IS Viikonloppu 24.-25.8.2024

Anonyymi-ap

Amerikkalaista, nopeasti kesän aikana muuttunutta presidenttikilpaa kirittämään saatiin tänne Kovis-ristikoihinkin suomalaista ärhäkkää naispoweria. Birgitta Kalpan laatima ja myös itse kuvittama ristisanatehtävä on arvioitu 3- arvoiseksi.

21

171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UUSI

      Kuvitus on itse koostettua - pääkuva on Pixabayn ilmaiskokoelmista kuva
      https://pixabay.com/da/photos/blå-blomster-glemme-mig-nots-6288706/
      ja pikkukuvat ovat netin ilmaisia siluettikuvia. Laatija itse kertoi eräässä artikkelissa mustia siluettikuvia keräilevänsä. Kaikki käytetyt kuvat siis löytyvät netistä.

      • UUSI

        Tässä ei ollutkaan siluettikuvia kuten aiemmin on ollut tapana, mutta todennäköisesti käytetty netin ilmaiskuvia.


      • Anonyymi
        UUSI
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Tässä ei ollutkaan siluettikuvia kuten aiemmin on ollut tapana, mutta todennäköisesti käytetty netin ilmaiskuvia.

        Oliko siinä ensimmäinen paha virhe, josta on avattava oma säie, missä ei kiitellä eikä kaunistella, vaan annetaan sanan säilän ilkeillä?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko siinä ensimmäinen paha virhe, josta on avattava oma säie, missä ei kiitellä eikä kaunistella, vaan annetaan sanan säilän ilkeillä?

        Eikös netin ilmaiskuvia tai kuvapankkeja käytä Leinonen ja Sillankorva ja Hämäläinen ja Piirainen ja...


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös netin ilmaiskuvia tai kuvapankkeja käytä Leinonen ja Sillankorva ja Hämäläinen ja Piirainen ja...

        Helposti niillä,tulee epäyhtenäinen kuvitus, mikä näkyy esim. Piiraisella. Ihan hyvällä maulla Brigitta on kuvia valinnut, mutta pari kuvaa on varsin hailakoita ja voi olla vaikeuksia paperilehdessä erottaa, mistä on kyse. Tekoälyllä on mahdollista luoda yhtenäisempi kuvitus kuin keräämällä kuvia sieltä sun täältä.


    • Anonyymi
      UUSI

      Pääkuvan lisäksi koko ristikossa on vain 9 kpl muita kuvia. Ero vaikka Kärkkäisen normaaliin kuvitusmäärään on aika iso. Yhden vessaistunnon aikana noin 10% on nyt ratkennut. Varmaan pätkissä tehden on iltaan mennessä aika valmista.

      • Anonyymi
        UUSI

        Huono niissä vähissä kuvissa on se, että osa kuvista on varsin epäselviä. Uskoisin, että moni papparainen manaa paperilehden kuvia - toki Lehdon ristikoiden tapaan suurennuslasista voi olla apua, mutta laatu nyt ei ole sitä, mitä pitäisi.


    • Anonyymi
      UUSI

      Oikein mainiot ratkaisulauseet. Viimeiset sanat tuottivat vaikeuksia. Hyvä ristikko noin laadinnallisesti.

    • Anonyymi
      UUSI

      Vihjeessä TUTTU MALJAKKO TOISIN viimeinen kirjain vaikuttaa virheeltä. Sana TOISIN viittaa usein anagrammiin, mistä ei ole kyse. Onkohan laatijalla ollut mielessä anagrammivihje, jonka kehittely on jäänyt puolitiehen?


      TUTTU MALJAKKO nimittäin sopii vihjeeksi.

      • Anonyymi
        UUSI

        Siis viimeinen sana, ei kirjain.


      • Anonyymi
        UUSI

        Se TOISIN sana vihjeessä on tosiaan liikaa.

        Huomaa muutamista sanoista, että on ollut rouvashenkilö tekemässä. Olen kuullut tuon maljakon, mutta en ole ainakaan 15 vuoteen törmännyt siihen vaikka ristikoissa tai missään muuallakaan.

        "Tutut" huonekasvitkaan ei ole niin tuttuja äijälandian puolella. Vihjeen HAULIKKOVERBI lienee tekijä kuullut ohimennen joltakin sorsastajatuttavaltaan. Ei tuommoinen vihje oikein miespuoliselle laatijalle tule haulikosta mieleen.

        Tää on siis tällaista hyvämielistä kuittailua, että kuinka erilaisia naisten tutut sanastot yms. lopulta ovatkaan.


    • Anonyymi
      UUSI

      Alimmalla ja toiseksi alimmalla rivillä KIIHOTTAA ja YHDISTETÄÄN PILLEREIHIN.
      Molemmissa yksi piilokirjain, ja asia ei oikeen meinaa leikkautua että mitä haetaan.

      • Anonyymi
        UUSI

        Kiihottaminen liittyy esim. agitattoreihin.

        YHDISTETÄÄN PILLEREIHIN. on yhdyssanavihje.


    • Anonyymi
      UUSI
      • Anonyymi
        UUSI

        Ei mistään lelusta kyse, mutta oikean ratkaisusanan olet laittanut. HATUSTA VEDETTÄVIÄ - uutisissa.


    • Anonyymi
      UUSI

      mikäs oisi piilosanassa 7.pystyy??en millää hoksaa mikä sana siihen tulisi?tai sitten minulla on jokin/jotkut vaaka sanat väärin?

      • Anonyymi
        UUSI

        Mikä aavikolla liikkuu ja ennen liikkui paljonkin?

        Piilovihje on sisäkkö. Eläimen sisään laitetaan juoksemista kuvaava verbi.


    • Anonyymi
      UUSI

      kiitoos vinkistä nyt hoksasin ja tajusin mistä vastaus sana tulee!!

    • Anonyymi
      UUSI

      mulla taas olisi sama ongelma 11.pystyyn kanssa?

      • Anonyymi
        UUSI

        Nousee viittaa alhaalta ylöspäin lukemiseen. toinen lause on on se, mikä pitää lukea alhaalta ylöspäin. Toinen lause pitää ilmaista kahdella sanalla.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Nousee viittaa alhaalta ylöspäin lukemiseen. toinen lause on on se, mikä pitää lukea alhaalta ylöspäin. Toinen lause pitää ilmaista kahdella sanalla.

        Oli hankalin vihje minullekin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9279
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3880
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2805
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2720
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2515
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2514
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1783
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1622
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1570
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe