Korona leviää

Anonyymi-ap

Ihmiset eivät ymmärrä koronaa. HUS:n apulaisylilääkäri Ruotsalaisen mukaan koronavirus on ymmärretty väärin.

Ruotsalaisen tekemän huomion mukaan monet suomalaiset ajattelevat, että koronatauti olisi kuin tavallinen flunssavirus, jolloin siihen ei suhtauduta oikealla vakavuudella.

-Kyseessä ei ole vain hengitystievirus, vaan koronavirus voi aiheuttaa oireita useissa eri elinjärjestelmissä. Koronavirus moninkertaistaa riskiä sairastua aivo- tai sydäninfarktiin. Riski on erityisesti yli 65-vuotiailla ja niillä, jotka sairastavat jo sepelvaltimotautia tai valtimonkovettumatautia. Koronavirus voi myös pahentaa sydämen vajaatoimintaa. Riski aivo- tai sydäninfarktiin on koholla kuukaudesta jopa vuoteen sairastetun koronan jälkeen.

71

450

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mulla on jo 3v aikaa koronasta. Yhä on oireita. Tasapaino, hengitys ja särkytiloj.

      • Anonyymi

        Miten se tasapaino esiintyy, onko niin että maailma pyörii ympärillä , vai onko sellaista että kun kävelis veneessä kun vene keikkuu laineiden tahdissa .
        Oletko käynyt lääkärissä siitä puhumassa


      • Anonyymi

        Just.


    • Anonyymi

      Ikävä jos taas alkaa kaikki sama, ehkä rokotekattavuus on huono vielä.

    • Anonyymi

      Minulla koronasta paraneminen kesti nelisen kuukautta. Kunto laski koronan
      ia pysyvästi.
      Nainen 73v.

      • Anonyymi

        Oliko rokotuksia?


    • Anonyymi

      Piikille ensi kuussa.

      • Anonyymi

        En mene. Suomen perustuslaki takaa minulle itsemääräämisoikeuden.


    • Anonyymi

      Minulla ollu viikko flunssa joka vei voimat, yökötti ja hikoilin myös lihakset kipeänä ja vilunväreitä alussa myös kuumetta. Tein testi ja ei näkyny koronaa. Tänään tein uudestaan testin kun uupunut oli ja onkin korona. Olen liikkunut kaupoissa, terveysasemalla ym.paljon eli jostain sain tartunnan.

      • Anonyymi

        Myös koin sen, siitä selvittyä voimat oli viikon pari kateissa, kävellessä piti melkein penkille istua välillä lepäilemään.


      • Anonyymi

        Jos on kipee täytyy levätä eikä luuhaa ympäri kylää. Pätee kaikkiin sairauksiin.


    • Anonyymi

      Saa nähdä, tarviiko ottaa rokotus kun nyt korona ja tänhän pitäs antaa suojaa joksikin aikaa.

      • Anonyymi

        Tilannetta seurattava....


    • Anonyymi

      Minäkin olen monen kuullut sanovan että tavallinen flunssa, mutta virus on paljon vaarallisempi .
      Mutta tulevaisuudessa kun virus on mutaantunut tarpeeksi monet kerrat niin se ehkä voidaan laskea tavalliseksi flunssaksi
      Mutta muutenkin ihmisillä on kummallisia käsityksiä koronasta ja rokotteista , niitä viedään kun litran mitta jos joku salaliitto teorioiden mestari on kirjoitellut vakuuttavia
      Juttuja niin yksi ryhmä ihmisiä uskoo välittömästi niihin.
      Kun ei ole tietoa asioista niin menee halpaan. Ja vaan se että kukaan tutkija tai lääkäri ei kirjoittele näille palstoille , koska yksikin kollega sanoi että ei niihin viitsisi edes vastata , ihmetteli vaan kun eräät kuvittelevat että juuri heillä on jokin ratkaisu. Asiaan .
      Kyllä THL pitää huolen informaatiosta , ei iåsiinä mitäön kospiratio teorioita tarvita .

      • Anonyymi

        Pitää tosiaan huolen ja onhan ne jo tunnustaneetkin...ei estä tarttumista, eikä tartuttamista.
        Miksi siis ottaa tuntematonta ainetta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pitää tosiaan huolen ja onhan ne jo tunnustaneetkin...ei estä tarttumista, eikä tartuttamista.
        Miksi siis ottaa tuntematonta ainetta?

        Se on vain niin, että joka niitä piikkejä on alkanut ottamaan, niin niitä on otettava jatkuvasti, koska oma luontainen vastustuskyky on jo niin heikentynyt, että kroppa odottaa niitä piikkejä lisää ja lisää avuksi tai muuten voi potkaista tyhjää pelkästä nuhakuumeestakin.
        Kroppa on niinkuin alkanut luottamaan niihin piikkeihin ja on lopettanut kehittämästä enää luontaista vastustuskykyä.

        Mutta joka siihen leikkiin on ryhtynyt se leikin nyt kestäköön ja juoskoon piikillä lopun ikäänsä.
        Minä en ottanut sitä ensimmäistäkään piikkiä, mutta en ole sairastunutkaan (ainakaan vielä) vaikka elän ihan normaalia elämää kulkien ihmisten parissa samoissa määrin kuin ennen sitä ensimmäistä koronahössötystäkin.
        Eka koronavuonna, oliko se noin neljä vuotta sitten, käytin sitä maskia ja varoin lähikontakteja. Mutta nythän se virus on muuttunut jo kiltimmäksi siitään, mitä se ensimmäinen versio oli.


      • Anonyymi

        Minä kuulin, että tää uus versio on heikentynyt.


    • Anonyymi

      Milloin rokotukset alkavat ?

      • Eikös ne koronarokotukset alkaneet jo monta vuotta sitten.
        Jotkut ottaneet jo kahdeksankin piikkiä ja silti sairastaneet monta koronaa.


      • Anonyymi

        Ma alkaa


    • Anonyymi

      Aloittaja puhuu todennäköisesti 'lääkkeen' vaikutuksista, eli covid-19 myrkystä.

      On se hurjaa touhua, maailmalta on saatu tarpeeksi tietoa myrkyn sivuvaikutuksista ja silti sitä tarjotaan edelleen.
      Ylikuolleisuus on siten pysyvä ilmiö.

      • Anonyymi

        Älä usko salaliittohörhöjen "tietoja".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä usko salaliittohörhöjen "tietoja".

        Minkäslaisia salaliittoja niitä on olemassa?
        Minä en ole selvillä niistä, mutta odotan sinun niistä paremmin perilläolevana kertovan minullekin.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Minkäslaisia salaliittoja niitä on olemassa?
        Minä en ole selvillä niistä, mutta odotan sinun niistä paremmin perilläolevana kertovan minullekin.

        Hörhöt kertoo et rokotteissa on mm. mikrosiru jolla kontrolloidaan ihmisiä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hörhöt kertoo et rokotteissa on mm. mikrosiru jolla kontrolloidaan ihmisiä!

        Ahaa, jaa semmosta.
        En usko monenkaan rokottautumattoman uskovan sellaiseen, sillä meitähän pystyy kontrolloimaan kaiken aikaa muutenkin nyt digiaikana; missä kuljetaan, minkälaisilla nettisivuilla pyöritään ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä usko salaliittohörhöjen "tietoja".

        Ja aamulla nänniesi pihat puhuvat ääniä jolle puheet eivät riitä sen jälkeen kun olin jo unohtanut sinut viimeksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja aamulla nänniesi pihat puhuvat ääniä jolle puheet eivät riitä sen jälkeen kun olin jo unohtanut sinut viimeksi!

        Tuollaista hörhöt osaa....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä usko salaliittohörhöjen "tietoja".

        Äläkä sinä usko kaikkiin vouhotuksiin.


    • Anonyymi

      Kamalan hymyilevä lääkäri kyllä on jokaisessa tapauksessa.

    • Anonyymi

      Mainos: nämähän ei ole eliitin juhlat. Nämä on palkinto kaikille homoudesta pitäville

      • Anonyymi

        Mainos? Mitä mainostat?


    • Anonyymi

      Muistetaan turvavälit ja käsienpesut.

      • Se lienee kaikkein paras rokotus; ottaa oma vastuu yrittää välttää saamasta tartuntaa, jolta nuo koronapiikit eivät kuitenkaan suojaa.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Se lienee kaikkein paras rokotus; ottaa oma vastuu yrittää välttää saamasta tartuntaa, jolta nuo koronapiikit eivät kuitenkaan suojaa.

        Mutta ilman rokotuksia olis tullut kuolleita hurjat määrät enemmän, silloin 2019, kun virus tänne rantautui. Suojaa antoivat rokotukset, sitä on saivarteluilla turha muuksi yrittää vääntää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ilman rokotuksia olis tullut kuolleita hurjat määrät enemmän, silloin 2019, kun virus tänne rantautui. Suojaa antoivat rokotukset, sitä on saivarteluilla turha muuksi yrittää vääntää.

        Persu-foliohatuilla on omia huuhaa-salaliittoteorioitaan.
        Persut eivät usko mihinkään tieteisiin.
        Tietämättömät persut uskovat vain toisiinsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persu-foliohatuilla on omia huuhaa-salaliittoteorioitaan.
        Persut eivät usko mihinkään tieteisiin.
        Tietämättömät persut uskovat vain toisiinsa.

