Osaatko pitää puolesi?

Anonyymi-ap

Pitäisi olla vähän itsekäs, röyhkeäkin, kuitenkin toiset huomioonottaen?
"Kuka sun puolia pitää, jollet sinä itse"
Saakohan tuosta kukaan kiinni...

32

376

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ymmärrän, mitä meinaat. Yritän kovasti parastakin aikaa, kun tuntuu, että koetetaan viilata linssiin eli kusta silmään, kun on naisihminen asialla.

Itsekkyyttä ja röyhkeyttä puolensa pitäminen ei kuitenkaan ole millään muotoa, vaan osoittaa tervettä itsetuntoa ja rohkeutta, että uskaltaa puhua ja sanoa omasta puolestaan eikä anna viedä kuin sika limppua.

• Anonyymi

Ihan niin asiat puhutaan asiakannalla se on paras keino selvittää mitä haluaa sanoa. Epäkohteliaisuudella ei voita mitään , eikä letkautuksilla ainoastaan ystävällisesti sanoa miten itse näkee asiat.
        Mitä sanoin kerran yhdelle miehelle että hön voi mennä kassalla jonon perään eikä tunkea väliin , ja jos in oikein kuiten niin kaupassa on itsepalvelu kassat myöskin . Hön siihen että hänellä on kiire , johon vastasin että niin se on meillä muillakin , monet lounas tunneillaan ruoka ostoksilla . Hänen oli ihan pakko vielä letkauttaa että tuollaiset tytön huiskaleet ei hänelle suuta soita . En tiennyt että hän oli puoli sokeakin , kiitin kohteliaasti , ja ajattelin mielessäni että siitä onkin hyvin pitkä aika kun joku on minua tytötellyt, eläkeläinen kun olen , niin että olin ainakin asiallinen sitä ei voinut sanoa hänestä .

• Anonyymi

Puoliaan voi pitää myös puhumatta tai sanomatta yhtään mitään. Kokeilkaapa joskus ruokakaupan kassajonossa.

Itsestäni olen huomannut iän karttumisen myötä itsekkyyden lisääntyneen. Valikoin ystäviäni, valikoin työtehtäviäni. Talkoot jääneet historiaan.
      Osallistun vain sellaiseen tekemiseen, mistä itselleni on todella hyötyä.
      Arvaatte varmaan, että palavereihin en osallistu.
      Miksi jauhaa selvää asiaa.
      Kotona teen mitä teen tai olen tekemättä.
      Stressi on jäänyt pois kun täytin kuusikymmentä.

• Anonyymi

En täysin ymmärrä aloituksen sisältöä.
      Minusta riittää kun hoitaa oman osansa yhteiskunnan ja työyhteisön jäsenenä tallomatta toisten varpaille.
      Muista piittaamattomia, omaan napaansa tuijottavia on riittävästi. Kokonaisuus kärsii.

• Anonyymi

Ihan niin , ja se ei ole mitenkään kivaa liioin , mutta monen kohdalla olen huomannut sen itsekkuåyyden, eeös ystävättäreni on todella muuttunut , antelee huomautuksia hiuksista , vaatteista jopa miettien olohuone pitäisi kalustaa . Kaikki se mitä hän sanoo en koskaan voisi itse sanoa sellaisia kenellekkään . Olen tavallisesti hiljaa mutta viime kerralla kun kävi niin sanoi etti olohuoneeni pöytä ole sopiva kun se on pyöreä kuulemma on oltava kulmatnpöydässä .
        Silloin sanoin ainoastaan että olen itse hyvin tyytyväinen pöytään joka minulla on .
        Hän katsoi sillä ilmeellä ettö ” osaatko puhuakin ” niin että kyllä ikä muutttaa ihmisiä , toivottavasti itsestäni ei tule sellaista piikittelijää . Mutta asioista on todella kiva puhua.

• Anonyymi

En ole ollut hyvä pitämään puoliani. Oikein röyhkeitten kanssa en pärjää
      ollenkaan. Menen sanattomaksi. En pysty samalle tasolle alentumaan.
      Ylitseni onkin kävelty monen monta kertaa.

• Anonyymi

Nykymaailmassa etenkin jossa arvot ovat muuttuneet pitää itse osata pitää paremmin puoliaan. Joskus tuntuu että röyhkeimmät tallovat alleen asiallisemmat ja "pehmeämmät". Ja joskus tuntuu että pitää olla sitkeämmin vaatimassa asioita jotka itselle kuuluu.
      Joskus tuntuu myös että äänekkäimmät ja röyhkeämmin käyttäytyvät saavat eniten.
      Siili2

• Anonyymi

Kyllä osaan. Senverran aikoinaan on yritetty hyväksikäyttää milloin missäkin asiassa että opin hyvinkin. Viimeisen muuttoni yhteydessä pääsin helposti eroon jopa minua hyväksikäyttäneistä kavereista, jotka olivat siihen asti pyytämässä milloin mitäkin antamatta vastavuoroisesti minulle mitään, ei edes apua silloin kun olisin tarvinnut.

• Anonyymi

niin

" kuka sen kissan hännän nostaa jos ei kissa itse "

alottajalle :

ITSE TIETENKI jokainen pitää puoliaan
      joskus tietenki voi jotkut tukihenkilötki olla apuna rehellisyyden puitteissa yksilön puolia pitämässä,
      jos yksilö on joutunu suuren vääryyden uhriksi !

• Anonyymi

Kyllä terveesti itsekäs voi ja pitää olla, muttei röyhkeä. Kuka röyhkeyttä arvostaa?

Ystävällisyys ei maksa mitään tai toisten huomioiminen MUTTA ei oman jaksamisen tai hyvinvoinnin kustannuksella eli ei siis mitään marttyyriasennetta.

Itsestään ja jaksamisestaan sekä hyvinvoinnistaan tulee pitää huolta "kukapa muu sen tekisi?"

• Anonyymi

Mitä tarkoitetaan puolensa pitämisellä?

• Anonyymi

MIETI SITÄ !

• Anonyymi

Sitä, että osaat, pystyt, ymmärrät ... puolustaa itseäsi, jos / kun siihen on aihetta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä, että osaat, pystyt, ymmärrät ... puolustaa itseäsi, jos / kun siihen on aihetta.

Pidän kiinni perustelluista oikeuksistani ja suojelen kykyjeni mukaan fyysistä kokemattomuuttani. Viimeeksi mainitussa on oltava tolkku mukana. Joskus en osannut laskea kahteen ja se kostautui. Autossani on mukana lekan varsi jonka olen vahvistanut pyörittämällä päälle ilmastointiteippiä ja maalannut mattamustaksi. Todennäköisin käyttötarve esiintyy pimeässä tai hämärässä.
        En hankkiudu kyseisiin tilanteisiin mutta aina ei ole ollut kuin ikäviä vaihtoehtoja.
        Olen käynyt kahdesti raastuvassa mutta selvinnyt ilman seuraamuksia.
        Aineellisessa puolessa en ole edes kokenut varsinaisia haasteita. Olen saanut mitä minulle mielestäni kuuluu ja liian överiksi menevistä olen kieltäytynyt.

Kanssaihmisten, melestäni asiattomista lausumista, en piittaa. Kysehän on VAIN ko. henkilön mielipiteestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pidän kiinni perustelluista oikeuksistani ja suojelen kykyjeni mukaan fyysistä kokemattomuuttani. Viimeeksi mainitussa on oltava tolkku mukana. Joskus en osannut laskea kahteen ja se kostautui. Autossani on mukana lekan varsi jonka olen vahvistanut pyörittämällä päälle ilmastointiteippiä ja maalannut mattamustaksi. Todennäköisin käyttötarve esiintyy pimeässä tai hämärässä.
        En hankkiudu kyseisiin tilanteisiin mutta aina ei ole ollut kuin ikäviä vaihtoehtoja.
        Olen käynyt kahdesti raastuvassa mutta selvinnyt ilman seuraamuksia.
        Aineellisessa puolessa en ole edes kokenut varsinaisia haasteita. Olen saanut mitä minulle mielestäni kuuluu ja liian överiksi menevistä olen kieltäytynyt.

Kanssaihmisten, melestäni asiattomista lausumista, en piittaa. Kysehän on VAIN ko. henkilön mielipiteestä.

Väkivaltaa itsensä puolustaminen nyt ihan viimeiseksi tarkoittaa. Astaloitten mukana kuljettamisessa on kyse aivan jostain muusta eikä se kerro kuljettajasta ainakaan mitään hyvää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väkivaltaa itsensä puolustaminen nyt ihan viimeiseksi tarkoittaa. Astaloitten mukana kuljettamisessa on kyse aivan jostain muusta eikä se kerro kuljettajasta ainakaan mitään hyvää.

Niin tarkoittaa mutta katso "perustellut oikeudet"!
        Olen elänyt nuoruuteni ympäristössä jossa oli todella "pidettävä puolensa" jos aikoi, että elämä oli minkään arvoista.
        En ymmärrä mitä puolensa pitämistä on asoissa jotka kuuluvat minulle tai etupiiriini!
        Asiahan on selvä.
        Mitä ne voisivat olla?

• Anonyymi

Sitä minäkin ajattelin. Normaait aikuiset ihmiset ei edes tajua miksi vanhusten on pidettävä puoliaan. Uhkaako heitä joku, ?
        Kun on ystävällinen vanhukselle niin ei siinä ole mikään puolien pitäminen edes ajatuksissa.
        Puolia,pidetään ihan muissa asioissa eikä vanhuuden elämässä edes tarttis olla sellaista ajatustakaan. Koko ajan muka pidetään puolia jos ei vaara uhkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin tarkoittaa mutta katso "perustellut oikeudet"!
        Olen elänyt nuoruuteni ympäristössä jossa oli todella "pidettävä puolensa" jos aikoi, että elämä oli minkään arvoista.
        En ymmärrä mitä puolensa pitämistä on asoissa jotka kuuluvat minulle tai etupiiriini!
        Asiahan on selvä.
        Mitä ne voisivat olla?

Yeap, se näkyy hyvin, ettet ymmärrä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli mielestäsi on alistuttava jokaisen väkivallalla uhkaavan edessä?
        Minun mielestäni riittävä uhka vastatoimenpiteisiin on hyvää kasvatusta myös uhkaajalle.
        Vaikkapa puulolla uhkkaavalle etnisen vähemmistön edustajalle. Lekan varsi on pitempi kuin puukko kahvoineen. Lekan vartta ei tarvitse käyttää koska vastapuoli ottaa sen todesta.
        Pahin tapaus oli kassaralla uhkaava keskenkasvuinen. Ko. porukka on tottunut, että kovan äänen ja uhkaavan käytöksen edessä menee muilla pupu pöksyihin. Alistumisella vain kannustamme uhkaajia jatkamaan valitsemallaan linjalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli mielestäsi on alistuttava jokaisen väkivallalla uhkaavan edessä?
        Minun mielestäni riittävä uhka vastatoimenpiteisiin on hyvää kasvatusta myös uhkaajalle.
        Vaikkapa puulolla uhkkaavalle etnisen vähemmistön edustajalle. Lekan varsi on pitempi kuin puukko kahvoineen. Lekan vartta ei tarvitse käyttää koska vastapuoli ottaa sen todesta.
        Pahin tapaus oli kassaralla uhkaava keskenkasvuinen. Ko. porukka on tottunut, että kovan äänen ja uhkaavan käytöksen edessä menee muilla pupu pöksyihin. Alistumisella vain kannustamme uhkaajia jatkamaan valitsemallaan linjalla.

Väkivalta lisää väkivaltaa. Etkö oikeasti keksi muita tapoja, jos joku uhkailee puukolla? Etkä sinä olet yhtään paree tai fiksumpi tapaus kirveen varsinesi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väkivalta lisää väkivaltaa. Etkö oikeasti keksi muita tapoja, jos joku uhkailee puukolla? Etkä sinä olet yhtään paree tai fiksumpi tapaus kirveen varsinesi.

Lue viimeinen lauseeni! Nöyristelyä ja terrorisoimiseen alistumista mieluummin näytän LEKAN varren joka on aina riittänyt! Siis NÄYTTÄMINEN! Väkivallalla uhanneelle on riittänyt se, että havaitsee paremmaksi olla kokeilematta.
        Muita tapoja? Oletpa elänyt suojattua elämää ja kaikissa tilanteissa antanut periksi.
        Vaatimattomin esimerkki. Marketin kassajonossa etuilu. Takaa tulee kansallispukuinen naishenkilö ohittaen jonon ja kohteliaasti höpöttää tullessaan "minä menen kun minulla on vaan näin vähän". Minuun stoppaa ohittaminen. Onko töihin kiire?
        Olen joskus kysynyt suvaitsevilta kanssaihmisiltäni syytä heidän tarpeettomaan väistämiseensä.
        Vastaus. Ei viitsi kuunnella niiden huutoa! Tasavallassamme on siis yksi aatelinen ryhmä etuoikeuksineen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lue viimeinen lauseeni! Nöyristelyä ja terrorisoimiseen alistumista mieluummin näytän LEKAN varren joka on aina riittänyt! Siis NÄYTTÄMINEN! Väkivallalla uhanneelle on riittänyt se, että havaitsee paremmaksi olla kokeilematta.
        Muita tapoja? Oletpa elänyt suojattua elämää ja kaikissa tilanteissa antanut periksi.
        Vaatimattomin esimerkki. Marketin kassajonossa etuilu. Takaa tulee kansallispukuinen naishenkilö ohittaen jonon ja kohteliaasti höpöttää tullessaan "minä menen kun minulla on vaan näin vähän". Minuun stoppaa ohittaminen. Onko töihin kiire?
        Olen joskus kysynyt suvaitsevilta kanssaihmisiltäni syytä heidän tarpeettomaan väistämiseensä.
        Vastaus. Ei viitsi kuunnella niiden huutoa! Tasavallassamme on siis yksi aatelinen ryhmä etuoikeuksineen!

Kauan aikaa sitten aikuisena opiskellessani opetukseen liittyi itsepuolustuskurssi. Kotona sitten kokeilin temppuja fyysisesti isokokoisemmalle aviolleni. Mikään niistä ei onnistunut, johon siippa ystävällisesti ilmaisi, että käytä sinä vain ääntäsi ja sanavarastoasi.

Kaupan kassajonossa kysyn aina takana olevalta, jolla on vähemmän tavaraa korissa, haluaisiko / tahtoisiko hän mennä edelleni. Oli takana oleva "kansallispukuinen" tai ei.

• Anonyymi

Jään joskus toiseksi ja kävelen paikalta. Annan toisen voittaa. Silloin kun sillä ei juuri ole merkitystä. Esim. joku sanallisesti loukkaa, en keksi vastaloukkausta vaan annan olla. En myöskään liikenteessä ala kostamaan kun joku törppö ohittaa ja liimautuu etupuskuriin ajamaan, hiljennän vauhtia ja tarkastelen kun ei puolihulluista oikein tiedä mitä keksivät. Tärkeissä asioissa pidän puoleni. Nöyryyttämistä siedän huonosti. Viimeksi pakkasin kamat ja häivyin miesystävän luota kun soitteli vieraalle naiselle. Kärvistelin yksin lemmenkipeänä vaikka soitteli ja pyysi takaisin. Parin kuukauden päästä annoin periksi, kun pyysi daamikseen juhliin, sinne menin. Pitää antaa korjata virheensä. Tarkkana kyttään ja olen varuillani toistaiseksi.

• Anonyymi

Miten "etupuskuriin" liimaudutaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä viitsi käyttää noin alhaisia nimityksiä, ei ne mitään mukavia ole muille kun ainoastaan sinulle

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et kai sinä tynnyrissä ole kasvanut jos et hallitse kuluneita fraaseja ja sanontoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et kai sinä tynnyrissä ole kasvanut jos et hallitse kuluneita fraaseja ja sanontoja.

Takapuskuriin voi joku tulla liian lähelle eli liimautua. Mutta jos sinun edessäsi olevan takalisto on liian lähellä omaa etuasi, niin se olet sinä, joka liimautuu. Snaijannetko?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä viitsi käyttää noin alhaisia nimityksiä, ei ne mitään mukavia ole muille kun ainoastaan sinulle

Putsaa sinä kuule vain likainen mielikuvituksesi vai onko sulla luki-luki.

• Anonyymi

Vuoden radiojuontaja Niko Saarinen, 37, teki jälleen seksipaljastuksen NRJ:n aamulähetyksessä. Saarisen juontopari Julianna Jokela kysyi keskiviikkona lähetyksessä, miten mies on onnistunut hoitamaan seksuaaliset tarpeensa useissa tv-kuvauksissa.

Tämä sai Saarisen palaamaan takaisin Big Brother -ohjelmaan, josta hän tuli koko kansalle tunnetuksi.

– Olisiko ollut 20. päivä BB-talossa, kun masturboin ekaa kertaa. Kyllähän kaikki kundit osaavat sen, että nostat vähän jalkoja ylös, jotta peitto ei heilu. Sitten tumputat menemään siellä. Eihän siinä kauaa tarvinnut, mutta on se likaista, kun kuuli kameroiden liikkuvan, juontaja muisteli radiossa.

Saarisen mukaan tilanne oli täysin toisenlainen Selviytyjät Suomi -ohjelmassa, jossa hän on ollut mukana kahdesti.

– Minulla ei seiso Selviytyjien kuvauksissa. En tiedä, onko se ympäristö niin vastenmielinen. Nukut siellä ilman peittoa laudan päällä, niin ei ole mitään mahdollisuutta, että sinua kiihottaisi, juontaja totesi.

Saarinen kertoo Iltalehdelle, että masturboimisesta puhutaan ja vitsaillaan paljon useissa tv-kuvauksissa. Juontajan mukaan jotkut kilpailijat myös jakavat toisilleen itsetyydytyskokemuksiaan kameroiden ulkopuolella.

– Selviytyjistä en tiedä ketään, Farmista en ole varma, mutta BB:ssä kaikki ovat. Se on siellä ihan yleistä, oli nainen tai mies, koska siellä ollaan niin pitkään. Ihmisethän keksivät myös keinoja, miten sen voi tehdä huomaamatta, hän kertoo.

Juontaja on myös kuullut BB-talossa oudoimman kikan, miten voi tyydyttää itseään kameroilta salaa.

– Naiset ovat kuulemma tehneet sen huomaamattomasti vedellä. He ovat ehkä saattaneet suihkuhetken aikana tehdä sen niin, että katsojat eivät ole tajunneet, hän paljastaa.

Saarinen tunnustaa, että on harrastanut itsetyydytystä myös muissa tv-ohjelmissa kuin BB:ssä.

– Olen myös ehkä Farmi Suomi -ohjelmassa, jossa oli niin levottomat jutut. Hetkinen, olenhan minä myös tehnyt sen Viidakon tähtösissä melkein joka ilta. Meillehän syötettiin siellä malarialääkkeitä ja kerrottiin, että niistä voi nähdä seksiunia. Ja minähän näin, hän muistelee naurahtaen.

– Kaikkihan näkevät sitä kotioloissa. Kun olet pitkiä aikoja kuvauksissa, se on yhtä kuin sinun sen hetkinen elämäsi, mies toteaa.

• Anonyymi

Niin, pitäähän sitä tuonkin turhan julkkiksen lööpeissä pysyä hinnalla millä hyvänsä.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Natsi

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      200
      6168
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2857
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2317
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      93
      2079
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2021
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      231
      1427
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      77
      1402
    8. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      303
      1397
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1326
    10. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      6
      1266
    Aihe