HUS:n apulaisylilääkäri Ruotsalaisen mukaan koronavirus on ymmärretty väärin.
Ruotsalaisen tekemän huomion mukaan monet suomalaiset ajattelevat, että koronatauti olisi kuin tavallinen flunssavirus, jolloin siihen ei suhtauduta oikealla vakavuudella.
-Kyseessä ei ole vain hengitystievirus, vaan koronavirus voi aiheuttaa oireita useissa eri elinjärjestelmissä. Koronavirus moninkertaistaa riskiä sairastua aivo- tai sydäninfarktiin. Riski on erityisesti yli 65-vuotiailla ja niillä, jotka sairastavat jo sepelvaltimotautia tai valtimonkovettumatautia. Koronavirus voi myös pahentaa sydämen vajaatoimintaa. Riski aivo- tai sydäninfarktiin on koholla kuukaudesta jopa vuoteen sairastetun koronan jälkeen.
Korona leviää taas eivätkä kaikki ihmiset eivät ymmärrä koronaa
57
643
Vastaukset
- Anonyymi
Jos se onkin rokote joka aiheuttaa sydämen tykytystä.
- Anonyymi
No ei se nyt niin yksinkertaista ole.
Virus tarttis soluihin joita on koko keho täynnä.
Ja nr sydämmen tykytykset riippuvaisia niin monista eri asioista .
Joten on oltava lääkärin todistusta silloin kun menee levittelemään tietoa omalla tasollaan .
On todettu sydän vaivoista jostain rokotteesta, mutta eikö se otettu pois markkinoilta - Anonyymi
No niin siinä taas yksi joka onlueskelkut kospiraatio teorioita.
Rokote ei ole elävä rokote vaan siinä,kaytetäön mRNA tekniikkaa. Joten piikkiä,pelkäävät oikein hakemalla etsivät amerikkalaisten kirjoittamia juttuja salaliittomteorioita höystettyjä ja muka joku professorikin on oikein sanonut sitä sun tätä.
Professorit ei vastusta rokotusta
Juttua levitetään ja kaiken huippu oli kun yksi pelkäävä mies jätti vaimonsa joka oli ottanut rokotteen ,muka tartuttaa hänet mies raukan . Ei voi kun nauraa tyhmyydelle. Riski ryhmille ei suositella rokotetta . Ja jotkut pöljät ovat menneet ottamaan rokotteen kun heillä on ollut korona , luullen että se muka auttaa , silloin ei missään tapauksessa oteta rokotetta jos korona on päällä . Valehdellaan henkilökunnalle että ollaan terveitä . Sitten käy kuten käy näiden ihmisten
Joten tietämättömyys on aina aiheuttanut ongelmia , kovasti vastustetaan rokotteita , esim tuhkarokko on ollut poissa hyvin kauan ,mutta nyt on taas jossain päin ollut jollain lapsella kun äitinsä ei ole antanut laittaa suojaa omalle lapselleen . Tuhkarokossa on vaikeat sivuvaikutukset , joten miten ajattelee kouluttamaton ihminen tietävänsä rokotuksista mitäänä kun altistaa oman lapsensa tartunnalle . Samoin on Koronan kanssa , kuinkahan kauan kestää että virus saadaan kuriin , kun. Näyttää ettei koskaan kun näkee näiden elämän kovan koulun käyneiden pelkäämistä ja valheita levittelevät ympärilleen .äkun seurataan mitä THL suosittelee niin heillä on yhteistyö kaikkien maiden kanssa ja tietävät eniten asiasta se kun elämän kovan koulun. Oppilas . - Anonyymi
Siis mikä aineosa rokotteessa mielestäsi aiheuttaa sairauden ?
Tiedät sen varmasti koska viittaat rokotteeseen
- Anonyymi
Ja tiedoksi kerran täältä on kuoltava jokaisen.
- Anonyymi
Tutkimuksen mukaan pitkään eläminen tuo kuoleman lähemmäksi.
- Anonyymi
Maskit taas naamalle.
- Anonyymi
Nekään ei oikeinhyöfytä mitään sillä monikaan ei edes osaa niitä käyttää oikein , siksi kun ei ymmärrä kuten levittää tautiaan muka maskia pitäen .
- Anonyymi
No yritäpä päästä lääkärille koronan saatuasi, vähättelyä varmasti saat sieltäkin ja ohjeet hoitoon kuten normaaliin flunssaan.
- Anonyymi
Tiedätkö miten Moni soittaa aikaa lääkäriin ?
Niin kauan kun vauva ei Ole hälyyttävä sen voi hoidella kotona - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedätkö miten Moni soittaa aikaa lääkäriin ?
Niin kauan kun vauva ei Ole hälyyttävä sen voi hoidella kotonaVauva?
- Anonyymi
No miten sitä sinun mielestäsi kuuluisi hoitaa jos oireet on srllaisia että niiden kanssa kotona pärjää?
Siili - Anonyymi
Ihan oikein tekevät että käskevät hoitaa kotona , ei oikein lääkärin odotushuoneeseen haluaisin ketään istumaan jolla on korona.eikä lääkärit mitenkään voi ottaa koronaa pois vaikka sinne menisikin joten kotona paras olla silloin kun on tarttuva virus liikkeellä ,
Lepo on paras hoito menetelmä, mutta jos on oikein vaikea muoto taudista niin ottavat sairaalaan .
Ei hoitopisteet mitenkään vähättele kenenkään tautia , antavat ohjeita miten hoidella itseään
Millaista hoitoa odotat heiltä kun itse väheksytään heidän neuvojansa .
Tyypillistä valittamista myös neuvoista mitä antavat,olitkomosortanut jotain universaalia hoitomuotoa koronaan juuri ainulle, sellaista ei ole - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No miten sitä sinun mielestäsi kuuluisi hoitaa jos oireet on srllaisia että niiden kanssa kotona pärjää?
SiiliTavallisesti jos ei kotihoito riitä niin otetaan sairaalaan . Koi on oaras paikka hoidella tarttuvat taudit niin kauan kun potilas ei ole niin huonossa kunnossa ettei kotihoito riitä .
Ihmiset soittaa kokon ajan hätä numeroon ja sellaista mahdollisuutta ei ole että sadat ihmiset otettaisiin sairaalaan siihen ei ole resusseja
Korona menee ohitse aikanaan huonona ollaan siinä reilu viikko tavallisesti . Lepo ja lääkitys
Apuna . - Anonyymi
Mitäs lääkäri voi tehdä asialle muuta kun antaa neuvoja miten itse teet kotona , ei sinne mennä Koronan kanssa muita tartuttamaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vauva?
Vaiva
- Anonyymi
Harhoja kirjoitat,hupsu
- Anonyymi
Sanoin sairaalan pedissä maatessani hoitajalle; oloni tuntuu ihan korona-tautiselta.
Hoitaja otti näytteen ja tuli pian kertomaan; sinulla on korona tartunta.
Munt eristettiin huoneeseen. Uskon että moni muu kotiutettiin korona-tartuntaisena.
Onhan se maholliist, että k olis päällä nyttenkin.
. yks virusjätkä.- Anonyymi
Toiset saavat Koronan toisenkin kerran
- Anonyymi
Jos haluaa lisä-rasittaa kotikunnan taloutta, voisin tilata Koronatestin. Melko varmasti olisi negatiivinen, että se olisi päällä.
Olen yhden sairastanut. Ei niin erikoisesti silloinkaan poikennut normaalikurjuudesta.- Anonyymi
Minä olen aina maksanut itse korona testini jonka ostan apteekista. Nuukakin voi olla mutta ei terveyden kustannuksella . Huomannut aina ollaan laskemassa rahaa joka asiassa lääkärin palkoissa , matka kustannuksissa , lääkkeiden hinnoissa .
Kaikki pitäisi olla aina jonkun toisen maksettava sitä en ymmärrä jos on sairas kunnolla niin ei siinä. kyllä ensimmäisenä kukaan ajattele rahaa normaalisti . Mutta Suomessa ajatellaan .
Sairaalassakin pitäisi olla ilmaiseksi . Eläkeläinen olen itsekin eikä eläkkeeni ole suuri , mutta ei asiat sillä ,parane että oletetaan että kaikki olisi ilmaista . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen aina maksanut itse korona testini jonka ostan apteekista. Nuukakin voi olla mutta ei terveyden kustannuksella . Huomannut aina ollaan laskemassa rahaa joka asiassa lääkärin palkoissa , matka kustannuksissa , lääkkeiden hinnoissa .
Kaikki pitäisi olla aina jonkun toisen maksettava sitä en ymmärrä jos on sairas kunnolla niin ei siinä. kyllä ensimmäisenä kukaan ajattele rahaa normaalisti . Mutta Suomessa ajatellaan .
Sairaalassakin pitäisi olla ilmaiseksi . Eläkeläinen olen itsekin eikä eläkkeeni ole suuri , mutta ei asiat sillä ,parane että oletetaan että kaikki olisi ilmaista .Eipä nuo montaa euroa ole marketeissakaan maksanut. Joku aika sitten oli vielä esim Tokmannillakin tarjouksia jolla sai useamman testin kimppahintaan. Yhtään testiä en ole apteekista ostanut.
- Anonyymi
Ihan normaalielämää viettänyt ja vain kerran sairastanut koronan hyvin lievänä. Kun ei liika hygieenisesti elä niin vastustuskyky on ihan toista luokkaa kuin niillä jotka putsaa ja puleeraa jatkuvasti paikkoja kotona ja itseään. Ikää ja elämää on jo senverran takana että en jää mistään paitsi vaikka lähtö tulisi jo huomenna.
- Anonyymi
Sulta(kin) on sitten jäänyt elämäsi aikana oppimatta / huomaamatta, että ihmisten elinikä alkoi kasvaa puhtauskasvatuksen ja hygienia-asioiden ja -olosuhteiden parannuttua. Ts. kun ihmiset oppivat puhdistamaan sekä huushollinsa että itsensä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulta(kin) on sitten jäänyt elämäsi aikana oppimatta / huomaamatta, että ihmisten elinikä alkoi kasvaa puhtauskasvatuksen ja hygienia-asioiden ja -olosuhteiden parannuttua. Ts. kun ihmiset oppivat puhdistamaan sekä huushollinsa että itsensä.
Juu ja sinulta jäänyt ymmärtämättä että se liika puhtaus ei ole hyväksi. Tiedätkö miksi maalla asuvat lapsetkin on terveempiä kuin kaupungissa?
Tuttavapiiristäkin on yllättäen näitä minua paljon nuorempia siisteysintoilijoita lähtenyt tuonpuoleisiin viimeisen 3 -4 vuoden aikana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu ja sinulta jäänyt ymmärtämättä että se liika puhtaus ei ole hyväksi. Tiedätkö miksi maalla asuvat lapsetkin on terveempiä kuin kaupungissa?
Tuttavapiiristäkin on yllättäen näitä minua paljon nuorempia siisteysintoilijoita lähtenyt tuonpuoleisiin viimeisen 3 -4 vuoden aikana.Suurimmalla osalta ihmisiä puhtaus- ja hygieniakäsitteet ja -aiheet ovat täysin päin pershettä. Joko liikaa / yli tai ei ollenkaan. Se sama kohtuuskäsitys on hukassa ihan yhtä lailla kuin monessa muussakin aiheessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuttavapiiristäkin on yllättäen näitä minua paljon nuorempia siisteysintoilijoita lähtenyt tuonpuoleisiin viimeisen 3 -4 vuoden aikana.Todistettiin toki korona aikana että talvinen vatsatauti ei ollutkaan ongelma. Siis kun ihmiset pesivät käsiään niin ei bakteerit voineet elää.
Kyllä peruspuhtaus on oltava siis että pestään kädet ennen ja jälkeen ruokailua samoin kun tulee kaupasta . Miksi muuten luulet että sairaalassa henkilökunta pesee käsiään yhtämittaa .ei tässä asiassa oikein voi vertailla maalla asuviin lapsiin , asia on laajempi kun mitä täällä pohditaan . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurimmalla osalta ihmisiä puhtaus- ja hygieniakäsitteet ja -aiheet ovat täysin päin pershettä. Joko liikaa / yli tai ei ollenkaan. Se sama kohtuuskäsitys on hukassa ihan yhtä lailla kuin monessa muussakin aiheessa.
Olen pannut merkille että jotkut ihmiset eivät pese käsiään vessassa käynnin jälkeen edes .
Vaikka ovat aikuisia ja luulisi että ymmärtävät miksi kädet pestään .
Puhtaus on tärkeä asia , sitten on oedantteja jotka jynssää kotiaan koko ajan silloin se on jo mennyt liiallisuuksiin. Tavallinen puhtaus riittää ihan hyvin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen pannut merkille että jotkut ihmiset eivät pese käsiään vessassa käynnin jälkeen edes .
Vaikka ovat aikuisia ja luulisi että ymmärtävät miksi kädet pestään .
Puhtaus on tärkeä asia , sitten on oedantteja jotka jynssää kotiaan koko ajan silloin se on jo mennyt liiallisuuksiin. Tavallinen puhtaus riittää ihan hyvinMinä olen juuri tuo, joka jynssää ja desinfioi koko ajan kotiaan. Tiedostan tämän, mutta en pääse tavastani eroon, tämä tapa on minulle jäänyt v 2020 eli siitä lähtien kun korona tuli Suomeenkin. Kauppareissun jälkeen desinfioin ja pyyhin kaiken, ulkovaatteet kuistille tuulettamaan moneksi tunniksi.
Onhan tämä aika neuroottista touhua, myönnettäköön. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen juuri tuo, joka jynssää ja desinfioi koko ajan kotiaan. Tiedostan tämän, mutta en pääse tavastani eroon, tämä tapa on minulle jäänyt v 2020 eli siitä lähtien kun korona tuli Suomeenkin. Kauppareissun jälkeen desinfioin ja pyyhin kaiken, ulkovaatteet kuistille tuulettamaan moneksi tunniksi.
Onhan tämä aika neuroottista touhua, myönnettäköön.Minun yksi tuttu emäntä aikoinaan puunasi ja puleerasi jatkuvasti huushollia ja seurauksena oli se että kun miehensä sairastui ja joutui leikkaukseen jäi sille tielleen. Pöpöt iski sairaalassa heti ja vei mennessään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuttavapiiristäkin on yllättäen näitä minua paljon nuorempia siisteysintoilijoita lähtenyt tuonpuoleisiin viimeisen 3 -4 vuoden aikana.No tähän asiaan et voi verrata maalaiselämää virus eintrtu puhtaisiin käsiin Mutt niihin likaisiin e puree j tuottaa lisää virusta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen juuri tuo, joka jynssää ja desinfioi koko ajan kotiaan. Tiedostan tämän, mutta en pääse tavastani eroon, tämä tapa on minulle jäänyt v 2020 eli siitä lähtien kun korona tuli Suomeenkin. Kauppareissun jälkeen desinfioin ja pyyhin kaiken, ulkovaatteet kuistille tuulettamaan moneksi tunniksi.
Onhan tämä aika neuroottista touhua, myönnettäköön.Minä olen pessyt koko ikäni töissä monet kerrat päivässä myös desiä, j vessassa tavallisesti pestään kädet toimituksen jälkeen sen oppi jo lapsena. .
Ja koulusta en ollut koskaan pois sairauden vuoksi . Siis se aiitä,puhtaudesta
- Anonyymi
Niin he puhuvat korona flunssasta , eivätkä ole ymmärtäneet asiasta mitään.
Kun ei ole muuta tietoa kun konspiraatioiden antamat tiedot niin ovat heikoilla matkassa,
Ystäväni in maannut nyt pari viikkoa koronassa . Istuen nukkuu yönsä koska tauti ottaa koville hengityksen kanssa ,joten ei virus ole mitenkään ohitse .ä - Anonyymi
Riskiryhmien rokotukset on alkanu, ja käsien pesu tärkeää.
- Anonyymi
Täytin juuri 66-v , olen perusterve, ja mietin josko jättäisi tänä vuonna koronarokotteen ottamatta, viime vuonna otin ja se oli 5. koronarokote. Kausi-influenssarokotteen sen sijaan voisin kyllä ottaa. Joissakin länsi-Euroopan maissa ei lääkärit enää ole pitkään aikaan suositellut jokavuotisia koronaronotuksia.
Jos ikää on reilusti yli 80-v silloin tilanne ehkä eri ja koronarokotekin joka vuosi aiheellinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täytin juuri 66-v , olen perusterve, ja mietin josko jättäisi tänä vuonna koronarokotteen ottamatta, viime vuonna otin ja se oli 5. koronarokote. Kausi-influenssarokotteen sen sijaan voisin kyllä ottaa. Joissakin länsi-Euroopan maissa ei lääkärit enää ole pitkään aikaan suositellut jokavuotisia koronaronotuksia.
Jos ikää on reilusti yli 80-v silloin tilanne ehkä eri ja koronarokotekin joka vuosi aiheellinen.En ole ottanut yhtään ainutta koronarokotetta, en myöskään ole sairastanut koronaa. Maskia en käytä, mutta käsihygieniasta huolehdin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ikää on reilusti yli 80-v silloin tilanne ehkä eri ja koronarokotekin joka vuosi aiheellinen.Perusterveitä ne in nekin jotka saavat Koronan ei se ole mikään. Åveruke ettei tarvitse ottaa rokotetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ikää on reilusti yli 80-v silloin tilanne ehkä eri ja koronarokotekin joka vuosi aiheellinen.Meillä ei edes saa rokotetta nyt jos ei ole riskiryhmää ja on alle 75v
- Anonyymi
4 rokotetta olen ottanut ja kaksi kertaa lievän koronan sairastanut, ei ole ollut flunssaa kummempi. Liekö sitten hyvällä perusterveydellä vaikutusta , kun en yleensä sitä flunssaakaan liiemmin ole sairastanut. Molemmat koronatartunnat sain matkalta jolla oli tartunnan saanut mukana, kumpikaan ei ollut halunnut oireiden takia jäädä kotiin kun piti vain flunssaoireina. Toinen näistä tapauksista oli viime vuonna ja toinen tänä vuonna. En tiedä montako muuta sai tartunnan samoilla reissuilla.
- Anonyymi
Kaikki eivät ymmärrä kaikkea muutakaan. En minäkään ymmärrä. Mutta pikku hiljaa tässä on mieleen tullut, että oliko koronarokotteella jotain tekemistä keuhkoveritulppani kanssa, hengenlähtö oli kuitenkin lähellä.
- Anonyymi
Eikös se nyt ainakin ole tutkittua tulosta et korona altistaa veritulpille?
Siili - Anonyymi
Moni asia elinvuosiltamme vaikuttanee, perintötekijöitä unohtamatta. Jos hygieniasta huolehtiminen olisi haitaksi, miksi kulkutaudit alkavat levitä huonoissa olosuhteissa? Miksi rakennetaan kalliita sairaaloita, jos potilaita voi turvallisesti leikata kaatopaikoillakin? Likaisuus on monesti laiskuutta ja kyvyttömyyttä huolehtia itsestään. Hoitohenkilöstöä käy sääliksi, kun joutuvat käyttämään kallista aikaa ihmisten peruspuhdistamiseen. Lisäksi se nostaa hoitokustannuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
SiiliEi todellakaan ole, mutta se on tutkittua tietoa että rokote aiheuttaa veritulppia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei todellakaan ole, mutta se on tutkittua tietoa että rokote aiheuttaa veritulppia.
Koronaviruksen aiheuttamaan tautiin tiedetään liittyvän muita hengitystieinfektioita suurempi veritulppien riski, sillä korona aktivoi elimistön hyytymisjärjestelmää. Infektio voi lisäksi vaurioittaa verisuonten seinämiä, minkä takia veritulppariski saattaa pysyä koholla taudin selättämisen jälkeenkin.
Circulation-tiedelehdessä ilmestyneen uuden tutkimuksen mukaan koronaan sairastuneen riski sairastua valtimoveritulppaan on ensimmäisen viikon aikana lähes 22 kertaa suurempi kuin taudilta välttyneellä. Laskimoveritulpan kohdalla riski oli jopa 33 kertaa suurempi.
Että semmosta......
Siili - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
SiiliJos luet mRNA rokotteesta miten se toimii niin en tiedä voiko e mitenkään herkistää veritulpille.
- Anonyymi
Poikani oli tiistaina sairaalassa leikattavana. Hänellä oireet tulivat jo seuraavana päivänä. Poikani pyysi, että otettaisiin kotonatesti. Vastaus oli, että emme tee sairaalassa testiä.
Pidät vain maskin, kun liikut käytävällä. Koronaahan se oli. Tämmöiseksi on mennyt.- Anonyymi
Niin no eihän sairaalassa voi tehdä kotonatestiä.
- Anonyymi
Korona ei ole enää niin eristystä aiheuttava tauti kuin alkuaikoina.
Siili - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korona ei ole enää niin eristystä aiheuttava tauti kuin alkuaikoina.
SiiliEi enää niin eristystä aiheuttava? Mitä ihmettä tarkoitat? Korona leviää edelleen ja tarttuu herkästi. Varsinkin riskiryhmillä se voi olla jopa vaarallinen, monilla muillakin aiheuttaa vaikeita jälkitauteja ja vaivoja. Koronatesti vaikka kotona on tarpeen oireiden selvittämiseksi, ettei sairastunut levitä tautia vaan pysyy kotona - tai sairaalassa - sairastamassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei enää niin eristystä aiheuttava? Mitä ihmettä tarkoitat? Korona leviää edelleen ja tarttuu herkästi. Varsinkin riskiryhmillä se voi olla jopa vaarallinen, monilla muillakin aiheuttaa vaikeita jälkitauteja ja vaivoja. Koronatesti vaikka kotona on tarpeen oireiden selvittämiseksi, ettei sairastunut levitä tautia vaan pysyy kotona - tai sairaalassa - sairastamassa.
Kyllä koronaa ei pidetä enää niin vaarallisena kuin alussa jolloin ei ollut kansaa vielä rokotettu. Vai suljetaanko etelä-suomi vielä koronan vuoksi, ohjeistetaanko ihmiset pysymään kotona ja eristetäänkö vanhukset koteihinsa ja laitoksiin? Ohjeistetaanko ihmiset käyttämään kasvomaskeja julkisissa tiloissa liikkuessaan?
Tämä kuitenkaan ei tarkoita sitä että esim. Riskiryhmiin ja ikäihmisiin kuuluvien ei kannata olla ottamatta rokotteita. Suurin hysteria kuitenkin on mennyt ohi.
Siili - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä koronaa ei pidetä enää niin vaarallisena kuin alussa jolloin ei ollut kansaa vielä rokotettu. Vai suljetaanko etelä-suomi vielä koronan vuoksi, ohjeistetaanko ihmiset pysymään kotona ja eristetäänkö vanhukset koteihinsa ja laitoksiin? Ohjeistetaanko ihmiset käyttämään kasvomaskeja julkisissa tiloissa liikkuessaan?
Tämä kuitenkaan ei tarkoita sitä että esim. Riskiryhmiin ja ikäihmisiin kuuluvien ei kannata olla ottamatta rokotteita. Suurin hysteria kuitenkin on mennyt ohi.
SiiliOlet melkoisen pihalla. Hysteria, mitä ihmettä yrität sanoa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet melkoisen pihalla. Hysteria, mitä ihmettä yrität sanoa?
Jos et ymmärrä ( ole ymmärtävinään) niin ei ole mun vika😉.
Siili
- Anonyymi
Mutta mihin kummaa se apinarokko on hävinnyt ? WHO julisti kansainvälisen hätätilan apinarokon vuoksi elokuussa. Mitäs se tilanne nyt mitää ei ole kuulunut enää asiasta.
No, m-rokko se nykyään on. Jotenki ärsyttää, kun pitää niin usein asioiden nimiä muuttaa...- Anonyymi
Muutama päivä sitten uutisoitiin, että Intiassa on todettu ensimmäinen tapaus, Niin ja USA lahjoittaa kriittisimmille Afrikan maille miljoona m-rokko rokotetta. Kovin pieneltä vaikuttaa tuo määrä.
- Anonyymi
Iltapäivälehdissä lööpit vaihtuu kymmeniä kertoja päivässä:)
Lue tästä:
https://thl.fi/aiheet/infektiotaudit-ja-rokotukset/taudit-ja-torjunta/taudit-ja-taudinaiheuttajat-a-o/m-rokko/m-rokon-esiintyvyys-suomessa
- Anonyymi
Itse olin kotona lähellä kuolema 2020 ikä 36 we jäi aika paha trauma siitä.
- Anonyymi
Et ole ollut lähelläkään kuolemaa, jos olet sairastanut kotona.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367599Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361863Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251860- 911603
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791525Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104968- 49900
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810- 31749
- 241737