Jos haluat auton, joka kestää yli 400 000 kilometriä, hanki Toyota

Anonyymi-ap

Yhdysvalloissa iSeeCars tutki 402 miljoonaa autoa ja päätteli niiden matkamittarilukemien perusteella, mitkä autot ylittävät vaivattomasti 400 000 kilometrin ajomäärän.

Kymmenen suurimmalla todennäköisyydellä 400 000 kilometrin ajomäärän ylittävää automallia olivat:

1. Toyota Tundra, 36,6 %
2. Toyota Sequoia, 36,4 %
3. Toyota 4Runner, 26,8 %
4. Toyota Tacoma, 26,7 %
5. Toyota Highlander Hybrid, 25,9 %
6. Honda Ridgeline, 25,8 %
7. Chevrolet Suburban, 22,0 %
8. Toyota Avalon, 22,0 %
9. Lexus GX, 20,7 %
10. Chevrolet Silverado 1500, 18,8 %

Lisäksi kymmenen pisimmälle jaksavan henkilöauton joukossa ei ollut muita kuin Hondia, Lexuksia ja Toyotia.

https://tekniikanmaailma.fi/jos-haluaa-auton-joka-kestaa-yli-400-000-kilometria-muutama-merkki-nousee-ylitse-muiden/?shared=1394235-a8f62a74-500

Siinäpä taas pässinpäille raakaa faktaa:)

53

309

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toyotat kestää helposti miljoona kilometriä. Korikaan ei ruostu käytännössä lainkaan. Ne on vielä kaksikymppisinä täysin ruosteettomisa.

      • Anonyymi

        Hauska, ruoste tappaa Toyotat Usassa ja Euroopassa.
        Kaikki kestää kun niitä huolletaan ja korjataan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hauska, ruoste tappaa Toyotat Usassa ja Euroopassa.
        Kaikki kestää kun niitä huolletaan ja korjataan.

        Kyse onkin siitä, mitkä autot ylittävät vaivattomasti 400 000 kilometrin ajomäärän.

        Tosin eihän Vag Ageen tuotokset kestä, vaikka niitä korjattaisiin päivittäin.


      • Anonyymi
        UUSI

        Eikös Tundrastakin runkoja jouduttu vaihtamaan ruosteen vuoksi, eikä vain muutamasta.


    • Anonyymi

      Hauska listaus, meillä ei kyseisiä myydä ja toisaalta tuon on vain arvailua. Usan malleja ja tuotantoa.

      • Anonyymi

        Tässä pässinpäille top kymmenen henkilöautolista. Toyota dominoi.

        1. Toyota Avalon
        22.0%

        2. Honda Accord
        16.6%

        3. Toyota Camry
        13.5%

        4. Honda Accord Hybrid
        13.1%

        5. Toyota Prius
        12.6%

        6. Toyota Camry Hybrid
        11.4%

        7. Lexus ES
        10.6%

        8. Lexus IS
        9.0%

        9. Toyota Corolla
        7.8%

        10. Honda Civic
        7.2%

        Vagit ja muut romut eivät luonnollisestikaan mahdu listalle, ne kun eivät kestä kilometrejä juuri lainkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä pässinpäille top kymmenen henkilöautolista. Toyota dominoi.

        1. Toyota Avalon
        22.0%

        2. Honda Accord
        16.6%

        3. Toyota Camry
        13.5%

        4. Honda Accord Hybrid
        13.1%

        5. Toyota Prius
        12.6%

        6. Toyota Camry Hybrid
        11.4%

        7. Lexus ES
        10.6%

        8. Lexus IS
        9.0%

        9. Toyota Corolla
        7.8%

        10. Honda Civic
        7.2%

        Vagit ja muut romut eivät luonnollisestikaan mahdu listalle, ne kun eivät kestä kilometrejä juuri lainkaan.

        Hauska, että Camry, Prius ja Corolla ovat parhaiden listalla, ja Vageja ei näy kuin romuttamolla.


    • Anonyymi

      Jenkeissä 400tkm on jokin ihmeellinen tavoite, tosin siellä autot paalataan 4-5 vuoden käytön jälkeen kun sen ikäisillä ei ole enää rahallista arvoa.
      Meillä ajellaan tuo täyteen, paitsi Toyotalla lähes kaikilla, paitsi ihan pienimmillä kinnereillä. Meillä puhutaan isoista kilometreistä kun lähennytään 800tkm.

    • Anonyymi

      Jo on romuautoja paljon liikenteen tukkona.

      • Anonyymi
        UUSI

        Ne on niitä sähköautoja, sähköpelle yrittää päästä Kilowatilla pisimmälle.


        HEH HEH


    • Anonyymi

      Toyota näkyy olevan paras myös jenkeissä.

    • Anonyymi

      Toyota tundra on paras ameeriikan vaihtelevassa ilmastossa.👍

      • Anonyymi

        Ei kai sitä muuten maailman ylivoimaiseksi ykköseksi pääsisikään. Kyllä volsukin kotinurkissaan pärjää jos kaikki konseniin ostetut lukuisat muutkin konkurssimerkit lasketaan mukaan. Maailman piikkiin ei niillkään eväillä ole asiaa.


    • Anonyymi

      Suomessa valtaosa Toyotista paalataan alle 200tkm mittarissa.

      • Anonyymi

        Hauskaa, miten voitkin olla sekaisin.

        200tkm on pelkkä sisäänajo Toyotalle.


    • Anonyymi

      Jenkkilässä suurimassa osaa noista malleista on ihan eri kokoset moottorit kuin meilläpäin.
      Kumma kun Suomessa isoja kilometrejä ajetaan ihan toisilla merkeillä, kuten Mese, Volvo, BMW, Audi, VW, Skoda jne...

      • Anonyymi

        Priuksessa, Camryssä ja Corollassa on ihan samat moottorit kuin täällä.
        Toyota tekee kestävimmät moottorit.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Priuksessa, Camryssä ja Corollassa on ihan samat moottorit kuin täällä.
        Toyota tekee kestävimmät moottorit.

        2.2 D-4D ainakin ihan pas*a.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2.2 D-4D ainakin ihan pas*a.

        VVt-i koneet syö öljyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eniten ajetut autot Suomessa:

        3 yleisintä merkkiä, joilla on ajettu 300 000–800 000 km

        Volvo / 48 384
        Mercedes-Benz / 41 758
        Toyota / 38 385

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/hs-nama-autot-nielevat-eniten-kilometreja-satoja-800-000-kilometria-ajettuja-mersuja/5716372#gs.dgm5h1

        Nuo paljon ajetut Toyotat ovat vanhoja patarauta dieseleitä Hiluxeja.
        Henkilöautoilla ei pääse kuin tunnollinen korjaaja ja nuukailija 300tkm Toyotalla.
        Olisit kertonut 500 000- 800 000 ajetut, silloin VW meni Toyotan ohi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Priuksessa, Camryssä ja Corollassa on ihan samat moottorit kuin täällä.
        Toyota tekee kestävimmät moottorit.

        Joo varmaan koneet kestää. Mutta Suomen vaihtelevissa olosuhteissa tuollaisilla riisipusseilla ajaminen on sellaista kidutusta (ajettavuus yleisesti, ergonomia, melutaso jne.) että eipä noita juuri kukaan enemmän ajava valitse.

        Jos autolla oikeasti ajetaan ja se on työkalu jolla pitää pärjätä kelissä kuin kelissä niin kyllä se valinta silloin kohdistuu ns. euromerkkeihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo paljon ajetut Toyotat ovat vanhoja patarauta dieseleitä Hiluxeja.
        Henkilöautoilla ei pääse kuin tunnollinen korjaaja ja nuukailija 300tkm Toyotalla.
        Olisit kertonut 500 000- 800 000 ajetut, silloin VW meni Toyotan ohi.

        Kyseessä on tilasto henkilöautoista; ei pakettiautoista, hihii!

        "Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi teki Helsingin Sanomien pyynnöstä tilastoistaan poiminnan, jonka tulokset kertovat, millä henkilöautoilla Suomessa ajetaan eniten."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo varmaan koneet kestää. Mutta Suomen vaihtelevissa olosuhteissa tuollaisilla riisipusseilla ajaminen on sellaista kidutusta (ajettavuus yleisesti, ergonomia, melutaso jne.) että eipä noita juuri kukaan enemmän ajava valitse.

        Jos autolla oikeasti ajetaan ja se on työkalu jolla pitää pärjätä kelissä kuin kelissä niin kyllä se valinta silloin kohdistuu ns. euromerkkeihin.

        "Jos autolla oikeasti ajetaan ja se on työkalu jolla pitää pärjätä kelissä kuin kelissä niin kyllä se valinta silloin kohdistuu ns. euromerkkeihin."

        Paitsi että aloituksen linkissä top 5 eniten ajetut ovat kaikki Toyotia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos autolla oikeasti ajetaan ja se on työkalu jolla pitää pärjätä kelissä kuin kelissä niin kyllä se valinta silloin kohdistuu ns. euromerkkeihin."

        Paitsi että aloituksen linkissä top 5 eniten ajetut ovat kaikki Toyotia.

        Niin jenkeissä, siellä hyvillä ja tasaisilla teillä pärjää lähes millä tahansa rimpulalla. Toisin kuin Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin jenkeissä, siellä hyvillä ja tasaisilla teillä pärjää lähes millä tahansa rimpulalla. Toisin kuin Suomessa.

        Jenkeissä ajetaan niin aavikoilla kuin Alaskan jääkentillä.
        Kaikissa olosuhteissa Toyota on osoittanut ylivertaisen kestävyytensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo varmaan koneet kestää. Mutta Suomen vaihtelevissa olosuhteissa tuollaisilla riisipusseilla ajaminen on sellaista kidutusta (ajettavuus yleisesti, ergonomia, melutaso jne.) että eipä noita juuri kukaan enemmän ajava valitse.

        Jos autolla oikeasti ajetaan ja se on työkalu jolla pitää pärjätä kelissä kuin kelissä niin kyllä se valinta silloin kohdistuu ns. euromerkkeihin.

        Eipä Suomessa myydyillä Toyotilla kestä koneet ja ruostuvat nopeasti pois


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä Suomessa myydyillä Toyotilla kestä koneet ja ruostuvat nopeasti pois

        Suomessa myydyt Toyotat ovat tietenkin samaa virheetöntä laatua kuin muissakin maissa myydyt.
        Taidat olla todella yksinkertainen tai humalassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitten tullut mieleen, että Toyotia on myyty Suomessa monikertaisesti enemmän kuin Volvoa tai Meseä. Tilastoja pitää osata tulkita ja ymmärtää.

        Volsua on myyty vuosien saatossa enemmän kuin Toyotaa, mutta silti se hävisi taas kerran kestävyydessä Toyotalle.

        Tilastoja pitää osata tulkita ja ymmärtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VVt-i koneet syö öljyä.

        Tarkoitit luonnollisesti Tsi -koneita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volsua on myyty vuosien saatossa enemmän kuin Toyotaa, mutta silti se hävisi taas kerran kestävyydessä Toyotalle.

        Tilastoja pitää osata tulkita ja ymmärtää.

        Ei pidä paikkaansa, 2000-luvulla vuoteen 2010 saakka Toyotaan myytiin Volkkaria enemmän. 1990-luvulla tilanne oli aika 50/50, joinain vuosina meni enemmän Toyotaa, joinain vuosina Volkkaria.

        Liikennekäytössä Toyotaa on kuitenkin selvästi enemmän, noin 401 000 autoa vs Volkkareita 296 000. Ajoneuvokantaan suhteutettuna niitä paljon ajettuja Volkkareita on kuitenkin siis enemmän kuin Toyotia.

        Tuo jälleen kerran osoittaa sen että Toyota ostetaan pihakoristeeksi, ja Volkkari sitten oikeaan ajoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa, 2000-luvulla vuoteen 2010 saakka Toyotaan myytiin Volkkaria enemmän. 1990-luvulla tilanne oli aika 50/50, joinain vuosina meni enemmän Toyotaa, joinain vuosina Volkkaria.

        Liikennekäytössä Toyotaa on kuitenkin selvästi enemmän, noin 401 000 autoa vs Volkkareita 296 000. Ajoneuvokantaan suhteutettuna niitä paljon ajettuja Volkkareita on kuitenkin siis enemmän kuin Toyotia.

        Tuo jälleen kerran osoittaa sen että Toyota ostetaan pihakoristeeksi, ja Volkkari sitten oikeaan ajoon.

        Se, että Volsuja on paljon vähemmän liikennekäytössä kuin Toyotia, vaikka niitä on väittämäsi mukaan myyty suunnilleen yhtä paljon, todistaa sen, että Toyota on paljon kestävämpi ja laadukkaampi kuin VW.
        Ero Toyotan voitoksi on runsaat 100 000 autoa ja se on paljon se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, että Volsuja on paljon vähemmän liikennekäytössä kuin Toyotia, vaikka niitä on väittämäsi mukaan myyty suunnilleen yhtä paljon, todistaa sen, että Toyota on paljon kestävämpi ja laadukkaampi kuin VW.
        Ero Toyotan voitoksi on runsaat 100 000 autoa ja se on paljon se.

        Niin, kun ei se auto siellä pihan koristeena paljon kulu....Kilometrit sitä autoa kuluttavat, ei aika. Kun autolla A ajetaan enemmän kuin autolla B niin on hyvin todennäköistä ja loogista että tuolloin auto A menee myös romutukseen aikaisemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, kun ei se auto siellä pihan koristeena paljon kulu....Kilometrit sitä autoa kuluttavat, ei aika. Kun autolla A ajetaan enemmän kuin autolla B niin on hyvin todennäköistä ja loogista että tuolloin auto A menee myös romutukseen aikaisemmin.

        Itse asiassa Volsujen ja Toyotien ajomäärissä ei ole merkitsevää eroa.
        Ja kuten aloitus todistaa, Toyota kestää kaikista automerkeistä eniten kilometrejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa Volsujen ja Toyotien ajomäärissä ei ole merkitsevää eroa.
        Ja kuten aloitus todistaa, Toyota kestää kaikista automerkeistä eniten kilometrejä.

        Niitä kilometrejä voi jokainen vaikka katsastustilastoista tutkia, mutta kyllä Volkkareilla ajetaan aivan säännönmukaisesti enemmän, ensimmäisten kymmenen vuoden aikana jopa yli 20% enemmän. Tuo on jo hyvinkin merkitsevä ero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä kilometrejä voi jokainen vaikka katsastustilastoista tutkia, mutta kyllä Volkkareilla ajetaan aivan säännönmukaisesti enemmän, ensimmäisten kymmenen vuoden aikana jopa yli 20% enemmän. Tuo on jo hyvinkin merkitsevä ero.

        Ero on näköjään parikymmentätuhatta kilometriä, millä ei ole mitään käytännön merkitystä, ja tuokin pieni ero tulee pelkästään siitä, että Volsuja on myyty Toyotaa enemmän dieseleinä.

        On siis kiistämätön fakta, että Toyota kestää eniten kilometrejä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa Volsujen ja Toyotien ajomäärissä ei ole merkitsevää eroa.
        Ja kuten aloitus todistaa, Toyota kestää kaikista automerkeistä eniten kilometrejä.

        kukaan myyntireiska ei aja tojolla maantiematkaa, pitkää, ei kukaan


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        kukaan myyntireiska ei aja tojolla maantiematkaa, pitkää, ei kukaan

        Toyota on suosittu ja varma valinta kaikenlaisille matkoille.
        Siksi se on johtava henkilöautomerkki ja luotettavuustilastojen ykkönen.


    • Anonyymi

      Tämmöistä se on markkinajohtajan palstalla, kateellisten kokoontumista länkyttämään ylivertaista Toyotaa vastaan.

    • Anonyymi

      Kuka haluaa ajaa samalla autolla 400tkm? Auto ostetaan uutena ja vaihdetaan 2-3 vuoden ikäisenä uuteen. Kestäkööt romut vaikka kuuhun ja takaisin niin ketä kiinnostaa?

      • Anonyymi

        Kiinnostaa erittäin paljon, koska luotettavuus ja kestävyys nostavat jälleenmyyntiarvoa.
        Nythän autoliikkeet eivät ota edes vaihdossa laatikko- ja öljynsyöntivikaisia Vag Ageen rotteloita.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinnostaa erittäin paljon, koska luotettavuus ja kestävyys nostavat jälleenmyyntiarvoa.
        Nythän autoliikkeet eivät ota edes vaihdossa laatikko- ja öljynsyöntivikaisia Vag Ageen rotteloita.

        Ihan omasta kokemuksesta voin kertoa volsun käsittämättömästä öljyn syönnistä. Oli kyllä persoin auto öljyn syönnille omistamistamistani autoista. Aina piti pänikkä olla mukana. Onneksi ne ajat on eletty kun öljyä on lisätty.


    • Anonyymi
      UUSI

      tero vetää hyviä vitsejä

      • Anonyymi
        UUSI

        Kääkän kasetti ei kestä kylmiä faktoja.
        Surullista.


      • Anonyymi
        UUSI

        tero vetelee vuoroin oikealla ja vuoroin vasemmalla kun näitä juttuja lueskelee ja kirjoittelee!!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        tero vetelee vuoroin oikealla ja vuoroin vasemmalla kun näitä juttuja lueskelee ja kirjoittelee!!

        Eikä ollut edes se surullisen kuuluisa murheenalho TSI vaan TDI?


    • Anonyymi
      UUSI

      Eikös tuo Tundra ollut se malli, missä runko ruostui poikki muutavassa vuodessa, tuli kalliiksi korvattavaksi Toyotalle. Maastotesteissä runko taipui niin, että koppi ja lava heiluivat eri tahtiin? Siis iso lava-auto, joka on tehty asfaltiteille.
      Sitäpaitsi, verottaja on pitänyt huolen siitä, ettei tuon kokoisia autoja juuri Suomessa tavata. Verot ovat järkyttävät, ostettaessa ja pidettäessä, puhumattakaan tankkaamisesta.

      • Anonyymi
        UUSI

        Ottaapa nyt Toyotan viitosvoitto koville.
        Kyllä se siitä.


    • Anonyymi
      UUSI

      Joillekin ottaa. Ymmärsin vasta 90 luvulla että laatu tuleekin japanin merkeistä.
      Meni monta vuotta pilalle kun oli muita merkkejä ennen hankittu.

      • Anonyymi
        UUSI

        Taisi mennä moni asia pilalle, kun joudut nyt Toyotoilla ajamaan.


      • Anonyymi
        UUSI

        Kokemuksesta se oikea tieto muodostuu. Puskaradio on sen paras levittäjä. Kaikkeen muuhun voidaan rahalla vaikuttaa. Huvittavia nämä saksalaistutkimukset joissa omat merkit edellä mennään vaikka puolueeton vakuutusyhtiö on tullut täysin päinvastaisiin tuloksiin?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9279
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3880
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2805
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2720
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2515
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2514
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1783
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1622
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1570
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe