Helsinkivantaan digiportit

Anonyymi-ap

En ole paljon lennellyt. Luin jostain että ennen turvatarkastusta on digiportit, mihin pitää näyttää boardinpassit. Onko siellä henkilökuntaa niillä porteilla, vai mennäänkö siitä itsepalveluna? Meinaan neljän lapsen kanssa siitä yrittää sählätä läpi, ja kaikkien qr-koodit on tottakai minun kännykässäni. Miten tuosta sähelletään läpi. Vai onko siellä ketään henkilökuntaa joka tulisi jollain lukulaitteella lukemaan, ilman pelkoa että joku lapsista ei ehdi portista pujahtaa läpi, ja melkoinen selaaminen kännykälläkin, kenen lipun ehdin jo piipata ja kenen ei. Huonossa tapauksessa osa jää portin väärälle puolelle. Vai miten se käytännössä siellä on, mistään ei oikein löydy tietoa.

7

260

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Yksinkertainen homma, jokaisella matkustajalla on oma boardinpassi, jolla pääse läpi.
      Jos ne passit ovat yhdessä puhelimessa, niin sitten lähetät lapset yksitellen läpi ja menet itse viimeisenä.

• Anonyymi

Lähtöselvitysautomaatilla voit tulostaa boardingpassit, ehkä menee niin helpommin kuin yhdessä kännykässä kaikki.

• Anonyymi

Myös lähtöselvitystiskit ovat edelleen olemassa, josta saa paperiset boardingpassit. Noihin lähtöselvitysautomaatteihin ei enää riitä passi, vaan pitää olla varausnumeroa yms., joten itse olen siirtynyt hakemaan boardingpassit tiskiltä, jossa riittää pelkkä passi. Kaikki turvatarkastukset on nykyään saman jonon takana, mutta pikkulasten kanssa matkustavat usein otetaan jonosta oikealla olevaan pikakaistaan ja siinä portilla on myös henkilökuntaa. Digiportti on tosiaan yksinkertainen ja riittää että näytät jotain boardingpassia ja työnnät jonkun lapsista läpi ja toistat, kunnes menet itse viimeisenä. Ei se laite tiedä kuka lapsista siitä meni, joten siinä mielessä ei ole mitään väliä kuka meni kenenkin lipulla portista läpi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Myös lähtöselvitystiskit ovat edelleen olemassa, josta saa paperiset boardingpassit. Noihin lähtöselvitysautomaatteihin ei enää riitä passi, vaan pitää olla varausnumeroa yms., joten itse olen siirtynyt hakemaan boardingpassit tiskiltä, jossa riittää pelkkä passi. Kaikki turvatarkastukset on nykyään saman jonon takana, mutta pikkulasten kanssa matkustavat usein otetaan jonosta oikealla olevaan pikakaistaan ja siinä portilla on myös henkilökuntaa. Digiportti on tosiaan yksinkertainen ja riittää että näytät jotain boardingpassia ja työnnät jonkun lapsista läpi ja toistat, kunnes menet itse viimeisenä. Ei se laite tiedä kuka lapsista siitä meni, joten siinä mielessä ei ole mitään väliä kuka meni kenenkin lipulla portista läpi.

Ainakin huhtikuussa lähtöselvitysautomaatti toimi passilla, kuten enenkin. Onko nyt tullut muutos?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainakin huhtikuussa lähtöselvitysautomaatti toimi passilla, kuten enenkin. Onko nyt tullut muutos?

Se toimii passilla ja varausnumerolla. Passia et itse asiassa tarvitse kun matkaan Schengen-alueen sisällä. Toki hyvä olla mukana jos virallista henk.todistusta tarvitaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se toimii passilla ja varausnumerolla. Passia et itse asiassa tarvitse kun matkaan Schengen-alueen sisällä. Toki hyvä olla mukana jos virallista henk.todistusta tarvitaan.

Shengen-alueella liikuttaessa henkilöllä pitää olla virallinen henkilötodistus.
        Pokkeuksena ovat Pohjoismaat.

• Anonyymi

Mun Aple putos vessampönttöön lentokentällä, siihen hyytys Ameriikan lento. Em päässy konneeseen kum ei ollu puhelinta. Stana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      7536
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      53
      5643
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      66
      3150
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2683
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1628
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      205
      1504
    7. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1139
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      327
      1107
    9. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      250
      1101
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      31
      969
    Aihe