Sami joka oli osallisena kuolemaan johtaneet sä onnettomuudessa taannoin on kohta ATPL. Kuinka kauan kestää että tulee seuraava onnettomuus jos hän jatkaa koulutuksen tai vaikka vaan yleisilmailun parissa? Monen mielestä varsin asenne vammainen henkilö.
Sami Saikkonen ATPL
9
1667
Vastaukset
- Anonyymi
Myös kateus on asennevamma.
Ja niin Samilla kuin muillakin ATPL- teorian opiskelleilla on mahdollisuus saada ATPL(A)-lupakirja kun ensin hankkii CPL(A) lupakirjan ja kun kokonaislentokokemusta on vähintään 1500 h ja kokemusta 2 hengen ohjaamotyöskentelystä (lentoyhtiössä perämiehenä) 500 h. - Anonyymi
Kiinnostava aloitus.
Miten Saikkonen aiheutti tarkastettavalle sydänkohtauksen? - Anonyymi
Sami on ihminen.
ATPL on ilmailulupakirja. Airline Transport Pilot License.
Avausviestissä sanotaan että ” Sami… on kohta ATPL”.
Eikä ole. - Anonyymi
Sehän oli lento semmosella lentokoneella ja miehistöllä, että sitä ei olisi ikinä pitänyt lentää.
- Anonyymi
Kiitos keskustelun avaajalle lämpimästä huolenpidosta.
Koska ilmiselvästi et tunne ilmailualaa kerron, että viranomaisprosessi pitää todella hyvää huolta tällaisista asioista; lienen yksi suomen tarkimmin testatuista ja tutkituista lentäjistä sekä fyysisesti että henkisesti.
Toivon myös, ettet koskaan joudu tilanteeseen missä joku ystäväsi kukistuu verenkiertohäiriön takia.
Kaikkea hyvää anonyymille -ap:lle ja muille asiasta kiinnostuneille.
Iloa ja innostusta loppukesään,
Sami Saikkonen- Anonyymi
Sami Saikkoselle tsempit.
- Anonyymi
Hiljaista on ollut,
Onnettomuustutkinta ei päässyt selvyyteen siitä, tapahtuiko aortan repeytymä ilmassa vai törmäyksen seurauksena. Mutta jos kuuntelee Samin selitystä, vaikuttaa siltä, että koko tapahtuma tiivistyy oppilaan sairaskohtaukseen – ikään kuin kaikki muu olisi ollut kunnossa ja kohtalo vain puuttui peliin.
Tämä on inhimillistä. Kun tilanne menee pieleen, psyyke etsii pelastusköyttä: jotain, joka vapauttaa meidät vastuusta. Sairaskohtaus on siihen täydellinen. Se on odottamaton, traaginen ja ulkopuolinen. Mutta samalla se hämärtää ne seikat, jotka loivat onnettomuudelle otolliset olosuhteet jo ennen kuin mitään tapahtui.
"Aloitettaessa kaartoa kohti kiitotien kynnystä, lentokorkeus oli enää 600 jalkaa keskimääräisen merenpinnan yläpuolella, joten kaarto suoritettiin hyvin matalalta. Lisäksi loppukaarto aloitettiin vain noin 400 metrin etäisyydellä kiitotien keskiviivasta, joten kiitotielle pääsy on edellyttänyt jyrkkää kaartamista. Kaarron aikana lentokoneen ilmanopeus on hidastunut lähelle sakkausnopeutta. Kaarto on suoritettu lentokoneen aerodynaamisen suorituskyvyn äärirajoilla, ja lennonopettajan mahdollisuus havaita tilanteen kehittyminen on ollut puuttuvien mittarien ja sakkausvaroittimen puuttumisen takia rajoittunut. Koulutettava ohjaaja oli vielä minuuttia ennen maahan törmäystä toimintakykyinen. Koulutettavan ohjaajan sairauskohtaus on tapahtunut hyvin lähellä maanpintaa tai välittömästi törmäyksen jälkeen."
Viimeinen maaliinlasku aloitettiin 600 ft AGL – puolet siitä, mitä paikallinen kerho suosittelee. Loppukaarto aloitettiin vain 400 metrin päässä kiitotielinjasta, edelleen n. puolet normaalista, jyrkkä kaarto oli väistämätön. Nopeus hidastui lähelle sakkausrajaa. Kaarto suoritettiin koneen aerodynaamisen suorituskyvyn äärirajoilla. Ja koneessa, jota ei ollut edes sallittua käyttää kyseiseen harjoitukseen, takaohjaamon polkimet oli jätetty asentamatta.
Tämä kaikki kouluennolla.
Harmillista tosiaan että tämä hyvin valmisteltu ja harkiten suoritettu lento päättyi onnettomuuteen sairaskohtauksen takia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hiljaista on ollut,
Onnettomuustutkinta ei päässyt selvyyteen siitä, tapahtuiko aortan repeytymä ilmassa vai törmäyksen seurauksena. Mutta jos kuuntelee Samin selitystä, vaikuttaa siltä, että koko tapahtuma tiivistyy oppilaan sairaskohtaukseen – ikään kuin kaikki muu olisi ollut kunnossa ja kohtalo vain puuttui peliin.
Tämä on inhimillistä. Kun tilanne menee pieleen, psyyke etsii pelastusköyttä: jotain, joka vapauttaa meidät vastuusta. Sairaskohtaus on siihen täydellinen. Se on odottamaton, traaginen ja ulkopuolinen. Mutta samalla se hämärtää ne seikat, jotka loivat onnettomuudelle otolliset olosuhteet jo ennen kuin mitään tapahtui.
"Aloitettaessa kaartoa kohti kiitotien kynnystä, lentokorkeus oli enää 600 jalkaa keskimääräisen merenpinnan yläpuolella, joten kaarto suoritettiin hyvin matalalta. Lisäksi loppukaarto aloitettiin vain noin 400 metrin etäisyydellä kiitotien keskiviivasta, joten kiitotielle pääsy on edellyttänyt jyrkkää kaartamista. Kaarron aikana lentokoneen ilmanopeus on hidastunut lähelle sakkausnopeutta. Kaarto on suoritettu lentokoneen aerodynaamisen suorituskyvyn äärirajoilla, ja lennonopettajan mahdollisuus havaita tilanteen kehittyminen on ollut puuttuvien mittarien ja sakkausvaroittimen puuttumisen takia rajoittunut. Koulutettava ohjaaja oli vielä minuuttia ennen maahan törmäystä toimintakykyinen. Koulutettavan ohjaajan sairauskohtaus on tapahtunut hyvin lähellä maanpintaa tai välittömästi törmäyksen jälkeen."
Viimeinen maaliinlasku aloitettiin 600 ft AGL – puolet siitä, mitä paikallinen kerho suosittelee. Loppukaarto aloitettiin vain 400 metrin päässä kiitotielinjasta, edelleen n. puolet normaalista, jyrkkä kaarto oli väistämätön. Nopeus hidastui lähelle sakkausrajaa. Kaarto suoritettiin koneen aerodynaamisen suorituskyvyn äärirajoilla. Ja koneessa, jota ei ollut edes sallittua käyttää kyseiseen harjoitukseen, takaohjaamon polkimet oli jätetty asentamatta.
Tämä kaikki kouluennolla.
Harmillista tosiaan että tämä hyvin valmisteltu ja harkiten suoritettu lento päättyi onnettomuuteen sairaskohtauksen takia.On yllättävää, ettei Sami ole kommentoinut tätä uutta kirjoitusta. Aiemmassa keskustelussa hän puolusti niin vahvasti sairauskohtausteoriaa, että luulisi hänen löytävän argumentteja myös näihin näkökulmiin.
Ehkä hän ei kuitenkaan halua jatkaa. Onneksi onnettomuusraportti kertoo faktat niille, jotka viitsivät sen lukea.
Toivottavasti vastaavia tapauksia ei enää nähdä tältä kävelevältä katastrofilta.
- Anonyymi
58 ja 33
63 ja 38
68 ja 43
73 ja 48
78 ja 53
83 ja 58
88 ja 63
93 ja 68
98 ja 73
103 ja 78
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.734966Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.113359Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j202655Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.571717- 471566
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441336- 941322
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2191113Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.711005IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra51889