin valmisteltu ja harkiten suoritettu lento päättyi onnettomuuteen sairaskohtauksen takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiljaista on ollut,

        Onnettomuustutkinta ei päässyt selvyyteen siitä, tapahtuiko aortan repeytymä ilmassa vai törmäyksen seurauksena. Mutta jos kuuntelee Samin selitystä, vaikuttaa siltä, että koko tapahtuma tiivistyy oppilaan sairaskohtaukseen – ikään kuin kaikki muu olisi ollut kunnossa ja kohtalo vain puuttui peliin.

        Tämä on inhimillistä. Kun tilanne menee pieleen, psyyke etsii pelastusköyttä: jotain, joka vapauttaa meidät vastuusta. Sairaskohtaus on siihen täydellinen. Se on odottamaton, traaginen ja ulkopuolinen. Mutta samalla se hämärtää ne seikat, jotka loivat onnettomuudelle otolliset olosuhteet jo ennen kuin mitään tapahtui.

        "Aloitettaessa kaartoa kohti kiitotien kynnystä, lentokorkeus oli enää 600 jalkaa keskimääräisen merenpinnan yläpuolella, joten kaarto suoritettiin hyvin matalalta. Lisäksi loppukaarto aloitettiin vain noin 400 metrin etäisyydellä kiitotien keskiviivasta, joten kiitotielle pääsy on edellyttänyt jyrkkää kaartamista. Kaarron aikana lentokoneen ilmanopeus on hidastunut lähelle sakkausnopeutta. Kaarto on suoritettu lentokoneen aerodynaamisen suorituskyvyn äärirajoilla, ja lennonopettajan mahdollisuus havaita tilanteen kehittyminen on ollut puuttuvien mittarien ja sakkausvaroittimen puuttumisen takia rajoittunut. Koulutettava ohjaaja oli vielä minuuttia ennen maahan törmäystä toimintakykyinen. Koulutettavan ohjaajan sairauskohtaus on tapahtunut hyvin lähellä maanpintaa tai välittömästi törmäyksen jälkeen."

        Viimeinen maaliinlasku aloitettiin 600 ft AGL – puolet siitä, mitä paikallinen kerho suosittelee. Loppukaarto aloitettiin vain 400 metrin päässä kiitotielinjasta, edelleen n. puolet normaalista, jyrkkä kaarto oli väistämätön. Nopeus hidastui lähelle sakkausrajaa. Kaarto suoritettiin koneen aerodynaamisen suorituskyvyn äärirajoilla. Ja koneessa, jota ei ollut edes sallittua käyttää kyseiseen harjoitukseen, takaohjaamon polkimet oli jätetty asentamatta.

        Tämä kaikki kouluennolla.
        Harmillista tosiaan että tämä hyvin valmisteltu ja harkiten suoritettu lento päättyi onnettomuuteen sairaskohtauksen takia.

        On yllättävää, ettei Sami ole kommentoinut tätä uutta kirjoitusta. Aiemmassa keskustelussa hän puolusti niin vahvasti sairauskohtausteoriaa, että luulisi hänen löytävän argumentteja myös näihin näkökulmiin.

        Ehkä hän ei kuitenkaan halua jatkaa. Onneksi onnettomuusraportti kertoo faktat niille, jotka viitsivät sen lukea.

        Toivottavasti vastaavia tapauksia ei enää nähdä tältä kävelevältä katastrofilta.


    • Anonyymi

      58 ja 33

      63 ja 38
      68 ja 43
      73 ja 48
      78 ja 53
      83 ja 58
      88 ja 63
      93 ja 68
      98 ja 73
      103 ja 78

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

      Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      215
      4065
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

      se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      111
      2573
    3. Miten löydän sinut

      Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      38
      2285
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

      Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      80
      1390
    5. Vaikea tilanne

      Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      86
      1288
    6. Milloin kaivatullasi

      .. on nimipäivä?
      Ikävä
      48
      1149
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

      kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      75
      1027
    8. Ne viimeiset kerrat

      Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      893
    9. Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme

      Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu
      Ikävä
      58
      871
    10. Missä kunnassa kaivattusi asuu

      Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      44
      832
    Aihe