Olen pt-kaupassa (kesä)töissä ja luonnollisestikin, kauppa on kiinni vain lauantain. Minä "onnekkaana" en sitten saanutkaan muuta vapaata juhannukseksi kuin tuon lauantain.
Mutta mutta, miten on, saako perjantailta paremmat rahat (Itselläni on töitä klo 8-12)? Entä lauantailta? Serkkuni sanoi (joka on itsekin kaupassa töissä) että he saavat lauantailta tietyn tuntimäärän palkan, tai jotain... Sunnuntai on nyt tietenkin tuplapalkkainen, mutta nuo perjantai ja lauantai mietityttävät.
Olen huomannut työnantajani olevan sen verran epäreilu (oikeastaan TOSI epäreilu) työntekijöitä kohtaan, että jos kysyisin häneltä, hän voisi ihan hyvin sanoa ettei tule parempia rahoja ja maksaisi sitten vain normaalin palkan.
Nyt siis kaivattaisiin pikaista apua :-)
Juhannuksen ajan palkka
9
3159
Vastaukset
- työehtosopimus
tai työpaikkasi luottamusmies. Heillä on tietoa työntekijöiden työehtoja koskevista asioista, joita pitäisi valistuneelta työnantajaltakin löytyä. Mutta...mutta, kun työnantajat eivät aina ole valistuneita ja itseään kouluttaneita työsuhdeasioissa.
- sitä TES:iä
sieltä ne vastaukset löytyy. Jos et omista eli et kuulu liittoon niin siinäpä pomosi kusettaa sua rauhassa..
- sitä TES:iä
sieltä ne vastaukset löytyy ja jos et omista eli et kuulu liittoon niin siinäpä pomosi kusettaa sua rauhassa..
- TES
Perjantai (juhannusaatto) on ihan normaali työpäivä palkkauksen suhteen,ei mitään lisiä.Kuukausipalkkalaisen työviikkoa se lyhentää nelipäiväiseksi.Lauantailta (juhannuspäivä) saa tuplapalkan (pyhäpäivä) ja sunnuntailta tietenkin tuplan.
- myyjä
www.finlex.fi ja kaupan työehtosopimus, sieltä löytyy tietoa
- Rami
...työnantajasi kanssa. Mitä tämä muille kuuluu? Kai nyt oot jotain asiasta sopinut vai oletko vaan suinpäin mennyt töihin ehtoja neuvottelematta? Jos niin on niin tyhmyydestäsihän kärsit.
- töissä kaupassa
Perjantaista saa normaalin palkan ja arkipyhäkorvauksen.Launtailta ei palkkaa tule olleenkaan. Ole itse ollut töissä viimeiset kaksi juhannusta eli tietoa löytyy...
- ...
Ei tule varsinaisesti perjantailta,saat sen vaikka et olisikaan töissä aattona.Arkipyhäkorvaus: työtunnit/viikko jaettuna 5:llä.Ja jos olet lauantaina töissä,saat kyllä palkan (tuplan).
- Milla
Perjantailta saa normaalipalkan, ei mitään arkipyhäkorvauksia!!!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1538323- 664644
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1404333Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233952Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko353463Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423440Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383358- 483123
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422861- 492634