Kapakanmäen pikalaturit?

Anonyymi-ap

Hei, olemme suunnittelemassa käyntiä Kapakanmäen tansseihin, mutta emme ole löytäneet mistään tietoa, missä kohdassa pysäköintialuetta sijaitsevat sähköautojen latauspaikat. Yritmme tarkistaa tätä tanssinetistäkin palvelut osiosta, mutta siellä ei ollut pikalatureista mitään mainintaa, vaikka niin suurella pysäköintialueella pitäisi olla ainakin satakunta sähköauton pikalaturia. Määrä saattaa kuulostaa toki suurelta, mutta suosituimpina iltoina ne täyttyvät melko varmasti jo monta tuntia ennen tanssien alkua, koska on tanssikurssit ja kaikki ennen niitä.

Koska olemme tulossa täyssähköautomme toimintasäteen äärirajoilta, haluausimme jo etukäteen varmistua pikalatauspaikasta.

83

1621

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kapakanmäestä tulee vuoden 2025 alust yksi Suomen suurimmista pikalatauspaikkojen tarjoajista heti Helsinkivantaan ja ikean ja ideaparkin jälkeen, joten ensikesänä pikalatureita pitäisi olla riittävästi. Mutta saako niitten käyttöä erikseen rajoittaa ainoastaan tanssilippuja lunastaneille, onkin jo eri juttu ja riittoisuuden uhkana ovatki suositun ohikulkuväylän muut kuin tanssimaan tulevat sähköautoilijat, jotka ovat luultavasti tadaveroisessa asemassa pikalaturijonoissa.

      • Anonyymi

        Yli 30 autopaikan pysäköintialueella pitää vuoden 2025 alusta alkaen olla latausmahdollisuus 20%: lla elikkäs joka viidennessä parkkiruudussa, jotka toki voivat olla samassa nipussakin kunhan niitä on tuossa mainitut 20%, mikä tehnee Kapakanmäellä 250-300 pikalaturia, joten hyvältä näyttää muunkin ympäristöystävällisen kuin tanssisähkömatkailuautoelinkeinon kannalta katsoen, koska kysymyksessä todellakin on yksi Suomen tärkeimmistä sähköautoilun ja yleensäkin conventionaalisen autoilun solmukohdista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yli 30 autopaikan pysäköintialueella pitää vuoden 2025 alusta alkaen olla latausmahdollisuus 20%: lla elikkäs joka viidennessä parkkiruudussa, jotka toki voivat olla samassa nipussakin kunhan niitä on tuossa mainitut 20%, mikä tehnee Kapakanmäellä 250-300 pikalaturia, joten hyvältä näyttää muunkin ympäristöystävällisen kuin tanssisähkömatkailuautoelinkeinon kannalta katsoen, koska kysymyksessä todellakin on yksi Suomen tärkeimmistä sähköautoilun ja yleensäkin conventionaalisen autoilun solmukohdista.

        Laittaa vain kyltin että alueella 29 pysäköintipaikkaa. Eikä kutsu polliisej sakottamaan jos ylittyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laittaa vain kyltin että alueella 29 pysäköintipaikkaa. Eikä kutsu polliisej sakottamaan jos ylittyy.

        Tuollainen järjestely tarkoittaisi viittätoista (15) pikalaturia. Mikäli näitä ei löydy, pikalaturia etsivät sähköautoilijat kyllä tekisivät siitä ilmoituksia pyytämättäkin. Ja pahinta siinä olisi silloin se, että viidentoista pikalaturin jonoissa kärvistelevät sähköautoilijat alkaisivat hermostuksissaan ihmetellä, että miten VOI olla mahdollista, että NIIN isolla pysäköintialueella pitää mukamas olla VAAN viistoista pikalaturia, kun helsinkivantaallakin on lain mukaan enemmän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollainen järjestely tarkoittaisi viittätoista (15) pikalaturia. Mikäli näitä ei löydy, pikalaturia etsivät sähköautoilijat kyllä tekisivät siitä ilmoituksia pyytämättäkin. Ja pahinta siinä olisi silloin se, että viidentoista pikalaturin jonoissa kärvistelevät sähköautoilijat alkaisivat hermostuksissaan ihmetellä, että miten VOI olla mahdollista, että NIIN isolla pysäköintialueella pitää mukamas olla VAAN viistoista pikalaturia, kun helsinkivantaallakin on lain mukaan enemmän?

        "Tuollainen järjestely tarkoittaisi viittätoista (15) pikalaturia."

        EI tarkoittaisi !

        Jos pysäköintipaikan sisäänajoväylällä on kyltti: "29 pysäköintipaikkaa" niin sittenhän ei tarvitse olla sähköauton latauspaikkoja ollenkaan, velvoitehan koskee pysäköintialueita, joilla on 30 pysäköintipaikkaa tai enemmän.

        Sitten ei vain paikan omistajalla ole varaa valittaa poliisille virheellisestä pysäköinnistä, jos alueella on >= 30 autoa pysäköitynä.

        Mutta: Parkkipate, Q-Park ja vastaavat eivät ole poliiseja.
        Pahimmillaan laki siis johtaa yksityisen pysäköinninvalvonnan suosimista poliisin tai kunnallisen pysäköinninvalvonnan asemesta.

        Veikkaanpa muuten, että poliisia väärinpysäköinti kiinnostaa lähinnä silloin, jos:
        1) on pysäköity pelastustielle (tukkii pelastus/hälytysajoneuvojen reitin)
        2) pysäköity ajoneuvo aiheuttaa vaaraa
        3) pysäköity ajoneuvo tukkii/häiritsee liikennettä

        Muissa tapauksissa poliisilla lienee muitakin kiireitä kuin valvoa (ja sakottaa) väärin pysäköityjä ajoneuvoja.

        Onko sijaintikunnassa käytössä kunnallinen pysäköinninvalvonta ?


    • Anonyymi

      Kapakanmäki painii taloushuolien kanssa, siksi.

      • Anonyymi

        Suomi tekee samaa kun päättäjät sahaa omaa oksaa.


    • Anonyymi

      Millä tanssipaikalla kuvittelet olevan varaa kustantaa kymmenittäin sähkötolppia autojen lataukseen? Tietysti vaadit myös että se kotterosi pitää saada ilmaiseksi ladata tanssien aikana, mutta senkään varjolla lippujen tai muunkaan hinnat ei saa missään nimessä nousta. Mitäpä luulet, kauanko pulju pysyisi pystyssä?
      Koska sinun on välttämättä pitänyt jo vaihtaa sähkökotteroon niin miksipä et ostaisi siihen vaihtoakkua jonka lataat tanssireissuille valmiiksi täyteen ja vaihtaisi sitten tarpeen mukaan jos ei muuten virta riitä kotiin asti.
      Sähköpyörissä tämä toimii, niin miksi ei kotteroissakin.........

