Olen töissä tes:in minimipalkalla eli noviisi tällä alalla. Työnantaja maksaa ilta- ja yölisät, mutta esimerkiksi lauantailta tulee sama palkka, kuin arkisinkin. Päivät ovat usein 10-15 -tuntisia, mutta siitä huolimatta sama palkka koko päivän. Eikö kuljetusalalla makseta vuorokautisesta ylityöstä?
Mitäs lisiä kuuluu maksaa?
2
647
Vastaukset
- Anonyymi
KVG
Akt tes kuljetusala 2023-2025 - Anonyymi
Jos lauantailta tulee sama palkka kuin arkena , niin työehtosopimuksen mukaan sinulla on 2 viikon jaksossa vapaapäivä, joten viikon 5 työpäivä on lauantai. Mitä näihin kohtuuttoman pitkiin työpäiviin tulee , juuri mennellä viikolla oli YLEN uutisissa juttu , että tällainen läpituntipalkkaus on laitonta toimintaa, mutta hyvin yleistä.
Kyllä sinun kuuluisi saada asiallinen ylityökorvaus yli 8 tunnin työpäivistä. Antaisin ohjeena liittyä AKT ammattijärjestöön, jos työnantaja ei suostu maksaa jäsenmaksuja niin suoritat itse kuukausittain. Kerrot murheesi AKT liittoon ja he hoitavat asiaa eteenpäin. Asenteella Kuski hoitaa työt todella särmästi/työnantaja hoitaa palkan todella särmästi. Se on yhteispeliä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2663338Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.791435- 661213
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra1991039Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:48943- 63941
- 51912
- 42787
- 47772
- 113716