Nyt pitää syödä 800 gr kasviksia päivässä!

Anonyymi-ap

Ennen suositeltu 500 grammaa kasviksia päivässä ei enää riitä, vaan niitä pitäisi syödä 800 grammaa. Tämä on osa uutta suomalaista ravitsemussuositusta, joka julkaistaan marraskuussa. Uuden ravitsemussuosituksen tavoite on vähentää punaisen lihan syömistä ja lisätä kasvisten käyttöä.

Toteutuuko tämä sinun kohdallasi?

42

464

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Helposti tulee, koska syön kilon perunoita päivässä, torstaina hernesoppaa litran.

• Anonyymi

Ei toteudu.
      Kasvikset ovat kalliita. Kesälläkin ihan normaalit kotimaiset kukkakaalit ja tomaatit olivat monta euroa kilolta. Tavallinen keräkaalikin hinnoissaan,
      Pakasteena kasviksia saa ehkä edullisemmin, mutta pikku paketissa on vai 250 gr, joten kerralla menisi monta pussia ja maksaisi sekin.
      Monien ruuansulatus ei kestä kasviksia. Pienissä vatsavaivoissa ei jaksa pitemmän päälle.
      Koko viime talven olivat appelsiinit kuivuneita. Tuontiomenat ovat kaikki samaa kokoa ja saman värisiä, saman makuisia, eli mauttomia. Tulee ajatelleeksi, kasvatetaanko ne jossakin laboratoriossa määrättyyn kokoon ja sallitaan niille valoa juuri sen verran, että ne kypsyessään muistuttavat toinen toistaan.

• Anonyymi

Parsakaali on hyvää ja tavallinen parsa on alkuruokanakin hyvää muutaman pekoni siivun kansaan . Äbrysselin kaali ja tavallinen valkokaali om myös hyvää, ja niistä saa monen laisia ruokia .

• Anonyymi

Pelkkä kotkotusta.

• Anonyymi

Miksi meitä jatkuvasti holhotaan kaikessa ?

Syökööt turnipsinsa itse ja antakoot muitten päättää mitä syövät.

• Anonyymi

Lihan syöntiä koitetan vanhuksilta näin vähentää.

• Anonyymi

Siksi, että sinä(kään) et selvästi osaa holhota ja huoltaa itse itseäsi. Kansanterveys on se jutun juju ja kansa ei ole tervettä eivätkä rahat terveydenhuollossa riitä niitten hoitamiseen, jotka mättävät moskaa naamasta alas eivätkä ymmärrä ravitsevasta ruuasta mitään.

• Anonyymi

No jokainen kyllä päättää ihan itse, nehän vaan suosittelee eivät pakota

• Anonyymi

Ei todellakaan toteudu,
      meikä syö tuoretta kurkkua pätkän johonki aikaa päivää ja vesimelonipaloja napsin välipaloiksi, muuten mikää ruoka ei enään oikein maistu mutta pahhohan on jotain aina koittaa syödä, se on joku puuroa tai jotain pottuja,
      leipä on jostain syystä alkanu yököttämään, ennnen se oli mun vakituinen yksi osa ruokailua.

• Anonyymi

Toteutuu varsin helposti. Syön paljon salaatteja ja ruokakin on kasvispainotteista. Ei ongelmaa.

• Anonyymi

Itse syön 10 kg perunoita päivässä. Näin maailma pelastuu jopa paremmin kuin mitä Jeesus pystyy pelastamaan.

• Anonyymi

Muutama tuore tomaatti painaa sen puoli kiloa ja sitten banaani jälkiruoaksi?🧌

• Anonyymi

Miksi suomalaiset tomatit maistuu pahalle,
        mitä niille voisi tehdä että niitä voisi syödä ?????????????????????????

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä ripottelen sokeria tomaattiviipaleiden päälle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pahalle? Mielestäni ne ei maistu miltään.
        Vettä saa kraanastakin.😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vettä saa kraanastakin.😂

Mutku vesi ei ole tomaatin(kaan) ainoa sisältö. Voisitko sivistää itseäsi edes vähän. Junalauta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä ripottelen sokeria tomaattiviipaleiden päälle.

Kaikki lisätty valkoinen sokeri on pahasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutku vesi ei ole tomaatin(kaan) ainoa sisältö. Voisitko sivistää itseäsi edes vähän. Junalauta.

Sivistäminen ei auta siihen mielipiteeseen, että tomaatit ovat mauttomia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ripottele päälle aromisuolaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vettä saa kraanastakin.😂

Kyllä ainakin Närpiön tomaatit maistuu hyviltä , niitäkin on niin monia eri sorttieja olemassa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sivistäminen ei auta siihen mielipiteeseen, että tomaatit ovat mauttomia.

Ehkä vika on sinun maussasi, ei tomaatissa. Tiedän paljon muitakin ruokavammaisia.

• Anonyymi

Tuo määrä olisi jäniksellekin ihan liikaa eikä ihminen ole jänis.

• Anonyymi

Mietipä sitä, miten lujaa jänis kintuillaan päästelee. Jotta pistä porkkanaa poskeen vain, pysyvät kinttusi kauemmin liikkeessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mietipä sitä, miten lujaa jänis kintuillaan päästelee. Jotta pistä porkkanaa poskeen vain, pysyvät kinttusi kauemmin liikkeessä.

Ei porkkana ole jäniksen ruokaa, ei luonnossa kasva porkkanaa. Jos jänis söisi päivittäin 800 g ruohoa, ei se kohta lihavuutensa takia juoksisi ensinkään. 800 g on 15- 20 prosenttia jäniksen painosta, sama kuin 80 kg painava miesvegaani tunkisi päivittäin sisäänsä 12- 16 kg salaattia...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei porkkana ole jäniksen ruokaa, ei luonnossa kasva porkkanaa. Jos jänis söisi päivittäin 800 g ruohoa, ei se kohta lihavuutensa takia juoksisi ensinkään. 800 g on 15- 20 prosenttia jäniksen painosta, sama kuin 80 kg painava miesvegaani tunkisi päivittäin sisäänsä 12- 16 kg salaattia...

Laske huviksesi paljonko 800 gr vihanneksia suhteutuu 80 kg painoiselle ihmiselle ja 8 kg painavalle jänikselle ,entä 800 kg painavalle naudalle.

• Anonyymi

Kunnon ruokaa pitää syödä, eikä mitään pelkkiä kasviksia. Tällaisesta ei ole mitään hyötyä kenellekkään, eikä maailma ole sellainen että se suosii tai palkitsee tällaisesta. Pitäisi myöntää oikeat tosiasiat ja oikeat ruoat eikä olla vain tällaisen älykkään kikkailun perässä.

• Anonyymi

Voisitko / viitsisitkö sivistää ja viisastuttaa itseäsi edes vähän. Selvitä kasvisten ravintoarvot yms. sisällöt, ennen kuin paasaat potaskaa. Yritä edes, junalauta.

• Anonyymi

Se on siinäkin se mitä kukin pitää kunnon ruokana . Se voi vaihdella eri paikoissa.

• Anonyymi

Pitäköön mitä tahansa niin minä en ryhdy punnitsemaan syömisiäni enkä laskemaan kaloreja. Aikanaan on muodostunut käsitys eri ravintoaineiden koostumuksista sisältäen jakauma energiatyypeittäin, kuidut, vitskut ja suola.
      Kun kokonaiskulutus ikärinä on pienetynyt niin varmista joidenkin hivenaineiden saannin sekä varmistan proteiinit viikottaisilla rasvaton raejuusto ja rasvaton rahka täydennyksillä sekä kananmunilla.

• Anonyymi

Kasvikset kasvatetaan pellossa jossa laskeumat nostaneet saasteet vuosikymmenten kuluessa toivottoman korkealle.

Kaupassa käydessä ajan peltojen ohi jossa keväisin hangen päällä musta liikenteen nostama asvalttipöly ja saasteet olleet vuosikymmeniä. Keväällä siihen istutetaa terveellistä salaatin raaka-ainetta.

Kunhan syöt eläimistä tullutta ruokaa niin eläimen maksa ja muut elimet suodattavat niistä kasveista suuren osan näitä saasteita pois.

Olen seurannut näitä vegaaneja vuosien varrella ja suuri enemistö heistä saa vakavan sairauden 20-30 vuoden jälkeen.

Linkola sanoi aikoinaan, että ihmisten siirtyminen kasvisruokaan edellyttää väestön vähenemistä 2/3 osalla. Maapallo ei pysty elättämään tätä väestömäärää, jos kaikki syövät vegaanien ruokaa.

• Anonyymi

On selvää että maapallo ei pystyisi elättämään tätä määrää ihmisiä ilman valtavaa määrää tehoviljeltyjä peltoja, jopa iso osa lihakarjasta kasvatetaan peltorehuilla jne. Ne valtavat peltoalatkaan eivät riittäisi ellei käytössä olisi monipuolinen keinolannoitus. Peltoalojen kasvu, viljeltävien lajikkeiden jalostus yhä tuottoisimpiin lajikkeisiin ja lannoitteiden käyttö ovat avaintekijät ruoan riittävyydessä. Ainakaan ensin mainittu tekijä ei enää paljoa voi nykyisestä kohentua sillä kuivuus myös pienentää peltoaloja jo monin paikoin.
        Linkola sanoi Suomeen liittyen että luonnolle joten kuten kestettävissä oleva ihmispopulaatio on siinä 10- 12000 ihmistä!

• Anonyymi

Käyttämällä pelkästään kasvisruokaa lyhennät siis elämääsi.

• Anonyymi

Aivan päinvastoin. Sulta näyttää jääneen väliin paljon infoa aiheesta, vaikka sitä vatkataan nykyään lähes joka tuutissa kaiken aikaa. Perehdy paremmin.

• Anonyymi

Onko nähtävissä että luonnossa lähes pelkästään lihaa syövät lajit eläisivät pitempään kuin vain lähes pelkästään kasvisravintoa syövät lajit?
        Entä mistä voin lukea luotettavista tutkimustuloksista jotka osoittavat ihmistä koskevat väitteesi todeksi?

• Anonyymi

Kaikki muuttuu!

Aikoinaan 80-luvulla kasvatin itse vihannekset ja juurekset. Ei ne säilyneet jääkapissa
      kauaakaan. Nyt ostan kaupasta ja ne kestää ikuisuuden jääkapissa eli kehittyneitä ovat tämän päivän vihannekset ja juurekset.

• Anonyymi

Minä sain yhden ainoan kurkun omasta ulkopurkista tomaatteja ei ole , tullut vaikka miten olen. Kastellut , mutta meilläpäin on ollut kylmiä öitäkin joten kasvit kärsineet.

• Anonyymi

kukaan pysty syömään tollastamäärää kaviksia

ehkä yhden tomaatin jos on pakko

ei ihminen ooo pupu

• Anonyymi

Juuri niin, minitomaatin.

• Anonyymi

Se ei missään tapauksessa ole sellainen määrä, jota ei pystyisi. Mättäväthän ihmiset moskaakin vaikka miten paljon alas kurkustaan, eikä moskalla ole minkäänlaisia terveysvaikutuksia. Tämä(kin) aihe on ajattelu eli asennejuttu.

• Anonyymi

Helposti.
      Kun on pakko.
      Punalihaa lähinnä kiinalaisesta ravintolasta ostetussa ateriassa.
      Parin viikon välein.
      Eikä haittaa, ei todellakaan mene yöunet.
      Eikä maapallo kuole.

• Anonyymi

En ole koskaan piitannnut mistään mallilautasista. En ole laskenut syömisteni grammoja, tai kaloreja.
      Ravinteiden koostumukseen tunnen mielekiinto ja annan koostumuksen ohjata valintojani.
      Tänä aamuna, kuten muinakin, lauantaita lukuun ottamatta, join sokerittoman aamukahvin ja söin vesirinkelin puolikkaan johon olin imeyttänyt juoksevaa hunajaa.
      Eväspullo mukaan harrastukseen.
      Pari tuntia enne lounasta reilu annos tuoresalaattia jossa minulla on täydennyksenä neitsytöljy, raejuusto, kananmuna, valkosipuli, dijon sinappi, hunaja sösselöä noin 250g.
      Lounaaksi kaivoi perunalaatikon jämän. Klassinen valmistus. Kahden henkilön kahden päivän laatikkoon käytän 700g:n satsin 10%:n jauhelihaa.
      Jokaisen aterian jälkkäriksi syömme jotain kahvileipää.
      Nyt, tätä kilkuttaessani, popsin kömpelöiden sormiliikkieden ohessa Xtran rasvatonta rahkaa johon olen sekoittanut juoksevaa hunajaa ja rusinoita.
      Jaan 500g:n purkillisen kahteen osaan / päivä.
      Tumma, 85% suklaa on heikkouteni kuten myös saksanpähkinät.
      En heittäydy tekopyhäksi ilmastoaktivistiksi. Siis, en piittaa muodistakaan.
      Kaikesta epäterveellisyydestä ja epäeettisyydestä huolimatta ovat labra-arvoni viiterajoissa.

• Anonyymi

No luulisin että minun kohdallani olisi niin , ollut jo pari vuotta vastenmielisyys lihaan, en tiedä mistä se johtuu ,tuntuu vaan ettei sitä halua . Joskus kun olen kaupassa niin mielenjohteesta joskus muka tekee mieli kinkun siivuja joita ol muutama pussissa. Ostan ja en sitten kuitenkaan syö .joten kasviksia kyllä menee paljonkin aina välillä ja kalaa .
      Mutta jos olis hirvenlihaa niin sitä varmaan tykkäisin syödä , vaan kun ei ole . Hirvenpaistia kermakastikkeella on mielestäni mahtavan makuista .
      Mutta onhan ne monenlaiset kasvikset ja juurekseatkin hyviä hieman kun meri suolaa ripottelee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      117
      5935
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3863
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3285
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      468
      2719
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      268
      1730
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1403
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1396
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1346
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      156
      1272
    10. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1268
    Aihe