Korjailin tuossa vanhaa kasettidekkiä. Vikaa ilmeni tuossa toisto/äänitysreleessä. Pitäisi vaihtaa. Eikö kuitenkin olisi nykyaikaa korvata tuo rele jollakin mikropiirillä tai vastaavalla kytkennällä. 70- 80-luvulla kun noita dekkejä tehtiin useasti käyttettiin relettä tuohon signaalin kulun suunnan vaihhtoon- Mikähän mahtaisi olla helpoin tapa tuohon releen korvaamiseen. Uskoisin että yksi sopiva piiri riittää. Ehdotuksia kytkennäksi.
Elektroninen rele
13
607
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä tavallisin ratkaisu oli käyttää sen äänitys nappulan ohjaamaa tavallista mekaanista kytkintä. Turha yrittää ampua risteilyohjuksella hyttystä.
- Anonyymi
Näin ehkä, mutta kyllä noista releistä myöhemmin luovuttiin,. Täytyy hakea joku "nykyaikaisen"dekin kytkentäkaavio asian selvittämiseksi. Ohjauksena helppo käyttää releen saamaa jännitettä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin ehkä, mutta kyllä noista releistä myöhemmin luovuttiin,. Täytyy hakea joku "nykyaikaisen"dekin kytkentäkaavio asian selvittämiseksi. Ohjauksena helppo käyttää releen saamaa jännitettä.
Tosin vielä vanhempi tapa ennen relettä oli se pitkä kytkin useine vaihtokoskettimineen, Vaitoi äänitettäessä toiseen asentoon. Tosi mekaaninen juttu. Ja vika-altis juttu koskettimien hapettuessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin ehkä, mutta kyllä noista releistä myöhemmin luovuttiin,. Täytyy hakea joku "nykyaikaisen"dekin kytkentäkaavio asian selvittämiseksi. Ohjauksena helppo käyttää releen saamaa jännitettä.
Ei taida nykyaikaisia dekkejä olla olemassakaan, niiden valmistus on loppunut jo useita kymmeniä vuosia sitten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei taida nykyaikaisia dekkejä olla olemassakaan, niiden valmistus on loppunut jo useita kymmeniä vuosia sitten.
Ei kannata kirjoittaa mistä ei tiedä...
Valmistus ei todellakaan ole loppunut!
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/500037/Teac-W-1200-tuplakasettidekki
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/856720/Teac-AD-850-SE-yhdistelmasoitin?gad_source=1
Lisääkin löytyy kun viitsii etsiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kannata kirjoittaa mistä ei tiedä...
Valmistus ei todellakaan ole loppunut!
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/500037/Teac-W-1200-tuplakasettidekki
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/856720/Teac-AD-850-SE-yhdistelmasoitin?gad_source=1
Lisääkin löytyy kun viitsii etsiä.Varmaan jotain muutaman satasen ropposia valmistetaan kehitysmaiden markkinoille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan jotain muutaman satasen ropposia valmistetaan kehitysmaiden markkinoille.
Et edes katsonut, mitä linkin takana on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kannata kirjoittaa mistä ei tiedä...
Valmistus ei todellakaan ole loppunut!
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/500037/Teac-W-1200-tuplakasettidekki
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/856720/Teac-AD-850-SE-yhdistelmasoitin?gad_source=1
Lisääkin löytyy kun viitsii etsiä.Saa vastauksia jos ei tiedä?
- Anonyymi
4051, 4053 ja 4066 ovat suosittuja erilaisissa audiolaitteissa. Esim. vahvistimissa äänilähteen valintakytkimenä.
- Anonyymi
Juuri tuo 4066 on ollut mielessä ja alustava kaaviokin on piirrettynä, Ainoastaan toteutus
puuttuu. Kunhan saan aikaiseksi voin kertoa lopputuloksen. (Aloittaja)
- Anonyymi
Muuta signaali digitaaliseksi, niin voit käyttää tavallista AND-porttipiiriä signaalin kytkemiseen. Ja sitä logiikkapiiriä ohjaat optohaarukalla tai hall anturilla.
- Anonyymi
Jos alkuperäinen on tehty releellä niin käytä relettä. Puolijohdekytkimillä on rajoitettu dynaaminen alue ja sarjaresistanssia, joka sitten voi aiheuttaa ongelmia mikäli sitä ei ole huomioitu kytkentää suunniteltaessa. Oikein suunniteltuna toimivat hyvin mutta eivät siis ole mitään 1:1 releen korvikkeita. Tuolla 4066 - piirillä sarjaresistanssia on 5V käyttiksellä kilo-ohmin verran ja 10 V kohdallakin vielä satoja ohmeja, mikä voi tuottaa mielenkiintoista taajuuskäyttäytymistä sekä nauhoitukseen että toistoon. Reneen kytkentäresistanssi on luokkaa reilusti alle 0.1 ohmia.
Pienikokoisia releitä lyhtyy hyvin eivätkä ole edes kalliitta. - Anonyymi00014
Jos et löydä sopivankokoista relettä, juota toiminnaltaan vastaava johtojen päihin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201091- 136979
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten305782Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48589- 75514