      • Anonyymi

        Niin mutta pikalaturithan tulevat pääosin muiden kuin tanssijoitten käyttöön, jotka tarvitsevat vain yhtenä iltana viikossa pikalaturia. Kuutena (6) päivänä viikossa ja seitsemännen aamupäivällähän pikalatureita käyttää muut sähköautoilijat, joten ei tämä nyt niin vaikea yhtälö ole: tästähän tulee Kapakanmäelle muhkeita lisätuloja, joiden ansiosta jatkuvat tanssilippujen hinnankorotuspaineet ovat viimeinkin historiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta pikalaturithan tulevat pääosin muiden kuin tanssijoitten käyttöön, jotka tarvitsevat vain yhtenä iltana viikossa pikalaturia. Kuutena (6) päivänä viikossa ja seitsemännen aamupäivällähän pikalatureita käyttää muut sähköautoilijat, joten ei tämä nyt niin vaikea yhtälö ole: tästähän tulee Kapakanmäelle muhkeita lisätuloja, joiden ansiosta jatkuvat tanssilippujen hinnankorotuspaineet ovat viimeinkin historiaa.

        Älä unta nää ......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä unta nää ......

        Kapakanmäki on siinäkin mielessä onnekas, että se todellakin sijaitsee merkittävän liikenteen solmukohdan äärellä, jolloinka solmukohdasta ajavat tuhannet sähköautot jonottavat kellon ympäri pääsyä yhteen kapakanmäen sadoista pikalatureista. Särkän ja Valasrannan sdat pikalaturit tulevat tosin sijaitsemaan hieman enämpi kärripolkimaisten liikennöintiväylien päissä, mutta esimerkiksi Valasrannssahan pikalatureita tulevat muina kuin tanssiaikoina käyttämään rahakkaat purjehtijat ja surffaajat. Särkässä kyseisinä aikoina sähköautojaan lataavat rikkaat kauriinmetsästäjät, joten ei näilläkään pysäköintialueilla pikalaturien käyttäjistä puutetta tule olemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kapakanmäki on siinäkin mielessä onnekas, että se todellakin sijaitsee merkittävän liikenteen solmukohdan äärellä, jolloinka solmukohdasta ajavat tuhannet sähköautot jonottavat kellon ympäri pääsyä yhteen kapakanmäen sadoista pikalatureista. Särkän ja Valasrannan sdat pikalaturit tulevat tosin sijaitsemaan hieman enämpi kärripolkimaisten liikennöintiväylien päissä, mutta esimerkiksi Valasrannssahan pikalatureita tulevat muina kuin tanssiaikoina käyttämään rahakkaat purjehtijat ja surffaajat. Särkässä kyseisinä aikoina sähköautojaan lataavat rikkaat kauriinmetsästäjät, joten ei näilläkään pysäköintialueilla pikalaturien käyttäjistä puutetta tule olemaan.

        Mitähän luulet että lataajat olisi valmiit maksamaan mittarin käytöstä muutakin kuin sen sähkön kulutuksen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän luulet että lataajat olisi valmiit maksamaan mittarin käytöstä muutakin kuin sen sähkön kulutuksen?

        Nekatiivisella pörssisähköllä, jota saa siis koko kesän ainakin pääsiäisestä itsenäisyyspäivään ja tuulisina päivinä itsenäisyyspäivän ja pääsiäisen välissä melkein joka päivä, kapakanmäen sadat pikalaturit tulevat tahkoamaan jo selvästi alle kymmenen sentin provisiolla ennennäkemättömän suuria voittoja jopa siinä määrin, että kapakanmäellä aletaan pohtia, pitäisikö kaikki rakennukset purkaa ja hommata isommat pääsulakkeet, jotta voitaisiin asentaa lisää huippukannattavia pikalatureita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nekatiivisella pörssisähköllä, jota saa siis koko kesän ainakin pääsiäisestä itsenäisyyspäivään ja tuulisina päivinä itsenäisyyspäivän ja pääsiäisen välissä melkein joka päivä, kapakanmäen sadat pikalaturit tulevat tahkoamaan jo selvästi alle kymmenen sentin provisiolla ennennäkemättömän suuria voittoja jopa siinä määrin, että kapakanmäellä aletaan pohtia, pitäisikö kaikki rakennukset purkaa ja hommata isommat pääsulakkeet, jotta voitaisiin asentaa lisää huippukannattavia pikalatureita.

        Höpön höpön. Jos kuvittelet sen noin rahakasta tuloa olevan , niin miksi et itse lähde tekemään bisnestä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpön höpön. Jos kuvittelet sen noin rahakasta tuloa olevan , niin miksi et itse lähde tekemään bisnestä?

        Kesällä sähkön hinta on nekatiivinen mikä tarkoittaa sitä, että sähköyhtiö maksaa kapakanmäelle jokaisesta käytetystä kWh: sta sievoisia summia sekä sähköautoa lataava. Ja mitä isompi orkesterikattaus kapakanmäelle saadaan, sitä enemmän se käyttää kWh: ta joista sähköyhtiö maksaa kapakanmäelle. Tämän vuoksi kapakanmäen orkesterikattausten koko on kasvanut joka pöessisähkökesä eikä loppua ole näkyvissä.


      • Anonyymi

        Onko sen tanssipaikan lähistöllä Lidliä?

        Laita Lidlin parkkihalliin tai parkkipaikalle autosi latautumaan ja kävele sen Lidlin luota tanssipaikalle.

        Varoitus:

        Joissain Lidleissä pysäköintialue on avoinna vain Lidlin aukioloaikoina ja se suljetaan sulkupuomilla yön ajaksi (esim: Lidl Ala-Tikkurila, Helsinki).
        Tarkista asia jo sisäänajovaiheessa, ettei tule yöllä ikävää yllätystä, kun kävelet tanssipaikalta Lidlin parkkipaikalle, ja ehkä huomaat, että autosi on lukitun puomin takana, mistä sitä ei saa ulos, ennen kuin tulee aamu ja Lidl avataan jälleen.

        Tai sitten jo ennen tanssipaikalle saapumista lataa autoosi edes sen verran lisää virtaa, että pääset lähimmälle yölläkin auki olevalle latauspaikalle niiden tanssien jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nekatiivisella pörssisähköllä, jota saa siis koko kesän ainakin pääsiäisestä itsenäisyyspäivään ja tuulisina päivinä itsenäisyyspäivän ja pääsiäisen välissä melkein joka päivä, kapakanmäen sadat pikalaturit tulevat tahkoamaan jo selvästi alle kymmenen sentin provisiolla ennennäkemättömän suuria voittoja jopa siinä määrin, että kapakanmäellä aletaan pohtia, pitäisikö kaikki rakennukset purkaa ja hommata isommat pääsulakkeet, jotta voitaisiin asentaa lisää huippukannattavia pikalatureita.

        Tai sitten noille latauspaikoille tulee dynaaminen hinnoittelu, joka riippuu pörssisähkön hinnasta.

        Paikan omistaja varmaan haluaa varmistaa, ettei tule tappiota, ja siksi laittaa homman niin, että mikäli jonkin teknisen häiriön takia pörssisähkön hintatietoja ei ole saatavilla, niin siinä tilanteessa auton lataamisesta laskutetaan autoilijalta 5,40 € / kWh (ja jos energiateollisuus saa tahtonsa läpi, toivottavasti EI saa, niin tuokin maksimihinta nousee tasolle 12,90 €/ kWh).

        Suurin "pahis" sähköalalla on Nordpool AS, Norja, joka ylläpitää sähköpörssiä.

        Voiko jostakin selvittää, ketkä ovat tuon Nordpool AS:n suurimmat omistajat ?


    • Anonyymi

      Selvitä myös voiko kauppakeskus Tuulosessa pikaladata. Se on 2km päässä Kapakanmäeltä.

      • Anonyymi

        Kapakanmäki on kilsan päässä Kauppakeskus Tuulosesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kapakanmäki on kilsan päässä Kauppakeskus Tuulosesta.

        Varmasti monelle tansseissakin kävijälle liian kaukana. Tiedän yhden tanssilavan jossa parkkipaikka pieni joten tanssijoita ei juuri ole käynyt kuin max 70 hlö/ilta ja suurin syy tuntuu olevan parkkipaikan pienuus. Lähellä on reilun kilometrin säteellä parkkipaikkoja joihin voisi auton viedä, mutta liian kaukana kuuluu olevan. Nykyään kun ei enää juuri kimppakyydeillä kuljeta vaan kaikki ajelee yksin niin äkkiä käy parkit pieniksi. Sama ilmiö oli yhdellä isommalla lavalla suositun orkesterin tansseissa, lavalle olisi vielä tanssijoita mahtunut lisääkin, mutta parkkipaikka täynnä ja autoja vielä tien varressakin.


    • Anonyymi

      No jaa, kovat on ajat tanssipaikoille, jos pitää alkaa kaapeleita vetämään yms.

      Mutta systeemi ei koske alle 10 hengen mikroyrityksiä, eikä niitä rakennuksia, joita ei lämmitetä.

      Saas nähdä, mitä tapahtuu.

      • Anonyymi

        Eikä sellaisia taloyhtiöitä joissa on asuntoja 4 tai vähemmän.


    • Anonyymi

      Pysykää pois niiden patteriautojenne kanssa . Teitä ei siellä kaivata. Muutama idiootti on siellä teslojensa kanssa mutta ladatkoon autonsa muualla. Jos tanssipaikalle rakennetaan latauspisteitä niin se näkyy korkeampina hintoina eli kaikki tanssijat maksavat teidän romunne latauksen.

    • Anonyymi

      Hölmöläisten hommaa tanssijana hommata sähköauto.

      Millään ilveellä ei saa kannattavasti jonnekin metsän keskellä olevalle tanssilavalle niin paljon sähköä saati latauspaikkoja että edes useimmat pääsisivät latailemaan tanssien aikana.

    • Anonyymi

      Voi hyvänen aika !? Eikö olisi helpompaa ajella polttomoottori autolla !

      • Anonyymi

        Vaikuttaa siltä, että sinä et ajele edes polttomoottori autolla, koska et ole huomannut, että vihreät ryhtyivät sannan johdolla vaikeuttamaan polttomoottori autolla ajelua ja helpottamaan sähkömoottori autolla ajelua, minkä prosessin seurauksena tanssilavoistamme tulee vuoden 2025 alusta Suomen ylivoimaisesti suurimmat pikalaturien tarjoajat.

        On toki myönnettävä, että Suomen ja koko EU: nkin mittakaavassa on konkretisoitumassa vihreitten sannan johdolla junailema ympäristöpoliittinen helpoitustavoite siten, että yhteiskuntien hyväosaisimmille suunnatut sähköautojen hankintatuet lakkautetaan heti sen jälkeen, kun EU: n eliitti ja heidän intressiryhmittymänsä ovat saaneet hommattua itselleen EU: n köyhälistön subventoimat 5000 hevosvoimaiset sähköautot. Eli tällä hetkellä pahasti kyykkäävä sähköautokauppa on osa suurempaa suunnitelmaa, jonka mukaisesti sähköautokauppa tulee lähtemään uuteen nousuun, kunhan EU: n eliitin 5-10 000 hevosvoimaisten sähköautojen tehdastakuut alkavat päättyä..


    • Anonyymi

      Miten joku voi olla niin idiootti että ostaa patteriauton, saatikka vielä tanssiharrastaja kun tanssipaikat ovat metsän keskellä eikä siellä ole eikä toivottavasti myöskään tule latauspisteitä.

      • Anonyymi

        Yli 30 autopaikan pysäköintialueella pitää vuoden 2025 alussa olla 20%: lla latausmahdollisuus eli joka viidennessä parkkiruudussa on oltava pikalaturi sähköautoja varten, vaikka oltaisiun metsän reunassakin.


      • Anonyymi

        Nuoret tulee 250 km/h kulkevilla megawatin skuuteilla viiskyt päällä ja ne haluu lataa ne!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yli 30 autopaikan pysäköintialueella pitää vuoden 2025 alussa olla 20%: lla latausmahdollisuus eli joka viidennessä parkkiruudussa on oltava pikalaturi sähköautoja varten, vaikka oltaisiun metsän reunassakin.

        Tanssilavojen parkkipaikat ovat usein heinikossa tai pellolla ilman parkkiruutuja. Laske siitä sitten parkkiruudut ;).
        Lisäksi monilla tanssipaikoilla ei ole valvojaa miten parkeerataan ja kesälavojen parkkipaikat metsässä eivät ole ympärivuotisessa käytössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tanssilavojen parkkipaikat ovat usein heinikossa tai pellolla ilman parkkiruutuja. Laske siitä sitten parkkiruudut ;).
        Lisäksi monilla tanssipaikoilla ei ole valvojaa miten parkeerataan ja kesälavojen parkkipaikat metsässä eivät ole ympärivuotisessa käytössä.

        On myös lkesäavoja joiden parkkipaikoilla ei ole ensimmäistäkään sähkötolppaa, eikä varmasti tulekaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yli 30 autopaikan pysäköintialueella pitää vuoden 2025 alussa olla 20%: lla latausmahdollisuus eli joka viidennessä parkkiruudussa on oltava pikalaturi sähköautoja varten, vaikka oltaisiun metsän reunassakin.

        Joinakin tanssi-iltoina on isollakin lavalla vain n. 300 tanssijaa ja joinain iltoina taas 1200 tanssijaa. Pitääkö näistä laskea joku keskiarvo , vai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joinakin tanssi-iltoina on isollakin lavalla vain n. 300 tanssijaa ja joinain iltoina taas 1200 tanssijaa. Pitääkö näistä laskea joku keskiarvo , vai?

        Tuhannestakahdestasadasta (1 200) pitää laskea eli 240 pikalaturi, jos pysäköintialuetta ei ole sen jälkeen laajennettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joinakin tanssi-iltoina on isollakin lavalla vain n. 300 tanssijaa ja joinain iltoina taas 1200 tanssijaa. Pitääkö näistä laskea joku keskiarvo , vai?

        "Joinakin tanssi-iltoina on isollakin lavalla vain n. 300 tanssijaa ja joinain iltoina taas 1200 tanssijaa. Pitääkö näistä laskea joku keskiarvo"

        EI tarvitse laskea keskiarvoa.

        Latauspisteitä pitää olla 20% PARKKIPAIKKOJEN määrästä laskettuna, EI siitä määrästä, paljonko on tanssijoita.

        Eli jos on parkkipaikka 100 autolle, pitää olla 20 latauspistettä.
        Tai jos on parkkipaikka 300 autolle, pitää olla 60 latauspistettä.

        Olettaisin, että jos on enintään 1200 tanssijaa, niin ovat laskeneet, että käytetään kimppakyytejä... eli 1200 tanssijaa EI tarkoita 1200 parkkipaikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Joinakin tanssi-iltoina on isollakin lavalla vain n. 300 tanssijaa ja joinain iltoina taas 1200 tanssijaa. Pitääkö näistä laskea joku keskiarvo"

        EI tarvitse laskea keskiarvoa.

        Latauspisteitä pitää olla 20% PARKKIPAIKKOJEN määrästä laskettuna, EI siitä määrästä, paljonko on tanssijoita.

        Eli jos on parkkipaikka 100 autolle, pitää olla 20 latauspistettä.
        Tai jos on parkkipaikka 300 autolle, pitää olla 60 latauspistettä.

        Olettaisin, että jos on enintään 1200 tanssijaa, niin ovat laskeneet, että käytetään kimppakyytejä... eli 1200 tanssijaa EI tarkoita 1200 parkkipaikkaa.

        Kapakanmäeltä kaadettiin juuri isoja puita isojen sähköautojen pysäköintiruutujen tieltä, jotenka yli tuhannesta puhutaan. Ympäristöystävällisiksi kehuttujen sähköautojen pikalaturikentän takia kaadetusta metsän hiilinielusta ei hiiskuta mitään.


    • Anonyymi

      Miksi tanssijärjestäjä investoisi latauspisteisiin joiden käyttö jää muutamaan tuntiin viikon aikana?

      • Anonyymi

        Kapakanmäen pikalatureitten käyttöasteesta tulee Suomen korkein johtuen yhdestä tärkeimmästä liikenteen solmukohdasta ja pikalaturiapista eli kännykkäsoveluksesta, jonka ansiosta Kapakanmäen pikalatureita ei todellakaan tarvitse pitää munalukoissa! Eli pikalaturihenkilökuntaa ei välttämättä tarvita, mihin sinä yritit juonikkaasti vedota.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Hyviä patteriautoja kannattaa odottaa ja siinä meneekin ainakin 5 vuotta. Pitää olla täydellinen vajakki että tuhlaa rahojaan tuollaiseen teknisesti keskeneräiseen sähkövatkaimeen. Kaikki nauraa patteriautoilijoille kun motarilla pitää ajaa 80 km/h että pääsee perille asti ilman ylimääräistä tuntikausien latausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyviä patteriautoja kannattaa odottaa ja siinä meneekin ainakin 5 vuotta. Pitää olla täydellinen vajakki että tuhlaa rahojaan tuollaiseen teknisesti keskeneräiseen sähkövatkaimeen. Kaikki nauraa patteriautoilijoille kun motarilla pitää ajaa 80 km/h että pääsee perille asti ilman ylimääräistä tuntikausien latausta.

        Pamfletissasi kumminkin suosittelet sähköauton hankintaa tulevaisuudessa eli noin viiden vuoden kuluessa, jolloin onkin hyvä, että Suomeen nousee jopa helsinkivantaan veroisia pikalaturien tarjoajia nimittäin liikenteen tärkeimpiin solmukohtiin, joista kapakanmäki on vain yksi tärkeimmistä ja backassen ja pavin ohella. Tuhansien pikalatureitten satsi on sähköautoilijoitten iloksi tulossa jo lähiaikoina ja lataushuolet on pois pyyhkäistyjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyviä patteriautoja kannattaa odottaa ja siinä meneekin ainakin 5 vuotta. Pitää olla täydellinen vajakki että tuhlaa rahojaan tuollaiseen teknisesti keskeneräiseen sähkövatkaimeen. Kaikki nauraa patteriautoilijoille kun motarilla pitää ajaa 80 km/h että pääsee perille asti ilman ylimääräistä tuntikausien latausta.

        Viimetalvi oli niin kylmä että patteriautot hyytyivät. Bensa oli halpaa joten mikäpä oli ajellessa, eikä tullut ongelmia kylmien aamujen käynnistyksissä.


    • Anonyymi

      Tanssipaikkojen pikalaturit ovat jo täällä!

      https://yle.fi/a/74-20112473

      Sähköautoilijaksi siirtymistä ei enää voi pikalaturiverkoston puutteella perustella. Ilmastoteko on väistämätön.

      • Anonyymi

        Isommat pääsulakkeet ovat jo nyt tilaustavaraa, joka tällä pikalaturikenttien asennustahdilla tulevat muuttumaan jonotustavaraksi, mikä ei tietenkään tarkoita sitä, että viranomainen myöntäisi poikkeuslupia tuollakaann perusteella pikalatureitten asennuksiin, sillä pikalaturikentät voi yhtä hyvin rakentaa valmiiksi sekä isompien pääsulakkeitten kanssa että ilman, koska virrat on kumminkin kytkettävä siksi aikaa pois. Tästä aiheutuu tilapäistä haittaa ainoastaan sähköautoilijoille ja nuorille, jotka ovat tanssiliikkeellä skuuttien kanssa, koska he eivät voi ladata ajoneuvvojaan, ennenkuin uudet isommat pääsulakkeet saapuvat maahantuojalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isommat pääsulakkeet ovat jo nyt tilaustavaraa, joka tällä pikalaturikenttien asennustahdilla tulevat muuttumaan jonotustavaraksi, mikä ei tietenkään tarkoita sitä, että viranomainen myöntäisi poikkeuslupia tuollakaann perusteella pikalatureitten asennuksiin, sillä pikalaturikentät voi yhtä hyvin rakentaa valmiiksi sekä isompien pääsulakkeitten kanssa että ilman, koska virrat on kumminkin kytkettävä siksi aikaa pois. Tästä aiheutuu tilapäistä haittaa ainoastaan sähköautoilijoille ja nuorille, jotka ovat tanssiliikkeellä skuuttien kanssa, koska he eivät voi ladata ajoneuvvojaan, ennenkuin uudet isommat pääsulakkeet saapuvat maahantuojalta.

        "Isommat pääsulakkeet ovat jo nyt tilaustavaraa"

        1. Kuka tai mikä yritys tarvitsee isompia pääsulakkeita, mutta kärsii saatavuusongelmasta ?

        2. Mitä tyyppiä olevia pääsulakkeita tarvitsette?

        3. pääsulakkeiden Ampeerimäärä?

        t: sulakemyyjä, joka ei käytä suomalaisia tukkureita sulakkeiden maahantuomiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Isommat pääsulakkeet ovat jo nyt tilaustavaraa"

        1. Kuka tai mikä yritys tarvitsee isompia pääsulakkeita, mutta kärsii saatavuusongelmasta ?

        2. Mitä tyyppiä olevia pääsulakkeita tarvitsette?

        3. pääsulakkeiden Ampeerimäärä?

        t: sulakemyyjä, joka ei käytä suomalaisia tukkureita sulakkeiden maahantuomiseksi.

        1,5 kA gG ja pohjat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1,5 kA gG ja pohjat?

        Temusta saa vaikka 2,5 MA gG tulpat ja pohjat!


