En ole paljon lennellyt. Luin jostain että ennen turvatarkastusta on digiportit, mihin pitää näyttää boardinpassit. Onko siellä henkilökuntaa niillä porteilla, vai mennäänkö siitä itsepalveluna? Meinaan neljän lapsen kanssa siitä yrittää sählätä läpi, ja kaikkien qr-koodit on tottakai minun kännykässäni. Miten tuosta sähelletään läpi. Vai onko siellä ketään henkilökuntaa joka tulisi jollain lukulaitteella lukemaan, ilman pelkoa että joku lapsista ei ehdi portista pujahtaa läpi, ja melkoinen selaaminen kännykälläkin, kenen lipun ehdin jo piipata ja kenen ei. Huonossa tapauksessa osa jää portin väärälle puolelle. Vai miten se käytännössä siellä on, mistään ei oikein löydy tietoa.
Helsinkivantaan digiportit
7
511
Vastaukset
- Anonyymi
Yksinkertainen homma, jokaisella matkustajalla on oma boardinpassi, jolla pääse läpi.
Jos ne passit ovat yhdessä puhelimessa, niin sitten lähetät lapset yksitellen läpi ja menet itse viimeisenä. - Anonyymi
Lähtöselvitysautomaatilla voit tulostaa boardingpassit, ehkä menee niin helpommin kuin yhdessä kännykässä kaikki.
- Anonyymi
Myös lähtöselvitystiskit ovat edelleen olemassa, josta saa paperiset boardingpassit. Noihin lähtöselvitysautomaatteihin ei enää riitä passi, vaan pitää olla varausnumeroa yms., joten itse olen siirtynyt hakemaan boardingpassit tiskiltä, jossa riittää pelkkä passi. Kaikki turvatarkastukset on nykyään saman jonon takana, mutta pikkulasten kanssa matkustavat usein otetaan jonosta oikealla olevaan pikakaistaan ja siinä portilla on myös henkilökuntaa. Digiportti on tosiaan yksinkertainen ja riittää että näytät jotain boardingpassia ja työnnät jonkun lapsista läpi ja toistat, kunnes menet itse viimeisenä. Ei se laite tiedä kuka lapsista siitä meni, joten siinä mielessä ei ole mitään väliä kuka meni kenenkin lipulla portista läpi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös lähtöselvitystiskit ovat edelleen olemassa, josta saa paperiset boardingpassit. Noihin lähtöselvitysautomaatteihin ei enää riitä passi, vaan pitää olla varausnumeroa yms., joten itse olen siirtynyt hakemaan boardingpassit tiskiltä, jossa riittää pelkkä passi. Kaikki turvatarkastukset on nykyään saman jonon takana, mutta pikkulasten kanssa matkustavat usein otetaan jonosta oikealla olevaan pikakaistaan ja siinä portilla on myös henkilökuntaa. Digiportti on tosiaan yksinkertainen ja riittää että näytät jotain boardingpassia ja työnnät jonkun lapsista läpi ja toistat, kunnes menet itse viimeisenä. Ei se laite tiedä kuka lapsista siitä meni, joten siinä mielessä ei ole mitään väliä kuka meni kenenkin lipulla portista läpi.
Ainakin huhtikuussa lähtöselvitysautomaatti toimi passilla, kuten enenkin. Onko nyt tullut muutos?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin huhtikuussa lähtöselvitysautomaatti toimi passilla, kuten enenkin. Onko nyt tullut muutos?
Se toimii passilla ja varausnumerolla. Passia et itse asiassa tarvitse kun matkaan Schengen-alueen sisällä. Toki hyvä olla mukana jos virallista henk.todistusta tarvitaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se toimii passilla ja varausnumerolla. Passia et itse asiassa tarvitse kun matkaan Schengen-alueen sisällä. Toki hyvä olla mukana jos virallista henk.todistusta tarvitaan.
Shengen-alueella liikuttaessa henkilöllä pitää olla virallinen henkilötodistus.
Pokkeuksena ovat Pohjoismaat.
- Anonyymi
Mun Aple putos vessampönttöön lentokentällä, siihen hyytys Ameriikan lento. Em päässy konneeseen kum ei ollu puhelinta. Stana.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle273385Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A122509Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?
Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.962444Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell1072134Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.761683Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥481584Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"
Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta261496Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti4001305- 1331241
Tulipalo viimeyönä
Olipa ikävä kuulla tämä tulipalo, nyt on jatkuvasti asuinpaloja.Grillikausi alkanut.Grillit pois parvekkeilta ja asuntoj151136