Kun ruoka ei tahdo enää mennä alas, tulee syödyksi liian vähän ja kuihtuu pois

Anonyymi-ap

Mitä keinoja sinulla on käytettävissäsi, että vältyt vajaaravitsemukselta ?
Itse olen löytänyt hyviä lisäravinnetuotteita juoman muodossa,
ravinto menee juomana helpommin alas. Täytyy tietenkin ruokaakin syödä,
mutta juomista saa hyvin täydennystä ja ne ovat hyvänmakuisia.
Niitä on eri makuja.
Suosikkini on suklaanmakuinen proteiinijuoma.
Kaupassa se on tämännäköinen purkki:
https://www.valio.fi/tuotteet/valio-profeel-sokeroimaton-proteiinijuoma-suklaa/

PS. Niitten, joilla ei ole kyseisiä ongelmia ei tarvitse tulla kertomaan
luetteloa mitä kaikkia ruokia he mättävät naamaansa hyvällä halulla, kiitos
huomaavaisuudesta muitten ongelmia kohtaan.

29

296

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kaupan valmiit välipalavanukkaat ja riisifrutti.Jäätelö maistuu aina. Mikrossa lämmitettävä pinaattikeitto ja keitetty muna. Munakkaat joihin voi laittaa kinkkusuikaleita ja juustoraastetta, on tosi ravitseva ja helppo pyöräyttää,

• Anonyymi

On pientä ongelmaa syömisen kanssa. Yritän syödä riittävästi, mutta
      paino vain laskee. Alkaa jo vähän huolestuttaa, kun talvesta lähtien
      on paino mennyt alaspäin noin puolisen kiloa viikko eikä sitä muutenkaan
      ole ollut liikaa. Väsyttääkin kovasti, epäilyttää onko raudanpuutos.
      Voisi mennä labrakokeisiin, mutta en saa aikaiseksi.
      Maito tai maitotuotteet estävät raudan imeytymistä, olen jättänyt
      maidon pois ruokaillessa, syön rahkaa erikseen, josta saan maidon hyötyaineet.
      Olen 165 cm ja painan nyt 55 kiloa. Onkohan se liian vähän ?
      Vielä talvella painoin 59 kilon paikkeilla.

• Anonyymi

Minulle tuli ajatusvirhe. Paino on siis mennyt alaspäin kuukaudessa noin puolisen
        kiloa. Jos tämä jatkuu painan pian alle 50 kiloa ! En tykkää "nostaa painoa"
        epäterveellisillä pullilla ja jäätelöillä. Niistä tulee vain rasvamakkara vyötärölle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulle tuli ajatusvirhe. Paino on siis mennyt alaspäin kuukaudessa noin puolisen
        kiloa. Jos tämä jatkuu painan pian alle 50 kiloa ! En tykkää "nostaa painoa"
        epäterveellisillä pullilla ja jäätelöillä. Niistä tulee vain rasvamakkara vyötärölle.

Eiköhän se rasva leviä tasaisesti ympäri kehoa, esim pakaroihin ja reisiin .
        Jos laihtuu ilman laihfutusta, voi olla joku sairaus joten syöminen ei auta.Kannattaa mennä lääkäriin.

• Anonyymi

Painosi on uuden BMI-mittarin mukaan vielä normaalipaino. Jos painosi laskee 50 kiloon, alat olla lievän alipainon puolella.

Itse olen 170 cm pitkä ja painoin vielä helmikuun lopulla 57 kg. Sitten sain kovia vatsakipuja ja ripulin, joka kesti 10 päivää. En voinut syödä oikein mitään. Painoni oli pudonnut 9 kg huhtikuun loppuun mennessä, eli kahdessa kuukaudessa ja jouduin/pääsin sairaalaan painoni ollessa 48 kg. Painoindeksin mukaan olin merkittävästi alipainoinen.

Vatsakivuille ja ripulille ei löytyyt mitään syytä, vaikka tutkittiin kaikki mahdolliset norot ja muut virukset ja bakteerit, keliakia, otettiin gastrosckopia, UÄ vatsasta, sapesta, virtsarakosta jne, otettiin TT -kuvat ja lopuksi vielä magneetti. Sitten yksi lääkäri, verisuonikirurgi arveli syyn olevan munuaisvaltimossani oleva ahtaumakohta, koska minulla on valtimonkovettumatauti, eli ateroskleroosi todettu jo 7 v sitten. Hän teki minulle varjoinekuvauksen ja laittoi kobolttistentin sinne verisuoneen ja kuinka ollakaan, vatsakipuni loppuivat siihen. Nyt toimenpiteestä on kulunut 3 kk mutta painoni olen saanut nousemaan vasta 50 kiloon. En ole koskaan ollut yhtään ylipainoinen.

Veriarvot esim HB:n osalta ovat aina huonot minulla, en silti pode raudanpuuteanemiaa. Olen potenut jo 3-kymppisestä nivelreumaa ja se on pitänyt veriarvoni huonoina jatkuvan tulehdustilan takia. HB:ni on noin 100 paikkeilla nykyään, ollut paljon huonompikin, harvoin enää yllän siihen 117, mikä on viiteraja naisilla.

Minulla on siis varsin kuihtunut olotila, mutta ruokahalu on palaillut ennalleen, ei se järin hyvä ole koskaan ollutkaan.

Mira

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Painosi on uuden BMI-mittarin mukaan vielä normaalipaino. Jos painosi laskee 50 kiloon, alat olla lievän alipainon puolella.

Itse olen 170 cm pitkä ja painoin vielä helmikuun lopulla 57 kg. Sitten sain kovia vatsakipuja ja ripulin, joka kesti 10 päivää. En voinut syödä oikein mitään. Painoni oli pudonnut 9 kg huhtikuun loppuun mennessä, eli kahdessa kuukaudessa ja jouduin/pääsin sairaalaan painoni ollessa 48 kg. Painoindeksin mukaan olin merkittävästi alipainoinen.

Vatsakivuille ja ripulille ei löytyyt mitään syytä, vaikka tutkittiin kaikki mahdolliset norot ja muut virukset ja bakteerit, keliakia, otettiin gastrosckopia, UÄ vatsasta, sapesta, virtsarakosta jne, otettiin TT -kuvat ja lopuksi vielä magneetti. Sitten yksi lääkäri, verisuonikirurgi arveli syyn olevan munuaisvaltimossani oleva ahtaumakohta, koska minulla on valtimonkovettumatauti, eli ateroskleroosi todettu jo 7 v sitten. Hän teki minulle varjoinekuvauksen ja laittoi kobolttistentin sinne verisuoneen ja kuinka ollakaan, vatsakipuni loppuivat siihen. Nyt toimenpiteestä on kulunut 3 kk mutta painoni olen saanut nousemaan vasta 50 kiloon. En ole koskaan ollut yhtään ylipainoinen.

Veriarvot esim HB:n osalta ovat aina huonot minulla, en silti pode raudanpuuteanemiaa. Olen potenut jo 3-kymppisestä nivelreumaa ja se on pitänyt veriarvoni huonoina jatkuvan tulehdustilan takia. HB:ni on noin 100 paikkeilla nykyään, ollut paljon huonompikin, harvoin enää yllän siihen 117, mikä on viiteraja naisilla.

Minulla on siis varsin kuihtunut olotila, mutta ruokahalu on palaillut ennalleen, ei se järin hyvä ole koskaan ollutkaan.

Mira

Painoindeksit on peestä. Ihmisen pitäisi niitten mukaan on tikunlaiha.
        Ei se ole terveellistä vanhana varsinkaan.

• Anonyymi

Sairaalassa minulle juotettiin Nutridrinkkiä 2 pulloa päivässä, suklaanmakuinen oli parasta, sekä ylimääräisiä jogurtteja mutta ikävä kyllä, en niitäkään useimmiten saanut alas. Jogurtteja syön päivittäin, myös jogurttijuomia, esim metsämarjan makuisia. Mehuissa olen siirtynyt gefilusmehuihin, niissä viiden hedelmän sekoitus on paras.

Mira

• Anonyymi

Jogurteissa on niin hirveästi sokeria, etten halua niitä käyttää ollenkaan.
        Yhdessä jogurttipurkissa voi olla kymmenen sokeripalan verran sokeria,
        mutta jos ei muutakaan saa alas parempi nekin kuin ei mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jogurteissa on niin hirveästi sokeria, etten halua niitä käyttää ollenkaan.
        Yhdessä jogurttipurkissa voi olla kymmenen sokeripalan verran sokeria,
        mutta jos ei muutakaan saa alas parempi nekin kuin ei mitään.

Löytyy myös sokerittomia luonnonjugurtteja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Löytyy myös sokerittomia luonnonjugurtteja.

Kiitos, hyvä tietää. Rahka on hyvä tuote myös. Syön "kotimaista" rahkaa
        (rasvatonta ja laktoositonta) lisäravinnoksi esim, Tosi tumman reissumies-leipäpalan
        kanssa, vatsani ei kestä happamia ruisleipiä, Tosi tumma on maltaan makuinen,
        ei hapan. Myös karjalanpiirakat on hyvä aamu- tai välipala ja iltapalakin.

Välipaloja on hankala keksiä, kun on ongelmia mitä vatsa ottaa vastaan.
        Vaihtelua kaipaisi ylipäätänsä ruokiin, että saisi syödyksi enemmän.
        En voi syödä esimerkiksi lihaa, en juustoja, hedelmistä menee vain banaani.
        En syö kaurapuuroa, koska syön 2-3 pala kauraleipää päivässä, se on sama asia
        minulle. En tiedä mitä keksisi vaihteluksi, vaikka kaupat on pullollaan
        erilaisia ruokia.

• Anonyymi

Maistuisiko broilerinkoivet uunissa, kylkeen siihen porkkanaa, lanttua , perunaa lohkoina ( mausta suola, valkosipuli,mustapippuri curry. Nam tuo on hyvää ,ja voit laittaa kerralla kolme koipea ja kolmelle päivälle nuo juurekset.
      Entä liha/soijarouhemakaroonilaatikko , älyttömän hyvää. Tee koko pannullinen. Entäs lohipala n 120g + keitetyt perunat+ keitetty parsa ( pakkasesta lohi lautaselle ja nuo lisukkeet , eikun mikroon 1,5 min ,hyvää.
      Nuo kaikki on helppoja ja ravitsevia ja täyttäviä. Kanamunassa on paljon ravintoa ja prot raejustossa jne jne…

• Anonyymi

Kyllä muuten maistuisi, mutta liha on yksi ongelma. Valitettavasti en lihaa
        voi syödä. Vatsa ei sulata sitä. Tuntuu kuin olisi pieniä kiviä syönyt, jos lihaa syön. Launtaimakkaran palan voin joskus leivälle laittaa, mutta siinähän ei ole lihaa,
        jotain teurasjätettähän kaikki nuo leikkelemakkarat ovat ja perunajauhoa.
        Soijarouheesta tulee ripuli. Silakkaa syön, kun sitä on tarjolla.
        Antibioottirehulla kasvatettuun kassiloheen en koske. On hankalaa,
        kun on oikullinen vatsa, mutta kiitos sinulle ystävällisistä vinkeistä joka tapauksessa !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä muuten maistuisi, mutta liha on yksi ongelma. Valitettavasti en lihaa
        voi syödä. Vatsa ei sulata sitä. Tuntuu kuin olisi pieniä kiviä syönyt, jos lihaa syön. Launtaimakkaran palan voin joskus leivälle laittaa, mutta siinähän ei ole lihaa,
        jotain teurasjätettähän kaikki nuo leikkelemakkarat ovat ja perunajauhoa.
        Soijarouheesta tulee ripuli. Silakkaa syön, kun sitä on tarjolla.
        Antibioottirehulla kasvatettuun kassiloheen en koske. On hankalaa,
        kun on oikullinen vatsa, mutta kiitos sinulle ystävällisistä vinkeistä joka tapauksessa !

Minäkin kokeilin kerran innossani varovaisen määrän soijarouhetta jauhelihan
        sijasta makaronilaatikkoon. Kaksi päivää oli ripuli soijarouheesta ja luinkin
        jälkeenpäin, että se ei sovi kaikille juuri siksi.
        Onneksi ei ollut sovittua tapaamista lääkärille tms.

• Anonyymi

Ylipäätään juo eli pidä huoli riittävästä nesteytyksestä, jotta et kuivu, josta syystä yöäkkiminen seuraa.

• Anonyymi

Mistä tiedät, että juomattomuudesta aiheutuu yökkiminen ?
        Heikotus ja huono siitä kyllä tulee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä tiedät, että juomattomuudesta aiheutuu yökkiminen ?
        Heikotus ja huono siitä kyllä tulee.

No en varsinaisesti tiedä, mutta voisi olettaa, että kuiva elimistö hylkii sinne pistettäviä kosteuttajia. Eihän rutikuiva savipeltokaan vedä vettä sisäänsä heti kohtakaan, ennen kuin on kastunut kunnolla.

• Anonyymi

Ei ruoan kanssa tarvitse huolehtia siitä että tulee syötyä paljon jos ei maistu. Ei ihminen mitenkään heikenny ruoan puutteessa, vaan pysyy täysin terveenä ja vahvana. Jos ei ruoka maistu, se tarkoittaa sitä että ei tarvitse syödä niin pitkään aikaan kunnes taas maistuu, tällöin myös voimat riittävät. Elämässä aiemmin syödyissä ruoissa on niin paljon energiaa että ne pitävät vahvana pitkään, kunnes se taas alkaa maistumaan, mihin voi mennä aikaa.

• Anonyymi

Olen eri mieltä, tottakai ihminen ruuan puutteesta heikkenee !

• Anonyymi

No jo on taas junalauta tyhjäpäinen selvitys.

• Ravintorenkaan havujuomasta saa tarvittavat hivenaineet.

• Anonyymi

Onko se tutkittu tuote, että siinä todella on aineet, jota siinä sanotaan olevan ?
        Juotko itse sitä ? Missä sitä myydään ?

• Anonyymi kirjoitti:

Onko se tutkittu tuote, että siinä todella on aineet, jota siinä sanotaan olevan ?
        Juotko itse sitä ? Missä sitä myydään ?

Valmistustapata on perinteinen, luomutuote.
        Kyllä on tutkittu, useita yliopistotutkimuksiakin on mm. Turun yliopistosta.
        Tietoa löytyy googlaamalla.
        Kyllä käytän itse päivittäin.
        Sitä myydään esim. luontaistuotekaupoissa, tavarataloissa. Itse ostan omalla paikkakunnallani ihan K-kaupasta, missä teen ruokaostokset.

• Anonyymi

Mieluummin syön hivenaineet hedelmissä , marjoissa ja vihanneksissa kuin jossain havupirtelössä!

• Anonyymi kirjoitti:

Mieluummin syön hivenaineet hedelmissä , marjoissa ja vihanneksissa kuin jossain havupirtelössä!

Ei ole kysymys mistään pirtelöstä.
        Ota selvää asiasta ennekuin vähättelet.
        Otsikko oli, kun ruoka ei tahdo maistaa.

• Anonyymi

Hyvä "Eliaana", havupuu-uutejuoma on todella hyvä aine. Superia ihan.

• Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

Valmistustapata on perinteinen, luomutuote.
        Kyllä on tutkittu, useita yliopistotutkimuksiakin on mm. Turun yliopistosta.
        Tietoa löytyy googlaamalla.
        Kyllä käytän itse päivittäin.
        Sitä myydään esim. luontaistuotekaupoissa, tavarataloissa. Itse ostan omalla paikkakunnallani ihan K-kaupasta, missä teen ruokaostokset.

Mikä nimi sillä tuotteella on esm. K-kaupassa,
        onko se pulossa olevaa juomaa ?

• Anonyymi

Vallan mielenkiintoista! Oletko nähnyt tutkimustulokset mitä kaikkia hiven -ja kivennäisaineita tai antioksitantteja tms ja kuinka paljon esim 100g tai desi sisältää.
      Pitää tietää ,ennekuin alkaa nauttimaan.
      Varmaan sinulla on tietoa.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      117
      5935
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3863
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3285
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      468
      2719
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      268
      1730
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1403
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1396
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1346
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      156
      1272
    10. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1268
    Aihe