Olen töissä tes:in minimipalkalla eli noviisi tällä alalla. Työnantaja maksaa ilta- ja yölisät, mutta esimerkiksi lauantailta tulee sama palkka, kuin arkisinkin. Päivät ovat usein 10-15 -tuntisia, mutta siitä huolimatta sama palkka koko päivän. Eikö kuljetusalalla makseta vuorokautisesta ylityöstä?
Vastaukset 3
- Anonyymi
KVG
Akt tes kuljetusala 2023-2025 - Anonyymi
Jos lauantailta tulee sama palkka kuin arkena , niin työehtosopimuksen mukaan sinulla on 2 viikon jaksossa vapaapäivä, joten viikon 5 työpäivä on lauantai. Mitä näihin kohtuuttoman pitkiin työpäiviin tulee , juuri mennellä viikolla oli YLEN uutisissa juttu , että tällainen läpituntipalkkaus on laitonta toimintaa, mutta hyvin yleistä.
Kyllä sinun kuuluisi saada asiallinen ylityökorvaus yli 8 tunnin työpäivistä. Antaisin ohjeena liittyä AKT ammattijärjestöön, jos työnantaja ei suostu maksaa jäsenmaksuja niin suoritat itse kuukausittain. Kerrot murheesi AKT liittoon ja he hoitavat asiaa eteenpäin. Asenteella Kuski hoitaa työt todella särmästi/työnantaja hoitaa palkan todella särmästi. Se on yhteispeliä.- Anonyymi00005UUSI
Eipä tunne AKT tes mitään päiväkohtaisia ylitöitä. Tunteja tarkastellaan 2 viikkojaksossa jossa on 80 tuntia. Yli tämän menevät on ylityötä. Eli päivät voi olla pitkiä mutta vastaavasti täytyy sitten olla myös lyhyempiä päiviä tai ylimääräisiä vapaapäiviä mikäli ylitöitä ei tehdä. Myöskään mitään lauantailisää ei tesissä ole.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791702
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.109903En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58745Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo97666Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset207644- 133618
- 48566
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50548- 37546
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä16522