Olen töissä tes:in minimipalkalla eli noviisi tällä alalla. Työnantaja maksaa ilta- ja yölisät, mutta esimerkiksi lauantailta tulee sama palkka, kuin arkisinkin. Päivät ovat usein 10-15 -tuntisia, mutta siitä huolimatta sama palkka koko päivän. Eikö kuljetusalalla makseta vuorokautisesta ylityöstä?
Mitäs lisiä kuuluu maksaa?
2
363
Vastaukset
- Anonyymi
KVG
Akt tes kuljetusala 2023-2025 - Anonyymi
Jos lauantailta tulee sama palkka kuin arkena , niin työehtosopimuksen mukaan sinulla on 2 viikon jaksossa vapaapäivä, joten viikon 5 työpäivä on lauantai. Mitä näihin kohtuuttoman pitkiin työpäiviin tulee , juuri mennellä viikolla oli YLEN uutisissa juttu , että tällainen läpituntipalkkaus on laitonta toimintaa, mutta hyvin yleistä.
Kyllä sinun kuuluisi saada asiallinen ylityökorvaus yli 8 tunnin työpäivistä. Antaisin ohjeena liittyä AKT ammattijärjestöön, jos työnantaja ei suostu maksaa jäsenmaksuja niin suoritat itse kuukausittain. Kerrot murheesi AKT liittoon ja he hoitavat asiaa eteenpäin. Asenteella Kuski hoitaa työt todella särmästi/työnantaja hoitaa palkan todella särmästi. Se on yhteispeliä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921826- 851272
- 1101133
- 761017
- 105919
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57853- 36762
- 47761
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47701- 33683