näyttö jumii primerassa ja kaikki jumissa,ei saanu säädettyä ilmastointia ei radiota ei siis mitää,sammutin auton,virta pois,virta päälle ja kaikki oimi normaalisti.auto -05 visia 1,6 ajettu8000km.onko kellää vastaavaa käyny,onko syytä huolestua
meni
16
2111
Vastaukset
- Rimu
Laitoitko/ laittoiko vieruspenkillä istuja turvavyön päälle vasta, kun alkoi "piipittää"?
Tällaisessa tilanteessa saattaa tulla satunnaisesti jumi, joka vaatii virran poiskytkennän eli "resetoinnin"; huollossa odotellaan päivittävää mikrokoodia tulevaksi. Siihen mennessä: laittakaa vyö ajoissa päälle.
Toinen konsti saada infonäyttö sekaisin on "leikkiä" sillä: painella nopeasti eri nappuloita peräjälkeen - siinä täyttyvät jotkut muistipuskurit, ja systeemi jumii, mutta yleensä jonkun ajan jälkeen palaa normaaliksi.
Muuten: P12 Primeran moottorinohjaus ja mm. ABS-elektroniikka on Boschilta, mutta kaikki muu, mm. radio ja ajotietokone, Siemensiltä.- hooMoilainen
Eihän se piipitä apumiehen vyöstä???
- Piipittää se
hooMoilainen kirjoitti:
Eikö ole koskaan ollut apumiestä mukana??
- vänkäristäkin
hooMoilainen kirjoitti:
kyllä vain piipittää vänkärinkin turvavyöttömydestä ainaskin P12 vm -03...
- W12
vänkäristäkin kirjoitti:
kyllä vain piipittää vänkärinkin turvavyöttömydestä ainaskin P12 vm -03...
Ei mulla kyllä piipitä apumiehenpuolelta, vaikka kuinka olisi vyö auki!
W12 2005 - kesämies
Se apparin turvavyö ei aiheuta mitään piipityksiä. Kertonee paljon näistä "primera-asiantuntijoista".
- Primera
Mulle on tapahtunut pari kertaa juuri noin ja kun sammuttaa auton niin kaikki palautuu ennalleen......
- paska
Et sitten ole harkinnut autoa ostaa, videopelit/nintendot on erikseen. Eihän kukaan, kait, osta autoa sen mukaan missä on suurin näyttö ja makeimmat ropelin kuvat pyörimässä näytön kulmissa. Ne dingeldongelit ei maksa tehtaalle mitään verrattuna siihen että jos paikat on susia syntyessään ja niitä pitäisi ruveta korjailemaan.
Onnea hankinnallesi- Tietolähteet
..on enemmän vikoja kuin Primerassa.
- Visia02
Mulla meni kans aivan jumiin toissa viikolla tyhjäkäynnillä kun oli autonkin mittarin mukaan 30 astetta lämmintä. Emäntä kävi yhdessä liikkeessä ja jäätiin muut ootteleen autoon ja ilmastointi huuti täysillä (tietenkin).Uusi starttaus ja kaikki Ok.
- autoissakin
-no ne on nämä "bill gatesin" -vehkeet tämmöisiä, että niille pitää välissä tehdä softa- ja biospäivitykset jotta hommat toimii... ;)
-se on tämä tietotekniikka mikä jyllää nykyautoissakin!
- Tekna1.8
En tiedä miten te autojanne oikein kohtelette vai onko täällä yksi ja sama teini väittämässä mitä sattuu? Ei ole näytössä ollut ainuttakaan vikaa 2v/40000 aikana. Ei ole mennyt myöskään jumiin kertaakaan vaikka apukuski on laittanut vauhdissa ja koneen piipittäessä vasta turvavyön kiinni. Että nämä "windows" äijät voi ihan rauhassa mennä omaan museokoslaansa istumaan takaisin, kyllä toimii Primera, ja ko. näyttö on todella upea ominaisuus, moni on ollut kateellinen kun on sen nähnyt, kun omissa autoissa muilla joku muutaman kirjaimen/numeron yhden rivin musta/valko "ajotietokone" "näyttö". Puhumattakaan siitä kun Tekna näyttää siinä jopa peruutuskameran kuvan. Primerassa ollaan tällä vuosituhannella, ihme on että etenkin euromerkeissä on jääty museotasolle.
- Travelleri
Turhaapa vaahtoat ja syyllistät/ "teinittelet" kaikki vastanneet. Osa vastanneista, lähinnä Primeraa omistamattomat vastaa tietenkin provosoiden, kun taas "Tekna1.8" tunnut olevan toinen ääripää (kehut omaansi yli kaiken).
Kerron heti, että en ole teini ja en ole kohdellut autoani miten sattuu, mutta silti näyttö/ajotietokone on mennyt kaksi kertaa jumiin.
En osaa sanoa, mikä oli tilanne tai mitä säädin vai kytkikö apukuski kenties turvavyön auton liikkellä ollessa kun näyttö jumi. Eikä niitä ole tosiaan enää viime aikoina tapahtunut.
Viimeisestä "jumista" on aikaa nyt reilusti yli puoli vuotta, tapahtui joskus viime syksynä. Sinänsä harmiton asia jos joskus vielä tapatuu, sillä saa ennalleen käyttämällä virrat pois.
Autoni on Tekna 2.0 traveller- 04, ja ollut minulla uudesta, ajettu nyt n. 18tkm.
Kokonaisuutena olen ollut tyytyväinen Primeraan, mukaan lukien erinomainen näyttö ja sen käyttölogiikka. - apukuksi
Travelleri kirjoitti:
Turhaapa vaahtoat ja syyllistät/ "teinittelet" kaikki vastanneet. Osa vastanneista, lähinnä Primeraa omistamattomat vastaa tietenkin provosoiden, kun taas "Tekna1.8" tunnut olevan toinen ääripää (kehut omaansi yli kaiken).
Kerron heti, että en ole teini ja en ole kohdellut autoani miten sattuu, mutta silti näyttö/ajotietokone on mennyt kaksi kertaa jumiin.
En osaa sanoa, mikä oli tilanne tai mitä säädin vai kytkikö apukuski kenties turvavyön auton liikkellä ollessa kun näyttö jumi. Eikä niitä ole tosiaan enää viime aikoina tapahtunut.
Viimeisestä "jumista" on aikaa nyt reilusti yli puoli vuotta, tapahtui joskus viime syksynä. Sinänsä harmiton asia jos joskus vielä tapatuu, sillä saa ennalleen käyttämällä virrat pois.
Autoni on Tekna 2.0 traveller- 04, ja ollut minulla uudesta, ajettu nyt n. 18tkm.
Kokonaisuutena olen ollut tyytyväinen Primeraan, mukaan lukien erinomainen näyttö ja sen käyttölogiikka.Kerropa nyt alkuunsa miten se tietsikka piipittää jos apukuskin vyö ei ole kiinni. Piippaako se kaiket ajat kun ei ole kyydissä olijaa?
- jesus
apukuksi kirjoitti:
Kerropa nyt alkuunsa miten se tietsikka piipittää jos apukuskin vyö ei ole kiinni. Piippaako se kaiket ajat kun ei ole kyydissä olijaa?
Apukuskin penkissä on painotunnistin eli kun joku siihen istahtaa ja vauhti nousee olikohan se nyt yli 25km/h niin piipitys alkaa.
Voit kokeilla myös niin, että painat apparin jakkaraa ajossa. - Onko tämä vain tekna versio...
jesus kirjoitti:
Apukuskin penkissä on painotunnistin eli kun joku siihen istahtaa ja vauhti nousee olikohan se nyt yli 25km/h niin piipitys alkaa.
Voit kokeilla myös niin, että painat apparin jakkaraa ajossa.Meidän visia ei piippaa vaikka vaimo istuu ilman vöitä vieressä? Huollossa sanoivat että ne aluksi vaihtoi jonkun näytönohjain osan mutta sitten tehdas ilmoitti että se on tarkoitus jumittua jos laittaa vyön kiinni vauhdissa. Jos sulla on vyö kiinni ennen kuin käynistät/lähdet ajamaan homma on ok. Eli auto vittuilee sulle siitä että et laittanut vyötä kiinni ajoissa. Näin huollon työnjohtaja kertoi. Ei ole jumittunut meillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 664251
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺644069Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363522Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163083Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342759En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142552Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102254IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm131377Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1571252- 801036