Vesivek alumiini rännit?

Anonyymi-ap

Kestääkö tikkailla kuinka nojata ränniin kun puhdistelee tarvittaessa?
Alkaa teräspelti rännit kantti sisä kannakkeilla! olla putoamassa ja puhkikin. Oli kyllä älynväläys peltirännit laittaa 22v sitten. Iso virhe ja normi laudat on myös pehmenneet eli painekyllästettyä nyt pitää vaihtaa tilalle. Tiiä häntä onko nykyinen painekyllästetty edes kestävää vesikourun takana. Mutta alumiini kouruista kokemuksia ja eteläpohjanmaan alueelta vaikka tekijä suositusta. Jaa a pitää alkaa suunnitella vanhojen pois repimistä kourumiehille valmiiksi.

9

621

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Puhdistus kuitenkin unohtunut, jos ja kun laudatkin ovat pehmenneet. Tai sitten vesi valuu pitkin lautaa, eikä suoraan vesikouruun.
      Meillä jo 34v vanhat teräsrännit, joissa ei mitään ongelmaa.

• Anonyymi

Vastauksesi ei ollut kysymykseen.
        Tuli laskuvirhe sillä rännien ikä on 32v. Puhdistusta on kyllä tullut tehtyä asiallisesti mutta puiden ympäröimänä rännit on pikku kuorrutuksessa jatkuvasti joten puhdasta hetkeä on vain lyhyt aika vuodessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vastauksesi ei ollut kysymykseen.
        Tuli laskuvirhe sillä rännien ikä on 32v. Puhdistusta on kyllä tullut tehtyä asiallisesti mutta puiden ympäröimänä rännit on pikku kuorrutuksessa jatkuvasti joten puhdasta hetkeä on vain lyhyt aika vuodessa.

No jotain perustavanlaatuista sinulla on pielessä. Peltirännit kestävät normaalisti sen, mitä kattokin eikä räystäslaudat pehmene jos kaikki on muuten ok. En ole vielä tähän päivään mennessä nähyt painekyllästettyä laitettavan räystäisiin.
        Alumiinikouruja en laittaisi, koska olen kuullut ja nähnyt ettei ne kestä nojata tikkailla. Jos rännit saa putsattua ilman tikkaita, niin varmaan alumiini toimisikin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No jotain perustavanlaatuista sinulla on pielessä. Peltirännit kestävät normaalisti sen, mitä kattokin eikä räystäslaudat pehmene jos kaikki on muuten ok. En ole vielä tähän päivään mennessä nähyt painekyllästettyä laitettavan räystäisiin.
        Alumiinikouruja en laittaisi, koska olen kuullut ja nähnyt ettei ne kestä nojata tikkailla. Jos rännit saa putsattua ilman tikkaita, niin varmaan alumiini toimisikin.

Kyllä niihin pelti ränneihinkin jää jäljet nojatikkaista, ainakin meidän taloyhtiön kiinteistöhuoltofirman jäljiltä jäi rumat jäljet.
        Ja muutenkin nojatikkailla työskentely on kiellettyä.
        Pitää olla telineet täi vähintäänkin A-tikkaat leveillä jalka-tuilla.

• Anonyymi

Ainakin Vesivekin peltirännit kestää hyvin. 20 vuotta olleet, ja mitään ongelmia ei ole ollut ja näyttää ettei ole seuraaviin 20 vuoteen.

• Anonyymi

Et vastannut kysymykseen. Miten vastauksesi liittyy minun kysymyksen?
        Jätän saman tien nyt ketjun seuraamisen ja soitankin vesivekille ja yön jälkeen päätin etten koske mihinkään itse tehköön nuoremmat asentajat sen. Lähden kalastamaan pikapuoliin aamupuuroni jälkeen.

• Anonyymi

Ei kestä Arvo alumiinirännit tikkaiden nojaamista rännin reunaan, reuna painuu kasaan ja ränni irtoaa helposti kannakkeestaan repsottamaan. Tämän ilmoitan syvällä Vesivek kokemuksella, samalla kun odottelen firman toimenpiteitä uuteen peltikattooni asennuksen yhteydessä tulleiden ylimääräisten reikien (15 -20) suhteen. Työpäällikkö ehdottaa reikien peittämistä ISOMMILLA RUUVEILLA! Missä menet, Vesivek? VAROKAA.

• Anonyymi

Ei reikiä peitetä ruuveilla, ei ainakaan, jos alla ei ole tukevaa ruodepuuta. Paikkailin itse joskus muutaman ruuvin reijän pop-niiteillä, tiivistysmassaa tippa alle ja päälle. hyvin ovat pitäneet.

Ei peltirännitkään tykkää hyvää, jos niihin nojaillaan tikkailla. Tein alumiinitikkaiden päihen sellaiset taitettavat päistään pehmustetut varret, jotka asettuvat katon päälle, kun rännejä puhdistetaan.

• Anonyymi

Nykyiset kourut ovat ulkopuolisella kannakkeella ja kouru ei ole vasten otsalautaa vaan pääsee tuulettumaan takaa. Tämä estää otsalaudan lahovauriota. Vanhoissa jenkki mallin kantikkaissa kouruissa sisäpuolisella kiinnikkeellä on haasteena tietysti tämä otsalaudan vaurio. Lisäksi niitä on lähes mahdoton puhdistaa. Teräs Kourut on ehdottomasti paremmat kuin alumiini. Tähän on useita syitä. Esim. Alumiini kourut pitävät kovaa ääntä lämpövaihtelusta ja erityisesti sateen ääni kantautuu voimakkaasti verrattuna teräs kouruun. Lisäksi alumiini on suhteellisen herkkä materiaali kolhuille ym.. Itselläni on kahdet alumiini kourut eri kiinteistöissä enkä enää laita sellaisia. Oikein asennettu ja huollettu teräs kouru kestää varmasti riittävän pitkään. Eli +50 vuotta. Nyky teräsrainassa mistä kourut valmistetaan on hyvät takuut niin esteettisesti kuin teknisesti. Ehdottomasti valintani olisi kokemuksen perusteella teräs.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      22
      2241
    2. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      105
      2211
    3. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      48
      2073
    4. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1527
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      213
      1472
    6. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      30
      1386
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      36
      1382
    8. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1151
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1086
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      26
      1076
    Aihe