Yhdysvalloissa iSeeCars tutki 402 miljoonaa autoa ja päätteli niiden matkamittarilukemien perusteella, mitkä autot ylittävät vaivattomasti 400 000 kilometrin ajomäärän.
Kymmenen suurimmalla todennäköisyydellä 400 000 kilometrin ajomäärän ylittävää automallia olivat:
1. Toyota Tundra, 36,6 %
2. Toyota Sequoia, 36,4 %
3. Toyota 4Runner, 26,8 %
4. Toyota Tacoma, 26,7 %
5. Toyota Highlander Hybrid, 25,9 %
6. Honda Ridgeline, 25,8 %
7. Chevrolet Suburban, 22,0 %
8. Toyota Avalon, 22,0 %
9. Lexus GX, 20,7 %
10. Chevrolet Silverado 1500, 18,8 %
Lisäksi kymmenen pisimmälle jaksavan henkilöauton joukossa ei ollut muita kuin Hondia, Lexuksia ja Toyotia.
https://tekniikanmaailma.fi/jos-haluaa-auton-joka-kestaa-yli-400-000-kilometria-muutama-merkki-nousee-ylitse-muiden/?shared=1394235-a8f62a74-500
Siinäpä taas pässinpäille raakaa faktaa:)
Jos haluat auton, joka kestää yli 400 000 kilometriä, hanki Toyota
55
438
Vastaukset
- Anonyymi
Toyotat kestää helposti miljoona kilometriä. Korikaan ei ruostu käytännössä lainkaan. Ne on vielä kaksikymppisinä täysin ruosteettomisa.
- Anonyymi
Hauska, ruoste tappaa Toyotat Usassa ja Euroopassa.
Kaikki kestää kun niitä huolletaan ja korjataan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hauska, ruoste tappaa Toyotat Usassa ja Euroopassa.
Kaikki kestää kun niitä huolletaan ja korjataan.Kyse onkin siitä, mitkä autot ylittävät vaivattomasti 400 000 kilometrin ajomäärän.
Tosin eihän Vag Ageen tuotokset kestä, vaikka niitä korjattaisiin päivittäin. - Anonyymi
Eikös Tundrastakin runkoja jouduttu vaihtamaan ruosteen vuoksi, eikä vain muutamasta.
- Anonyymi
Hauska listaus, meillä ei kyseisiä myydä ja toisaalta tuon on vain arvailua. Usan malleja ja tuotantoa.
- Anonyymi
Tässä pässinpäille top kymmenen henkilöautolista. Toyota dominoi.
1. Toyota Avalon
22.0%
2. Honda Accord
16.6%
3. Toyota Camry
13.5%
4. Honda Accord Hybrid
13.1%
5. Toyota Prius
12.6%
6. Toyota Camry Hybrid
11.4%
7. Lexus ES
10.6%
8. Lexus IS
9.0%
9. Toyota Corolla
7.8%
10. Honda Civic
7.2%
Vagit ja muut romut eivät luonnollisestikaan mahdu listalle, ne kun eivät kestä kilometrejä juuri lainkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä pässinpäille top kymmenen henkilöautolista. Toyota dominoi.
1. Toyota Avalon
22.0%
2. Honda Accord
16.6%
3. Toyota Camry
13.5%
4. Honda Accord Hybrid
13.1%
5. Toyota Prius
12.6%
6. Toyota Camry Hybrid
11.4%
7. Lexus ES
10.6%
8. Lexus IS
9.0%
9. Toyota Corolla
7.8%
10. Honda Civic
7.2%
Vagit ja muut romut eivät luonnollisestikaan mahdu listalle, ne kun eivät kestä kilometrejä juuri lainkaan.Hauska, että Camry, Prius ja Corolla ovat parhaiden listalla, ja Vageja ei näy kuin romuttamolla.
- Anonyymi
Jenkeissä 400tkm on jokin ihmeellinen tavoite, tosin siellä autot paalataan 4-5 vuoden käytön jälkeen kun sen ikäisillä ei ole enää rahallista arvoa.
Meillä ajellaan tuo täyteen, paitsi Toyotalla lähes kaikilla, paitsi ihan pienimmillä kinnereillä. Meillä puhutaan isoista kilometreistä kun lähennytään 800tkm.- Anonyymi
Valitettavasti tuo paalaus USA :ssa melko uutena on urbaani legenda.
Juuri katselin tilastoa, USA : n autokanta on jatkuvasti vanhentunut iältään
Nykyisin keski-ikä siellä on 12 vuoden paikkeilla.
Toisin kuin luullaan, tavallisen jenkkityöntekijän palkka on jo pitkään polkenut paikallaan.
Tuottavuuden nousun tuoma raha on valunut hierarkian yläpäähän.
- Anonyymi
Jo on romuautoja paljon liikenteen tukkona.
- Anonyymi
Ne on niitä sähköautoja, sähköpelle yrittää päästä Kilowatilla pisimmälle.
HEH HEH
- Anonyymi
Toyota näkyy olevan paras myös jenkeissä.
- Anonyymi
Toyota tundra on paras ameeriikan vaihtelevassa ilmastossa.👍
- Anonyymi
Ei kai sitä muuten maailman ylivoimaiseksi ykköseksi pääsisikään. Kyllä volsukin kotinurkissaan pärjää jos kaikki konseniin ostetut lukuisat muutkin konkurssimerkit lasketaan mukaan. Maailman piikkiin ei niillkään eväillä ole asiaa.
- Anonyymi
Suomessa valtaosa Toyotista paalataan alle 200tkm mittarissa.
- Anonyymi
Hauskaa, miten voitkin olla sekaisin.
200tkm on pelkkä sisäänajo Toyotalle.
- Anonyymi
Jenkkilässä suurimassa osaa noista malleista on ihan eri kokoset moottorit kuin meilläpäin.
Kumma kun Suomessa isoja kilometrejä ajetaan ihan toisilla merkeillä, kuten Mese, Volvo, BMW, Audi, VW, Skoda jne...- Anonyymi
Priuksessa, Camryssä ja Corollassa on ihan samat moottorit kuin täällä.
Toyota tekee kestävimmät moottorit. - Anonyymi
Eniten ajetut autot Suomessa:
3 yleisintä merkkiä, joilla on ajettu 300 000–800 000 km
Volvo / 48 384
Mercedes-Benz / 41 758
Toyota / 38 385
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/hs-nama-autot-nielevat-eniten-kilometreja-satoja-800-000-kilometria-ajettuja-mersuja/5716372#gs.dgm5h1 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Priuksessa, Camryssä ja Corollassa on ihan samat moottorit kuin täällä.
Toyota tekee kestävimmät moottorit.2.2 D-4D ainakin ihan pas*a.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2.2 D-4D ainakin ihan pas*a.
VVt-i koneet syö öljyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eniten ajetut autot Suomessa:
3 yleisintä merkkiä, joilla on ajettu 300 000–800 000 km
Volvo / 48 384
Mercedes-Benz / 41 758
Toyota / 38 385
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/hs-nama-autot-nielevat-eniten-kilometreja-satoja-800-000-kilometria-ajettuja-mersuja/5716372#gs.dgm5h1Nuo paljon ajetut Toyotat ovat vanhoja patarauta dieseleitä Hiluxeja.
Henkilöautoilla ei pääse kuin tunnollinen korjaaja ja nuukailija 300tkm Toyotalla.
Olisit kertonut 500 000- 800 000 ajetut, silloin VW meni Toyotan ohi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Priuksessa, Camryssä ja Corollassa on ihan samat moottorit kuin täällä.
Toyota tekee kestävimmät moottorit.Joo varmaan koneet kestää. Mutta Suomen vaihtelevissa olosuhteissa tuollaisilla riisipusseilla ajaminen on sellaista kidutusta (ajettavuus yleisesti, ergonomia, melutaso jne.) että eipä noita juuri kukaan enemmän ajava valitse.
Jos autolla oikeasti ajetaan ja se on työkalu jolla pitää pärjätä kelissä kuin kelissä niin kyllä se valinta silloin kohdistuu ns. euromerkkeihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo paljon ajetut Toyotat ovat vanhoja patarauta dieseleitä Hiluxeja.
Henkilöautoilla ei pääse kuin tunnollinen korjaaja ja nuukailija 300tkm Toyotalla.
Olisit kertonut 500 000- 800 000 ajetut, silloin VW meni Toyotan ohi.Kyseessä on tilasto henkilöautoista; ei pakettiautoista, hihii!
"Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi teki Helsingin Sanomien pyynnöstä tilastoistaan poiminnan, jonka tulokset kertovat, millä henkilöautoilla Suomessa ajetaan eniten." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo varmaan koneet kestää. Mutta Suomen vaihtelevissa olosuhteissa tuollaisilla riisipusseilla ajaminen on sellaista kidutusta (ajettavuus yleisesti, ergonomia, melutaso jne.) että eipä noita juuri kukaan enemmän ajava valitse.
Jos autolla oikeasti ajetaan ja se on työkalu jolla pitää pärjätä kelissä kuin kelissä niin kyllä se valinta silloin kohdistuu ns. euromerkkeihin."Jos autolla oikeasti ajetaan ja se on työkalu jolla pitää pärjätä kelissä kuin kelissä niin kyllä se valinta silloin kohdistuu ns. euromerkkeihin."
Paitsi että aloituksen linkissä top 5 eniten ajetut ovat kaikki Toyotia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jos autolla oikeasti ajetaan ja se on työkalu jolla pitää pärjätä kelissä kuin kelissä niin kyllä se valinta silloin kohdistuu ns. euromerkkeihin."
Paitsi että aloituksen linkissä top 5 eniten ajetut ovat kaikki Toyotia.Niin jenkeissä, siellä hyvillä ja tasaisilla teillä pärjää lähes millä tahansa rimpulalla. Toisin kuin Suomessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin jenkeissä, siellä hyvillä ja tasaisilla teillä pärjää lähes millä tahansa rimpulalla. Toisin kuin Suomessa.
Jenkeissä ajetaan niin aavikoilla kuin Alaskan jääkentillä.
Kaikissa olosuhteissa Toyota on osoittanut ylivertaisen kestävyytensä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo varmaan koneet kestää. Mutta Suomen vaihtelevissa olosuhteissa tuollaisilla riisipusseilla ajaminen on sellaista kidutusta (ajettavuus yleisesti, ergonomia, melutaso jne.) että eipä noita juuri kukaan enemmän ajava valitse.
Jos autolla oikeasti ajetaan ja se on työkalu jolla pitää pärjätä kelissä kuin kelissä niin kyllä se valinta silloin kohdistuu ns. euromerkkeihin.Eipä Suomessa myydyillä Toyotilla kestä koneet ja ruostuvat nopeasti pois
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eniten ajetut autot Suomessa:
3 yleisintä merkkiä, joilla on ajettu 300 000–800 000 km
Volvo / 48 384
Mercedes-Benz / 41 758
Toyota / 38 385
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/hs-nama-autot-nielevat-eniten-kilometreja-satoja-800-000-kilometria-ajettuja-mersuja/5716372#gs.dgm5h1Ei sitten tullut mieleen, että Toyotia on myyty Suomessa monikertaisesti enemmän kuin Volvoa tai Meseä. Tilastoja pitää osata tulkita ja ymmärtää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä Suomessa myydyillä Toyotilla kestä koneet ja ruostuvat nopeasti pois
Suomessa myydyt Toyotat ovat tietenkin samaa virheetöntä laatua kuin muissakin maissa myydyt.
Taidat olla todella yksinkertainen tai humalassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sitten tullut mieleen, että Toyotia on myyty Suomessa monikertaisesti enemmän kuin Volvoa tai Meseä. Tilastoja pitää osata tulkita ja ymmärtää.
Volsua on myyty vuosien saatossa enemmän kuin Toyotaa, mutta silti se hävisi taas kerran kestävyydessä Toyotalle.
Tilastoja pitää osata tulkita ja ymmärtää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VVt-i koneet syö öljyä.
Tarkoitit luonnollisesti Tsi -koneita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Volsua on myyty vuosien saatossa enemmän kuin Toyotaa, mutta silti se hävisi taas kerran kestävyydessä Toyotalle.
Tilastoja pitää osata tulkita ja ymmärtää.Ei pidä paikkaansa, 2000-luvulla vuoteen 2010 saakka Toyotaan myytiin Volkkaria enemmän. 1990-luvulla tilanne oli aika 50/50, joinain vuosina meni enemmän Toyotaa, joinain vuosina Volkkaria.
Liikennekäytössä Toyotaa on kuitenkin selvästi enemmän, noin 401 000 autoa vs Volkkareita 296 000. Ajoneuvokantaan suhteutettuna niitä paljon ajettuja Volkkareita on kuitenkin siis enemmän kuin Toyotia.
Tuo jälleen kerran osoittaa sen että Toyota ostetaan pihakoristeeksi, ja Volkkari sitten oikeaan ajoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa, 2000-luvulla vuoteen 2010 saakka Toyotaan myytiin Volkkaria enemmän. 1990-luvulla tilanne oli aika 50/50, joinain vuosina meni enemmän Toyotaa, joinain vuosina Volkkaria.
Liikennekäytössä Toyotaa on kuitenkin selvästi enemmän, noin 401 000 autoa vs Volkkareita 296 000. Ajoneuvokantaan suhteutettuna niitä paljon ajettuja Volkkareita on kuitenkin siis enemmän kuin Toyotia.
Tuo jälleen kerran osoittaa sen että Toyota ostetaan pihakoristeeksi, ja Volkkari sitten oikeaan ajoon.Se, että Volsuja on paljon vähemmän liikennekäytössä kuin Toyotia, vaikka niitä on väittämäsi mukaan myyty suunnilleen yhtä paljon, todistaa sen, että Toyota on paljon kestävämpi ja laadukkaampi kuin VW.
Ero Toyotan voitoksi on runsaat 100 000 autoa ja se on paljon se. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se, että Volsuja on paljon vähemmän liikennekäytössä kuin Toyotia, vaikka niitä on väittämäsi mukaan myyty suunnilleen yhtä paljon, todistaa sen, että Toyota on paljon kestävämpi ja laadukkaampi kuin VW.
Ero Toyotan voitoksi on runsaat 100 000 autoa ja se on paljon se.Niin, kun ei se auto siellä pihan koristeena paljon kulu....Kilometrit sitä autoa kuluttavat, ei aika. Kun autolla A ajetaan enemmän kuin autolla B niin on hyvin todennäköistä ja loogista että tuolloin auto A menee myös romutukseen aikaisemmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, kun ei se auto siellä pihan koristeena paljon kulu....Kilometrit sitä autoa kuluttavat, ei aika. Kun autolla A ajetaan enemmän kuin autolla B niin on hyvin todennäköistä ja loogista että tuolloin auto A menee myös romutukseen aikaisemmin.
Itse asiassa Volsujen ja Toyotien ajomäärissä ei ole merkitsevää eroa.
Ja kuten aloitus todistaa, Toyota kestää kaikista automerkeistä eniten kilometrejä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse asiassa Volsujen ja Toyotien ajomäärissä ei ole merkitsevää eroa.
Ja kuten aloitus todistaa, Toyota kestää kaikista automerkeistä eniten kilometrejä.Niitä kilometrejä voi jokainen vaikka katsastustilastoista tutkia, mutta kyllä Volkkareilla ajetaan aivan säännönmukaisesti enemmän, ensimmäisten kymmenen vuoden aikana jopa yli 20% enemmän. Tuo on jo hyvinkin merkitsevä ero.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niitä kilometrejä voi jokainen vaikka katsastustilastoista tutkia, mutta kyllä Volkkareilla ajetaan aivan säännönmukaisesti enemmän, ensimmäisten kymmenen vuoden aikana jopa yli 20% enemmän. Tuo on jo hyvinkin merkitsevä ero.
Ero on näköjään parikymmentätuhatta kilometriä, millä ei ole mitään käytännön merkitystä, ja tuokin pieni ero tulee pelkästään siitä, että Volsuja on myyty Toyotaa enemmän dieseleinä.
On siis kiistämätön fakta, että Toyota kestää eniten kilometrejä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse asiassa Volsujen ja Toyotien ajomäärissä ei ole merkitsevää eroa.
Ja kuten aloitus todistaa, Toyota kestää kaikista automerkeistä eniten kilometrejä.kukaan myyntireiska ei aja tojolla maantiematkaa, pitkää, ei kukaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kukaan myyntireiska ei aja tojolla maantiematkaa, pitkää, ei kukaan
Toyota on suosittu ja varma valinta kaikenlaisille matkoille.
Siksi se on johtava henkilöautomerkki ja luotettavuustilastojen ykkönen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota on suosittu ja varma valinta kaikenlaisille matkoille.
Siksi se on johtava henkilöautomerkki ja luotettavuustilastojen ykkönen.Tilastojen mukaan Toyotalla ajetaan keskimäärin vähemmän kuin monella muulla merkillä.
Sinänsä mielenkiintoinen asia, tekniikka kyllä on luotettavaa ja kestää mutta jostain syystä autot eivät kuitenkaan viihdy tien päällä.
- Anonyymi
Tämmöistä se on markkinajohtajan palstalla, kateellisten kokoontumista länkyttämään ylivertaista Toyotaa vastaan.
- Anonyymi
Kuka haluaa ajaa samalla autolla 400tkm? Auto ostetaan uutena ja vaihdetaan 2-3 vuoden ikäisenä uuteen. Kestäkööt romut vaikka kuuhun ja takaisin niin ketä kiinnostaa?
- Anonyymi
Kiinnostaa erittäin paljon, koska luotettavuus ja kestävyys nostavat jälleenmyyntiarvoa.
Nythän autoliikkeet eivät ota edes vaihdossa laatikko- ja öljynsyöntivikaisia Vag Ageen rotteloita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiinnostaa erittäin paljon, koska luotettavuus ja kestävyys nostavat jälleenmyyntiarvoa.
Nythän autoliikkeet eivät ota edes vaihdossa laatikko- ja öljynsyöntivikaisia Vag Ageen rotteloita.Ihan omasta kokemuksesta voin kertoa volsun käsittämättömästä öljyn syönnistä. Oli kyllä persoin auto öljyn syönnille omistamistamistani autoista. Aina piti pänikkä olla mukana. Onneksi ne ajat on eletty kun öljyä on lisätty.
- Anonyymi
tero vetää hyviä vitsejä
- Anonyymi
Kääkän kasetti ei kestä kylmiä faktoja.
Surullista. - Anonyymi
tero vetelee vuoroin oikealla ja vuoroin vasemmalla kun näitä juttuja lueskelee ja kirjoittelee!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tero vetelee vuoroin oikealla ja vuoroin vasemmalla kun näitä juttuja lueskelee ja kirjoittelee!!
Eikä ollut edes se surullisen kuuluisa murheenalho TSI vaan TDI?
- Anonyymi
Eikös tuo Tundra ollut se malli, missä runko ruostui poikki muutavassa vuodessa, tuli kalliiksi korvattavaksi Toyotalle. Maastotesteissä runko taipui niin, että koppi ja lava heiluivat eri tahtiin? Siis iso lava-auto, joka on tehty asfaltiteille.
Sitäpaitsi, verottaja on pitänyt huolen siitä, ettei tuon kokoisia autoja juuri Suomessa tavata. Verot ovat järkyttävät, ostettaessa ja pidettäessä, puhumattakaan tankkaamisesta.- Anonyymi
Ottaapa nyt Toyotan viitosvoitto koville.
Kyllä se siitä.
- Anonyymi
Joillekin ottaa. Ymmärsin vasta 90 luvulla että laatu tuleekin japanin merkeistä.
Meni monta vuotta pilalle kun oli muita merkkejä ennen hankittu.- Anonyymi
Taisi mennä moni asia pilalle, kun joudut nyt Toyotoilla ajamaan.
- Anonyymi
Kokemuksesta se oikea tieto muodostuu. Puskaradio on sen paras levittäjä. Kaikkeen muuhun voidaan rahalla vaikuttaa. Huvittavia nämä saksalaistutkimukset joissa omat merkit edellä mennään vaikka puolueeton vakuutusyhtiö on tullut täysin päinvastaisiin tuloksiin?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap152101Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi822033- 1011357
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1301145Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663771097Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen91064Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha170842- 61798
- 59741
Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.244708