Hei, olemme suunnittelemassa käyntiä Kapakanmäen tansseihin, mutta emme ole löytäneet mistään tietoa, missä kohdassa pysäköintialuetta sijaitsevat sähköautojen latauspaikat. Yritmme tarkistaa tätä tanssinetistäkin palvelut osiosta, mutta siellä ei ollut pikalatureista mitään mainintaa, vaikka niin suurella pysäköintialueella pitäisi olla ainakin satakunta sähköauton pikalaturia. Määrä saattaa kuulostaa toki suurelta, mutta suosituimpina iltoina ne täyttyvät melko varmasti jo monta tuntia ennen tanssien alkua, koska on tanssikurssit ja kaikki ennen niitä.
Koska olemme tulossa täyssähköautomme toimintasäteen äärirajoilta, haluausimme jo etukäteen varmistua pikalatauspaikasta.
Kapakanmäen pikalaturit?
63
1324
Vastaukset
- Anonyymi
Kapakanmäestä tulee vuoden 2025 alust yksi Suomen suurimmista pikalatauspaikkojen tarjoajista heti Helsinkivantaan ja ikean ja ideaparkin jälkeen, joten ensikesänä pikalatureita pitäisi olla riittävästi. Mutta saako niitten käyttöä erikseen rajoittaa ainoastaan tanssilippuja lunastaneille, onkin jo eri juttu ja riittoisuuden uhkana ovatki suositun ohikulkuväylän muut kuin tanssimaan tulevat sähköautoilijat, jotka ovat luultavasti tadaveroisessa asemassa pikalaturijonoissa.
- Anonyymi
Yli 30 autopaikan pysäköintialueella pitää vuoden 2025 alusta alkaen olla latausmahdollisuus 20%: lla elikkäs joka viidennessä parkkiruudussa, jotka toki voivat olla samassa nipussakin kunhan niitä on tuossa mainitut 20%, mikä tehnee Kapakanmäellä 250-300 pikalaturia, joten hyvältä näyttää muunkin ympäristöystävällisen kuin tanssisähkömatkailuautoelinkeinon kannalta katsoen, koska kysymyksessä todellakin on yksi Suomen tärkeimmistä sähköautoilun ja yleensäkin conventionaalisen autoilun solmukohdista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yli 30 autopaikan pysäköintialueella pitää vuoden 2025 alusta alkaen olla latausmahdollisuus 20%: lla elikkäs joka viidennessä parkkiruudussa, jotka toki voivat olla samassa nipussakin kunhan niitä on tuossa mainitut 20%, mikä tehnee Kapakanmäellä 250-300 pikalaturia, joten hyvältä näyttää muunkin ympäristöystävällisen kuin tanssisähkömatkailuautoelinkeinon kannalta katsoen, koska kysymyksessä todellakin on yksi Suomen tärkeimmistä sähköautoilun ja yleensäkin conventionaalisen autoilun solmukohdista.
Laittaa vain kyltin että alueella 29 pysäköintipaikkaa. Eikä kutsu polliisej sakottamaan jos ylittyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laittaa vain kyltin että alueella 29 pysäköintipaikkaa. Eikä kutsu polliisej sakottamaan jos ylittyy.
Tuollainen järjestely tarkoittaisi viittätoista (15) pikalaturia. Mikäli näitä ei löydy, pikalaturia etsivät sähköautoilijat kyllä tekisivät siitä ilmoituksia pyytämättäkin. Ja pahinta siinä olisi silloin se, että viidentoista pikalaturin jonoissa kärvistelevät sähköautoilijat alkaisivat hermostuksissaan ihmetellä, että miten VOI olla mahdollista, että NIIN isolla pysäköintialueella pitää mukamas olla VAAN viistoista pikalaturia, kun helsinkivantaallakin on lain mukaan enemmän?
- Anonyymi
Kapakanmäki painii taloushuolien kanssa, siksi.
- Anonyymi
Suomi tekee samaa kun päättäjät sahaa omaa oksaa.
- Anonyymi
Millä tanssipaikalla kuvittelet olevan varaa kustantaa kymmenittäin sähkötolppia autojen lataukseen? Tietysti vaadit myös että se kotterosi pitää saada ilmaiseksi ladata tanssien aikana, mutta senkään varjolla lippujen tai muunkaan hinnat ei saa missään nimessä nousta. Mitäpä luulet, kauanko pulju pysyisi pystyssä?
Koska sinun on välttämättä pitänyt jo vaihtaa sähkökotteroon niin miksipä et ostaisi siihen vaihtoakkua jonka lataat tanssireissuille valmiiksi täyteen ja vaihtaisi sitten tarpeen mukaan jos ei muuten virta riitä kotiin asti.
Sähköpyörissä tämä toimii, niin miksi ei kotteroissakin.........- Anonyymi
Niin mutta pikalaturithan tulevat pääosin muiden kuin tanssijoitten käyttöön, jotka tarvitsevat vain yhtenä iltana viikossa pikalaturia. Kuutena (6) päivänä viikossa ja seitsemännen aamupäivällähän pikalatureita käyttää muut sähköautoilijat, joten ei tämä nyt niin vaikea yhtälö ole: tästähän tulee Kapakanmäelle muhkeita lisätuloja, joiden ansiosta jatkuvat tanssilippujen hinnankorotuspaineet ovat viimeinkin historiaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin mutta pikalaturithan tulevat pääosin muiden kuin tanssijoitten käyttöön, jotka tarvitsevat vain yhtenä iltana viikossa pikalaturia. Kuutena (6) päivänä viikossa ja seitsemännen aamupäivällähän pikalatureita käyttää muut sähköautoilijat, joten ei tämä nyt niin vaikea yhtälö ole: tästähän tulee Kapakanmäelle muhkeita lisätuloja, joiden ansiosta jatkuvat tanssilippujen hinnankorotuspaineet ovat viimeinkin historiaa.
Älä unta nää ......
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä unta nää ......
Kapakanmäki on siinäkin mielessä onnekas, että se todellakin sijaitsee merkittävän liikenteen solmukohdan äärellä, jolloinka solmukohdasta ajavat tuhannet sähköautot jonottavat kellon ympäri pääsyä yhteen kapakanmäen sadoista pikalatureista. Särkän ja Valasrannan sdat pikalaturit tulevat tosin sijaitsemaan hieman enämpi kärripolkimaisten liikennöintiväylien päissä, mutta esimerkiksi Valasrannssahan pikalatureita tulevat muina kuin tanssiaikoina käyttämään rahakkaat purjehtijat ja surffaajat. Särkässä kyseisinä aikoina sähköautojaan lataavat rikkaat kauriinmetsästäjät, joten ei näilläkään pysäköintialueilla pikalaturien käyttäjistä puutetta tule olemaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kapakanmäki on siinäkin mielessä onnekas, että se todellakin sijaitsee merkittävän liikenteen solmukohdan äärellä, jolloinka solmukohdasta ajavat tuhannet sähköautot jonottavat kellon ympäri pääsyä yhteen kapakanmäen sadoista pikalatureista. Särkän ja Valasrannan sdat pikalaturit tulevat tosin sijaitsemaan hieman enämpi kärripolkimaisten liikennöintiväylien päissä, mutta esimerkiksi Valasrannssahan pikalatureita tulevat muina kuin tanssiaikoina käyttämään rahakkaat purjehtijat ja surffaajat. Särkässä kyseisinä aikoina sähköautojaan lataavat rikkaat kauriinmetsästäjät, joten ei näilläkään pysäköintialueilla pikalaturien käyttäjistä puutetta tule olemaan.
Mitähän luulet että lataajat olisi valmiit maksamaan mittarin käytöstä muutakin kuin sen sähkön kulutuksen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitähän luulet että lataajat olisi valmiit maksamaan mittarin käytöstä muutakin kuin sen sähkön kulutuksen?
Nekatiivisella pörssisähköllä, jota saa siis koko kesän ainakin pääsiäisestä itsenäisyyspäivään ja tuulisina päivinä itsenäisyyspäivän ja pääsiäisen välissä melkein joka päivä, kapakanmäen sadat pikalaturit tulevat tahkoamaan jo selvästi alle kymmenen sentin provisiolla ennennäkemättömän suuria voittoja jopa siinä määrin, että kapakanmäellä aletaan pohtia, pitäisikö kaikki rakennukset purkaa ja hommata isommat pääsulakkeet, jotta voitaisiin asentaa lisää huippukannattavia pikalatureita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nekatiivisella pörssisähköllä, jota saa siis koko kesän ainakin pääsiäisestä itsenäisyyspäivään ja tuulisina päivinä itsenäisyyspäivän ja pääsiäisen välissä melkein joka päivä, kapakanmäen sadat pikalaturit tulevat tahkoamaan jo selvästi alle kymmenen sentin provisiolla ennennäkemättömän suuria voittoja jopa siinä määrin, että kapakanmäellä aletaan pohtia, pitäisikö kaikki rakennukset purkaa ja hommata isommat pääsulakkeet, jotta voitaisiin asentaa lisää huippukannattavia pikalatureita.
Höpön höpön. Jos kuvittelet sen noin rahakasta tuloa olevan , niin miksi et itse lähde tekemään bisnestä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpön höpön. Jos kuvittelet sen noin rahakasta tuloa olevan , niin miksi et itse lähde tekemään bisnestä?
Kesällä sähkön hinta on nekatiivinen mikä tarkoittaa sitä, että sähköyhtiö maksaa kapakanmäelle jokaisesta käytetystä kWh: sta sievoisia summia sekä sähköautoa lataava. Ja mitä isompi orkesterikattaus kapakanmäelle saadaan, sitä enemmän se käyttää kWh: ta joista sähköyhtiö maksaa kapakanmäelle. Tämän vuoksi kapakanmäen orkesterikattausten koko on kasvanut joka pöessisähkökesä eikä loppua ole näkyvissä.
- Anonyymi
Selvitä myös voiko kauppakeskus Tuulosessa pikaladata. Se on 2km päässä Kapakanmäeltä.
- Anonyymi
Kapakanmäki on kilsan päässä Kauppakeskus Tuulosesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kapakanmäki on kilsan päässä Kauppakeskus Tuulosesta.
Varmasti monelle tansseissakin kävijälle liian kaukana. Tiedän yhden tanssilavan jossa parkkipaikka pieni joten tanssijoita ei juuri ole käynyt kuin max 70 hlö/ilta ja suurin syy tuntuu olevan parkkipaikan pienuus. Lähellä on reilun kilometrin säteellä parkkipaikkoja joihin voisi auton viedä, mutta liian kaukana kuuluu olevan. Nykyään kun ei enää juuri kimppakyydeillä kuljeta vaan kaikki ajelee yksin niin äkkiä käy parkit pieniksi. Sama ilmiö oli yhdellä isommalla lavalla suositun orkesterin tansseissa, lavalle olisi vielä tanssijoita mahtunut lisääkin, mutta parkkipaikka täynnä ja autoja vielä tien varressakin.
- Anonyymi
No jaa, kovat on ajat tanssipaikoille, jos pitää alkaa kaapeleita vetämään yms.
Mutta systeemi ei koske alle 10 hengen mikroyrityksiä, eikä niitä rakennuksia, joita ei lämmitetä.
Saas nähdä, mitä tapahtuu.- Anonyymi
Eikä sellaisia taloyhtiöitä joissa on asuntoja 4 tai vähemmän.
- Anonyymi
Pysykää pois niiden patteriautojenne kanssa . Teitä ei siellä kaivata. Muutama idiootti on siellä teslojensa kanssa mutta ladatkoon autonsa muualla. Jos tanssipaikalle rakennetaan latauspisteitä niin se näkyy korkeampina hintoina eli kaikki tanssijat maksavat teidän romunne latauksen.
- Anonyymi
Hölmöläisten hommaa tanssijana hommata sähköauto.
Millään ilveellä ei saa kannattavasti jonnekin metsän keskellä olevalle tanssilavalle niin paljon sähköä saati latauspaikkoja että edes useimmat pääsisivät latailemaan tanssien aikana. - Anonyymi
Voi hyvänen aika !? Eikö olisi helpompaa ajella polttomoottori autolla !
- Anonyymi
Vaikuttaa siltä, että sinä et ajele edes polttomoottori autolla, koska et ole huomannut, että vihreät ryhtyivät sannan johdolla vaikeuttamaan polttomoottori autolla ajelua ja helpottamaan sähkömoottori autolla ajelua, minkä prosessin seurauksena tanssilavoistamme tulee vuoden 2025 alusta Suomen ylivoimaisesti suurimmat pikalaturien tarjoajat.
On toki myönnettävä, että Suomen ja koko EU: nkin mittakaavassa on konkretisoitumassa vihreitten sannan johdolla junailema ympäristöpoliittinen helpoitustavoite siten, että yhteiskuntien hyväosaisimmille suunnatut sähköautojen hankintatuet lakkautetaan heti sen jälkeen, kun EU: n eliitti ja heidän intressiryhmittymänsä ovat saaneet hommattua itselleen EU: n köyhälistön subventoimat 5000 hevosvoimaiset sähköautot. Eli tällä hetkellä pahasti kyykkäävä sähköautokauppa on osa suurempaa suunnitelmaa, jonka mukaisesti sähköautokauppa tulee lähtemään uuteen nousuun, kunhan EU: n eliitin 5-10 000 hevosvoimaisten sähköautojen tehdastakuut alkavat päättyä..
- Anonyymi
Miten joku voi olla niin idiootti että ostaa patteriauton, saatikka vielä tanssiharrastaja kun tanssipaikat ovat metsän keskellä eikä siellä ole eikä toivottavasti myöskään tule latauspisteitä.
- Anonyymi
Yli 30 autopaikan pysäköintialueella pitää vuoden 2025 alussa olla 20%: lla latausmahdollisuus eli joka viidennessä parkkiruudussa on oltava pikalaturi sähköautoja varten, vaikka oltaisiun metsän reunassakin.
- Anonyymi
Nuoret tulee 250 km/h kulkevilla megawatin skuuteilla viiskyt päällä ja ne haluu lataa ne!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yli 30 autopaikan pysäköintialueella pitää vuoden 2025 alussa olla 20%: lla latausmahdollisuus eli joka viidennessä parkkiruudussa on oltava pikalaturi sähköautoja varten, vaikka oltaisiun metsän reunassakin.
Tanssilavojen parkkipaikat ovat usein heinikossa tai pellolla ilman parkkiruutuja. Laske siitä sitten parkkiruudut ;).
Lisäksi monilla tanssipaikoilla ei ole valvojaa miten parkeerataan ja kesälavojen parkkipaikat metsässä eivät ole ympärivuotisessa käytössä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tanssilavojen parkkipaikat ovat usein heinikossa tai pellolla ilman parkkiruutuja. Laske siitä sitten parkkiruudut ;).
Lisäksi monilla tanssipaikoilla ei ole valvojaa miten parkeerataan ja kesälavojen parkkipaikat metsässä eivät ole ympärivuotisessa käytössä.On myös lkesäavoja joiden parkkipaikoilla ei ole ensimmäistäkään sähkötolppaa, eikä varmasti tulekaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yli 30 autopaikan pysäköintialueella pitää vuoden 2025 alussa olla 20%: lla latausmahdollisuus eli joka viidennessä parkkiruudussa on oltava pikalaturi sähköautoja varten, vaikka oltaisiun metsän reunassakin.
Joinakin tanssi-iltoina on isollakin lavalla vain n. 300 tanssijaa ja joinain iltoina taas 1200 tanssijaa. Pitääkö näistä laskea joku keskiarvo , vai?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joinakin tanssi-iltoina on isollakin lavalla vain n. 300 tanssijaa ja joinain iltoina taas 1200 tanssijaa. Pitääkö näistä laskea joku keskiarvo , vai?
Tuhannestakahdestasadasta (1 200) pitää laskea eli 240 pikalaturi, jos pysäköintialuetta ei ole sen jälkeen laajennettu.
- Anonyymi
Miksi tanssijärjestäjä investoisi latauspisteisiin joiden käyttö jää muutamaan tuntiin viikon aikana?
- Anonyymi
Kapakanmäen pikalatureitten käyttöasteesta tulee Suomen korkein johtuen yhdestä tärkeimmästä liikenteen solmukohdasta ja pikalaturiapista eli kännykkäsoveluksesta, jonka ansiosta Kapakanmäen pikalatureita ei todellakaan tarvitse pitää munalukoissa! Eli pikalaturihenkilökuntaa ei välttämättä tarvita, mihin sinä yritit juonikkaasti vedota.
- Anonyymi
Vielä muutama viikko ja kapakanmäen pikalaturit käynnistyy!
https://autotoday.fi/sahkoautojen-latauspiste-pakolliseksi-ei-asuinkaytossa-oleviin-rakennuksiin-valvonta-alkaa-heti-vuoden-vaihteen-jalkeen/
Hyviä pikalatureita kannattaa odottaa!- Anonyymi
Hyviä patteriautoja kannattaa odottaa ja siinä meneekin ainakin 5 vuotta. Pitää olla täydellinen vajakki että tuhlaa rahojaan tuollaiseen teknisesti keskeneräiseen sähkövatkaimeen. Kaikki nauraa patteriautoilijoille kun motarilla pitää ajaa 80 km/h että pääsee perille asti ilman ylimääräistä tuntikausien latausta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyviä patteriautoja kannattaa odottaa ja siinä meneekin ainakin 5 vuotta. Pitää olla täydellinen vajakki että tuhlaa rahojaan tuollaiseen teknisesti keskeneräiseen sähkövatkaimeen. Kaikki nauraa patteriautoilijoille kun motarilla pitää ajaa 80 km/h että pääsee perille asti ilman ylimääräistä tuntikausien latausta.
Pamfletissasi kumminkin suosittelet sähköauton hankintaa tulevaisuudessa eli noin viiden vuoden kuluessa, jolloin onkin hyvä, että Suomeen nousee jopa helsinkivantaan veroisia pikalaturien tarjoajia nimittäin liikenteen tärkeimpiin solmukohtiin, joista kapakanmäki on vain yksi tärkeimmistä ja backassen ja pavin ohella. Tuhansien pikalatureitten satsi on sähköautoilijoitten iloksi tulossa jo lähiaikoina ja lataushuolet on pois pyyhkäistyjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyviä patteriautoja kannattaa odottaa ja siinä meneekin ainakin 5 vuotta. Pitää olla täydellinen vajakki että tuhlaa rahojaan tuollaiseen teknisesti keskeneräiseen sähkövatkaimeen. Kaikki nauraa patteriautoilijoille kun motarilla pitää ajaa 80 km/h että pääsee perille asti ilman ylimääräistä tuntikausien latausta.
Viimetalvi oli niin kylmä että patteriautot hyytyivät. Bensa oli halpaa joten mikäpä oli ajellessa, eikä tullut ongelmia kylmien aamujen käynnistyksissä.
- Anonyymi
Tanssipaikkojen pikalaturit ovat jo täällä!
https://yle.fi/a/74-20112473
Sähköautoilijaksi siirtymistä ei enää voi pikalaturiverkoston puutteella perustella. Ilmastoteko on väistämätön.- Anonyymi
Isommat pääsulakkeet ovat jo nyt tilaustavaraa, joka tällä pikalaturikenttien asennustahdilla tulevat muuttumaan jonotustavaraksi, mikä ei tietenkään tarkoita sitä, että viranomainen myöntäisi poikkeuslupia tuollakaann perusteella pikalatureitten asennuksiin, sillä pikalaturikentät voi yhtä hyvin rakentaa valmiiksi sekä isompien pääsulakkeitten kanssa että ilman, koska virrat on kumminkin kytkettävä siksi aikaa pois. Tästä aiheutuu tilapäistä haittaa ainoastaan sähköautoilijoille ja nuorille, jotka ovat tanssiliikkeellä skuuttien kanssa, koska he eivät voi ladata ajoneuvvojaan, ennenkuin uudet isommat pääsulakkeet saapuvat maahantuojalta.
- Anonyymi
Hölmöä höpinää! Harmittaako joitakin, että Kapiksella on takana paras kesä aikoihin??
Eihän tuo pikalauturihommeli koske ollenkaan tanssilavoja.- Anonyymi
Jo aivan lähitulevaisuudessa tanssipaikat tulevat kilpailemaan asiakkaista artistin lisäksi vielä enemmän sillä, kenellä on Suomen tanssipaikoista nopeimmat ja tehokkaimmat laturit tarkoittaen sitä, että entistä useammalle sähköautoilijalle voidaan taata kotiinlähtiäisiksi voltteja ylipursuilevat ajoakut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jo aivan lähitulevaisuudessa tanssipaikat tulevat kilpailemaan asiakkaista artistin lisäksi vielä enemmän sillä, kenellä on Suomen tanssipaikoista nopeimmat ja tehokkaimmat laturit tarkoittaen sitä, että entistä useammalle sähköautoilijalle voidaan taata kotiinlähtiäisiksi voltteja ylipursuilevat ajoakut.
Nykyisellään tanssilavojen pysäköintialueilla ei juurikaan ole mitään käyttöä, jonka voi jokainen sähköautolijakin niistä ohi hurauttaessaan todeta, joten olosi suotavaa, että pikalaturikenttien paksujen piuhojen vaatimat kaapeliojat kaivettaisiin nyt eikä vasta sitten, kun pysäköintialueet on umpijäässä ja ne joudutaan sulsttamaan sekä sähköllä että kerosiinilla kaivuukuntoihin. Ja pahimmissa viivästymistapauksissa pikalaturikenttien kaapeliojia päästään kaivamaan vasta juhannuksena, kun pitäisi ottaa juhannustanssiväen sähköautot vastaan eikä conventionaalisillakaan autoilla pääse niitten ojien yli.
- Anonyymi
Bensa-auto on hyvä !
Ei tarvi tapella kaapeleitten kanssa ? Suosittelen lämpimästi ! - Anonyymi
Niillä tanssipaikoilla, joilla pikalaturikenttiä ei ole vielä suunniteltu, on vielä monta tunti aikaa
https://yle.fi/a/74-20131025 - Anonyymi
Mikä on täyssähköauto?
Mahtuuko sinne matkustajia jos se on täynnä sähköä?
Tanssipaikalla ladataan vain hyvää oloa.- Anonyymi
Täyssähköautossa on dieselwbasto, jos se ei ole karvalakkimalli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täyssähköautossa on dieselwbasto, jos se ei ole karvalakkimalli.
Karvalakkimallin täyssähköautoa voi Suomen olosuhteissa ajaa tuuheatukkainen kuljettaja ja kyytiläinen noin neljä kuukautta ilman karvalakkia ja pälvi- tai sitä kaljuisampi joutuu pitämään karvalakkia yli kahdeksan kuukautta.
- Anonyymi
Helvetin hyvä ostos tuollainen sähkövatkain kun se lelu määrittää kuinka kauas voit ajaa. Toivottavasti yksikään tanssipaikka ei rakenna näitä latauspisteitä.
- Anonyymi
Verovaroja epätoivoisesti etsivälle valtiovallalle sähköautot muodostuvat aika varmasti mukavaksi veropelastusrenkaaksi, jonka olemassaoloa ei vielä ole tajuttu siitä yksinkertaisesta syystä, että se on ollut kaiken aikaa niin näkyvällä paikalla juhlavalaistuksessa ja torvisoittokuntien säestämänä. Nimittäin markkinoillahan ei ole yhtään alle tuhathevosvoimaista sähköautoa, vaikka sähköauton alkuperäinen ideahan oli ja on sähköautojuhlapuheissa vieläkin niinjuuritottasehyvinkinpitkältion e n e r g i a n s ä ä s t ö !
Energian tuhlailusta syytetyt polttomoottoriautothan olivat ja ovat vieläkin käytännössä järjestään alle satahevosvoimaisia, joten yli tuhathevosvoimaisilla sähköautoilla kulutetaan yli kymmenen kertaa enemmän energiaa vaikka piti kuluttaa kymmenen kertaa vähemmän. Ja tässä on tämä tuleva valtiovallan kultakaivos verotusmielessä nimittäin jotta sähköautoilun alkuperäiseen ideaan eli ilmaston ja maailman pelastamiseen voitaisiin energiansäästöje ansiosta päästä, sähkösutoille säädetään k ä y t t ö v o i m a v e r o aina kun teho ylittää viisikymmentä hevosvoimaa progressiivisena. Tästä aukeaa huikaisevia verotusmahdollisuuksia ja Suomesta tulee jo yhdessä verotusyössä maailman rikkain valtio? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Verovaroja epätoivoisesti etsivälle valtiovallalle sähköautot muodostuvat aika varmasti mukavaksi veropelastusrenkaaksi, jonka olemassaoloa ei vielä ole tajuttu siitä yksinkertaisesta syystä, että se on ollut kaiken aikaa niin näkyvällä paikalla juhlavalaistuksessa ja torvisoittokuntien säestämänä. Nimittäin markkinoillahan ei ole yhtään alle tuhathevosvoimaista sähköautoa, vaikka sähköauton alkuperäinen ideahan oli ja on sähköautojuhlapuheissa vieläkin niinjuuritottasehyvinkinpitkältion e n e r g i a n s ä ä s t ö !
Energian tuhlailusta syytetyt polttomoottoriautothan olivat ja ovat vieläkin käytännössä järjestään alle satahevosvoimaisia, joten yli tuhathevosvoimaisilla sähköautoilla kulutetaan yli kymmenen kertaa enemmän energiaa vaikka piti kuluttaa kymmenen kertaa vähemmän. Ja tässä on tämä tuleva valtiovallan kultakaivos verotusmielessä nimittäin jotta sähköautoilun alkuperäiseen ideaan eli ilmaston ja maailman pelastamiseen voitaisiin energiansäästöje ansiosta päästä, sähkösutoille säädetään k ä y t t ö v o i m a v e r o aina kun teho ylittää viisikymmentä hevosvoimaa progressiivisena. Tästä aukeaa huikaisevia verotusmahdollisuuksia ja Suomesta tulee jo yhdessä verotusyössä maailman rikkain valtio?Maailmanpelastuksessa monta on ihmeellistä asiaa, ne hämmästyttää, kummastuttaa maailmanpelastajaa. Sähköautossa on alustassa puslia ja renkaita. Renkaista oinnat katioaa ja puslat löpsähtää, kun kumi niistäkin hirmuisten vääntöjen takia katoaa. Kas minne kumi katoaa, sen kevyenliikenteen väylällä kaikki henkeen vetäisee, se kirveltää, se yskittää sähköavusteisella vekottimellaa ilman kypärää sataakahtakymppii kulkevaa.
- Anonyymi
Sitten kun sähköä voi tankata kanisteriin ostan sähköauton.
- Anonyymi
Joutuvatko tanssilipun ostaneet vastuuseen tanssipaikan rakentamattomista pikalatureista? Yksittäisten tanssipaikkojen kävijöillä saattaa olla velvollisuutta huolehtia tanssipaikkojen pikalaturikenttien rakentamisista, vaikka he eivät ehkä pitäisikään niitä tarpeellisina.
Tanssilipun ostaneille tämä saattaa tulla ikävänä yllätyksenä, sillä tanssipaikan pitäjällä ei ole lain mukaan velvollisuutta ilmoittaa liikennemerkeillä, että pysäköintialueella ei ole lainmukaisia pikalatureita. Kuljettajan vastuu on on aika suuri eivätkä tanssikimppakyytiläisetkään pääse kuin sähköskuutti tietulliveräjästä sillä maassamme on vielä tälläkin hetkellä vaikka kuinka monta rakentamatonta tanssipaikan pikalaturikenttää joista useita ei ekä aiotakaan rakentaa eikä varoitusmerkkejä ole. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joutuvatko tanssilipun ostaneet vastuuseen tanssipaikan rakentamattomista pikalatureista? Yksittäisten tanssipaikkojen kävijöillä saattaa olla velvollisuutta huolehtia tanssipaikkojen pikalaturikenttien rakentamisista, vaikka he eivät ehkä pitäisikään niitä tarpeellisina.
Tanssilipun ostaneille tämä saattaa tulla ikävänä yllätyksenä, sillä tanssipaikan pitäjällä ei ole lain mukaan velvollisuutta ilmoittaa liikennemerkeillä, että pysäköintialueella ei ole lainmukaisia pikalatureita. Kuljettajan vastuu on on aika suuri eivätkä tanssikimppakyytiläisetkään pääse kuin sähköskuutti tietulliveräjästä sillä maassamme on vielä tälläkin hetkellä vaikka kuinka monta rakentamatonta tanssipaikan pikalaturikenttää joista useita ei ekä aiotakaan rakentaa eikä varoitusmerkkejä ole.Näihin pikalaturikenttien rakentamisiin liittyy niin pitkiä kaapeliojien kaivuuprojekteja, että puhutaan todellakin merkittävistä maansiirtourakoista, joissa maakaapeliojakelvoton moreeni on ensin siirrettävä asianmukaiseen varastointi- ja käsittelypaikkaan ja sen jälkeen sorakeisarin montusta on siirrettävä huolellisesti seulottu eli kaapeliojakelpoinen sora korvikkeeksi ja raskas täryjyrä, millä kaapeliojat tärytetään monta tonnia painavien sähköakkuautojen kantaviksi.
Perinteisestihän kunnallisbyrokratiassa ovat aina menneet ENSIN läpi kaikki sellaiset hankkeet, joihin liittyy edes pieniä tai optimikunnallisbyrokratiatapauksessa merkittäviä maansiirtourakoita ja VASTA sitten muut hankkeet, jos maansiirtourakoitsijat eivät saaneet hassattua kaikkia kunnan määrärahoja. Mitä suuremmista maansiirtourakoista on kysymys, sitä suurempi on luonnollisesti kuntalaisten ja maansiirtourakoihin suoranaisesti millään tavalla liittymättömien vieraskuntalaisten viherpiipertäjienkin vastustus ollut, muuta turhaan. NIIN turhaan, koska byrokraatti on ajanut maansiirtohankkeen sitä ripeämmin läpi, mitä enemmän ja laajemmin sitä on vastustettu. Näinpä ollen tanssimoillamme ei tule olemaan ava- ja ravintolatanssijoittenkaan vastustuksestakaan huolimatta MITÄÄN mahdollisuuksia laistaa pikalaturikenttien rakentamisesta.
- Anonyymi
Jos näitä sähkövatkainten latauspisteitä tulee tanssipaikoille niin latauksen hinta pitää olla vähintään 2€/kwh kun nämä idiootit kuitenkin seisottavat autoaan koko illan latauspisteellä.
- Anonyymi
Pikalaturikenttien tarkastajat ovat lähteneet jo liikkeelle.
https://www.talouselama.fi/uutiset/suomessa-on-nyt-voimassa-uusi-latauspaikkapakko-kansa-kyttaa/1c083c9f-b2ac-4ed3-be54-2a7c8dfb26cf
Kesällä vauhti kiihtyy ja pikalaturikenttäkampa tihenee. Silloin näet sen kuinka vauhti kiihtyy. Lähde mukaansa tarkastamaan! - Anonyymi
Kyllä pikalaturikenttiä tulee kiihtyvällä tahdilla myös senkin takia, että tanssilavoilla on menossa saneerausbuumi ja lain mukaan pikalaturit on oltava asennettuna saneerauksen päättyessä. Kuntien rakennusvalvonnat ovat tässä asiassa avainasemassa, mikäli havaitsette tanssilavalla tuoreita saneerauksen merkkejä, mutta ette pikalaturikenttää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä pikalaturikenttiä tulee kiihtyvällä tahdilla myös senkin takia, että tanssilavoilla on menossa saneerausbuumi ja lain mukaan pikalaturit on oltava asennettuna saneerauksen päättyessä. Kuntien rakennusvalvonnat ovat tässä asiassa avainasemassa, mikäli havaitsette tanssilavalla tuoreita saneerauksen merkkejä, mutta ette pikalaturikenttää.
Olisi hyvä ympäristöilmastopäätös, että kapakanmäen eikä minkään muunkaan tanssipaikan pikalaturikentällä ei saisi ladata yli tuhatvissataahevosvoimaisia (1 500 hv) sähköautoja
https://wwf.fi/uhat/ylikulutus/
Bensa- ja dieselversiothan vaatii alle kymmenesosan tehoja liikku.iseen ei vajaat 100 hv kiihdytyksissä ja matkanopeuksissa pintakaasulla 10-20 hevosvoimaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisi hyvä ympäristöilmastopäätös, että kapakanmäen eikä minkään muunkaan tanssipaikan pikalaturikentällä ei saisi ladata yli tuhatvissataahevosvoimaisia (1 500 hv) sähköautoja
https://wwf.fi/uhat/ylikulutus/
Bensa- ja dieselversiothan vaatii alle kymmenesosan tehoja liikku.iseen ei vajaat 100 hv kiihdytyksissä ja matkanopeuksissa pintakaasulla 10-20 hevosvoimaa.Joutuvatkohan tanssipaikat tasoittamaan ja asphaltoimaan pysäköintialueensa? Nimittäin jo yksikin hipaisu sähköauton pohjaan sora- tai heinikkopohjaisella pysäköintialueella voi tulla tanssipaikalle uskomattomankin kalliiksi. Ja sähköautoilijoissa saattaa olla sellaisiakin vilunkiveikkoja, jotka saattavat yrittää aivan muualla ottamansa sähköautonpohjakosketukset tanssipaikalla, jonka pysäköintialue on ns luonnontilanomainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joutuvatkohan tanssipaikat tasoittamaan ja asphaltoimaan pysäköintialueensa? Nimittäin jo yksikin hipaisu sähköauton pohjaan sora- tai heinikkopohjaisella pysäköintialueella voi tulla tanssipaikalle uskomattomankin kalliiksi. Ja sähköautoilijoissa saattaa olla sellaisiakin vilunkiveikkoja, jotka saattavat yrittää aivan muualla ottamansa sähköautonpohjakosketukset tanssipaikalla, jonka pysäköintialue on ns luonnontilanomainen.