    • Anonyymi

      Hölmöä höpinää! Harmittaako joitakin, että Kapiksella on takana paras kesä aikoihin??

      Eihän tuo pikalauturihommeli koske ollenkaan tanssilavoja.

      • Anonyymi

        Jo aivan lähitulevaisuudessa tanssipaikat tulevat kilpailemaan asiakkaista artistin lisäksi vielä enemmän sillä, kenellä on Suomen tanssipaikoista nopeimmat ja tehokkaimmat laturit tarkoittaen sitä, että entistä useammalle sähköautoilijalle voidaan taata kotiinlähtiäisiksi voltteja ylipursuilevat ajoakut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo aivan lähitulevaisuudessa tanssipaikat tulevat kilpailemaan asiakkaista artistin lisäksi vielä enemmän sillä, kenellä on Suomen tanssipaikoista nopeimmat ja tehokkaimmat laturit tarkoittaen sitä, että entistä useammalle sähköautoilijalle voidaan taata kotiinlähtiäisiksi voltteja ylipursuilevat ajoakut.

        Nykyisellään tanssilavojen pysäköintialueilla ei juurikaan ole mitään käyttöä, jonka voi jokainen sähköautolijakin niistä ohi hurauttaessaan todeta, joten olosi suotavaa, että pikalaturikenttien paksujen piuhojen vaatimat kaapeliojat kaivettaisiin nyt eikä vasta sitten, kun pysäköintialueet on umpijäässä ja ne joudutaan sulsttamaan sekä sähköllä että kerosiinilla kaivuukuntoihin. Ja pahimmissa viivästymistapauksissa pikalaturikenttien kaapeliojia päästään kaivamaan vasta juhannuksena, kun pitäisi ottaa juhannustanssiväen sähköautot vastaan eikä conventionaalisillakaan autoilla pääse niitten ojien yli.


    • Anonyymi

      Bensa-auto on hyvä !

      Ei tarvi tapella kaapeleitten kanssa ? Suosittelen lämpimästi !

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mikä on täyssähköauto?

      Mahtuuko sinne matkustajia jos se on täynnä sähköä?

      Tanssipaikalla ladataan vain hyvää oloa.

      • Anonyymi

        Täyssähköautossa on dieselwbasto, jos se ei ole karvalakkimalli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täyssähköautossa on dieselwbasto, jos se ei ole karvalakkimalli.

        Karvalakkimallin täyssähköautoa voi Suomen olosuhteissa ajaa tuuheatukkainen kuljettaja ja kyytiläinen noin neljä kuukautta ilman karvalakkia ja pälvi- tai sitä kaljuisampi joutuu pitämään karvalakkia yli kahdeksan kuukautta.


    • Anonyymi

      Helvetin hyvä ostos tuollainen sähkövatkain kun se lelu määrittää kuinka kauas voit ajaa. Toivottavasti yksikään tanssipaikka ei rakenna näitä latauspisteitä.

      • Anonyymi

        Verovaroja epätoivoisesti etsivälle valtiovallalle sähköautot muodostuvat aika varmasti mukavaksi veropelastusrenkaaksi, jonka olemassaoloa ei vielä ole tajuttu siitä yksinkertaisesta syystä, että se on ollut kaiken aikaa niin näkyvällä paikalla juhlavalaistuksessa ja torvisoittokuntien säestämänä. Nimittäin markkinoillahan ei ole yhtään alle tuhathevosvoimaista sähköautoa, vaikka sähköauton alkuperäinen ideahan oli ja on sähköautojuhlapuheissa vieläkin niinjuuritottasehyvinkinpitkältion e n e r g i a n s ä ä s t ö !

        Energian tuhlailusta syytetyt polttomoottoriautothan olivat ja ovat vieläkin käytännössä järjestään alle satahevosvoimaisia, joten yli tuhathevosvoimaisilla sähköautoilla kulutetaan yli kymmenen kertaa enemmän energiaa vaikka piti kuluttaa kymmenen kertaa vähemmän. Ja tässä on tämä tuleva valtiovallan kultakaivos verotusmielessä nimittäin jotta sähköautoilun alkuperäiseen ideaan eli ilmaston ja maailman pelastamiseen voitaisiin energiansäästöje ansiosta päästä, sähkösutoille säädetään k ä y t t ö v o i m a v e r o aina kun teho ylittää viisikymmentä hevosvoimaa progressiivisena. Tästä aukeaa huikaisevia verotusmahdollisuuksia ja Suomesta tulee jo yhdessä verotusyössä maailman rikkain valtio?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Verovaroja epätoivoisesti etsivälle valtiovallalle sähköautot muodostuvat aika varmasti mukavaksi veropelastusrenkaaksi, jonka olemassaoloa ei vielä ole tajuttu siitä yksinkertaisesta syystä, että se on ollut kaiken aikaa niin näkyvällä paikalla juhlavalaistuksessa ja torvisoittokuntien säestämänä. Nimittäin markkinoillahan ei ole yhtään alle tuhathevosvoimaista sähköautoa, vaikka sähköauton alkuperäinen ideahan oli ja on sähköautojuhlapuheissa vieläkin niinjuuritottasehyvinkinpitkältion e n e r g i a n s ä ä s t ö !

        Energian tuhlailusta syytetyt polttomoottoriautothan olivat ja ovat vieläkin käytännössä järjestään alle satahevosvoimaisia, joten yli tuhathevosvoimaisilla sähköautoilla kulutetaan yli kymmenen kertaa enemmän energiaa vaikka piti kuluttaa kymmenen kertaa vähemmän. Ja tässä on tämä tuleva valtiovallan kultakaivos verotusmielessä nimittäin jotta sähköautoilun alkuperäiseen ideaan eli ilmaston ja maailman pelastamiseen voitaisiin energiansäästöje ansiosta päästä, sähkösutoille säädetään k ä y t t ö v o i m a v e r o aina kun teho ylittää viisikymmentä hevosvoimaa progressiivisena. Tästä aukeaa huikaisevia verotusmahdollisuuksia ja Suomesta tulee jo yhdessä verotusyössä maailman rikkain valtio?

        Maailmanpelastuksessa monta on ihmeellistä asiaa, ne hämmästyttää, kummastuttaa maailmanpelastajaa. Sähköautossa on alustassa puslia ja renkaita. Renkaista oinnat katioaa ja puslat löpsähtää, kun kumi niistäkin hirmuisten vääntöjen takia katoaa. Kas minne kumi katoaa, sen kevyenliikenteen väylällä kaikki henkeen vetäisee, se kirveltää, se yskittää sähköavusteisella vekottimellaa ilman kypärää sataakahtakymppii kulkevaa.


    • Anonyymi

      Sitten kun sähköä voi tankata kanisteriin ostan sähköauton.

      • Anonyymi

        Joutuvatko tanssilipun ostaneet vastuuseen tanssipaikan rakentamattomista pikalatureista? Yksittäisten tanssipaikkojen kävijöillä saattaa olla velvollisuutta huolehtia tanssipaikkojen pikalaturikenttien rakentamisista, vaikka he eivät ehkä pitäisikään niitä tarpeellisina.

        Tanssilipun ostaneille tämä saattaa tulla ikävänä yllätyksenä, sillä tanssipaikan pitäjällä ei ole lain mukaan velvollisuutta ilmoittaa liikennemerkeillä, että pysäköintialueella ei ole lainmukaisia pikalatureita. Kuljettajan vastuu on on aika suuri eivätkä tanssikimppakyytiläisetkään pääse kuin sähköskuutti tietulliveräjästä sillä maassamme on vielä tälläkin hetkellä vaikka kuinka monta rakentamatonta tanssipaikan pikalaturikenttää joista useita ei ekä aiotakaan rakentaa eikä varoitusmerkkejä ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joutuvatko tanssilipun ostaneet vastuuseen tanssipaikan rakentamattomista pikalatureista? Yksittäisten tanssipaikkojen kävijöillä saattaa olla velvollisuutta huolehtia tanssipaikkojen pikalaturikenttien rakentamisista, vaikka he eivät ehkä pitäisikään niitä tarpeellisina.

        Tanssilipun ostaneille tämä saattaa tulla ikävänä yllätyksenä, sillä tanssipaikan pitäjällä ei ole lain mukaan velvollisuutta ilmoittaa liikennemerkeillä, että pysäköintialueella ei ole lainmukaisia pikalatureita. Kuljettajan vastuu on on aika suuri eivätkä tanssikimppakyytiläisetkään pääse kuin sähköskuutti tietulliveräjästä sillä maassamme on vielä tälläkin hetkellä vaikka kuinka monta rakentamatonta tanssipaikan pikalaturikenttää joista useita ei ekä aiotakaan rakentaa eikä varoitusmerkkejä ole.

        Näihin pikalaturikenttien rakentamisiin liittyy niin pitkiä kaapeliojien kaivuuprojekteja, että puhutaan todellakin merkittävistä maansiirtourakoista, joissa maakaapeliojakelvoton moreeni on ensin siirrettävä asianmukaiseen varastointi- ja käsittelypaikkaan ja sen jälkeen sorakeisarin montusta on siirrettävä huolellisesti seulottu eli kaapeliojakelpoinen sora korvikkeeksi ja raskas täryjyrä, millä kaapeliojat tärytetään monta tonnia painavien sähköakkuautojen kantaviksi.

        Perinteisestihän kunnallisbyrokratiassa ovat aina menneet ENSIN läpi kaikki sellaiset hankkeet, joihin liittyy edes pieniä tai optimikunnallisbyrokratiatapauksessa merkittäviä maansiirtourakoita ja VASTA sitten muut hankkeet, jos maansiirtourakoitsijat eivät saaneet hassattua kaikkia kunnan määrärahoja. Mitä suuremmista maansiirtourakoista on kysymys, sitä suurempi on luonnollisesti kuntalaisten ja maansiirtourakoihin suoranaisesti millään tavalla liittymättömien vieraskuntalaisten viherpiipertäjienkin vastustus ollut, muuta turhaan. NIIN turhaan, koska byrokraatti on ajanut maansiirtohankkeen sitä ripeämmin läpi, mitä enemmän ja laajemmin sitä on vastustettu. Näinpä ollen tanssimoillamme ei tule olemaan ava- ja ravintolatanssijoittenkaan vastustuksestakaan huolimatta MITÄÄN mahdollisuuksia laistaa pikalaturikenttien rakentamisesta.


    • Anonyymi

      Jos näitä sähkövatkainten latauspisteitä tulee tanssipaikoille niin latauksen hinta pitää olla vähintään 2€/kwh kun nämä idiootit kuitenkin seisottavat autoaan koko illan latauspisteellä.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Kyllä pikalaturikenttiä tulee kiihtyvällä tahdilla myös senkin takia, että tanssilavoilla on menossa saneerausbuumi ja lain mukaan pikalaturit on oltava asennettuna saneerauksen päättyessä. Kuntien rakennusvalvonnat ovat tässä asiassa avainasemassa, mikäli havaitsette tanssilavalla tuoreita saneerauksen merkkejä, mutta ette pikalaturikenttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä pikalaturikenttiä tulee kiihtyvällä tahdilla myös senkin takia, että tanssilavoilla on menossa saneerausbuumi ja lain mukaan pikalaturit on oltava asennettuna saneerauksen päättyessä. Kuntien rakennusvalvonnat ovat tässä asiassa avainasemassa, mikäli havaitsette tanssilavalla tuoreita saneerauksen merkkejä, mutta ette pikalaturikenttää.

        Olisi hyvä ympäristöilmastopäätös, että kapakanmäen eikä minkään muunkaan tanssipaikan pikalaturikentällä ei saisi ladata yli tuhatvissataahevosvoimaisia (1 500 hv) sähköautoja

        https://wwf.fi/uhat/ylikulutus/

        Bensa- ja dieselversiothan vaatii alle kymmenesosan tehoja liikku.iseen ei vajaat 100 hv kiihdytyksissä ja matkanopeuksissa pintakaasulla 10-20 hevosvoimaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi hyvä ympäristöilmastopäätös, että kapakanmäen eikä minkään muunkaan tanssipaikan pikalaturikentällä ei saisi ladata yli tuhatvissataahevosvoimaisia (1 500 hv) sähköautoja

        https://wwf.fi/uhat/ylikulutus/

        Bensa- ja dieselversiothan vaatii alle kymmenesosan tehoja liikku.iseen ei vajaat 100 hv kiihdytyksissä ja matkanopeuksissa pintakaasulla 10-20 hevosvoimaa.

        Joutuvatkohan tanssipaikat tasoittamaan ja asphaltoimaan pysäköintialueensa? Nimittäin jo yksikin hipaisu sähköauton pohjaan sora- tai heinikkopohjaisella pysäköintialueella voi tulla tanssipaikalle uskomattomankin kalliiksi. Ja sähköautoilijoissa saattaa olla sellaisiakin vilunkiveikkoja, jotka saattavat yrittää aivan muualla ottamansa sähköautonpohjakosketukset tanssipaikalla, jonka pysäköintialue on ns luonnontilanomainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joutuvatkohan tanssipaikat tasoittamaan ja asphaltoimaan pysäköintialueensa? Nimittäin jo yksikin hipaisu sähköauton pohjaan sora- tai heinikkopohjaisella pysäköintialueella voi tulla tanssipaikalle uskomattomankin kalliiksi. Ja sähköautoilijoissa saattaa olla sellaisiakin vilunkiveikkoja, jotka saattavat yrittää aivan muualla ottamansa sähköautonpohjakosketukset tanssipaikalla, jonka pysäköintialue on ns luonnontilanomainen.

        Tanssilavojen pysäköintialueitten asphaltointi tulee aika varmasti johtamaan siihen, että sähköautoilijat alkavat valittaa conventionaaliset autoilijat saavat käyttää sähköautoilijoita varten asphaltoitua parkkipaikkaa ilmaiseksi vaikka sähköautoilijat joutuvat maksamaan kWh: sta silloinkin, kun sähkön hinta on nekatiivinen. Tämän seurauksena conventionaalisilta autoilijoilta joudutaan keräämään samansuuruisia pysäköintimaksuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tanssilavojen pysäköintialueitten asphaltointi tulee aika varmasti johtamaan siihen, että sähköautoilijat alkavat valittaa conventionaaliset autoilijat saavat käyttää sähköautoilijoita varten asphaltoitua parkkipaikkaa ilmaiseksi vaikka sähköautoilijat joutuvat maksamaan kWh: sta silloinkin, kun sähkön hinta on nekatiivinen. Tämän seurauksena conventionaalisilta autoilijoilta joudutaan keräämään samansuuruisia pysäköintimaksuja.

        Minä veikkaan, että conventionaalisilta autoilijoilta pitää veloittaa suurempia pysäköintimaksuja.


    • Anonyymi

      Entäs bensapumput? Milloinka taloyhtiöt ja tanssipaikat velvoitetaan asentamaan bensapumput ja dieselpumput? Kumminkin valtaosa autoista taitaa olla vielä pitkän näitä? Onko kysymyksessä kansanryhmään kohdistuvasta syrjinnästä, kun dieslin ja bensan pumppuja ei ole asennettu jo?

      • Anonyymi

        Bensa ja disseli autot yleistyivät itsestään räjähdysmäisesti ilman että taloyhtiöt velvoitettiin asentamaan nitä varten bensa ja diisel pumput parkkipaikalle. Kuka on tämän pikalaturi pakon idea nikkari ja millä oikeudella?


      • Anonyymi

        Kuka kuvitteli, että sähköautoilijoitten kWh-loisiminen loppui siihen, kun taloyhtiön lämmitystolppakentälle asennettiin tolppakohtaiset kWh-mittarit? Aivan! Aika moni kuvitteli näin, mutta loisen luonne on kumminkin loisen luonne eikä se lakkaa kovinkaan helposti loisimasta.

        Nimittäin etenkin kunnallisten ja valtakunnallisten kWh-konsernien työsuhde-etusähköautoilevat johtoryhmät ovat päättäneet, että konsernien pikalatureihin ei tarvitse asentaa tolppa- eikä minkään muunkaan kohtaisia kWh-mittareita. Hyvin useassa johtoryhmän konsernin pikalaturitapauksessa lasku menee asiakkaille kohonneina kWh-tariffeina siitäkin syystä, että johtoryhmän sähköauton hevosvoimat on keskimäärin hieman yli 2000 hv. Tietystikin tämä lysti tulee loppumaan siinä vaiheessa, kun konsernien työläiset alkaa lataa sähköpotkulautojaan konsernin tolpissa, mutta siihen mennessä johtoryhmät on aika varmasti junailleet itselleen parikolme terawattituntia ilmaisia työsuhdelatauksia missä tolpassa vaan. Loinen on sitkeä ja kekseliäs otus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka kuvitteli, että sähköautoilijoitten kWh-loisiminen loppui siihen, kun taloyhtiön lämmitystolppakentälle asennettiin tolppakohtaiset kWh-mittarit? Aivan! Aika moni kuvitteli näin, mutta loisen luonne on kumminkin loisen luonne eikä se lakkaa kovinkaan helposti loisimasta.

        Nimittäin etenkin kunnallisten ja valtakunnallisten kWh-konsernien työsuhde-etusähköautoilevat johtoryhmät ovat päättäneet, että konsernien pikalatureihin ei tarvitse asentaa tolppa- eikä minkään muunkaan kohtaisia kWh-mittareita. Hyvin useassa johtoryhmän konsernin pikalaturitapauksessa lasku menee asiakkaille kohonneina kWh-tariffeina siitäkin syystä, että johtoryhmän sähköauton hevosvoimat on keskimäärin hieman yli 2000 hv. Tietystikin tämä lysti tulee loppumaan siinä vaiheessa, kun konsernien työläiset alkaa lataa sähköpotkulautojaan konsernin tolpissa, mutta siihen mennessä johtoryhmät on aika varmasti junailleet itselleen parikolme terawattituntia ilmaisia työsuhdelatauksia missä tolpassa vaan. Loinen on sitkeä ja kekseliäs otus.

        Sähköloiset poraa taas!

        https://www.iltalehti.fi/talous/a/230e1dc2-8830-4e85-9f0b-f6d8a1d09555

        Eikö tämä sähköloisten hyysäys jo pikkuhiljaa riitä nimittäin jos sähköllä ajelu kerran on toimiva bisnes ei yhteis- eikä minkään muun kunnan tarvitse sitä tukea vaan sähköajelubisnes kannattaa itse itsensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköloiset poraa taas!

        https://www.iltalehti.fi/talous/a/230e1dc2-8830-4e85-9f0b-f6d8a1d09555

        Eikö tämä sähköloisten hyysäys jo pikkuhiljaa riitä nimittäin jos sähköllä ajelu kerran on toimiva bisnes ei yhteis- eikä minkään muun kunnan tarvitse sitä tukea vaan sähköajelubisnes kannattaa itse itsensä.

        Kuinka momta kevyenliikenteen väylää loisivat sähköpolkupyöräilijät ovat tähän tai mihinkään muuhunkaan maahan kustantaneet? Ei ensimmäistäkään! Kuinka monta metikköä ja nummea sähköpolkupyöräilijät ovat ruovittaneet vituiksi? Lukemattomia metiköitä ja nummia!


    • Anonyymi

      Tuuloksen jokakeväisessä kakanhajussa latautuu patteriautotkin ihan itsestään :D

    • Anonyymi

      Kuunnelkaa! Aivan kuin jostain kantautuisi miehekästä hurinaa? Onkohan kapakanmäen uusi päämuuntaja jo viimeinkin kytketty valtakunnan ja pikalaturikentän verkkoon?

      • Anonyymi

        Kyllä hurina tuosta varmaankin vielä jonkin verran voimistuu, kunhan pikalaturikenttien jakelumuuntajatkin kytketään päälle nimittäin tämän kokoisessa pikalaturikenttästruktuurissahan ei olisi ollut edes teoreettisia mahdollisuuksia selvitä yhdellä muuntajalla. Hurinat on kuitenkin melko varmasti huomioitu pikalaturikenttien ympätistölupaa haettaessa, joten mitään syytä huoleen ei varmastikaan ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä hurina tuosta varmaankin vielä jonkin verran voimistuu, kunhan pikalaturikenttien jakelumuuntajatkin kytketään päälle nimittäin tämän kokoisessa pikalaturikenttästruktuurissahan ei olisi ollut edes teoreettisia mahdollisuuksia selvitä yhdellä muuntajalla. Hurinat on kuitenkin melko varmasti huomioitu pikalaturikenttien ympätistölupaa haettaessa, joten mitään syytä huoleen ei varmastikaan ole.

        Jos akku tulee täyteen sillä aikaa, kun on tanssimassa, niin pitääkö käydä siirtämässä auto poies pikalaturista conventionaaliseen parkkiruutuun, jotta muutkin pääsis pikalataa omaa akkuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos akku tulee täyteen sillä aikaa, kun on tanssimassa, niin pitääkö käydä siirtämässä auto poies pikalaturista conventionaaliseen parkkiruutuun, jotta muutkin pääsis pikalataa omaa akkuu?

        Mikäli sähköauton latausominaisuus eli pikalaturi ei sisälly tanssilipun hintaan, niin sähköautoilijat tulevat todennäköisesti yhdenvertaisen pysäköintihinnoittelukokemuksen nimissä vaatimaan ainakin samansuuruisia pysäköintimaksuja conventionaalisille autoilijoille. Vihreitten Sannan johdolla tekemien päästöhullunkiintiokauppojen takia ne ovat todennäköisesti monta kertaa suuremmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäli sähköauton latausominaisuus eli pikalaturi ei sisälly tanssilipun hintaan, niin sähköautoilijat tulevat todennäköisesti yhdenvertaisen pysäköintihinnoittelukokemuksen nimissä vaatimaan ainakin samansuuruisia pysäköintimaksuja conventionaalisille autoilijoille. Vihreitten Sannan johdolla tekemien päästöhullunkiintiokauppojen takia ne ovat todennäköisesti monta kertaa suuremmat.

        Pitäisiköhän kapakanmäen pikalaturikentille laittaa jo hyvissä ajoin tiedoituskyltit, että kaikkien aikojen juhannuksena pikalaturi ainoastaan liput lunastaneille, koska kapakanmäki on niin merkittävässä liikenteen solmukohdassa, että hyvin suuri osa pikalatureista saattaisi mennä ohikulkijoiden käyttöön eivätkä kapakanmäen omat asiakkaat silloin pääsisi pikalatureille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos akku tulee täyteen sillä aikaa, kun on tanssimassa, niin pitääkö käydä siirtämässä auto poies pikalaturista conventionaaliseen parkkiruutuun, jotta muutkin pääsis pikalataa omaa akkuu?

        Silloin kyllä pitäisi olla systeemi, missä sähköautoilijat saa varata conventionaalisia parkkiruutuja siitä vierestä. Käytännössä sähköautoilijoille varattaisiin pikalaturikenttien kokoiset conventionaaliset parkkikentät, jotta kierto toimii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisiköhän kapakanmäen pikalaturikentille laittaa jo hyvissä ajoin tiedoituskyltit, että kaikkien aikojen juhannuksena pikalaturi ainoastaan liput lunastaneille, koska kapakanmäki on niin merkittävässä liikenteen solmukohdassa, että hyvin suuri osa pikalatureista saattaisi mennä ohikulkijoiden käyttöön eivätkä kapakanmäen omat asiakkaat silloin pääsisi pikalatureille?

        Ei tietenkään pidä käydä siirtämässä vaan varaat latauspisteen koko illaksi vaikka sun patteriauton akku on täynnä. Olet siis yhtä itsekäs kuin muutkin patteriautoilijat. Miten sulle voi tulla mieleen että ottaisit muut huomioon? Se ei ole patteriautoilijoilla tapana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään pidä käydä siirtämässä vaan varaat latauspisteen koko illaksi vaikka sun patteriauton akku on täynnä. Olet siis yhtä itsekäs kuin muutkin patteriautoilijat. Miten sulle voi tulla mieleen että ottaisit muut huomioon? Se ei ole patteriautoilijoilla tapana.

        Ylläpitolatauksesta voidaan helposti tehdä apissa kWh-taksan lisäksi tuntiperusteista eli ensimmäinen puolituntia ylläpitolatauksessa viiskymppii ja loput satasen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos akku tulee täyteen sillä aikaa, kun on tanssimassa, niin pitääkö käydä siirtämässä auto poies pikalaturista conventionaaliseen parkkiruutuun, jotta muutkin pääsis pikalataa omaa akkuu?

        Jos olisin itse parkkipaikan suunnittelijana, niin voisihan tuon toteuttaa niin, että 1 latauspiste on joko 2 parkkipaikan tai 4 parkkipaikan kulmassa.

        Siis esim: tietyllä alueella 400 parkkipaikkaa, mutta 100 latausliitäntää.

        Tällöin siis 100 autoa voidaan kytkeä lataukseen, mutta kun jonkin latauksessa olleen akku tulee täyteen, voi viereiseen ruutuun pysäköinyt irrottaa kaapelin ja kytkeä oman autonsa lataukseen.

        Tosin, ohjeissa pitää selkeästi mainita, onko kaapeli latauspisteen omistajan omaisuutta (irrota kaapeli AUTON päästä kaapelia ja siirrä kaapeli lataamaan omaa autoasi) vai onko se autoilijan omaisuutta (irrota kaapeli LATAUSLAITTEEN päästä kaapelia ja kytke oma kaapelisi latauslaitteeseen).

        Tällöin ei tarvitsisi autoja siirrellä kun akku tulee täyteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olisin itse parkkipaikan suunnittelijana, niin voisihan tuon toteuttaa niin, että 1 latauspiste on joko 2 parkkipaikan tai 4 parkkipaikan kulmassa.

        Siis esim: tietyllä alueella 400 parkkipaikkaa, mutta 100 latausliitäntää.

        Tällöin siis 100 autoa voidaan kytkeä lataukseen, mutta kun jonkin latauksessa olleen akku tulee täyteen, voi viereiseen ruutuun pysäköinyt irrottaa kaapelin ja kytkeä oman autonsa lataukseen.

        Tosin, ohjeissa pitää selkeästi mainita, onko kaapeli latauspisteen omistajan omaisuutta (irrota kaapeli AUTON päästä kaapelia ja siirrä kaapeli lataamaan omaa autoasi) vai onko se autoilijan omaisuutta (irrota kaapeli LATAUSLAITTEEN päästä kaapelia ja kytke oma kaapelisi latauslaitteeseen).

        Tällöin ei tarvitsisi autoja siirrellä kun akku tulee täyteen.

        Toimii, mutta tällöin ei voida puhua pikalaturikentästä vaan täytyy puhua pikalaturisiroitteesta, koska siroitteen kaapeloinnin kustannukset tulisivat olemaan kentän kaapelointiin verrattuna moninkertaiset.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi sä valitsit

      Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      75
      3507
    2. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

      Rehellinem fiilis
      Suhteet
      62
      2664
    3. Heilutetaanko peittoa hieman

      Heilutetaan peittoa vähän ;3
      Ikävä
      79
      2492
    4. Hei........

      Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      58
      2358
    5. Mitä sanoa pituudeksi näillä mittaustuloksilla?

      Jos jossain tarttee ilmoittaa pituus sentin tarkkuudella? Mitattu neljästi virallisesti ja mittaustulokset on olleet 1
      Sinkut
      91
      2297
    6. Kaipaan sua, Ope

      Mietin, että ajatteletko sinä minua?..
      Ikävä
      42
      1833
    7. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

      Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      219
      1801
    8. Tilanteesi nyt?

      Kysymys otsikossa
      Suhteet
      44
      1739
    9. Mä en jaksa suojella sua enää

      Oot osa mun tarinaa ja ensirakkaus 🩷🌈 Olisiko niin kauheata, jos muutkin ystävämme tietäisivät? Se on jo niin vanha ”t
      Ikävä
      15
      1411
    10. EU:n uusin idea - jatkossa joudut tunnistautumaan kun katsot PORNOA!

      "Pornon katsominen muuttuu täysin Euroopan komissio on kehittänyt sovelluksen, jolla internetin käyttäjä voi todistaa p
      Maailman menoa
      148
      1370
    Aihe