Meni kummi puhki. Paikkarasiassa oli TipToppeja, ainakin 30 v vanhoja. Liima oli kuivvunut tuubiinsa jo ainakin 20 v sitten. Siispä karhennus kummiin ja paikkaan ja Pattex -merkkistä kontaktiliimaa molempiin. Odotus 15 minuuttia ja paikka paikalleen ja kummi rattaalle. Vartin päästä oli taas ilmat häipyneet. Hain uuden sisäkummin kaupasta ja vaihdoin sen.
Mikä se on kun ei enää liimat tartu noihin sisäkummeihin? Tai muovia kai ne lienevät. Ja ihan itekseen ne vanhemmuuten puhkeavat. 60 v sitten ne puhjenneet kumit korjattiin tien päällä, vartti meni aikaa kun homman osasi eikä siinä ratasta tarvinnut pois ottaa paikaltaan.
Kewrtokaapa jos tiijättä, miten sen paikan saa pysymään siinä puhjenneessa sisärenkaassa! Mikä liima esimerkiksi?
Kelevottomat kummit!
4
187
Vastaukset 4
- Anonyymi
ei siinä kontaktiliima toimi, vaan juuri se liima joka sinulla oli tuubiin kuivunut tai tuubista pois haihtunut. Se paikkaliima taitaa olla aika kova haihtumaan kun ainakin itsellä tuubit ovat pari vuotta ensiavauksen jälkeen aina järjestäen tyhjän oloisia vaikka korkki on ollut kiinni ja liimaa oli edellisen paikkauksen jäljiltä.
Ja liimaa tietty laitetaan vain karhennettuun sisäkumiin, eikä kontaktiliimamaisesti myös paikkaan. Kyllä ne paikat pysyy nykykumeissakin, mutta suosittelen ostamaan pistosuojatun renkaan ja siihen ehjän sisäkumin, niin ei juuri tarvitse pelätä kumin tyhjentymistä kesken pyöräilyn.- Anonyymi
Ei tätä sisäkumia ollut mikään pistänyt puhki. Ihan oli saumaan tai sauman viereen tullut vuoto. Sama havaittu naapurinkin pyörän kumissa. Eli tekovika.
Käynpä huomenna polkupyöräliikkeessa kysymässä siitä liimasta. Pahoin vain pelkään, että tulee uudet kumit Tokmannilta halvemmiksi, kun pelkkä yksi polkupyörän pinnakin maksaa jo euron ja yksi mutteri akselin päähän 2,5 euroa.
Olenkin alkanut keräillä romulavoilta taikkia polkupyörän osia varaosiksi. Nyt ainakin 10 eri pinnakokoa, 4 Shimanon 3-vaihteista ja kolme 7 -vaihteista rumpua jemmassa muista osista puhumattakaan.
- Anonyymi
Pyöräliikkessä ne myy kunnon paikat ja mämmit.
- Anonyymi
Nykyiset sisärenkaat ovat ihan paskoja. Vaikka olisivat ehjiä niin aina asaa olla pumppaamassa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1771610
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.106832En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58735Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203608- 129581
- 48556
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50538- 37526
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15510Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo60502