Jos haluat auton, joka kestää yli 400 000 kilometriä, hanki Toyota

Anonyymi-ap

Yhdysvalloissa iSeeCars tutki 402 miljoonaa autoa ja päätteli niiden matkamittarilukemien perusteella, mitkä autot ylittävät vaivattomasti 400 000 kilometrin ajomäärän.

Kymmenen suurimmalla todennäköisyydellä 400 000 kilometrin ajomäärän ylittävää automallia olivat:

1. Toyota Tundra, 36,6 %
2. Toyota Sequoia, 36,4 %
3. Toyota 4Runner, 26,8 %
4. Toyota Tacoma, 26,7 %
5. Toyota Highlander Hybrid, 25,9 %
6. Honda Ridgeline, 25,8 %
7. Chevrolet Suburban, 22,0 %
8. Toyota Avalon, 22,0 %
9. Lexus GX, 20,7 %
10. Chevrolet Silverado 1500, 18,8 %

Lisäksi kymmenen pisimmälle jaksavan henkilöauton joukossa ei ollut muita kuin Hondia, Lexuksia ja Toyotia.

https://tekniikanmaailma.fi/jos-haluaa-auton-joka-kestaa-yli-400-000-kilometria-muutama-merkki-nousee-ylitse-muiden/?shared=1394235-a8f62a74-500

Siinäpä taas pässinpäille raakaa faktaa:)

54

554

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toyotat kestää helposti miljoona kilometriä. Korikaan ei ruostu käytännössä lainkaan. Ne on vielä kaksikymppisinä täysin ruosteettomisa.

      • Anonyymi

        Hauska, ruoste tappaa Toyotat Usassa ja Euroopassa.
        Kaikki kestää kun niitä huolletaan ja korjataan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hauska, ruoste tappaa Toyotat Usassa ja Euroopassa.
        Kaikki kestää kun niitä huolletaan ja korjataan.

        Kyse onkin siitä, mitkä autot ylittävät vaivattomasti 400 000 kilometrin ajomäärän.

        Tosin eihän Vag Ageen tuotokset kestä, vaikka niitä korjattaisiin päivittäin.


      • Anonyymi

        Eikös Tundrastakin runkoja jouduttu vaihtamaan ruosteen vuoksi, eikä vain muutamasta.


    • Anonyymi

      Hauska listaus, meillä ei kyseisiä myydä ja toisaalta tuon on vain arvailua. Usan malleja ja tuotantoa.

      • Anonyymi

        Tässä pässinpäille top kymmenen henkilöautolista. Toyota dominoi.

        1. Toyota Avalon
        22.0%

        2. Honda Accord
        16.6%

        3. Toyota Camry
        13.5%

        4. Honda Accord Hybrid
        13.1%

        5. Toyota Prius
        12.6%

        6. Toyota Camry Hybrid
        11.4%

        7. Lexus ES
        10.6%

        8. Lexus IS
        9.0%

        9. Toyota Corolla
        7.8%

        10. Honda Civic
        7.2%

        Vagit ja muut romut eivät luonnollisestikaan mahdu listalle, ne kun eivät kestä kilometrejä juuri lainkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä pässinpäille top kymmenen henkilöautolista. Toyota dominoi.

        1. Toyota Avalon
        22.0%

        2. Honda Accord
        16.6%

        3. Toyota Camry
        13.5%

        4. Honda Accord Hybrid
        13.1%

        5. Toyota Prius
        12.6%

        6. Toyota Camry Hybrid
        11.4%

        7. Lexus ES
        10.6%

        8. Lexus IS
        9.0%

        9. Toyota Corolla
        7.8%

        10. Honda Civic
        7.2%

        Vagit ja muut romut eivät luonnollisestikaan mahdu listalle, ne kun eivät kestä kilometrejä juuri lainkaan.

        Hauska, että Camry, Prius ja Corolla ovat parhaiden listalla, ja Vageja ei näy kuin romuttamolla.


    • Anonyymi

      Jenkeissä 400tkm on jokin ihmeellinen tavoite, tosin siellä autot paalataan 4-5 vuoden käytön jälkeen kun sen ikäisillä ei ole enää rahallista arvoa.
      Meillä ajellaan tuo täyteen, paitsi Toyotalla lähes kaikilla, paitsi ihan pienimmillä kinnereillä. Meillä puhutaan isoista kilometreistä kun lähennytään 800tkm.

      • Anonyymi

        Valitettavasti tuo paalaus USA :ssa melko uutena on urbaani legenda.

        Juuri katselin tilastoa, USA : n autokanta on jatkuvasti vanhentunut iältään
        Nykyisin keski-ikä siellä on 12 vuoden paikkeilla.

        Toisin kuin luullaan, tavallisen jenkkityöntekijän palkka on jo pitkään polkenut paikallaan.
        Tuottavuuden nousun tuoma raha on valunut hierarkian yläpäähän.


    • Anonyymi

      Jo on romuautoja paljon liikenteen tukkona.

      • Anonyymi

        Ne on niitä sähköautoja, sähköpelle yrittää päästä Kilowatilla pisimmälle.


        HEH HEH


    • Anonyymi

      Toyota näkyy olevan paras myös jenkeissä.

    • Anonyymi

      Toyota tundra on paras ameeriikan vaihtelevassa ilmastossa.👍

      • Anonyymi

        Ei kai sitä muuten maailman ylivoimaiseksi ykköseksi pääsisikään. Kyllä volsukin kotinurkissaan pärjää jos kaikki konseniin ostetut lukuisat muutkin konkurssimerkit lasketaan mukaan. Maailman piikkiin ei niillkään eväillä ole asiaa.


    • Anonyymi

      Suomessa valtaosa Toyotista paalataan alle 200tkm mittarissa.

      • Anonyymi

        Hauskaa, miten voitkin olla sekaisin.

        200tkm on pelkkä sisäänajo Toyotalle.


    • Anonyymi

      Jenkkilässä suurimassa osaa noista malleista on ihan eri kokoset moottorit kuin meilläpäin.
      Kumma kun Suomessa isoja kilometrejä ajetaan ihan toisilla merkeillä, kuten Mese, Volvo, BMW, Audi, VW, Skoda jne...

      • Anonyymi

        Priuksessa, Camryssä ja Corollassa on ihan samat moottorit kuin täällä.
        Toyota tekee kestävimmät moottorit.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Priuksessa, Camryssä ja Corollassa on ihan samat moottorit kuin täällä.
        Toyota tekee kestävimmät moottorit.

        2.2 D-4D ainakin ihan pas*a.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2.2 D-4D ainakin ihan pas*a.

        VVt-i koneet syö öljyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eniten ajetut autot Suomessa:

        3 yleisintä merkkiä, joilla on ajettu 300 000–800 000 km

        Volvo / 48 384
        Mercedes-Benz / 41 758
        Toyota / 38 385

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/hs-nama-autot-nielevat-eniten-kilometreja-satoja-800-000-kilometria-ajettuja-mersuja/5716372#gs.dgm5h1

        Nuo paljon ajetut Toyotat ovat vanhoja patarauta dieseleitä Hiluxeja.
        Henkilöautoilla ei pääse kuin tunnollinen korjaaja ja nuukailija 300tkm Toyotalla.
        Olisit kertonut 500 000- 800 000 ajetut, silloin VW meni Toyotan ohi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Priuksessa, Camryssä ja Corollassa on ihan samat moottorit kuin täällä.
        Toyota tekee kestävimmät moottorit.

        Joo varmaan koneet kestää. Mutta Suomen vaihtelevissa olosuhteissa tuollaisilla riisipusseilla ajaminen on sellaista kidutusta (ajettavuus yleisesti, ergonomia, melutaso jne.) että eipä noita juuri kukaan enemmän ajava valitse.

        Jos autolla oikeasti ajetaan ja se on työkalu jolla pitää pärjätä kelissä kuin kelissä niin kyllä se valinta silloin kohdistuu ns. euromerkkeihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo paljon ajetut Toyotat ovat vanhoja patarauta dieseleitä Hiluxeja.
        Henkilöautoilla ei pääse kuin tunnollinen korjaaja ja nuukailija 300tkm Toyotalla.
        Olisit kertonut 500 000- 800 000 ajetut, silloin VW meni Toyotan ohi.

        Kyseessä on tilasto henkilöautoista; ei pakettiautoista, hihii!

        "Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi teki Helsingin Sanomien pyynnöstä tilastoistaan poiminnan, jonka tulokset kertovat, millä henkilöautoilla Suomessa ajetaan eniten."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo varmaan koneet kestää. Mutta Suomen vaihtelevissa olosuhteissa tuollaisilla riisipusseilla ajaminen on sellaista kidutusta (ajettavuus yleisesti, ergonomia, melutaso jne.) että eipä noita juuri kukaan enemmän ajava valitse.

        Jos autolla oikeasti ajetaan ja se on työkalu jolla pitää pärjätä kelissä kuin kelissä niin kyllä se valinta silloin kohdistuu ns. euromerkkeihin.

        "Jos autolla oikeasti ajetaan ja se on työkalu jolla pitää pärjätä kelissä kuin kelissä niin kyllä se valinta silloin kohdistuu ns. euromerkkeihin."

        Paitsi että aloituksen linkissä top 5 eniten ajetut ovat kaikki Toyotia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos autolla oikeasti ajetaan ja se on työkalu jolla pitää pärjätä kelissä kuin kelissä niin kyllä se valinta silloin kohdistuu ns. euromerkkeihin."

        Paitsi että aloituksen linkissä top 5 eniten ajetut ovat kaikki Toyotia.

        Niin jenkeissä, siellä hyvillä ja tasaisilla teillä pärjää lähes millä tahansa rimpulalla. Toisin kuin Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin jenkeissä, siellä hyvillä ja tasaisilla teillä pärjää lähes millä tahansa rimpulalla. Toisin kuin Suomessa.

        Jenkeissä ajetaan niin aavikoilla kuin Alaskan jääkentillä.
        Kaikissa olosuhteissa Toyota on osoittanut ylivertaisen kestävyytensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo varmaan koneet kestää. Mutta Suomen vaihtelevissa olosuhteissa tuollaisilla riisipusseilla ajaminen on sellaista kidutusta (ajettavuus yleisesti, ergonomia, melutaso jne.) että eipä noita juuri kukaan enemmän ajava valitse.

        Jos autolla oikeasti ajetaan ja se on työkalu jolla pitää pärjätä kelissä kuin kelissä niin kyllä se valinta silloin kohdistuu ns. euromerkkeihin.

        Eipä Suomessa myydyillä Toyotilla kestä koneet ja ruostuvat nopeasti pois


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eniten ajetut autot Suomessa:

        3 yleisintä merkkiä, joilla on ajettu 300 000–800 000 km

        Volvo / 48 384
        Mercedes-Benz / 41 758
        Toyota / 38 385

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/hs-nama-autot-nielevat-eniten-kilometreja-satoja-800-000-kilometria-ajettuja-mersuja/5716372#gs.dgm5h1

        Ei sitten tullut mieleen, että Toyotia on myyty Suomessa monikertaisesti enemmän kuin Volvoa tai Meseä. Tilastoja pitää osata tulkita ja ymmärtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä Suomessa myydyillä Toyotilla kestä koneet ja ruostuvat nopeasti pois

        Suomessa myydyt Toyotat ovat tietenkin samaa virheetöntä laatua kuin muissakin maissa myydyt.
        Taidat olla todella yksinkertainen tai humalassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitten tullut mieleen, että Toyotia on myyty Suomessa monikertaisesti enemmän kuin Volvoa tai Meseä. Tilastoja pitää osata tulkita ja ymmärtää.

        Volsua on myyty vuosien saatossa enemmän kuin Toyotaa, mutta silti se hävisi taas kerran kestävyydessä Toyotalle.

        Tilastoja pitää osata tulkita ja ymmärtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VVt-i koneet syö öljyä.

        Tarkoitit luonnollisesti Tsi -koneita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volsua on myyty vuosien saatossa enemmän kuin Toyotaa, mutta silti se hävisi taas kerran kestävyydessä Toyotalle.

        Tilastoja pitää osata tulkita ja ymmärtää.

        Ei pidä paikkaansa, 2000-luvulla vuoteen 2010 saakka Toyotaan myytiin Volkkaria enemmän. 1990-luvulla tilanne oli aika 50/50, joinain vuosina meni enemmän Toyotaa, joinain vuosina Volkkaria.

        Liikennekäytössä Toyotaa on kuitenkin selvästi enemmän, noin 401 000 autoa vs Volkkareita 296 000. Ajoneuvokantaan suhteutettuna niitä paljon ajettuja Volkkareita on kuitenkin siis enemmän kuin Toyotia.

        Tuo jälleen kerran osoittaa sen että Toyota ostetaan pihakoristeeksi, ja Volkkari sitten oikeaan ajoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa, 2000-luvulla vuoteen 2010 saakka Toyotaan myytiin Volkkaria enemmän. 1990-luvulla tilanne oli aika 50/50, joinain vuosina meni enemmän Toyotaa, joinain vuosina Volkkaria.

        Liikennekäytössä Toyotaa on kuitenkin selvästi enemmän, noin 401 000 autoa vs Volkkareita 296 000. Ajoneuvokantaan suhteutettuna niitä paljon ajettuja Volkkareita on kuitenkin siis enemmän kuin Toyotia.

        Tuo jälleen kerran osoittaa sen että Toyota ostetaan pihakoristeeksi, ja Volkkari sitten oikeaan ajoon.

        Se, että Volsuja on paljon vähemmän liikennekäytössä kuin Toyotia, vaikka niitä on väittämäsi mukaan myyty suunnilleen yhtä paljon, todistaa sen, että Toyota on paljon kestävämpi ja laadukkaampi kuin VW.
        Ero Toyotan voitoksi on runsaat 100 000 autoa ja se on paljon se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, että Volsuja on paljon vähemmän liikennekäytössä kuin Toyotia, vaikka niitä on väittämäsi mukaan myyty suunnilleen yhtä paljon, todistaa sen, että Toyota on paljon kestävämpi ja laadukkaampi kuin VW.
        Ero Toyotan voitoksi on runsaat 100 000 autoa ja se on paljon se.

        Niin, kun ei se auto siellä pihan koristeena paljon kulu....Kilometrit sitä autoa kuluttavat, ei aika. Kun autolla A ajetaan enemmän kuin autolla B niin on hyvin todennäköistä ja loogista että tuolloin auto A menee myös romutukseen aikaisemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, kun ei se auto siellä pihan koristeena paljon kulu....Kilometrit sitä autoa kuluttavat, ei aika. Kun autolla A ajetaan enemmän kuin autolla B niin on hyvin todennäköistä ja loogista että tuolloin auto A menee myös romutukseen aikaisemmin.

        Itse asiassa Volsujen ja Toyotien ajomäärissä ei ole merkitsevää eroa.
        Ja kuten aloitus todistaa, Toyota kestää kaikista automerkeistä eniten kilometrejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa Volsujen ja Toyotien ajomäärissä ei ole merkitsevää eroa.
        Ja kuten aloitus todistaa, Toyota kestää kaikista automerkeistä eniten kilometrejä.

        Niitä kilometrejä voi jokainen vaikka katsastustilastoista tutkia, mutta kyllä Volkkareilla ajetaan aivan säännönmukaisesti enemmän, ensimmäisten kymmenen vuoden aikana jopa yli 20% enemmän. Tuo on jo hyvinkin merkitsevä ero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä kilometrejä voi jokainen vaikka katsastustilastoista tutkia, mutta kyllä Volkkareilla ajetaan aivan säännönmukaisesti enemmän, ensimmäisten kymmenen vuoden aikana jopa yli 20% enemmän. Tuo on jo hyvinkin merkitsevä ero.

        Ero on näköjään parikymmentätuhatta kilometriä, millä ei ole mitään käytännön merkitystä, ja tuokin pieni ero tulee pelkästään siitä, että Volsuja on myyty Toyotaa enemmän dieseleinä.

        On siis kiistämätön fakta, että Toyota kestää eniten kilometrejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa Volsujen ja Toyotien ajomäärissä ei ole merkitsevää eroa.
        Ja kuten aloitus todistaa, Toyota kestää kaikista automerkeistä eniten kilometrejä.

        kukaan myyntireiska ei aja tojolla maantiematkaa, pitkää, ei kukaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kukaan myyntireiska ei aja tojolla maantiematkaa, pitkää, ei kukaan

        Toyota on suosittu ja varma valinta kaikenlaisille matkoille.
        Siksi se on johtava henkilöautomerkki ja luotettavuustilastojen ykkönen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on suosittu ja varma valinta kaikenlaisille matkoille.
        Siksi se on johtava henkilöautomerkki ja luotettavuustilastojen ykkönen.

        Tilastojen mukaan Toyotalla ajetaan keskimäärin vähemmän kuin monella muulla merkillä.

        Sinänsä mielenkiintoinen asia, tekniikka kyllä on luotettavaa ja kestää mutta jostain syystä autot eivät kuitenkaan viihdy tien päällä.


    • Anonyymi

      Tämmöistä se on markkinajohtajan palstalla, kateellisten kokoontumista länkyttämään ylivertaista Toyotaa vastaan.

    • Anonyymi

      Kuka haluaa ajaa samalla autolla 400tkm? Auto ostetaan uutena ja vaihdetaan 2-3 vuoden ikäisenä uuteen. Kestäkööt romut vaikka kuuhun ja takaisin niin ketä kiinnostaa?

      • Anonyymi

        Kiinnostaa erittäin paljon, koska luotettavuus ja kestävyys nostavat jälleenmyyntiarvoa.
        Nythän autoliikkeet eivät ota edes vaihdossa laatikko- ja öljynsyöntivikaisia Vag Ageen rotteloita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinnostaa erittäin paljon, koska luotettavuus ja kestävyys nostavat jälleenmyyntiarvoa.
        Nythän autoliikkeet eivät ota edes vaihdossa laatikko- ja öljynsyöntivikaisia Vag Ageen rotteloita.

        Ihan omasta kokemuksesta voin kertoa volsun käsittämättömästä öljyn syönnistä. Oli kyllä persoin auto öljyn syönnille omistamistamistani autoista. Aina piti pänikkä olla mukana. Onneksi ne ajat on eletty kun öljyä on lisätty.


    • Anonyymi

      Eikös tuo Tundra ollut se malli, missä runko ruostui poikki muutavassa vuodessa, tuli kalliiksi korvattavaksi Toyotalle. Maastotesteissä runko taipui niin, että koppi ja lava heiluivat eri tahtiin? Siis iso lava-auto, joka on tehty asfaltiteille.
      Sitäpaitsi, verottaja on pitänyt huolen siitä, ettei tuon kokoisia autoja juuri Suomessa tavata. Verot ovat järkyttävät, ostettaessa ja pidettäessä, puhumattakaan tankkaamisesta.

      • Anonyymi

        Ottaapa nyt Toyotan viitosvoitto koville.
        Kyllä se siitä.


    • Anonyymi

      Joillekin ottaa. Ymmärsin vasta 90 luvulla että laatu tuleekin japanin merkeistä.
      Meni monta vuotta pilalle kun oli muita merkkejä ennen hankittu.

      • Anonyymi

        Taisi mennä moni asia pilalle, kun joudut nyt Toyotoilla ajamaan.


      • Anonyymi

        Kokemuksesta se oikea tieto muodostuu. Puskaradio on sen paras levittäjä. Kaikkeen muuhun voidaan rahalla vaikuttaa. Huvittavia nämä saksalaistutkimukset joissa omat merkit edellä mennään vaikka puolueeton vakuutusyhtiö on tullut täysin päinvastaisiin tuloksiin?


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Useita puukotettu Tampereella

      Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      212
      3916
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

      Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      63
      2485
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      392
      2326
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

      Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2243
    5. Meneeköhän sulla

      oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1531
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

      Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      515
      1295
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

      Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1271
    8. Määpä tiijän että rakastat

      Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      56
      1257
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

      Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      72
      1186
    10. Jumala puhui minulle

      Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1136
    Aihe