Minulla meni yli 6-vuotta kääntää entisen poliitikko Stubbin töräyttämä "Monikulttuurisuus on rikkaus".
Olen rakentanut erilaisia tietokone malleja saadakseni selville mitä juuri stubb tällä lausahduksella tarkoitti.
Ensimmäisessä vaiheessa otin kaiken konkreettisesti. Ok ok.
Toisessa vaiheessa "kääntäjä" antoi aina saman tuloksen, eli otti lauseen juuri konkreettisesti: monikulttuurisuus on rikkautta stubbille rahallisesti, ja tästä voimme päätellä että Stubb otti lahjuksia vastaan kun suomi otti maahan vastaanottokeskuksia.
Kolmannessa finaalivaiheessa lausahduksen prosessointi vei minut sanojen ja sanontojen alkujuurille: monikulttuurisuus on rikkautta on voitu sanoa henkilölle jolla on kaksi taustaa vaikkapa jotta hän ei tuntisi oloansa niin pahaksi. Näin ollen kaikki mitä stubb sanoi ei oltukaan suunnattu suomalaisille vaan tänne tulleille maahanmuuttajille jotka voisivat ajatella että heidän kaksi taustaansa onkin hyvä juttu. Stubb:illa saattoi olla myös omaa kokemuspohjaansa hänen ruotsa-lais ja suoma-lais juuriensa vuoksi eli näin voisi ajatella Stubbin olevan monikulttuurinen suomalaisten joukossa.
Olen kääntänyt stubbin töräytyksen.
Anonyymi-ap
1
224
Vastaukset
- Anonyymi
Suomalainen kuuluu monikulttuurisessa suomessa vähemmistökulttuuriin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400003525092- 162276
- 1942129
- 1071506
- 811427
- 741012
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu571007IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka2969Martina miehensä kanssa Malediiveilla.
Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.119864Ei lumous lopu koskaan
Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu59786