Kuinka se asennetaan koneelle?
Mummolle ohje, kiitos.
Linux asennus
3
134
Vastaukset
- Anonyymi
Samoin kuin winkkukin: Viedään kone tietokonekorjaamoon, jossa järjestelmän asennus korjataan toimivaksi.
- Anonyymi
Asennusmedia esimerkiksi muistitikku kytketään usb-liitäntään.
Käynnistä tietokone.
Mene BIOS:iin (paina näppäintä del, F2 tai F10)
Valitse boot-valikosta ensimmäiseksi käynnistyskohteeksi usb tikku.
Hyväksy muutokset ja poistu BIOS:sta.
Odota, että asennusohjelmisto käynnistyy.
Toimi näytöllä näkyvien ohjeiden mukaisesti.
Yleensä valitaan, että Install tai Asenna.
Sitten asennusvelho vie läpi asennuksen vaihtoehdot ja asetukset.
Asennuksen alkuvaiheissa kysytään esimerkiksi maa ja kieli, käyttäjän nimi sekä käyttäjälle salasana.
Sitten valitaan levy, jolle käyttöjärjestelmä asennetaan.
Asennusohjelma osioi levyn itse, ellet halua tehdä jotain erityisiä muutoksia.
Voit mahdollisesti valita lisäsovelluksia ja ominaisuuksia, jotka voidaan samalla asentaa.
Lopuksi asennusohjelma asentaa käyttöjärjestelmän.
Kun asennus on valmis, tietokone käynnistyy uudestaan.
Voit irroittaa nyt muistitikun tietokoneesta.
Tietokone käynnistää asennetun käyttöjärjestelmän.
Käyttöjärjestelmä kysyy mahdollisesti käyttäjätunnuksen ja salasanan. Silloin syötä ne tunnukset, jotka aiemmin annoit asennuksessa.
Jos käyttäjätunnus ja salasana ovat oikein, pääset työpöydälle.
Sovellukset löytyvät sovellusvalikosta. Se löytyy yleensä vasemmasta ylä- tai alakulmasta. Sovelluksen kuvaketta klikkaamalla sovellus aukeaa.
Siinä se.- Anonyymi
Luultavasti "mummo" ei ymmärä tuosta yhtään mitään kun kerran täältä neuvoja joutuu kyselemään, eihän tämä ole mikään apua aloittelijoille palsta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1898603
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264738- 504238
- 593792
- 513216
- 502980
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262676- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.412218Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382203