Viisaeta kirjotuksia

Anonyymi-ap

Tuolla toesessa ketjussa toevotettiin tavallista parempoo yötä, jotta jaksettas tännää kirjottoo viisaeta. minä nukuin huonosti, jotenka pysyn hiljoo.

78

697

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jyrä haluaa huomiota.

    • Anonyymi

      TAi Jyrrääjän kaveri, joka eilen kirjoitti (yllättäen?) jollakin murteella
      "Männäähä muate, nii huomenna jaksetaa tuas kirjottoo viisaeta.
      Tavallista parempoo yötä!"

      • Anonyymi

        Takana pari hyvinnukuttua ihanaa yötä! Huh huh sentään!


    • Anonyymi

      Sehän on hyytävän totuuden aloitus.

    • Anonyymi

      Vain Kainuun murteella saa osallistua.

      • Anonyymi

        Ei alottaja virkkanna mittää siitä, millä murteella tähä suap kirjottoo. Minä aenae kirjotan Savon murteella ja sillä selevä. Ehä minä raakka ies Kaenuu murretta ossookkaa.

        Vaekka toevotin tavallista parempoo yötä, nii alottaja kerto nukkuneesa huonosti viime yön ja piätti olla hiljoo. Toevottavasti ens yö männöö paremmi.

        kylmätotuus


    • Antti Tuuri totesi kirjassaanPohjanmaa, että viisaus asuu vanhoissa naisissa ja tätä lausetta on paljon siteerattu. Kyseisessä kirjassa mumma piti komentoa kotona, kun nuoret miehet hurjastelivat autolla pitkin kyliä ja ammuskelivat hiekkakuopalla.
      Lausetta siteerataan esimerkiksi ikä- ja sukupuolisyrjintää koskevissa tapauksissa.

      Mitä se viisaus sitten tarkoittaakaan, vanhuuteen se yleensä liitetään. Aika hyvä määritelmä löytyy Wikipediasta.

      "Viisaus on kykyä käyttää tietoa ja kokemusta hyvien päätösten ja arviointien tekemiseksi. Viisaus muodostuu monipuolisten elämänkokemusten myötä ja on arvostettua syvällistä tietämystä, jota katsotaan olevan vain harvoilla."

      Mutta pitääkö olla älykäs, ennen kuin tulee viisaaksi?
      Erään määritelmän mukaan älykkyydellä tarkoitetaan valmiuksia omaksua ja soveltaa tietoa eli käsitys-, oivallus-, ajattelu- ja päättelykykyä.

      • Anonyymi

        Noiden määritelmien mukaan on oltava älyä, että pystyy esim. tekemään viisaita päätöksiä.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noiden määritelmien mukaan on oltava älyä, että pystyy esim. tekemään viisaita päätöksiä.

        kylmätotuus

        Hyvä kiteytys!
        tepa


    • Anonyymi

      Tulj tuossa mieleen yks laalu, mikä on laalettu Savon murteella. Kaeke lisäks laalaja soettaa jokkaesta soetinta, joeta esityksessä kuullaa.

      Sami Ehrukainen: Pohjammuan reissulla (Bohemian Rhapsody savoks)



      https://www.youtube.com/watch?v=TgpGlePv2VU

      kylmätotuus

    • Anonyymi

      Alottajalle :

      En pidä murteesta,
      joka ei edes ole aitoa murreta,
      vastenmielistä,
      eipä haluttanu lukea otsikoa enempää outoa mongerrusta.
      -- puhekieli paras,

      • Anonyymi

        Murteet ovat Suomen kielen rikkaus.

        Mistä sinä tiedät millaista on aito Savon murre.
        Jos sen hallitset, niin kirjoita muutama rivi savoksi.
        Jos taas et pidä murteista, niin eihän kukaan pakota sinua lukemaan tätäkään aloitusta.
        Turha kitinä ja marmatus ovat vastenmielistä luettavaan.
        Muuten,yhtä ainoaa oikeaa Savon murretta ei olekaan, vaan siitä on lukemattomia versioita, paikkakunnasta riippuen.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Murteet ovat Suomen kielen rikkaus.

        Mistä sinä tiedät millaista on aito Savon murre.
        Jos sen hallitset, niin kirjoita muutama rivi savoksi.
        Jos taas et pidä murteista, niin eihän kukaan pakota sinua lukemaan tätäkään aloitusta.
        Turha kitinä ja marmatus ovat vastenmielistä luettavaan.
        Muuten,yhtä ainoaa oikeaa Savon murretta ei olekaan, vaan siitä on lukemattomia versioita, paikkakunnasta riippuen.

        kylmätotuus

        TOISTAMIELTÄ


        siomalisen korvassa mongerrus vaikuttaa rumalta jota ei edes livenä halua kunnella,
        sivistyny suomalainen puhuu joko kirjakieltä tai yleistä puhekieltä !

        MIELIPIDE !


      • Anonyymi

        Ohjeet selvät. Määrätyt henkilöt pois, mielipiteet pois, murteet pois, tai muuten ei olla mukana.
        Ohjeet kuntoon.
        MINÄ en pidä murteesta, enkä oikein mistään muustakaan täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TOISTAMIELTÄ


        siomalisen korvassa mongerrus vaikuttaa rumalta jota ei edes livenä halua kunnella,
        sivistyny suomalainen puhuu joko kirjakieltä tai yleistä puhekieltä !

        MIELIPIDE !

        Meikäläisen silmissä monet kirjoitukset vaikuttavat rumilta, joita ei edes livenä halua lukea.
        Sivistynyt suomalainen kirjoittaa ystävällisesti, asiassa pysyen ja muita kirjoittajia arvostaen, kieliopillisesti oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meikäläisen silmissä monet kirjoitukset vaikuttavat rumilta, joita ei edes livenä halua lukea.
        Sivistynyt suomalainen kirjoittaa ystävällisesti, asiassa pysyen ja muita kirjoittajia arvostaen, kieliopillisesti oikein.

        Kieliopillisesti oikein?
        Taitaisit jäädä yksin tänne tuolla ”vaatimuksella”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kieliopillisesti oikein?
        Taitaisit jäädä yksin tänne tuolla ”vaatimuksella”.

        Vaadinko mä liikaa ihmisiltä? Itseltäni toki aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meikäläisen silmissä monet kirjoitukset vaikuttavat rumilta, joita ei edes livenä halua lukea.
        Sivistynyt suomalainen kirjoittaa ystävällisesti, asiassa pysyen ja muita kirjoittajia arvostaen, kieliopillisesti oikein.

        Onk joku erinomainen tapa kirjoitta ystävällisesti.? Mää naputa vaa yhrell tavall. Näit toissi kirjottaji mää kyll arvostasi, jo he pysysivä asiassa, mutt se mahta olla vähä vaikkia toimitus.

        Murttel kirjottamine on vaikkia, ko puhelin teke kaike aikka korjauksi tekstihi.


    • Anonyymi

      Aina niin kylmän asiallisesti kirjoittava henkilö muuttui yht'äkkiä savoa
      vääntäväksi maalaiseukoksi. Mitä on tapahtunut ?

      • Anonyymi

        Ystävä tekee kaltaisekseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ystävä tekee kaltaisekseen.

        Siksi kannattaakin valita ystävät tarkoin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi kannattaakin valita ystävät tarkoin!

        Joillakin ei ole valinnanvaraa, kun pitää suomi24 palstoilta ystävät etsiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joillakin ei ole valinnanvaraa, kun pitää suomi24 palstoilta ystävät etsiä.

        Kuka etsii täältä ystävää? Eikö tämä ole vain palsta jossa keskustellaan? Ystävät ja rakkaat on sydämessä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka etsii täältä ystävää? Eikö tämä ole vain palsta jossa keskustellaan? Ystävät ja rakkaat on sydämessä!

        Sellainen etsii täältä, joka ei muualta saa huomiota.Joittenkin pitää tyytyä siihen. Ja jos niitä ystäviä tai äheisiä on, heidätkin levittelee julkisille palstoille reposteltaviksi, säälittävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka etsii täältä ystävää? Eikö tämä ole vain palsta jossa keskustellaan? Ystävät ja rakkaat on sydämessä!

        Minä miellän tämän palstan keskustelupalstaksi, mutta turhan usein se on aivan jotain muuta.

        On kuitenkin täysin ymmärrettävää, jos nimimerkeistä, jotka ovat tänne vuosikymmeniä kirjoittaneet, on voinut tulla palstaystäviä. En näe siinä mitään ihmeellistä.
        Olihan aikoinaan kirjeystäviäkin ja nykyään heitä vastaavat "nettiystävät".

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä miellän tämän palstan keskustelupalstaksi, mutta turhan usein se on aivan jotain muuta.

        On kuitenkin täysin ymmärrettävää, jos nimimerkeistä, jotka ovat tänne vuosikymmeniä kirjoittaneet, on voinut tulla palstaystäviä. En näe siinä mitään ihmeellistä.
        Olihan aikoinaan kirjeystäviäkin ja nykyään heitä vastaavat "nettiystävät".

        kylmätotuus

        Olethan sinäkin liittynyt sotarintamaan yhdessä korppiksen kanssa. Mitä pahaa 80+ on sinulle tehnyt, kun tulit tänne ojentamaan itseäsi vanhempia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä miellän tämän palstan keskustelupalstaksi, mutta turhan usein se on aivan jotain muuta.

        On kuitenkin täysin ymmärrettävää, jos nimimerkeistä, jotka ovat tänne vuosikymmeniä kirjoittaneet, on voinut tulla palstaystäviä. En näe siinä mitään ihmeellistä.
        Olihan aikoinaan kirjeystäviäkin ja nykyään heitä vastaavat "nettiystävät".

        kylmätotuus

        Entisaikojen kirjeystävä ei missään mielessä vastaa "nettiystävää".

        Mikä on "nettiystävä" ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä miellän tämän palstan keskustelupalstaksi, mutta turhan usein se on aivan jotain muuta.

        On kuitenkin täysin ymmärrettävää, jos nimimerkeistä, jotka ovat tänne vuosikymmeniä kirjoittaneet, on voinut tulla palstaystäviä. En näe siinä mitään ihmeellistä.
        Olihan aikoinaan kirjeystäviäkin ja nykyään heitä vastaavat "nettiystävät".

        kylmätotuus

        Kauanko sinä oot täällä palstaillut? Mä en muista, ehkä enemmän tai vähemmän 5 v, toki aiemminkin, mutta satunnaisemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi kannattaakin valita ystävät tarkoin!

        Täältä et saa ystäviä. Anonyymejä stalkkaajia ainoastaan.
        Jos kirjoitat epäselvän viestin, se tulkitaan hyökkäykseksi ja vedetään esiin vuosien takaiset riidat, joihin olet syytön . Joudut niistä vastuuseen joka tapauksessa.


      • Anonyymi

        Kyll mää niin pali hmmästysi, ko nuoren morsiamena joutusin liittymä savolaise sukuhu. Emmää mittän selvä saanu heirä puhest. Ja he naurosiva vaa ko mää oli siin ko puulla päähä lyäty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olethan sinäkin liittynyt sotarintamaan yhdessä korppiksen kanssa. Mitä pahaa 80 on sinulle tehnyt, kun tulit tänne ojentamaan itseäsi vanhempia?

        Oletko paljon vanhempi kuin mkr? Häntä olet ohjeistanut ja arvostellut jatkuvasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauanko sinä oot täällä palstaillut? Mä en muista, ehkä enemmän tai vähemmän 5 v, toki aiemminkin, mutta satunnaisemmin.

        Suomi24 keskustelupalstoille olen kirjoittanut vuodesta 2014 saakka. Silloin voitiin vielä puhua keskustelupalstasta.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi24 keskustelupalstoille olen kirjoittanut vuodesta 2014 saakka. Silloin voitiin vielä puhua keskustelupalstasta.

        kylmätotuus

        Minä olen ollut kauemmin ja sanalle keskustelupalsta minä nauran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olethan sinäkin liittynyt sotarintamaan yhdessä korppiksen kanssa. Mitä pahaa 80 on sinulle tehnyt, kun tulit tänne ojentamaan itseäsi vanhempia?

        Heti kättelyssä teen selväksi, että energianne kuluu hukkaan, jos yritätte saada aikaiseksi riidanpoikasta kanssani. Siinä ette tule onnistumaan millään keinoilla. Nokkiminenkin aiheuttaa ainoastaan nokkijalle niskakivun.

        En kuulu täällä mihinkään kuppikuntaan, enkä tule kuulumaan jatkossakaan.
        Ajattelen itsenäisesti, eikä minusta saa lammasta tekemälläkään. Mielipiteeni kirjoitan suoraan kaartelematta, koskipa asia mitä tai ketä tahansa. En myöskään lakaise roskia maton alle, vaan pyrin käsittelemään mahdolliset erimielisyydet heti tuoreeltaan.

        Näellä evväellä männää.

        kylmätotuus


    • Anonyymi

      Voijaaha myö tää yks ketju pittää murteita ossaavie suomalaisii haastelu paikkan
      eihä tähä oo kenelkää pakko osallistuu jossei taho.
      Miulkii tahtoo tää Karjala murre unohtuu ko ei oo ennää kettää kunno murtee ossaajaa.
      Ite mie verestin Karjala murtee taittojai ko luvin uuvestaa rovasti Matti Kurosen julkaiseman Jouluevankeliumin Etelä-Karjalan murteella..Matil ol just samalaine kielekäyttö ko meijä kotonai neljäkymmen luvul miu lapsuuvessai.
      Opinha mie sit kirjakieltäkii ja vähä muitakii ulkomaa kielii, mut niitä hyvi huonost kuitekii.
      Jos tää ketju nyt sattuu olemaa tarkotettu vaa savo kiele ossaajile ni sit mie oon vääräs paikas mie en ossaa savvoo oikial taval ensikää haastaa enkä kirjottaa.
      tepa

      • En puhu kainuunmurretta, mutta pystyn sitä kirjoittamaan, en tosin hyvin, mutta kuitenkin.

        Wikistä lainattu


        Kaenuulaesuus

        Kainuu on alue Suomen puolivälissä itäsellä puolella. Historiallisista syistä sitä pidetään osana Pohjois-Suomea. Kainuussa puhutaan Kainuun murretta, joka jakautuu kolmeen alimurteeseen. Kainuun murre itsessään kuuluu savolaismurteisiin, jotka ovat itäsuomalaisia murteita. Kainuuta asuttavat kainuulaiset, tai kuten kainuuksi sanotaan, kaenⁿuulaeset. Kainuulaisia on reilut 70 000. Kainuulla on useita eri symboleja, joista tunnetuin on vaakunan ja lipun vihreä kuusirivi kultaisella pohjalla. Kanerva on Kainuun maakuntakukka. Kainuulaisen identiteetin "herääminen" alkoi 1800-luvun lopulla.

        Kae nuulae nen, eli e-kirjain korvaa i-kirjaimen.


      • Anonyymi

        Minähä jo aekasemmi kirjotin, ettei alottaja miäränny millee murteella suap sepustuksijaa laettoo.

        Minä oun savolaene ja kirjotan omalla murteellan. Puhun savvoo sujuvasti, mutta savoks kirjottamine ei ou tääsi hyppysissän.

        Kylälle. missä lapsuuten vietin, tulj paljo karjalaesija, etupiässä Salamista ja Impilahelta.
        Täätyy sannoo, että vanahempie karjalaeste puhheesta en suanna mittää tolokkuva. Toemee tultii kuitennii jotennii, mutta viärinkäsityksijäkkii tulj jollonnii puoli ja toesi, ku kaks er kulttuurija törmäs toesiisa.

        Kyllä sinä minu järe mukkaa out iha oekeessa paekassa. Iha mielellän minä luen kaekilla murteilla kirjotettuja juttuja.

        Nyt pittää suaha jottae syömistä, jote kyökkii mars!

        kylmätotuus


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minähä jo aekasemmi kirjotin, ettei alottaja miäränny millee murteella suap sepustuksijaa laettoo.

        Minä oun savolaene ja kirjotan omalla murteellan. Puhun savvoo sujuvasti, mutta savoks kirjottamine ei ou tääsi hyppysissän.

        Kylälle. missä lapsuuten vietin, tulj paljo karjalaesija, etupiässä Salamista ja Impilahelta.
        Täätyy sannoo, että vanahempie karjalaeste puhheesta en suanna mittää tolokkuva. Toemee tultii kuitennii jotennii, mutta viärinkäsityksijäkkii tulj jollonnii puoli ja toesi, ku kaks er kulttuurija törmäs toesiisa.

        Kyllä sinä minu järe mukkaa out iha oekeessa paekassa. Iha mielellän minä luen kaekilla murteilla kirjotettuja juttuja.

        Nyt pittää suaha jottae syömistä, jote kyökkii mars!

        kylmätotuus

        Tulin marjapehkosavotasta. Kävin suihkussa ja pötkähdin makkuuasentoon. Luin sinun viestiäsi kun huomasin ison hämähäkin kävelevän jalallani. Hui, hyvä, ettei kännykkä lentänyt hämähäkin mukana.

        No, musafestarit ovat tälle päivälle avattu, onneksi tänne kierreportaitten alle ei kuulu niin kovaa kuin yläkertaan. Saan hiukan levähtää ennen ruuanlaittoa.

        Katselin raivaussahoja. Nyt kun marjapensaat on karsittu, pitäisi pihlajan ja haavan alut leikata, no se ei oikein trimmerillä onnistu ja moottorisahalla pitää kyykistellä. Raivaussaha olisi kaiketi tehokkain.

        Tällaisia mietiskelen.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Tulin marjapehkosavotasta. Kävin suihkussa ja pötkähdin makkuuasentoon. Luin sinun viestiäsi kun huomasin ison hämähäkin kävelevän jalallani. Hui, hyvä, ettei kännykkä lentänyt hämähäkin mukana.

        No, musafestarit ovat tälle päivälle avattu, onneksi tänne kierreportaitten alle ei kuulu niin kovaa kuin yläkertaan. Saan hiukan levähtää ennen ruuanlaittoa.

        Katselin raivaussahoja. Nyt kun marjapensaat on karsittu, pitäisi pihlajan ja haavan alut leikata, no se ei oikein trimmerillä onnistu ja moottorisahalla pitää kyykistellä. Raivaussaha olisi kaiketi tehokkain.

        Tällaisia mietiskelen.

        Kaikk vaan nurin mikä vähänkin kasvaa ja vihertää ja luonnosta muistuttaa. Eikö sellanen betonointikatujyrä olis hyvä?


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Tulin marjapehkosavotasta. Kävin suihkussa ja pötkähdin makkuuasentoon. Luin sinun viestiäsi kun huomasin ison hämähäkin kävelevän jalallani. Hui, hyvä, ettei kännykkä lentänyt hämähäkin mukana.

        No, musafestarit ovat tälle päivälle avattu, onneksi tänne kierreportaitten alle ei kuulu niin kovaa kuin yläkertaan. Saan hiukan levähtää ennen ruuanlaittoa.

        Katselin raivaussahoja. Nyt kun marjapensaat on karsittu, pitäisi pihlajan ja haavan alut leikata, no se ei oikein trimmerillä onnistu ja moottorisahalla pitää kyykistellä. Raivaussaha olisi kaiketi tehokkain.

        Tällaisia mietiskelen.

        Haavan alkuja minäkin leikkaan vanhalla kotitilalla.
        Parhaaksi vehkeeksi olen havainnut oksaleikkurin, akulla toimivan.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Haavan alkuja minäkin leikkaan vanhalla kotitilalla.
        Parhaaksi vehkeeksi olen havainnut oksaleikkurin, akulla toimivan.

        Minkä merkkinen oksaleikkuri sinulla on. Olen googlettanut enkä tiedä minkalainen olisi tehokas?

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä merkkinen oksaleikkuri sinulla on. Olen googlettanut enkä tiedä minkalainen olisi tehokas?

        Korppis

        Nyt kosiskellaan Eliaanaa, kun on muka niin samanlaiset mökkitouhut. Ei ole. Eliaanalla on perintötila ja suuri joukko jälkikasvua mökilläkin ympärillään. E ei ole koskaan sanonut kenellekkään pähasti, on hyvin avulias ja monitaitoinen. Älä nyt häntä sotke tähän muskettisoturi kuvioosi. Sodi yksin ja omassa ketjussasi ja mainosta miten parvekkeella litkit yökaudet viinojasi. Alkaa nähdä tähtiäkin elokuussa valaistulla kaupunkialueella viinan vaikutuksesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minkä merkkinen oksaleikkuri sinulla on. Olen googlettanut enkä tiedä minkalainen olisi tehokas?

        Korppis

        Se on Stihl, pikkupusikoita sillä on kätevä leikata. Ei ole kovin painavakaan.
        Jos paksumpi varsi tulee eteen, käytän isoja oksasaksia.
        Raivaussaha tietysti on tehokas, siitä on kauan, kun itse semmosta käytin, mutta muistaakseni se oli aika painava.


      • Eliaana kirjoitti:

        Se on Stihl, pikkupusikoita sillä on kätevä leikata. Ei ole kovin painavakaan.
        Jos paksumpi varsi tulee eteen, käytän isoja oksasaksia.
        Raivaussaha tietysti on tehokas, siitä on kauan, kun itse semmosta käytin, mutta muistaakseni se oli aika painava.

        Minulla on Ryobin vastaava, hyvä, mutta ei riitä katkomaan nousevia pihlajain ja haapan alkuja. Varastossani on kyllä manuaalinen teleskooppivartinen oksaleikkuri, pitänee kokeilla. Ammattilaisen raivaussahalla varmasti homma hoituisi nopeasti. Hinnat vaan on korkeat ja painoakin voisi olla liikaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kosiskellaan Eliaanaa, kun on muka niin samanlaiset mökkitouhut. Ei ole. Eliaanalla on perintötila ja suuri joukko jälkikasvua mökilläkin ympärillään. E ei ole koskaan sanonut kenellekkään pähasti, on hyvin avulias ja monitaitoinen. Älä nyt häntä sotke tähän muskettisoturi kuvioosi. Sodi yksin ja omassa ketjussasi ja mainosta miten parvekkeella litkit yökaudet viinojasi. Alkaa nähdä tähtiäkin elokuussa valaistulla kaupunkialueella viinan vaikutuksesta.

