Ei ole myöhäistä Kainuussa eläneillä vanhuksilla lähteä ulkomaille viettämään viimeisiä päiviä.
Katkeroitunut ja pettynyt
18
332
Vastaukset
- Anonyymi
Vanhoilla kajaanilaisilla ei ollut mahdollisuuksia tietää ympäröivästä maailmasta muuta kuin kirjastossa lukemalla 1940 luvun kirjoja.
- Anonyymi
Nykyään on sanonta vanhempien ihnisten keskuudessa että viiden kympin villitys ja elämä vasta alkaa viiden kympin jälkeen
- Anonyymi
Ei tarvitse olla katkeroitunut elämä oli sitä mitä oli vanhempien ihmisten nuoruudessa ja nuorena aikuisena ja ihmiset olivat siihen elämään onnellisia.
- Anonyymi
Hoivakodeissa on kajaanilaisia jo kerrossängyissä eikä rahaa hoitaa kakkia saattohoitoon asti.
- Anonyymi
Jos vähänkään lohduttaa elämänsä eläneitä kajaanilaisia mustavalko aikakautena on terveydenhuolto parempaa mitä sakset ja paperi aikana.
- Anonyymi
Keitettyjä perunoita ja perunamuusia lihakeittossa tai makkarakeitossa ei paljon muita vaihtoehtoja nauttia elämästä.
- Anonyymi
Iäkkäiden elämä oli yksiavioisuus aikaa ja kokematta jäivät kymmenet muut miehet ja naiset ulkomaalaisista puhumattakaan.
- Anonyymi
Hautaan jo joutaisivat Kajaani ei tarvitse näitä turmelemaan ympäristöä sinä minä hän me te he asenteella.
- Anonyymi
Sodan jos olisivat hävinnyt Suomi ei olisi Venäjän naapurimaa vaan Saksan aluetta.
- Anonyymi
Kun on itsekin matkustellut paljon, olen huomannut että kainuulaiset matkustelevat savolaisten ohella kaikkein eniten varsinkin rantalomakohteissa.
- Anonyymi
Niin, siitä se loma alkaa , oppaan perässä natsa rannalla, Turkki on paratiisi.
Eipä noita Kainuulaisia paljon näy oma toimi matkoilla.
Liekkö kielitaito rajoittaa itsenäistä matkailua,,lennot ja hotelli netistä ja eikun menoksi.
- Anonyymi
Entä jos aloittaja vaikka itse muuttaisi helv... kauas sinne ulkomaille missä apinarokko on saanut alkunsa.
- Anonyymi
Kainuussa on hyvä asua ja harrastaa näin vanhuksena. Varsinkin kun on laaja suku ja paljon lapsenlapsia. Hyvin ovat kaikki mahtuneet ja pärjänneet eikä koskaan ole tarvinnut survoutua kerros- tai rivitaloasuntoihin . Maalla on tilaa ja eikä se nyt niin kaukana ole kaupunkilaisille järjestetyistä huvituksista.
Pankkikin on auttanut miestä mäessä aikoinaan ja saanut kaikki markkansa korkoineen takaisin.- Anonyymi
Itse olen järjestänyt niin, että lapsiin ja lapsenlapsiin on yli 400 km välimatkaa. Ei tartte olla jatkuvasti hoitamassa vaan voi nautiskella omasta elämästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse olen järjestänyt niin, että lapsiin ja lapsenlapsiin on yli 400 km välimatkaa. Ei tartte olla jatkuvasti hoitamassa vaan voi nautiskella omasta elämästä.
Kuinka moneen lapsenlapseen olet järjestänyt 400 km etäisyydet ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka moneen lapsenlapseen olet järjestänyt 400 km etäisyydet ?
Kajjjjaani yhtiöl selluu puuta hevosil ajjaajaa
- Anonyymi
Paikalliset eivät halua menettää pitkään rakennettua identiteettiä ja elää tuntemattomina ilman rutiineja.
- Anonyymi
Identiteetti on tärkeä näissä paikallisissa kaupungeissa 2024 mutta vähenemään päin maailman muuttuessa yksioikoiseksi missä näkemykset ovat oikeampia mitä muiden.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .553045Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472871Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242659Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3461737- 711084
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101061Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193937- 44799
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101792Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26790