Tanssilavojen pysäköintialueitten asphaltointi tulee aika varmasti johtamaan siihen, että sähköautoilijat alkavat valittaa conventionaaliset autoilijat saavat käyttää sähköautoilijoita varten asphaltoitua parkkipaikkaa ilmaiseksi vaikka sähköautoilijat joutuvat maksamaan kWh: sta silloinkin, kun sähkön hinta on nekatiivinen. Tämän seurauksena conventionaalisilta autoilijoilta joudutaan keräämään samansuuruisia pysäköintimaksuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tanssilavojen pysäköintialueitten asphaltointi tulee aika varmasti johtamaan siihen, että sähköautoilijat alkavat valittaa conventionaaliset autoilijat saavat käyttää sähköautoilijoita varten asphaltoitua parkkipaikkaa ilmaiseksi vaikka sähköautoilijat joutuvat maksamaan kWh: sta silloinkin, kun sähkön hinta on nekatiivinen. Tämän seurauksena conventionaalisilta autoilijoilta joudutaan keräämään samansuuruisia pysäköintimaksuja.
Minä veikkaan, että conventionaalisilta autoilijoilta pitää veloittaa suurempia pysäköintimaksuja.
- Anonyymi
Entäs bensapumput? Milloinka taloyhtiöt ja tanssipaikat velvoitetaan asentamaan bensapumput ja dieselpumput? Kumminkin valtaosa autoista taitaa olla vielä pitkän näitä? Onko kysymyksessä kansanryhmään kohdistuvasta syrjinnästä, kun dieslin ja bensan pumppuja ei ole asennettu jo?
- Anonyymi
Bensa ja disseli autot yleistyivät itsestään räjähdysmäisesti ilman että taloyhtiöt velvoitettiin asentamaan nitä varten bensa ja diisel pumput parkkipaikalle. Kuka on tämän pikalaturi pakon idea nikkari ja millä oikeudella?
- Anonyymi
Kuka kuvitteli, että sähköautoilijoitten kWh-loisiminen loppui siihen, kun taloyhtiön lämmitystolppakentälle asennettiin tolppakohtaiset kWh-mittarit? Aivan! Aika moni kuvitteli näin, mutta loisen luonne on kumminkin loisen luonne eikä se lakkaa kovinkaan helposti loisimasta.
Nimittäin etenkin kunnallisten ja valtakunnallisten kWh-konsernien työsuhde-etusähköautoilevat johtoryhmät ovat päättäneet, että konsernien pikalatureihin ei tarvitse asentaa tolppa- eikä minkään muunkaan kohtaisia kWh-mittareita. Hyvin useassa johtoryhmän konsernin pikalaturitapauksessa lasku menee asiakkaille kohonneina kWh-tariffeina siitäkin syystä, että johtoryhmän sähköauton hevosvoimat on keskimäärin hieman yli 2000 hv. Tietystikin tämä lysti tulee loppumaan siinä vaiheessa, kun konsernien työläiset alkaa lataa sähköpotkulautojaan konsernin tolpissa, mutta siihen mennessä johtoryhmät on aika varmasti junailleet itselleen parikolme terawattituntia ilmaisia työsuhdelatauksia missä tolpassa vaan. Loinen on sitkeä ja kekseliäs otus.
- Anonyymi
Tuuloksen jokakeväisessä kakanhajussa latautuu patteriautotkin ihan itsestään :D
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!3652098- 571568
Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi2771129Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?1521119Voisiko olla jopa niin
Että kumpikin vähän pelkää totaalista heittäytymistä, koska tiedetään että se olisi menoa sen jälkeen. Samaan aikaan hal67919- 84867
Varkaita kuhmossa
Miksi kuhmolaiset ei tee mitään varkaille ja huumehörhöille, teloittaa pitäisi kaikki.31845Saara Aalto ja Teemu Roivainen paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaus kietoi meidän kohtalomme..."
Oho! Ex-pari on palannut yhteen musiikin merkeissä. He tekevät Rakkaustarina-nimeä kantavan 20-vuotisjuhlakiertueen syks9832Arto Satonen ja kokoomus 2020: Poliittiset virkanimitykset ovat koruptiota
2025: Kokoomus on junttaamassa Arto Satosta Kelan johtoon ohi pätevämpien hakijoiden. https://www.hs.fi/politiikka/art-112830K&T: Harvinainen haastattelu: Susanna Laine avaa suhdetta Petri Nygårdiin: "Olin sinkku vuosia..."
Susanna Laine ei ole kertonut suhteestaan Petri Nygårdiin (Petri Laurila) julkisuudessa juurikaan. Aktiivisesti sosiaali7808