        Sinähän täällä yksin sodit.
        Kyllä tääĺlä Korvessa tähtiä näkyy ja viimeyönä revontulijakin.

        Perintötilaksi omanikin joskus siirtyy jos en myy aijemmin niin sitten kun minusta aika jättää.

        Ei kesävieraat taida oikein suurin joukoin sopia kenenkään kesämökille loman viettoon, olisihan se kohtuutonta mökin omistajalle.

        Sinulla tuo suhteellisuus taju ei ole perin hyvin kehittynyt.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Sinähän täällä yksin sodit.
        Kyllä tääĺlä Korvessa tähtiä näkyy ja viimeyönä revontulijakin.

        Perintötilaksi omanikin joskus siirtyy jos en myy aijemmin niin sitten kun minusta aika jättää.

        Ei kesävieraat taida oikein suurin joukoin sopia kenenkään kesämökille loman viettoon, olisihan se kohtuutonta mökin omistajalle.

        Sinulla tuo suhteellisuus taju ei ole perin hyvin kehittynyt.

        "Hyvin osattu" tehdä kirjoitusvirheitä. Kaikissa lauseissa ensimmäistä lukuunottamatta.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Sinähän täällä yksin sodit.
        Kyllä tääĺlä Korvessa tähtiä näkyy ja viimeyönä revontulijakin.

        Perintötilaksi omanikin joskus siirtyy jos en myy aijemmin niin sitten kun minusta aika jättää.

        Ei kesävieraat taida oikein suurin joukoin sopia kenenkään kesämökille loman viettoon, olisihan se kohtuutonta mökin omistajalle.

        Sinulla tuo suhteellisuus taju ei ole perin hyvin kehittynyt.

        Tontti on ihan eri asia kuin tila. Sinulla suhteellisuudentaju heittää pahasti. Sinulla ei ole tulijoita loman viettoon juin 2, hekin koko ajan raatavat omien sanojesi mukaan.


      • Eliaana kirjoitti:

        Se on Stihl, pikkupusikoita sillä on kätevä leikata. Ei ole kovin painavakaan.
        Jos paksumpi varsi tulee eteen, käytän isoja oksasaksia.
        Raivaussaha tietysti on tehokas, siitä on kauan, kun itse semmosta käytin, mutta muistaakseni se oli aika painava.

        Kiitos vinkistä, teleskooppioksaleikkuri toimi erinomaisesti. Sain rönsyt leikattua, eikä tarvinnut edes kyykkäillä.

        Vettä tihutti kun tulin, aurinko paistoi sopivasti risusavotan ajan. Nyt huilaan kahvikupponen ja munkki seuranani ; ))


    • Anonyymi

      Palstalla on nyt kaksi jyrääjää.

    • Anonyymi

      Kk ja Kt.

      • Anonyymi

        Tuliko kt paikkaamaan mkrnaa?


      • Anonyymi

        Ihanaa, kun ovat löytäneet toisensa. Kuin vakka ja kansi. Vai kaksi marjaa 💕


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihanaa, kun ovat löytäneet toisensa. Kuin vakka ja kansi. Vai kaksi marjaa 💕

        Nyt mkr pääsi vapaaksi lakeijan pestistä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt mkr pääsi vapaaksi lakeijan pestistä .

        Mielenkiintoista, jopa hieman kiusallista on ollut huomata miten nopeasti kk sai kt:n manipuloitua. Kt:n nimimerkki antoi odottaa vallan muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoista, jopa hieman kiusallista on ollut huomata miten nopeasti kk sai kt:n manipuloitua. Kt:n nimimerkki antoi odottaa vallan muuta.

        Manipuloija käyttää uhkailua tai lahjontaa tai molempia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihanaa, kun ovat löytäneet toisensa. Kuin vakka ja kansi. Vai kaksi marjaa 💕

        Kunnes TAAS tulee riita ja sitä sitten selvitetään täällä palstalla ja sitten riitelyn toisesta osapuolesta tulee puskasta huutelija ( kuten olemme saaneet lukea)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnes TAAS tulee riita ja sitä sitten selvitetään täällä palstalla ja sitten riitelyn toisesta osapuolesta tulee puskasta huutelija ( kuten olemme saaneet lukea)

        Totta tosiaan. On ollut Ploma, Tiinuska, nuo naamatutut ja riidat levitettiin palstalle. Ja lukematon määrä 'palstakamuja', jotka katosivat anoviidakkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt mkr pääsi vapaaksi lakeijan pestistä .

        Tuolla toisessa ketjussa vaaditaan makriinan reilua tuomitsemista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Manipuloija käyttää uhkailua tai lahjontaa tai molempia.

        Mielistely on myös yksi manipuloijan keino saada joku puolelleen.
        Kehun ja kiitoksenkipeisiin mielistely uppoaa, joillakin soi varoituskellot heti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla toisessa ketjussa vaaditaan makriinan reilua tuomitsemista.

        Ei tuomitsemista vaadi kukaan, vaan reiluutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnes TAAS tulee riita ja sitä sitten selvitetään täällä palstalla ja sitten riitelyn toisesta osapuolesta tulee puskasta huutelija ( kuten olemme saaneet lukea)

        Riitelyllä narsisti saa kipeästi kaipaamaansa huomiota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta tosiaan. On ollut Ploma, Tiinuska, nuo naamatutut ja riidat levitettiin palstalle. Ja lukematon määrä 'palstakamuja', jotka katosivat anoviidakkoon.

        Me ollaan edelleen kamuja. Tiinan kanssa en ole myöskään riidellyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me ollaan edelleen kamuja. Tiinan kanssa en ole myöskään riidellyt.

        Unohditko kuitata korppis?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me ollaan edelleen kamuja. Tiinan kanssa en ole myöskään riidellyt.

        Eikö se Tiina ole nyt yksi puskasta sinulle räksyttävä?
        Näin taannoin luin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se Tiina ole nyt yksi puskasta sinulle räksyttävä?
        Näin taannoin luin.

        Jonkun maduixan kanssa oli tappelu nojatuolissa ja siinä palomakin sai kuulla kunniansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se Tiina ole nyt yksi puskasta sinulle räksyttävä?
        Näin taannoin luin.

        Eikö sinu ihtes elämässä tapahu mittää, ku nui ahkerasti toeste immeiste asijoeta jouvat päeväkaavet tonkimaa?

        Elähä välillä ommoo elämees, ennenku se o liija myöhästä.
        Se o nii, ettei meille kellekkää oo huomista luvattu.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö sinu ihtes elämässä tapahu mittää, ku nui ahkerasti toeste immeiste asijoeta jouvat päeväkaavet tonkimaa?

        Elähä välillä ommoo elämees, ennenku se o liija myöhästä.
        Se o nii, ettei meille kellekkää oo huomista luvattu.

        kylmätotuus

        Pitäisikin elää sitä elämäänsä kotona eikä joka suupalaa esitellä palstoilla!Kun tänne kirjoittaa, ne on tarkoitettu kommentoitavaksi! Joten lopeta tuo holhoaminen ! Nuo rumat tappelut kyllä muistaa ulkopuolinenkin, ei niitä tonkia tarvitse. Miksi yksi saa siunauksesi tehdä palstalla kaikkea mitä muilta olet rajoittamassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö sinu ihtes elämässä tapahu mittää, ku nui ahkerasti toeste immeiste asijoeta jouvat päeväkaavet tonkimaa?

        Elähä välillä ommoo elämees, ennenku se o liija myöhästä.
        Se o nii, ettei meille kellekkää oo huomista luvattu.

        kylmätotuus

        Pitääkö palsta jättää sinulle vai miksi räyhäät täällä?

        Onko vain korppiksella oikeus toistella muiden kurjoituksia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö sinu ihtes elämässä tapahu mittää, ku nui ahkerasti toeste immeiste asijoeta jouvat päeväkaavet tonkimaa?

        Elähä välillä ommoo elämees, ennenku se o liija myöhästä.
        Se o nii, ettei meille kellekkää oo huomista luvattu.

        kylmätotuus

        Ota kiinni ohjeestasi ja mene elämään sitä omaa elämääsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö sinu ihtes elämässä tapahu mittää, ku nui ahkerasti toeste immeiste asijoeta jouvat päeväkaavet tonkimaa?

        Elähä välillä ommoo elämees, ennenku se o liija myöhästä.
        Se o nii, ettei meille kellekkää oo huomista luvattu.

        kylmätotuus

        Lopeta jo! Tuosta ei ole hyötyä edes korppikselle, että olet noin räikeän puolueellinen. Sekin jo komentelee, että painakaa mieleenne hänen aikomuksensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkö palsta jättää sinulle vai miksi räyhäät täällä?

        Onko vain korppiksella oikeus toistella muiden kurjoituksia?

        Kylmätotuus lipoo Korppista, kun pelkää sitä 😬


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylmätotuus lipoo Korppista, kun pelkää sitä 😬

        Hui, kaaheeta! Elekee pelotella Korppiksella! Jos se tulloo, nii oun männyttä naesta.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hui, kaaheeta! Elekee pelotella Korppiksella! Jos se tulloo, nii oun männyttä naesta.

        kylmätotuus

        Sietää pelätä. Oman kertomansa mukaan hän "tuli" ylisillä. Huuto kiiri pitkin Nuaksen selkää. Vaan eipä taida ylkä enää kyetä kipuamaan ylisille 🤭


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hui, kaaheeta! Elekee pelotella Korppiksella! Jos se tulloo, nii oun männyttä naesta.

        kylmätotuus

        On sinun oltava varovainen, mulla on paistinpannu se sama jolla paistoin kananmunia Ruotsissa kuuskytluvun lopulla.

        Ja jos rekisteröidyt kysy ensin joltain tutulta miltä kulmalta kasvojasi selffaat, väärästä kulmasta otettu kuva voi saada nenäsi näyttämään isolta.
        Sen kun sulle sanon, haistatat pask..t ja pistät hanat kiinni.

        Myös tapaamista ei kannata minun kanssa sopia. Maduixa yritti ja olin luvannut pieksää sen kadulla.

        Näitä urban legendoja kiertää mummulta toiselle, pelottaahan se.

        Tälläasita illan ratoksi.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        On sinun oltava varovainen, mulla on paistinpannu se sama jolla paistoin kananmunia Ruotsissa kuuskytluvun lopulla.

        Ja jos rekisteröidyt kysy ensin joltain tutulta miltä kulmalta kasvojasi selffaat, väärästä kulmasta otettu kuva voi saada nenäsi näyttämään isolta.
        Sen kun sulle sanon, haistatat pask..t ja pistät hanat kiinni.

        Myös tapaamista ei kannata minun kanssa sopia. Maduixa yritti ja olin luvannut pieksää sen kadulla.

        Näitä urban legendoja kiertää mummulta toiselle, pelottaahan se.

        Tälläasita illan ratoksi.

        Minullapa on kuapissa muistona isän vanaha sirppi, jolla se leikkas ruista. Leikkoomastaa rukkiista isävaenoo tek lyhteitä ja niistä kommeita kuhilaeta.
        Muistanpa maeniosti, ku 50-luvu lopulla vein isälle päeväkahvi sinne ruispellolle. Kahvi olj laspullossa villasukan sisällä. Kae se äet laetto voeleipijä ja känttyä mukkaa kahvin kans syötäviks.

        Vasarakkii löytyy ja oha mulla höyhenijäkkii, jos kutitella tarvii.
        Että tämmösiä asseita.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        On sinun oltava varovainen, mulla on paistinpannu se sama jolla paistoin kananmunia Ruotsissa kuuskytluvun lopulla.

        Ja jos rekisteröidyt kysy ensin joltain tutulta miltä kulmalta kasvojasi selffaat, väärästä kulmasta otettu kuva voi saada nenäsi näyttämään isolta.
        Sen kun sulle sanon, haistatat pask..t ja pistät hanat kiinni.

        Myös tapaamista ei kannata minun kanssa sopia. Maduixa yritti ja olin luvannut pieksää sen kadulla.

        Näitä urban legendoja kiertää mummulta toiselle, pelottaahan se.

        Tälläasita illan ratoksi.

        Hyvin sopii luonnekuvaasi tuo runo hiiren nuijinnasta. Harmi että poistatit sen kun alkoi tulla kauhistuneita reaktioita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin sopii luonnekuvaasi tuo runo hiiren nuijinnasta. Harmi että poistatit sen kun alkoi tulla kauhistuneita reaktioita.

        Olisk pitänyt referoifa johdatustekstiä. Muutaman sanan muutos niin robotti ei olisi poistanut.

        No, en enää lisää, runo löytyy arkistosta ; )


    • Anonyymi

      Nyt sulla meni ikä ja kirjoitus päin persettä.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      85
      4550
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3958
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2521
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      197
      1535
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1243
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1198
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1193
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1153
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1065
    Aihe