Ihastunut ystävään

Anonyymi-ap

Miten päästä tunteesta yli? Ystävä on oletushetero, minä kaapissa, ystäväni siis luultavasti luulee minun olevan hetero. Se mitä tunnen häntä kohtaan, raastaa minua koko ajan. En halua rikkoa hyvää ihmissuhdetta enkä tehdä hänen oloaan millään tavalla epämiellyttäväksi.

17

1485

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Anna kaikkien tunteiden tulla läpi, älä ohita niitä, kirjoita päiväkirjaa ja puhu ystävälle. Parasta on ottaa reilusti etäisyyttä, keksi "veruke", projekti tai harrastus johon keskityt heteron tai muuten saavuttamattoman kohteen sijaan.
      Pian huomaatkin, että ihastus on tiessään ja siitä selviää hengissä. Ehkä olet oppinut jotain uutta itsestäsi.

      • Anonyymi

        Hyviä ideoita. Näin täytyy toimia. Mitä tarkoitat ystävälle puhumisella? Mitä sanoisin hänelle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyviä ideoita. Näin täytyy toimia. Mitä tarkoitat ystävälle puhumisella? Mitä sanoisin hänelle?

        Tarkoitin että voisit puhua jollekin toiselle ystävälle kuin ihastukselle, jos se helpottaa oloa. :)


    • Anonyymi

      Raastavaahan tuo on. Jos olet rohkea, kerrot suoraan mitä tunnet. Voiko siinä mitään menettää. Voi olla, ettei ystävyyden käy mitenkään. Olet ainakin joka tapauksessa ollut rehellinen. Luulisi, että tosi ystävyys kestää kaiken. Hän voi olla jopa imarreltu tunteistasi häntä kohtaan.

    • Anonyymi

      Voisiko olla mahdollisuus että hänelläkin on tunteita sinua kohtaan?
      Sinulla vaikuttaisi olevan halu päästä tunteistasi eroon. Oletko miettinyt johtuuko tämä täydestä varmuudesta toisen suuntautumiseen liittyen vai pelkäätkö enemmän omien tunteidesi paljastumista tai ihastumista samaan sukupuoleen ylipäätään. Kun kaapissa olet. jo pelkkään ystävyyteen voi liittyä voimakkaita välittämisen tunteita ja yhtäkkinen etäisyyden ottaminen ilman selityksiä voi osaltaan myös horjuttaa ystävyyttä. Sinuna punnitsisin ja miettisin syitä omien ajatusten taustalla ja sitä mikä omalle itsellesi mutta myös ystävyyden kannalta olisi hyvä tapa toimia. Olen ollut samassa tilanteessa ja jättänyt kertomatta, koska halusin kunnioittaa toisen parisuhdetta. Nykyään omaanikin. Jatkanut ystävyyttä ja ajatellut että mikäli ihastuminen minusta välittyy, olkoon sitten niin. En suosittele omaa tapaani tai muidenkaan. Vain sinä tiedät ja tunnet tilanteen ja ystäväsi ja ehkä miten tahdot tai tulisi toimia omalla kohdallasi.

    • Anonyymi

      Minkä ikäisiä olette?

      • Anonyymi

        En iästä sano muuta kuin että aikuisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En iästä sano muuta kuin että aikuisia.

        Noin 30...?


    • Ootteko kuinka kauan olleet ystäviä? Meinaan siis, jotta hetki sitten tavanneita vai jo pitkäaikaisempia?

      • Anonyymi

        Tuolta väliltä.


    • Anonyymi

      1) tää on sun ainoa elämä
      2) onko edes reilua olettaa mitään toisen seksuaalisuudesta?

      • Anonyymi

        Reilua ei ole myöskään yllättää hyvää ystävää puun takaa ilman tilanteen tunnustelua. Ap voi aivan hyvin kertoa olevansa lesbo/huomannut olevansa kiinnostunut naisista ja prosessoi asiaa, ei dramaattisia eleitä ja odotusta vastata ihastukseen, varsinkin kun kyseessä on (oletus)hetero.


    • Anonyymi

      Samaistun todella paljon. Hyvään ystävään ihastuminen on raastavaa, etenkin kun on päivittäin tekemisissä ja haluais vain kertoa kaiken 🤍

      • Anonyymi

        Näettekö livenä joka päivä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näettekö livenä joka päivä?

        Emme näe


      • Anonyymi

        Oletteko tunteneet kauan? :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletteko tunteneet kauan? :)

        Kyllä kouluajoilta 😊


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1389
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1198
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      139
      1025
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      336
      829
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      633
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe