Älä koskaan sijoita OP.n rahastoihin

Anonyymi-ap

Oletko koskaan saanut voittoa OP.n rahatoilla?

20

840

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Rahastoilla...

• Anonyymi

Tai oletko muissakaan rahastoilla?

• Anonyymi00019

Ei kukaan rikastu.

• Anonyymi

Olen voittanut satoja tuhansia euroja

• Anonyymi

Höpötystä

• Anonyymi

Vaikea sanoa vielä kun joku 2 vuotta on mennyt jotain 100-150 euroa kuukaudessa johonkin Op:n sijoitusrahastoon. Lisäksi siihen piti laittaa joku tietty alkupääoma. Hiukan näyttäisin voitolla olevan tällä hetkellä. Suositeltu sijoitusaika taisi olla 5-7 vuotta.

• Anonyymi

Jos nostat rahastosta rahasi, paljonko on maksu?

• Anonyymi

Olen, tosin vain muutaman satasen.

• Anonyymi

Muistakaa, rahastoissa on kova riski menettää kaikki rahansa.

Näin kävi SKOP rahastoissakin. Kyllä tuli itku.

• Anonyymi

Kiitos rehellisyydestäsi valkkumoktar

• Anonyymi

Olen tuhansia euroja

• Anonyymi

π

Pimpula

• Anonyymi00013

Ei koskaan kannata laittaa rahoja rahastoihin.

• Anonyymi00014

Mitenkä tämä Iranin sota vaikuttaa Suomen rahastoihin?

• Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Se vain hieman häiritsee moktarvaluuttakauppiaan bisneksiä, muuttoliike tuo lisää vokkiosakkaita.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Yleensä vain laskee, kivuliaasti nousee jos nousee. Ja miten on rahastojen osakkeiden osingot? Mihi ne menee?

• Anonyymi00016

En mutta talvivaaralta kyllä ja vokeista
      T valuuttakauppiasGubta

• Anonyymi00017

Olen saanut voittoa ja reilusti.

• Anonyymi00018

Ei kannata sijoittaa myöskään Nordean, S-pankin eikä Tapiolan rahastoihin. Nordealla muka rahasto kasvaa, mutta vähemmän kuin inflaatio. S-pankissa nimellinenkin arvo laskee, samoin Tapiolassa. Jos sinulla on liikaa rahaa, osta kultaa. Sen arvo on ollut vuosikymmeniä rajussa nousussa, mutta onko enää sitten kun olet ostanut? Joku sanoi, että osta maata, koska sitä ei tehdä lisää. Sitä vain ei kertonut, ette sinä edes omista sitä maata jonka luulit ostaneesi. Sisäinen vihollinen sen oikeasti omistaa ja parii sinulta vuokraa siitä kiinteistöverión nimellä. Eikä sinulla ole edes mitään paperia, millä todistaisit sen kuvitteellisen omistamisesi. Sen paperin annoit sisäiselle vihollisellemme ja vielä maksoit siitä 600 euroa!

• Anonyymi00021

Aikaisemmin sanottiin, että kannattaa (1) ostaa asuntoja omalla tontilla, kannattaa (2) omistaa oma koti ja kannattaa (3) aina säästää. Vähänpä nuokin ikiaikaiset totuudet ovat pitäneet paikkansa viimeiset 12 - 24 kuukautta.

Asuntojen arvot ovat laskeneet kuin lehmän häntä. Vastaavasti kun viime vuonna Helsingin osakepörssin indeksi tuotti +36 %., asuntojen hinnat laskivat kaupunki- tai kuntakohtaisesti -4 .... 30 %. Sijoittamalla asuntoon tai omaan kotiin vuoden 2023 aikana 100 000€, vuoden 2025 lopussa sen arvo oli jopa alle 70 000€. Helsingin pörssin indeksiin sijoittamalla summa olisi kasvanut jopa yli €130 000€. Ero on siis yli 60 000€. Sillä maksaa jo melkoiset vuokrakulut.

Pankki maksaa käyttötílille korkoa 0 - 0,5 %. Ei siis kannata säästää, vaan kannattaa sijoittaa. Suomalaisilla "MAKAA" noin 120 000 000 000 € tyhjänpanttina tileillä lähes nolla-korolla. Siitähän hyötyy vain pankki, joka sijoittaa ne itse ja kerää voitot.

OP:n rahastot ovat olleet hyvä sijoitus. Historia ei kuitenkaan ole tae tulevasta, siitä varsinkin Ajatollahit, Trumpit ja Putinit pitävät huolta.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      309
      3055
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2353
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      124
      2057
    4. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2043
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      127
      1733
    6. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      67
      1399
    7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1395
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      69
      1270
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1243
    Aihe