Olen töissä tes:in minimipalkalla eli noviisi tällä alalla. Työnantaja maksaa ilta- ja yölisät, mutta esimerkiksi lauantailta tulee sama palkka, kuin arkisinkin. Päivät ovat usein 10-15 -tuntisia, mutta siitä huolimatta sama palkka koko päivän. Eikö kuljetusalalla makseta vuorokautisesta ylityöstä?
Mitäs lisiä kuuluu maksaa?
2
431
Vastaukset
- Anonyymi
KVG
Akt tes kuljetusala 2023-2025 - Anonyymi
Jos lauantailta tulee sama palkka kuin arkena , niin työehtosopimuksen mukaan sinulla on 2 viikon jaksossa vapaapäivä, joten viikon 5 työpäivä on lauantai. Mitä näihin kohtuuttoman pitkiin työpäiviin tulee , juuri mennellä viikolla oli YLEN uutisissa juttu , että tällainen läpituntipalkkaus on laitonta toimintaa, mutta hyvin yleistä.
Kyllä sinun kuuluisi saada asiallinen ylityökorvaus yli 8 tunnin työpäivistä. Antaisin ohjeena liittyä AKT ammattijärjestöön, jos työnantaja ei suostu maksaa jäsenmaksuja niin suoritat itse kuukausittain. Kerrot murheesi AKT liittoon ja he hoitavat asiaa eteenpäin. Asenteella Kuski hoitaa työt todella särmästi/työnantaja hoitaa palkan todella särmästi. Se on yhteispeliä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2007102
- 1165996
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h465467Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa323615- 613316
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue252691- 282632
- 432420
On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na262376Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta132175