        Siksi ne tietämättöminä pysyvätkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persu-foliohatuilla on omia huuhaa-salaliittoteorioitaan.
        Persut eivät usko mihinkään tieteisiin.
        Tietämättömät persut uskovat vain toisiinsa.

        Kyllä perussuomalaisetkin kannattaa rokotuksia, miksi heitä lokaat?


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Se lienee kaikkein paras rokotus; ottaa oma vastuu yrittää välttää saamasta tartuntaa, jolta nuo koronapiikit eivät kuitenkaan suojaa.

        Juuri niin. Oma immuniteetti kärsii jos koko ajan rokotetaan. Ja rahanvalta lääkeyrityksissä kasvaa. AHNEITA PASKOJA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ilman rokotuksia olis tullut kuolleita hurjat määrät enemmän, silloin 2019, kun virus tänne rantautui. Suojaa antoivat rokotukset, sitä on saivarteluilla turha muuksi yrittää vääntää.

        Oletko nähnyt tilastot. Ne alkoi kuolemaan 2022 miksi???


    • Anonyymi

      Piikki on osanamme, kuten Tellu aiemmin kirjoitti.

      • Anonyymi

        Onneksi on rokotukset saatu aikaiseksi.


    • Anonyymi

      Ihminen voi kuolla 100 % varmuudella.

      Korona on vain flunssa, joilla lääkeyhtiöt rahastavat ja valtiot tekevät politiikkaa.

      • THL ilmoittaa 21.12.2023,
        että koronaan sairastunut henkilö rokotetaan aikaisintaan
        6.kuukauden päästä tervehtymisestä.

        THL siis heräsi jostain ihme syystä ja muutti käytäntöä.
        Ennen se oli ihan jotain muuta.

        En ota yhtään koronarokotusta.
        En enää usko joulupukkiin.


      • Anonyymi
        Lesken70 kirjoitti:

        THL ilmoittaa 21.12.2023,
        että koronaan sairastunut henkilö rokotetaan aikaisintaan
        6.kuukauden päästä tervehtymisestä.

        THL siis heräsi jostain ihme syystä ja muutti käytäntöä.
        Ennen se oli ihan jotain muuta.

        En ota yhtään koronarokotusta.
        En enää usko joulupukkiin.

        Elämä on valintoja, eihän pakkoa ole kuin veronjenmaksu!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Elämä on valintoja, eihän pakkoa ole kuin veronjenmaksu!

        Paitsi jos on nollakirja.


      • Anonyymi
        Lesken70 kirjoitti:

        THL ilmoittaa 21.12.2023,
        että koronaan sairastunut henkilö rokotetaan aikaisintaan
        6.kuukauden päästä tervehtymisestä.

        THL siis heräsi jostain ihme syystä ja muutti käytäntöä.
        Ennen se oli ihan jotain muuta.

        En ota yhtään koronarokotusta.
        En enää usko joulupukkiin.

        Koronavirus oli uusi ja tuntematon virus, sen "käyttäytymisestä" ei tiennyt
        kukaan maailmassa ennenkuin kokemusta saatiin.
        Sen mukaan tietysti sitä hoidetaan ja rokotuksia annetaan.
        Ei käytäntö pidä olla sama jos uutta tietoa saadaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koronavirus oli uusi ja tuntematon virus, sen "käyttäytymisestä" ei tiennyt
        kukaan maailmassa ennenkuin kokemusta saatiin.
        Sen mukaan tietysti sitä hoidetaan ja rokotuksia annetaan.
        Ei käytäntö pidä olla sama jos uutta tietoa saadaan.

        Juuri noin, kyllähän jälkiviisastelijoita aina löytyy.


    • Anonyymi

      Kaikille heti 500 koronarokotus piikkiä ja samalla kerralla niin saa hypersuperduper immuuniteetin ja kaikki paikat kiinni ja ihmiset koteihinsa vähintään kymmeneksi vuodeksi ja jos et tottele mitä thl sanoo niin heti teloitus

      • Anonyymi

        Minä menetin kaksi läheistäni koronalle pandemian alkuvaiheessa,
        kun rokotuksia ei vielä ollut.
        Rokotukset voivat estää sairastumasta taudin vakavaan muotoon,
        joka voi viedä hengen.

        Pandemian alku oli kauheinta aikaa. Massoittain ihmisiä kuoli. Televisiossa näytettiin joukkohautojen kaivamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä menetin kaksi läheistäni koronalle pandemian alkuvaiheessa,
        kun rokotuksia ei vielä ollut.
        Rokotukset voivat estää sairastumasta taudin vakavaan muotoon,
        joka voi viedä hengen.

        Pandemian alku oli kauheinta aikaa. Massoittain ihmisiä kuoli. Televisiossa näytettiin joukkohautojen kaivamista.

        Hautausmaat oli täynnä, krematorioihin oli jonot
        https://www.hs.fi/maailma/art-2000006445776.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä menetin kaksi läheistäni koronalle pandemian alkuvaiheessa,
        kun rokotuksia ei vielä ollut.
        Rokotukset voivat estää sairastumasta taudin vakavaan muotoon,
        joka voi viedä hengen.

        Pandemian alku oli kauheinta aikaa. Massoittain ihmisiä kuoli. Televisiossa näytettiin joukkohautojen kaivamista.

        Minä olen menettänyt 6 läheistäni ja kaikki rokotteiden takia.Yhtään ei ole kuollut koronaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen menettänyt 6 läheistäni ja kaikki rokotteiden takia.Yhtään ei ole kuollut koronaan

        Mihin heidät rokotettiin, että tietää varoa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä menetin kaksi läheistäni koronalle pandemian alkuvaiheessa,
        kun rokotuksia ei vielä ollut.
        Rokotukset voivat estää sairastumasta taudin vakavaan muotoon,
        joka voi viedä hengen.

        Pandemian alku oli kauheinta aikaa. Massoittain ihmisiä kuoli. Televisiossa näytettiin joukkohautojen kaivamista.

        Miksi sitten tilastoissa näkyy ylikuolleisuutta vasta sen jälkeen kun rokotteita ruvettiin antamaan???


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen menettänyt 6 läheistäni ja kaikki rokotteiden takia.Yhtään ei ole kuollut koronaan

        Persu-foliohattujen juttuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen menettänyt 6 läheistäni ja kaikki rokotteiden takia.Yhtään ei ole kuollut koronaan

        Minä olen menettänyt kaikki läheiseni.


    • Anonyymi

      Koronan alkuvaiheen satoa
      https://yle.fi/a/3-11302581

      Näinkö käy meilläkin hallituksen leikkausten seurauksena,
      rikkaat menevät yksityisille eivätkä köyhät eivät saa mitään hoitoa ?

      • Anonyymi

        Amerikan malliin hallitus vie terveydenhoitoa -
        tarkoittaako se köyhät suoraan joukkohautoihin ?
        Niin ideologisen raakaa hallituksen touhu on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Amerikan malliin hallitus vie terveydenhoitoa -
        tarkoittaako se köyhät suoraan joukkohautoihin ?
        Niin ideologisen raakaa hallituksen touhu on.

        hohhoijaaa...on jutut.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Virus on vaarallinen jopa perusterveille.


    • Anonyymi

      Viikko, pari sitten kerrottiin Ylen uutisissa (ainakin teksti-TV:ssä), että sairaaloissa koronan hoitoon käytetty lääke ei toiminut eikä estänyt koronakuolemia. Lääkkeen nimen alku on "Ima...", en muista tarkemmin. Sellaista hoitoa, huh.

      Paxlovid lääkettä Suomessa ei saa kuin ns. sairaala-apteekeista (mikä ja missä?) julkisen sektorin lääkärin määräämänä. Itse tuolta taudin kourissa sinniteltävä hakemaan, ei toimi ei. Ruotsissakin Paxlovid on ollut jo ainakin vuoden verran saatavana tavallisista apteekeista yksityisenkin lääkärin määräämänä.

      Näyttää siltä, että täällä halutaan edelleenkin korkeimmat koronakuolleisuusluvut. THL:n tilastojen mukaan Suomessa koronakuolleisuus ollut epidemian korkeimmat (IL 28.8. juttu koronatilanteesta.

      • Anonyymi

        Rokotus on tärkeä ottaa, ja välttää ihmisjoukkoja, pestä kädet.


    • Anonyymi

      Vai oliko se puolivalmis rokote joka aiheuttaa niitä oireita. Jos ne onkin jotain aivosairauden oireita?

      • Anonyymi

        Ei suinkaan.


    • Anonyymi

      Harvat saa koronan, niinkuin flunssankin.

      • Anonyymi

        Riskiryhmille molemmat voi olla vaaraksi, jälkitauteineen jne.


    • Anonyymi

      Rokotuksetr kuntoon.

    • Anonyymi

      Sain koronan viime kuussa ja oli viisi rokotusta, kesti kaksi viikkoa eli ei ole leikin asia.

      • Anonyymi

        Selvisit rokotusten ansiosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selvisit rokotusten ansiosta.

        Joo näillä kymmenillä ilman rokotuksia jos sairastut koronaan. Soppalusikka lentää nurkkaan ja se on siinä
        .


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe