Teravoima akkusähkösopimukset 4 snt/kwh

Anonyymi-ap

Tämähän kuulostaisi hyvältä, että sähkö kaikkineen maksaisi 4 snt/kwh.

Miksi sähkönjakelijat luopuisivat monopolistaan ja tekisivät ko. toimijan kanssa sopimuksen murto-osahinnalla, mitä saa kuluttajilta lypsettyä?

18

2896

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mikä on tämän turhan aloituksen pointti paitsi mainostaa jotain Teravoimaa ??

• Anonyymi

No niinpä,onhan se hirveetä kun joku kertoo mistä vois saada edullisempaa sähköä. Sais hävetä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No niinpä,onhan se hirveetä kun joku kertoo mistä vois saada edullisempaa sähköä. Sais hävetä!

Hanki aurinko paneelit saat ilmaista sähköä aina

• Anonyymi

Spekuloida aiheella, onko tällainen mahdollista monopoli-Suomessa

• Anonyymi

Mikä monopoli se on. Eiköhän kaikilla sähköyhtiöillä ole sama mahdollisuus. Ja tuohan olis loisto juttu niin sais carunat ja muut riistäjät haistaa pitkän ja haisevan p....n.

• Anonyymi

Tuskinpa hinta tuohon jää, jos siihen sisältyy kaikki eli sähkö ja sähkön siirto.
      Varmasti korottavat hintoja, kun saavat asiakkaita liittymään.

• Anonyymi

"Tarjoamme asiakkaillemme sähkösopimuksen, minkä yhteydessä asennetaan akkujärjestelmä. Tästä nimi ”akkusähkösopimus” myös juontaa, kun käytettävä sähkö tulee aina akun kautta. Palvelulmme poistaa monet tekniset huolenaiheet ja sähkömarkkinoihin liittyvät epävarmuudet. Akku tasaa sähkön hintaa ja varmistaa sähkönjakelun. Lisäksi akkujärjestelmä parantaa sähkön laatua merkittävästi.
      Palvelumme suojaa kuluttajia sähkömarkkinoiden myllerryksiltä. Tämä on mahdollista vain, kun akku on fyysisesti kuluttajan ja sähkömarkkinan välissä."

Onkohan tuossa joku sudenkuoppa?
      Aika epäselvää koko akkusähkösopimus.
      Asiakkaalla pitää olla tilat akulle, josta saatavasta sähköstä maksaa 4snt/kWh.
      Ei Terravoimalla ole mitään akkuvarastoja, josta myydään sähköä 4snt/kWh.
      Oikeampi nimi tälle akkusähkö sopimukselle olisi: sähköakku vuokrasopimus 4snt/kWh
      Ei tietenkään ole siirtohintoja, kun sähkö tulee akusta.
      Entä sen akun lataus sähkö, siinäpä kysymys, kuka sen maksaa.
      Jollei ole aurinko paneeleita, niin milläs sähköllä akut ladataan.
      Joku voisi ymmärtää, että Terravoima lataa akut sähköverkon kautta, enpä usko.
      Varmaankin on asiakkaan huoli, millä ne akut ladataan.
      Sähkösopimusken tehtyään voikin paljastua, että joutuukin tekemään sähkösopimuksen toisen sähköyhtiön kanssa, että saa Terravoiman akut ladattua.

Moni varmaan tekee tuon sähkösopimuksen, kun tuijottaa "ei tarvitse maksaa sähkön siirtohintaa" ja kuvittelee, että se riittää ja sähköä tulee pistorasiasta, kuten ennenkin, mutta ilman siirtomaksuja.

• Anonyymi

Et selvästi ole mikään penaalin terävin kynä. Voi hyvää päivää. Käyppä tavaamas vielä muutama kerta siellä teravoiman sivuilla. Mutta älä mene faceryhmään nolaamaan ittees.

• Anonyymi

Lähinnä tässä mietityttää se, että siirtoyhtiö on luonnollinen monopoli koska ei Teravoima sinne mitään uusia piuhoja vedä. Eli vaikka tuo akku on välissä niin jotain kautta se pitää ladata. Eikös se virta siis edelleen tule alueelliselta sähkönsiirtoyhtiöltä jos ei kaikkea sähkö pysty itse tuottamaan? Ja vaikka kaiken sähkön tuottaisikin itse idea on tasata markkinoita joten myynti ulospäin käyttää näitä johtoja. Vaikka miten olisi TV:llä suoraan sopimus Fingridin kanssa on siinä siirtoyhtiö välikätenä vai enkö ole jotain nyt ymmärtänyt..?

• Anonyymi

Teravoima tietysti tekee siirtosopimukset verkkoyhtiön kanssa ja maksaa siirtolaskut sähköverot yms. Verotontahan toiminta ei ole.

• Anonyymi

Kyllä nyt jännittää...

• Anonyymi

Teravoima on ilmiselvä vedätys.

Kotivuilla ei ole yhdenkään vastuuhenkilön nimeä. Yritysrekisteristä löytyy jokin hämärä viime vuoden lopulla perustetty Mukava Energia Oy, jonka taustalla pari jossain ihan muissa töissä olevaa hemmoa.

Kerätään mahtava ennakkotilauslista ja pyydetäänkin ennakkomaksua tms.

Pysyisin loitolla.

• Anonyymi

Jos jokin kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, niin se suurella todennäköisyydellä ei ole totta :-D

• Anonyymi

Mitä vedätystä joku nero seuraavaksi yrittää ?

• Anonyymi

Miksi paikalliset verkkoyhtiöt tekisivät itselleen epäedullisemman sopimuksen, kun ovat ”monopoliasemassa” ja asiakkaat maksavat esim. 5snt/kwh siirrosta, kun vaihtoehtoa ei ole?

• Anonyymi

Sinänsä tämä on kiinnostava aihe. Teravoimanhan tarkoitus on näillä lähteä kysyntäjousto markkinoille, joka on aika paljon tuottavampaa kuin sähkönsiirto kuluttajalle. Kuluttaja saa vakaan palvellun ja teravoima saa infraa.

Saapa nähdä ottaako tuulta alleen.

• Anonyymi

”aika paljon tuottavampaa, kuin sähkönsiirto asiakkaalle”

WTF?!? Jos ei sähkönsiirto olisi tuottavampaa, miksi ulkomaiset sijoittajat kilvan kaiken ostavat, mitä myydään? Juurihan se siirto tuottavaa on, myynti välttämättä ei

• Anonyymi
      UUSI

Tuon hankkeen vetäjä tuntuu ainakin olevan kusipäinen apina. Ihan vaan sen takia toivon että tippuu korkealta!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      116
      6010
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4107
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3362
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2996
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2064
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2004
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      43
      1817
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1795
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe