En ole paljon lennellyt. Luin jostain että ennen turvatarkastusta on digiportit, mihin pitää näyttää boardinpassit. Onko siellä henkilökuntaa niillä porteilla, vai mennäänkö siitä itsepalveluna? Meinaan neljän lapsen kanssa siitä yrittää sählätä läpi, ja kaikkien qr-koodit on tottakai minun kännykässäni. Miten tuosta sähelletään läpi. Vai onko siellä ketään henkilökuntaa joka tulisi jollain lukulaitteella lukemaan, ilman pelkoa että joku lapsista ei ehdi portista pujahtaa läpi, ja melkoinen selaaminen kännykälläkin, kenen lipun ehdin jo piipata ja kenen ei. Huonossa tapauksessa osa jää portin väärälle puolelle. Vai miten se käytännössä siellä on, mistään ei oikein löydy tietoa.
Helsinkivantaan digiportit
7
260
Vastaukset
- Anonyymi
Yksinkertainen homma, jokaisella matkustajalla on oma boardinpassi, jolla pääse läpi.
Jos ne passit ovat yhdessä puhelimessa, niin sitten lähetät lapset yksitellen läpi ja menet itse viimeisenä. - Anonyymi
Lähtöselvitysautomaatilla voit tulostaa boardingpassit, ehkä menee niin helpommin kuin yhdessä kännykässä kaikki.
- Anonyymi
Myös lähtöselvitystiskit ovat edelleen olemassa, josta saa paperiset boardingpassit. Noihin lähtöselvitysautomaatteihin ei enää riitä passi, vaan pitää olla varausnumeroa yms., joten itse olen siirtynyt hakemaan boardingpassit tiskiltä, jossa riittää pelkkä passi. Kaikki turvatarkastukset on nykyään saman jonon takana, mutta pikkulasten kanssa matkustavat usein otetaan jonosta oikealla olevaan pikakaistaan ja siinä portilla on myös henkilökuntaa. Digiportti on tosiaan yksinkertainen ja riittää että näytät jotain boardingpassia ja työnnät jonkun lapsista läpi ja toistat, kunnes menet itse viimeisenä. Ei se laite tiedä kuka lapsista siitä meni, joten siinä mielessä ei ole mitään väliä kuka meni kenenkin lipulla portista läpi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös lähtöselvitystiskit ovat edelleen olemassa, josta saa paperiset boardingpassit. Noihin lähtöselvitysautomaatteihin ei enää riitä passi, vaan pitää olla varausnumeroa yms., joten itse olen siirtynyt hakemaan boardingpassit tiskiltä, jossa riittää pelkkä passi. Kaikki turvatarkastukset on nykyään saman jonon takana, mutta pikkulasten kanssa matkustavat usein otetaan jonosta oikealla olevaan pikakaistaan ja siinä portilla on myös henkilökuntaa. Digiportti on tosiaan yksinkertainen ja riittää että näytät jotain boardingpassia ja työnnät jonkun lapsista läpi ja toistat, kunnes menet itse viimeisenä. Ei se laite tiedä kuka lapsista siitä meni, joten siinä mielessä ei ole mitään väliä kuka meni kenenkin lipulla portista läpi.
Ainakin huhtikuussa lähtöselvitysautomaatti toimi passilla, kuten enenkin. Onko nyt tullut muutos?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin huhtikuussa lähtöselvitysautomaatti toimi passilla, kuten enenkin. Onko nyt tullut muutos?
Se toimii passilla ja varausnumerolla. Passia et itse asiassa tarvitse kun matkaan Schengen-alueen sisällä. Toki hyvä olla mukana jos virallista henk.todistusta tarvitaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se toimii passilla ja varausnumerolla. Passia et itse asiassa tarvitse kun matkaan Schengen-alueen sisällä. Toki hyvä olla mukana jos virallista henk.todistusta tarvitaan.
Shengen-alueella liikuttaessa henkilöllä pitää olla virallinen henkilötodistus.
Pokkeuksena ovat Pohjoismaat.
- Anonyymi
Mun Aple putos vessampönttöön lentokentällä, siihen hyytys Ameriikan lento. Em päässy konneeseen kum ei ollu puhelinta. Stana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1187536- 535643
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa663150Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72683Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101628Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2051504Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931139Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3271107Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2501101Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä31969