Lukkoperän asennus

Anonyymi-ap

Autoni avolava on yksipyörävetoinen.
Koska avolavalla on vain terveisiä on liikkeelle lähtö sutivaa.
Surffaamalla löysin Quaife sivuston joka valmistaa LSD (kitkalukkoperiä).
Mietin millainen homma olisi vaihtaa tavallinen lukkoperään?

The Quaife ATB Helical LSD Differential is a direct replacement for the standard open differential found in the Peugeot 505/504. It is a bolt-on upgrade that requires no modifications to the vehicle's drivetrain. The differential is designed to fit the original differential housing and uses the existing axle shafts and bearings.

Pitääkö tuo paikkansa? Siis vanha murikka pois ja uusi sisään, kotelo, akselit, laakerit ovat alkuperäiset. Muita muutoksia ei tarvita?
Kuulostaa melkein uskomattomalta?

Valmistajalla on kuitenkin lukkoperiä hyvin moniin merkkeihin?
Onko kuaan asentanut moisia?

6

188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kun ostit tuon auton eurolla huutokaupasta, on vaikea uskoa että alkaisit oikeasti asentamaan 1500 - 2000 euron arvoista vetopyörästöä siihen.

      Mutta saahan sitä keskustella.

    • Anonyymi

      Alle tonninhan tuo maksaa. Eikä muuten käyttökuntoista avolava-Pösöä ihan eurolla saa mistään.

      • Anonyymi

        En kyllä löytänyt pikaisella googletuksella alle 1000 euron hintoja mistään.

        Toki, alle 1000 punnan hintoja näkyi kyllä, mutta 850 puntaa = 1000 euroa ja tuon lisäksi hinnan päälle tulee tulli ja 25,5 prosentin alv.

        Kun huomioidaan asennus, kustannukset menee haarukkaan 1500 - 2000 euroa.

        Joku jutteli näillä palstoilla ostaneensa eurolla tai viidellä tai kymmenellä avolava peugeotin, tämä tapahtui ihan hiljattain ja mielestäni täällä on ollut vain yksi keskustelija keskustelemassa tästä sangen harvinaisesta autosta.

        Eräänä päivänä hän kyselee öljyistä, toisena viisivaihteisesta vaihdelaatikosta, lavan ruostevaurioiden korjaamisesta jne jne.

        Jos siis et ole tuo sama ihminen niin koeta saada tähän ihmiseen yhteyttä, teillä on sama mielenkiinnon aihe.

        Ja kyllä, jutella saa ja pitää, mutta eihän tuo aloituksesi koskaan tule realisoitumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kyllä löytänyt pikaisella googletuksella alle 1000 euron hintoja mistään.

        Toki, alle 1000 punnan hintoja näkyi kyllä, mutta 850 puntaa = 1000 euroa ja tuon lisäksi hinnan päälle tulee tulli ja 25,5 prosentin alv.

        Kun huomioidaan asennus, kustannukset menee haarukkaan 1500 - 2000 euroa.

        Joku jutteli näillä palstoilla ostaneensa eurolla tai viidellä tai kymmenellä avolava peugeotin, tämä tapahtui ihan hiljattain ja mielestäni täällä on ollut vain yksi keskustelija keskustelemassa tästä sangen harvinaisesta autosta.

        Eräänä päivänä hän kyselee öljyistä, toisena viisivaihteisesta vaihdelaatikosta, lavan ruostevaurioiden korjaamisesta jne jne.

        Jos siis et ole tuo sama ihminen niin koeta saada tähän ihmiseen yhteyttä, teillä on sama mielenkiinnon aihe.

        Ja kyllä, jutella saa ja pitää, mutta eihän tuo aloituksesi koskaan tule realisoitumaan.

        Sitä ei kommentaattorit voi tietää, Muuten ostin sen kahdella eurolla.
        Ei se mikään käyttis eikä kilpakone tule olemaan, mutta ne 30 päivää voivat osua talviliukkaille. Kun museovehkeillä ei ole talvirengaspakkoakaan.
        Vain köyhät kauhistelevat tonnin lisävarustetta vanhaan autoon.

        Ja kommentit kyllä kertovat ettei uuninpankkopojat mitään tekniikasta ymmärrä.
        Vittuilu on ainoa taito jonka juoppo isä opetti tojoteroille.

        Lava on nyt kunnossa ja vahdelaatikkoonkin löytyy korjausosat ilman peräkammarin pojan viisasteluja.
        Hankinnan jälkeen olen ehtinyt hankkia korjaamokäsikirjat ja varaosaluettelot.

        Huomenna lähdetään hyväksyttämään pösö museoautoksi.
        Voisin kuvailla kahden euron ostostani "step in projektiksi" harvassa sellaiset ovat, eikä tämä ole " latolöytö".

        Metsästysauto on sekin avolava ja siinä on lukot kaikissa pyörissä ja kytkettävä neliveto.
        Edellissyksynä sillä vedettiin hirvenruppi lavalle ja tuotiin vajalle nylkyyn ja paloiteltavaksi.

        "Mitäs teillä syödään?"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä ei kommentaattorit voi tietää, Muuten ostin sen kahdella eurolla.
        Ei se mikään käyttis eikä kilpakone tule olemaan, mutta ne 30 päivää voivat osua talviliukkaille. Kun museovehkeillä ei ole talvirengaspakkoakaan.
        Vain köyhät kauhistelevat tonnin lisävarustetta vanhaan autoon.

        Ja kommentit kyllä kertovat ettei uuninpankkopojat mitään tekniikasta ymmärrä.
        Vittuilu on ainoa taito jonka juoppo isä opetti tojoteroille.

        Lava on nyt kunnossa ja vahdelaatikkoonkin löytyy korjausosat ilman peräkammarin pojan viisasteluja.
        Hankinnan jälkeen olen ehtinyt hankkia korjaamokäsikirjat ja varaosaluettelot.

        Huomenna lähdetään hyväksyttämään pösö museoautoksi.
        Voisin kuvailla kahden euron ostostani "step in projektiksi" harvassa sellaiset ovat, eikä tämä ole " latolöytö".

        Metsästysauto on sekin avolava ja siinä on lukot kaikissa pyörissä ja kytkettävä neliveto.
        Edellissyksynä sillä vedettiin hirvenruppi lavalle ja tuotiin vajalle nylkyyn ja paloiteltavaksi.

        "Mitäs teillä syödään?"

        Noniin, nyt sain ainakin selvemmän käsityksen auton omistajasta kun ihan rohkeasti uskallat olla sitä mitä oikeasti olet.

        Sulla on selkeesti kiva harrastus jonka hienoutta me muut ei ymmärretä. Olisi toki ehkä kannattanut kertoa aluksi että mitä olet tekemässä sen auton kanssa eikä niin, että pudottelet "salaisuuksia" matkan varrella ja pidät vastaajia idiootteina kun he eivät ymmärrä harrastuksesi tasoa.

        Ainakin oma motivaatio meni pakkasen puolelle vastailla näihin mitään, vaikka jotain tietoa saattaa ollakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noniin, nyt sain ainakin selvemmän käsityksen auton omistajasta kun ihan rohkeasti uskallat olla sitä mitä oikeasti olet.

        Sulla on selkeesti kiva harrastus jonka hienoutta me muut ei ymmärretä. Olisi toki ehkä kannattanut kertoa aluksi että mitä olet tekemässä sen auton kanssa eikä niin, että pudottelet "salaisuuksia" matkan varrella ja pidät vastaajia idiootteina kun he eivät ymmärrä harrastuksesi tasoa.

        Ainakin oma motivaatio meni pakkasen puolelle vastailla näihin mitään, vaikka jotain tietoa saattaa ollakin.

        OK jos palattaisiin asiaan siinä lukkoperä asiassakin.
        Quailfe yksitotisesti olmoittaa lukkoperän QDF8H sopivan kaikkiin Peugeot 504 1968 - 2006 malleihin, sopisi siis mulle.
        Kun asiasta jotain tietävänä tiedän että sekä 505 että 504 sedanien perät ovat erillisjousitettuja, siis vetoakselit ovat nivelletyt, kun taas pick-up on jäykkä lehtijousitettu..
        Millä tavoin jäykkä taka akselisen perämurikka eroaa sedaneista?
        Pick-upien peristä en ole löytänyt varaosakuvastoa tai korjaamokirjaa.

        Sedanien taka-akselisto muuten on melko moderni, se vain on takana ja muistuttaa rakenteeltaan etuvetoisia autoja.
        Jos kukaan joka tuntee autojen rakenteita voi selventää ongelmia joita voi tulla vastaan.
        Kuten irvileuka totesi osa uteluista on sellaisia jotka törmäävät mahdottomuuteen, vaikka olen melkoisia ongelmia kykenevä ratkomaan.

        Jos joku joka viitsii tutustua vanhempien Peugeotien tekniikkaan tajuaa että monissa asioissa neo ovat olleet aikaansa edellä. (desmodrominen venttiilikoneisto)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

      Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      123
      2528
    2. 135
      1935
    3. Ikävä on häntä

      Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      63
      1276
    4. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

      Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      115
      1271
    5. Minkä kultakimpaleen

      Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      35
      1122
    6. En kai koskaan saa sinua

      Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      77
      1121
    7. HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp

      Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio
      Seinäjoki
      27
      1100
    8. Tykkäsit nainen

      Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      45
      1079
    9. Kerroppas nyt

      M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      83
      1029
    10. Helppo selvittää onko oma täällä

      Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      57
      973
    Aihe