Kelan aikataulut

Anonyymi-ap

Miten kauan kela käsittelee asioita joissa selvitettävää ? Ja miten herkästi menee Samuun ?

18

336

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikä on Samu?

      • Anonyymi

        No mikä se on muutoksenhalulautakunta? se kuitenkin minne urputetaan jos ei olla tyytyväisiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mikä se on muutoksenhalulautakunta? se kuitenkin minne urputetaan jos ei olla tyytyväisiä

        Samuun itse valitettava päätöksestä.
        Itsellä ollut asia käsittelyssä nyt 9kk.


    • Anonyymi

      Näkyy Kelan sivuilla.

      https://www.kela.fi/oikaisuvaatimus-kelan-tekemaan-paatokseen

      Keskimääräinen käsittelyaika on tällä hetkellä 107,1 päivää.

      Mikä on aika vitun kohtuutonta. Pitkälle yli 3kk!

      Oikaisuvaatimukset pitäisi käsitellä ainakin viimesijaisimpien tukien osalta niin että ratkaisu tulee sen kuukauden aikana josta oikaisuvaatimus on tehty. Köyhällä ei ole varaa odotella kuukausia kun laskut on maksettava ja ruokaa saatva pöytään. Paljon se lohduttaa kolmen kuukauden jälkeen jos Kelan töpeksinnät korvataan. Laskuissa eräpäivät paukkuneet ja myöhästymismaksuja tullut lukuisia. Köyhä kelaorja joutuu maksamaan Kelan etuuskäsittelijöiden ammattitaidottomuudesta pitkän pennin siinä samalla kun yrittää sinnitellä hengissä.

      • Anonyymi

        Ja sitten on taas jouduttu lainailemaan ihmisiltä rahaa ja nekin pitää maksella takaisin.

        Kelan ammattitaidottomien tai sitten peräti pesunkestävien kiusaavien etuuskäsittelijöiden vuoksi tukikerjäläisten elämään tulee massiivisia ketjureaktioita jotka voivat kestää paljon pidempää kuin virkailija itse osaa edes kuvitella.


      • Anonyymi

        voihan sitä tietysti mennä töihin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voihan sitä tietysti mennä töihin

        Eikös se ole niin, että PALKKAA saavien täytyy mennä töihin?

        Mitäs täällä oikein vetelehdit, töihin siitä!

        He jotka EIVÄT saa palkkaa, he EIVÄT mene töihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voihan sitä tietysti mennä töihin

        Entäpä jos olet sairas, etkä kykene töihin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäpä jos olet sairas, etkä kykene töihin?

        Hae sairaslomaa tai sairaseläkettä!


    • Anonyymi

      Ei työtön maksa mitään

    • Anonyymi

      Mihin Samuun? Onko Anssi korvattu Samulla?

    • Anonyymi

      Riippuu siitä oletko heidän listoillaan moitteeton nurkassa baja päissä tärisevä nuudeli-hiiri ketä ei välttämättä tarvitse edes tiliotteita hakemuksiin että niistä tulee 2-3pv sisällä myönteinen päätös, tai jos sulla on elämää ja olet kyseenalaistanut heidän toimintaansa voi ne ajat hyppiä min 1viikko - 6kk välissä jolloin sieltä luultavasti tulee 20 lisäselvityspyyntöä vaikka vain ihan ..ttuilakseen millä voivat vetkutella päätöstä vaikka vuosilla jos niitä vain huvittaa.. Itsellä kesti 6kk oikaista väärä laskutoimitus minkä eteen sai inttää ummet ja lammet enne kuin myönsivät vasta virheensä.

    • Anonyymi

      Kelan käsittelyajat voi olla helposti 1-3 kk, siihen vaikuttanee luullakseni jokaisen tapauksen yksityiskohdat.

      SaMu (jonka nimi muistaakseni vaihtunut) käsittelee asioita sitten ehkä vuoden.


      Toivottavasti aloittaja tiedostaa sellaisen asian, että jos olet tekemässä jotakin valitusta itseesi kohdistuneesta väärinkohtelusta, ja epäilet että se kohtelu on lainvastaista, silloin ET valita Kelaan etkä SaMuun vaan otat suoraan yhteyttä hallintokantelun muodossa lainvalvojaan.

