Toimeentulotukiasiakas joutuu maksamaan lainat tuplana

Anonyymi-ap

Kela ottaa tulona huomioon yksityishenkilöiltä saadut lainat joita ei ole maksettu takaisin saman kuun aikana, ja vähentää seuraavan kuun tuesta!

Aika loogista että jos köyhä joutuu lainaamaan rahaa hän pystyy maksamaan sen takaisin vasta sitten kun saa seuraavan tuen, eli seuraavassa kuussa. Koska lainaa ei ole maksettu samassa kuussa takaisin kela laskee tämän tuloksi ja vähentää tuesta.

Köyhä tukiasiakas maksaa siis lainan takaisin ensin lainanantajalle, ja sitten kela vielä sakottaa saman lainan seuraavan kuun tuesta. Asiaan ei vaikuta että lainan takaisin maksut näkyvät tiliotteessa.

Jos tämä ei ole toimeentulotukiasiaskkaan kiusaamista en tiedä mikä on.

13

375

Vastaukset 13

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Liikuta uuvatti lainasi ja takaisinmaksut ns kädestä käteen eikä pankista pankkiin niin ongelmia ei kelan kanssa riesaannu.

• Anonyymi

Kukaan ei saatanan uuvatti pyytänyt ohjetta miten toimia.

Keskustelemme nyt siitä miten mielivaltaisesti valtion laitos kela toimii toimeentulotuen suhteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kukaan ei saatanan uuvatti pyytänyt ohjetta miten toimia.

Keskustelemme nyt siitä miten mielivaltaisesti valtion laitos kela toimii toimeentulotuen suhteen.

Emme keskustele vaan sinun itkupotkuraivareistasi.

• Anonyymi

Savolaista kärsärenkaista äkkiväärän maistuvaista totesi savolaisuuno kuopiolaisen gayn raakamakkarasta vastamaalatulla matolavalla perähikiällä, savossa.

• Anonyymi

Luovut lainauskulttuurista, on halvempaa jättää laskut maksamatta kuin lainata rahaa niiden maksamiseen. Ei muutenkaan kannata hankkia mitään mystisiä laskuja joita ei toimeentulotuessa hyväksytä.

• Anonyymi

Olet sinäkin aika saatanan tyhmä ihminen. Olivatko vanhempasi sisaruksia keskenään?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet sinäkin aika saatanan tyhmä ihminen. Olivatko vanhempasi sisaruksia keskenään?

Arveletko, että olette veljeksiä?

• Anonyymi00010
        Anonyymi kirjoitti:

Ni tietenkin mistä tahansa saatu raha on tuloa. Mutta eihän se laina muutu pakolliseksi menoksi, kuten vuokra tai sähkölasku. Ei, vaikka se maksetaan. Joten tämä laina tulona vyöryy seuraavan kuun tuloksia viimeistään.
        Mikä tässä on kummallista?
        Toimeentulotuessa ei oteta lainoja menona huomioon.
        Voi olla pystyssä koko tt tukensa verran, mutta mitään ylimääräistä sieltä ei tipu.
        Muutenhan jokainen joka voi, maksattaa lainansa tt- tuella.
        Se ei ole lainsäätäjän tarkoitus. Vaan turvata viimesijainen toimeentulotuki.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Ni tietenkin mistä tahansa saatu raha on tuloa. Mutta eihän se laina muutu pakolliseksi menoksi, kuten vuokra tai sähkölasku. Ei, vaikka se maksetaan. Joten tämä laina tulona vyöryy seuraavan kuun tuloksia viimeistään.
        Mikä tässä on kummallista?
        Toimeentulotuessa ei oteta lainoja menona huomioon.
        Voi olla pystyssä koko tt tukensa verran, mutta mitään ylimääräistä sieltä ei tipu.
        Muutenhan jokainen joka voi, maksattaa lainansa tt- tuella.
        Se ei ole lainsäätäjän tarkoitus. Vaan turvata viimesijainen toimeentulotuki.

Juuri näin‼️

• Anonyymi

Minkä tämän? Ja mille kuukaudelle?

• Anonyymi00011

Kuka hullu lainaa rahaa toimeentulotukiasiakkaalle?

• Anonyymi00013

😅👍🫩

• Anonyymi00014

Olen lainannut kun korko on ollut kohdallaan. Satasen lainasta 150€ takaisin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moottoripyöräonnettomuus

Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää
      Alajärvi
      66
      799
    2. haluatko lopettaa

ihan lopullisesti
      Ikävä
      158
      784
    3. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      25
      770
    4. Jos oikeasti haluat mies

Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.
      Ikävä
      103
      750
    5. Uusi ruokapaikka

Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä
      Haapavesi
      27
      708
    6. Miten sinä voit?

Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua
      Ikävä
      93
      677
    7. Kerro minulle totuus

Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒
      Ikävä
      193
      647
    8. voi luoja kun uskaltaisin

laittaa viestiä sinulle...
      Ikävä
      22
      592
    9. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      61
      582
    10. VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN

Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisika­laumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa
      Iisalmi
      40
      539
    11. Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!

Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks
      Suomussalmi
      35
      534
    12. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      78
      480
    13. 39
      465
    14. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      455
    15. sinulle....

Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.
      Ikävä
      75
      447
    16. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      437
    17. Jos näkisimme vielä joskus

... mihin veisit miut treffeille? 😊
      Ikävä
      70
      433
    18. Useita poliisiautoja kunnantalolla

Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.
      Ähtäri
      9
      429
    19. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      54
      418
    20. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      407
    Aihe