Läpituntipalkalla työntekeminen Suomessa

Anonyymi-ap

Tänään YLEN uutisissa aamusta iltaan niin radion puolella kuin televisiossa otettiin ns."kissa pöydälle" Läpituntipalkalla ajaminen kuljetusalalla Suomessa. Asiaa lepyteltiin ettei kuljetusalan yrittäjät tunne lakeja ja sopimuksia ja kuljettajat suostuvat tällaiseen toimintaan ,koska pelkäävät menettävänsä työpaikkansa. Mitä ihmettä, mitä helvettiä, työnantajat eivät mukamas tunne työehtoja vaikka ovat
työnantajia. Työnantajat herätkää. Jos haette uutta kuljettajaa ja ensimmäisenä sanotaan , että emme maksa mitään lisiä ylitöistä , sunnuntaista, ei ruokarahoja ei mitään peruspalkan päälle. Niin ei kukaan nuori halua opiskella tällaista paska alaa jossa ei mitään mahdollisuutta pärjätä hyvin elämässä työtä tekemällä.

5

369

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Itse vihaistuin todella paljon, kun YLEN päivälähetyksessä kuuntelija kertoi,että hänen poikansa oli saanut työ "rekkafirmasta" ja työpaikan saamisen ehtona oli, että ei saa kuulua AKT;n ja ylitöistä ei makseta mitään lisiä. Mafia meininkiä yrittäjältä.
      Niin onko tällainen uhkailu edes laillista Suomessa, vapaassa maassa.
      Jokainen saa olla AKT:n jäsen, maksaa itse jäsenmaksut, mitä se työnantajalle kuuluu.
      Uskomatonta toimintaa.

• Anonyymi

Imekää äitinne/vaimonne/tyttöystävänne tissiä. Kun ei tule enää mitään, soittakaa numeroon, mikä on mun rekan kyljessä.
      Järjestän asian!

• Anonyymi

Kyllä se niin on Kyseinen kuljetusyrittäjä saa imeä vaikka omaa tissiänsä.
        Jokaisella suomalaisella on oikeus kuulua itse valitsemaansa yhdistykseen , hän maksaa itse jäsenmaksunsa. Jos se yhdistys on AKT niin fine.
        Kyllä Yrittäjälläkin pitää olla sen verran pelisilmää kun kyseessä on aloitteleva kuljettaja, ettei heti lytätä hyvin alkanutta uraa, vaan tuetaan ja kannustetaan uralle ja näin saadaan tosi hyvä työntekijä yritykseen ja tällainen toiminta kantaa tosi pitkälle tulevaisuuteen. Luottotyöntekijä
        on hupeneva vara nykyisin ja hyvistä työntekijöistä kannattaa yrittäjän todella pitää kiinni.

• Anonyymi

Oletko väärässä veneessä?

Vielä on toivoa! Ottakaa vastaan rakkaus totuuteen!
      ”Ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi” Joh. 8:31-32

Mutta ne, jotka eivät halua tuntea totuutta, eivät tule vapaiksi.

Jeesus on myös varoittanut seurauksista niille, jotka pysyvät synneissään eivätkä välitä Jumalan armotarjouksesta. Kukaan muu Raamatussa ei ole varoittanut niin paljon iankaikkisesta rangaistuksesta kuin Jeesus. Hän on varoittanut tuomiosta maita ja ihmisiä vastaan.
      NYT on aika hypätä pois väärästä veneestä. Älkää antako kirkon eksyttäjien viedä teitä harhaan valheevankeliumeilla tai kieltämällä Raamatun totuuden.

https://oikeaseurakunta.wordpress.com/

• Anonyymi

Ei se ole mitään lepyttelyä, vaan karu tosiasia, että läpituntipalkalla suostutaan ajamaan työpaikan menettämisen pelon takia. Mutta tuo oli todella kummallista puhetta, että kuljetusalalla varsinkin mikrotyönantajat eivät aina tunne työehtoja. Jos näin on, niin sopii kysyä onko yrittäjäkurssin koulutuksen taso heikko vai onko yrittäjä itse vain yksinkertaisesti soveltumaton yrittäjäksi, kun ei tunne työehtoja. Siinäpä pulma. Ja saa siinä työnantaja todellakin hakea uutta kuljettajaa, jos ei maksa lisiä lainkaan. Saa siinä sitten itkeä vapaasti kuljettajapulasta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea

Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa
      Maailman menoa
      179
      4989
    2. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      76
      4075
    3. Keskisen kyläkaupassa Temun vaatteita myynnissä?

Siis mitä? Miksi siis ei itse tilaisi Temusta samoja.
      Maailman menoa
      73
      2785
    4. SÄHKÖLASKU 1600 EUROA Ei tässä ole mitään järkeä

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011804443.html Kyllä täysin huijausta nämä sähkömarkkinat. Varsinkin pörssisähk
      Maailman menoa
      231
      2210
    5. Toivoisitko

Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit
      Ikävä
      120
      2038
    6. Venäläiset varkaudessa

Ja venäjä mieliset. Teitä kiinnostaa toisinajattelijat ja trafikista päätellen aika paljonkin. Kunhan aika koitaa tulee
      Varkaus
      246
      1267
    7. Lupajaoston esityslista

Ilmoitus rakennusvalvonntaan luvattomasta rakentamisesta. esityslistan 6pykälä Kyse on kulttuuritalon rakentamisesta jo
      Pyhäjärvi
      49
      905
    8. Haluaisitko kaivattusi

kanssa ensiksi seksiä ja sen jälkeen puhumista?
      Ikävä
      62
      836
    9. Jorma Uotinen UMK-juontajaksi! Mitä ajatuksia UMK-pesti herättää?

Professori, laulaja, koreografi ja TTK-tuomari Jorma Uotinen, 75, on yksi tämän vuoden UMK-juontajista. Uotisen rinnall
      Euroviisut
      24
      825
    10. Unelmoitko asumisesta ja elämisestä tai lomasta Lapissa?

Unelmoitko Lapista, ja ehkä voisit asua ja elääkin siellä? Lappi kiehtoo niin suomalaisia kuin ulkomaalaisiakin: lumi,
      Sinun unelmalomasi
      6
      805
    Aihe