      Näin siksi, että sen enempää Kelalla kuin Samullakaan ei ole toimivaltaa selitellä esim. te-toimiston toiminnan lainmukaisuutta. Jos kyse on siis lainvastaisuudesta aiheutuneesta tilanteesta, silloin tuhlaat vain aikaasi Kela ja Samu valituksilla.

      • Anonyymi

        Epäilisin niin, että Kelalle tulee nykyisin paljon sellaisia valituksia, jotka kuuluisi itse asiassa osoittaa suoraan ylimmälle lainvalvojalle.

        Tästä kielii kovasti se että Kelan sivuillekin on ilmestynyt linkki hallintokantelun tekemisestä - ja toisaalta valitusten käsittelyaikojen kasvu saattaa myös tarkoittaa sitä.

        Ehkä tästä tulee vielä tarkempi tieto jostain, tämä oli vain arvaus kuinka on tilanteet edistyneet, varsin loogisia seurauksia siitä kun ensin hallituksen toimilla aletaan tarjoamaan kansalle nyrkkiä naamaan lainvastaisten toimien avulla ja sen seuraus onkin sitten se että alkaa tulemaan lainvastaisesta kohtelusta (ensialkuun) valituksia, ja sitten kansa jo tajuaakin että lainvastaisesta kohtelusta pitää tehdä valituksen sijasta aina hallintokantelu, rangaistusvaatimuksineen yms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epäilisin niin, että Kelalle tulee nykyisin paljon sellaisia valituksia, jotka kuuluisi itse asiassa osoittaa suoraan ylimmälle lainvalvojalle.

        Tästä kielii kovasti se että Kelan sivuillekin on ilmestynyt linkki hallintokantelun tekemisestä - ja toisaalta valitusten käsittelyaikojen kasvu saattaa myös tarkoittaa sitä.

        Ehkä tästä tulee vielä tarkempi tieto jostain, tämä oli vain arvaus kuinka on tilanteet edistyneet, varsin loogisia seurauksia siitä kun ensin hallituksen toimilla aletaan tarjoamaan kansalle nyrkkiä naamaan lainvastaisten toimien avulla ja sen seuraus onkin sitten se että alkaa tulemaan lainvastaisesta kohtelusta (ensialkuun) valituksia, ja sitten kansa jo tajuaakin että lainvastaisesta kohtelusta pitää tehdä valituksen sijasta aina hallintokantelu, rangaistusvaatimuksineen yms.

        Pistettä voi käyttää alle ja varsinkin yli 50 sanan vuodatuksissa ennen maaliviivaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pistettä voi käyttää alle ja varsinkin yli 50 sanan vuodatuksissa ennen maaliviivaa.

        Haluaisitko vielä koristeellisemman fontin ja värillisiä kuvia mukaan?

        Pilkkuvirheitä voit käsitellä jossakin ihan omassa ketjussasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epäilisin niin, että Kelalle tulee nykyisin paljon sellaisia valituksia, jotka kuuluisi itse asiassa osoittaa suoraan ylimmälle lainvalvojalle.

        Tästä kielii kovasti se että Kelan sivuillekin on ilmestynyt linkki hallintokantelun tekemisestä - ja toisaalta valitusten käsittelyaikojen kasvu saattaa myös tarkoittaa sitä.

        Ehkä tästä tulee vielä tarkempi tieto jostain, tämä oli vain arvaus kuinka on tilanteet edistyneet, varsin loogisia seurauksia siitä kun ensin hallituksen toimilla aletaan tarjoamaan kansalle nyrkkiä naamaan lainvastaisten toimien avulla ja sen seuraus onkin sitten se että alkaa tulemaan lainvastaisesta kohtelusta (ensialkuun) valituksia, ja sitten kansa jo tajuaakin että lainvastaisesta kohtelusta pitää tehdä valituksen sijasta aina hallintokantelu, rangaistusvaatimuksineen yms.

        Väärin tehdystä päätöksestä kannatta ensin ilmoittaa Kelaan. Minulle on korjattu muutama väärä päätös noin viikossa. Ellei mene Kelassa läpi voi valittaa ylemmälle taholle (tällöin kestää useamman kuukauden). https://www.kela.fi/muutoksenhaku-suomessa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluaisitko vielä koristeellisemman fontin ja värillisiä kuvia mukaan?

        Pilkkuvirheitä voit käsitellä jossakin ihan omassa ketjussasi.

        Kannattaa opetella kirjoittamaan. Voisit vaikuttaa uskottavammalta muutoksenhakulautakunnan "silmissä" ; )


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe