Helsinkivantaan digiportit

Anonyymi-ap

En ole paljon lennellyt. Luin jostain että ennen turvatarkastusta on digiportit, mihin pitää näyttää boardinpassit. Onko siellä henkilökuntaa niillä porteilla, vai mennäänkö siitä itsepalveluna? Meinaan neljän lapsen kanssa siitä yrittää sählätä läpi, ja kaikkien qr-koodit on tottakai minun kännykässäni. Miten tuosta sähelletään läpi. Vai onko siellä ketään henkilökuntaa joka tulisi jollain lukulaitteella lukemaan, ilman pelkoa että joku lapsista ei ehdi portista pujahtaa läpi, ja melkoinen selaaminen kännykälläkin, kenen lipun ehdin jo piipata ja kenen ei. Huonossa tapauksessa osa jää portin väärälle puolelle. Vai miten se käytännössä siellä on, mistään ei oikein löydy tietoa.

7

519

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Yksinkertainen homma, jokaisella matkustajalla on oma boardinpassi, jolla pääse läpi.
      Jos ne passit ovat yhdessä puhelimessa, niin sitten lähetät lapset yksitellen läpi ja menet itse viimeisenä.

• Anonyymi

Lähtöselvitysautomaatilla voit tulostaa boardingpassit, ehkä menee niin helpommin kuin yhdessä kännykässä kaikki.

• Anonyymi

Myös lähtöselvitystiskit ovat edelleen olemassa, josta saa paperiset boardingpassit. Noihin lähtöselvitysautomaatteihin ei enää riitä passi, vaan pitää olla varausnumeroa yms., joten itse olen siirtynyt hakemaan boardingpassit tiskiltä, jossa riittää pelkkä passi. Kaikki turvatarkastukset on nykyään saman jonon takana, mutta pikkulasten kanssa matkustavat usein otetaan jonosta oikealla olevaan pikakaistaan ja siinä portilla on myös henkilökuntaa. Digiportti on tosiaan yksinkertainen ja riittää että näytät jotain boardingpassia ja työnnät jonkun lapsista läpi ja toistat, kunnes menet itse viimeisenä. Ei se laite tiedä kuka lapsista siitä meni, joten siinä mielessä ei ole mitään väliä kuka meni kenenkin lipulla portista läpi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Myös lähtöselvitystiskit ovat edelleen olemassa, josta saa paperiset boardingpassit. Noihin lähtöselvitysautomaatteihin ei enää riitä passi, vaan pitää olla varausnumeroa yms., joten itse olen siirtynyt hakemaan boardingpassit tiskiltä, jossa riittää pelkkä passi. Kaikki turvatarkastukset on nykyään saman jonon takana, mutta pikkulasten kanssa matkustavat usein otetaan jonosta oikealla olevaan pikakaistaan ja siinä portilla on myös henkilökuntaa. Digiportti on tosiaan yksinkertainen ja riittää että näytät jotain boardingpassia ja työnnät jonkun lapsista läpi ja toistat, kunnes menet itse viimeisenä. Ei se laite tiedä kuka lapsista siitä meni, joten siinä mielessä ei ole mitään väliä kuka meni kenenkin lipulla portista läpi.

Ainakin huhtikuussa lähtöselvitysautomaatti toimi passilla, kuten enenkin. Onko nyt tullut muutos?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainakin huhtikuussa lähtöselvitysautomaatti toimi passilla, kuten enenkin. Onko nyt tullut muutos?

Se toimii passilla ja varausnumerolla. Passia et itse asiassa tarvitse kun matkaan Schengen-alueen sisällä. Toki hyvä olla mukana jos virallista henk.todistusta tarvitaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se toimii passilla ja varausnumerolla. Passia et itse asiassa tarvitse kun matkaan Schengen-alueen sisällä. Toki hyvä olla mukana jos virallista henk.todistusta tarvitaan.

Shengen-alueella liikuttaessa henkilöllä pitää olla virallinen henkilötodistus.
        Pokkeuksena ovat Pohjoismaat.

• Anonyymi

Mun Aple putos vessampönttöön lentokentällä, siihen hyytys Ameriikan lento. Em päässy konneeseen kum ei ollu puhelinta. Stana.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      136
      1260
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      801
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      587
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      570
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      25
      531
    6. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      25
      528
    7. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      29
      516
    8. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      23
      476
    9. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      471
    10. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      14
      462
    Aihe