Bella Marie - omaelämäkerta

Anonyymi-ap

https://www.facebook.com/share/g/G5oCDajGjUAgufGu/

Kiinnostaako erään tytön tarina? Tarinassa tyttö on vanhempiensa pahoinpitelemä läpi elämänsä kunnes aikuisuuden kynnyksellä hän herää unesta ja alkaa henkisesti kasvamaan ja työstämään ongelmiaan. Tytön elämä seitsemäntoistavuotiaasta eteenpäin on rankkaa henkistä kasvua ja traumojen purkua. Tyttö alkaa lopulta kokemaan elämän valoisana ja oppii miten nauttia arkisista asioista. Tyttö tahtoo kertoa tarinansa ja sitä kautta vaikuttaa maailmaan ja lopulta oman elämän kuntoon saatuaan tahtoo auttaa muita. Minä olen tuo tyttö ja ryhmässäni jaan matkaani kohti eheyttä.

Itse tarinaan. Suosittelen lukemaan tämän tekstin ajatuksella loppuun asti ja jos järkytyt pahimmasta osuudesta, parhain osuus on lopussa. Lupaan, että tämä tragedia on myöhemmin voitto. Kiitos ja kumarrus.

"Mitä pimeämpi yö, sitä kauniimpi aamu. Mitä vaarallisempi taistelu sitä loistavampi voitto."
-Z. Topelius

Tässä ryhmässä jaan toipumisen matkaani traumoista piirroksin, pohdinnoin, runoilla, jaan musiikkia myös sekä kuulumisia. Pointti on seurata elämääni kohti eheyttä ja terveyttä ja käsitellä monenlaisia traumoja herkkyydellä ja hienotunteisesti.

Olen kiitollinen siitä että viisisataa ihmistä on kiinnostuneita ryhmästäni. Toivon, että voin antaa sinulle, lukijani, mielenkiintoista ajateltavaa, ehkä elämänkokemuksellani opettaa jotain, tai ihan vaan antaa perspektiiviä asioihin - saada sinut tajuamaan oma onnekkuutesi jos elämäsi on ollut helpompi - tai jos olet yhtä traumaattinen kuin minä, toivon että voin antaa rohkeutta ja luottamusta että kaikki järjestyy. Että aina on toivoa.

Olen Bella Marie. Olen monenlaisen traumatisaation uhri: insesti, raiskaus, henkinen ja fyysinen väkivalta, koulukiusaaminen, muutamia luetellakseni. Olen selviytyjä. Valon soturi.

Lopulta sairastuin. Katselin ikkunasta yöhön. Silloin tein päätöksen: korjaan kaikki epäkohdat elämässäni. Sen jälkeen olen työstänyt ongelmiani vuosien ajan. Sairastuin 2009 kun olin seitsemäntoistavuotias, silloin matkani kohti eheyttä alkoi, ja matka jatkuu. Olen päättänyt tervehtyä. Pitkä matka kuljettu, pitkä edessä, mutta selviän. Vielä jonain päivänä nautin elämästä viisaana, terveenä, kauniina sieluna. Voin kääntää masennuksen iloksi, pelon rohkeudeksi, herkkyyden voimaksi, ja eheyttää ja integroida kaikki nuo eri osat persoonaani yhdeksi eheäksi minäksi. En ole selviytyjä, olen vittu soturi!

En voi edes sanoin kuvata sitä iloa kun tervehtyy lopulta ja löytää oman itsensä. Sitä onnea, kun näkee miten paljon myös hyvyyttä ja rakkautta maailmassa on. Saa rakkautta viimeinkin itse osakseen. Rakastaa muita. Ja rakastaa ehdoitta itseään.

Haluan osoittaa sen myös tällä tarinalla: pahuudessa ei ole mitään mieltä. Ei järkeä. Hyvyys on ainut oikea vaihtoehto. Siihen tulisi kaikkien pyrkiä. Pahuus on vain tuhoa mutta hyvyydellä rakennetaan tuhotusta jotain vieläkin kauniimpaa.

0

424

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Henkirikos kiuruvedellä

Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut
        Kiuruvesi
        153
        4697
      2. Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?

Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi
        Maailman menoa
        202
        4001
      3. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
        Maailman menoa
        35
        2720
      4. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
        Maailman menoa
        12
        2517
      5. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
        Maailman menoa
        37
        2238
      6. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
        Maailman menoa
        15
        1831
      7. Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?

Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut
        Kotimaiset julkkisjuorut
        121
        1687
      8. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
        Ikävä
        49
        1494
      9. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
        Ikävä
        37
        1422
      10. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
        Lapua
        33
        1375
      Aihe