KUULEMMA KUOLEMAKI KALLISTA !

Anonyymi-ap

Radiosta kuultua:

Joku oli kauhistellu kun kaikki kallaistuu,
nyt ei kannata edes kuolla seki on jo liian tyyristä,

siihen muuan ukkeli oli sanonu,
minä ainaki näillä omilla jaloillani vielä hautaan asti kävelen,

jaaa siihen toinen,
tähän asti kyllä kaikki on kannettu hautaan !

18

146

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Onhan se kallista
      niinhän ne on lehdistössä paasanneet jo jonkinaikaa, ahutaustoimistot menee konkurrssi jos rahaa ei ala löytyä enempää hautajaisten järjestelyinin,

puolisoni kuolu noin kymmenen vuotta sitten
      ahtajais lasku tuli yli 10 000 euroa ilmeni perinnöjaossa.
      että v i e l ä k ö kalliimaksi hautajaisten pitää tulla että hautaustoimistot tulee toimeen
      KYSYN VAAN ???? !!!!!

• Anonyymi

Toivon mukaan tulevaisuudessa ei rahastettavia hautaustoimistoon taholta jälkeen jääneitä .
        Meillä vaan on traditio käytössä mikä maksaa . Oikein kun ajattelee niin senkin tavan voisi tehdä yksinkertaisemmaksi . Ilman kaiken mailman ympärillä tapahtuvien juttujen kanssa . Sillä ihminen joka kuolee ei tiedä ei kuule eikä voi ketoa toivomustaan mitenkään .
        Polttohautaukset tulevat olemaan tulevaisuudessa kaikille . Siten estetään pohjavesien saastuminen joka on todettu monissa paikoissa

• Anonyymi

Ethän sinä sitä laskua joudu maksamaan!

• Anonyymi

EN tietenkää omaani, lasku jää perillisten vaivaksi,
        MUTTA
        jouduin maksamaan puolisoni hautajaiset,

joka sittemmin huomioitiin perinnönjaossa.

• Anonyymi

Se on suvun murhe.

• Anonyymi

Sitte kun minä kuolen
        toivon että mun jälkeläiset pitää vain pienet hautajaiset
        vain l ä h o m a i s e t paikalla,

puolisoni hautajaisiin kutsuin aika paljon muutaki sukua
        vieraita olikin jotain noin 40 -50 oli kavitus ja ruokailu,

noin suurta en halua itsellenei,

" ei mulle arkkuu tartte laittaa, pankaa tyhjään tynnyriin "
        ja sitten vaan krematorion lämpöön lämmittelemään.

• Anonyymi

Se on käsittämätöntä, että joku tahtoo jättää suvulle jälkeensä murheita. Mutta kertonee kuitenkin tästä ajasta, jossa välinpitämättomyys ja oman navan ympärillä pyöriminen yleistyvät.

• Anonyymi

Miten siihen niin paljon menee rahaa? Tilaa netin kautta virkatodistukset , montako tarttee. Kirkon varaan ja hautaustoimisto kuljettaa , polttohautaus . Kun poltetaan ni kaunis edullinen valkea arkku käy. Kukkasysteemi päälle. Sit mennään läheisten kanssa syömään tai kahville ( meitä on alle 10) . Muut asuu kaukana ovat. niin vanhoja ettei kutsuta . Ei hautakiveä, lattaan nimi.
      Uskon ,että parilla tonnilla selviää.
      Lehteen on ihan turha laittaa kuolinilmoitusta. Näin on sovittu.
      Perunkirjoituksen voin tehdä itse ,jos puoliso kuolee ennen minua.Kaikki oon kirjoittanut tänne muistioon, kun sitten on varmaan vähän sekaisin .

• Anonyymi

No ensinnäkin arkku maksaa jo paljon, siihen kukat ja nekään ei ole halpoja. Kuolin ilmoitus lehdessä on myöskin kallis . Sitten ne tarjoilut vieraille vaikka ei meilläkään ollut kun ihan muutama hänen ystävistään ja oma porukka . Nimi hautakiveen , ja hautaustoimiston töistä kuluvat kulut. Paperi hommat tehdään usein ihan itse, vaan on tapauksia missä ne annetaan juristin tehtäviksi tietyistä syistä .
        Niin että kyllä kuolema tuottaa rahanmenoa , ja se on kallista .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ensinnäkin arkku maksaa jo paljon, siihen kukat ja nekään ei ole halpoja. Kuolin ilmoitus lehdessä on myöskin kallis . Sitten ne tarjoilut vieraille vaikka ei meilläkään ollut kun ihan muutama hänen ystävistään ja oma porukka . Nimi hautakiveen , ja hautaustoimiston töistä kuluvat kulut. Paperi hommat tehdään usein ihan itse, vaan on tapauksia missä ne annetaan juristin tehtäviksi tietyistä syistä .
        Niin että kyllä kuolema tuottaa rahanmenoa , ja se on kallista .

Jos kaikki läheiset tietävät ihmisen kuolleen keille lehdessä siitä pitäisi ilmoittaa ?
        Ei lehdessä enää juuri ilmoiteta kuin merkkihenkilöitten kuolemasta ja niille, joita tieto
        ei muuten tavoita, tärkeitä ihmisiä hekin.
        Ei kuolemanilmoitus ole lehdessä ole pakollinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos kaikki läheiset tietävät ihmisen kuolleen keille lehdessä siitä pitäisi ilmoittaa ?
        Ei lehdessä enää juuri ilmoiteta kuin merkkihenkilöitten kuolemasta ja niille, joita tieto
        ei muuten tavoita, tärkeitä ihmisiä hekin.
        Ei kuolemanilmoitus ole lehdessä ole pakollinen.

Meillä oli vainajan toivomus eläessään että lehteen laitetaan koska hänellä oli niin paljon ystäviä joka puolella työnsä kautta.
        Joten sekin on otettava huomioon miten ihminen joka tietää kuolevansa pian toivoo , eikä siinä voi alkaa puhumaan raha asioista silloin.
        Minä tein kaikki miten hän oli toivonut .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meillä oli vainajan toivomus eläessään että lehteen laitetaan koska hänellä oli niin paljon ystäviä joka puolella työnsä kautta.
        Joten sekin on otettava huomioon miten ihminen joka tietää kuolevansa pian toivoo , eikä siinä voi alkaa puhumaan raha asioista silloin.
        Minä tein kaikki miten hän oli toivonut .

Nämä asiat ovat kaikille itsestäänselviä, vaikkei jokaista erikseen mainittukaan.

• Anonyymi

Eiköhän se varsinainen asia, siis kuolema, ole ihan ilmainen, mutta kaikki muu mitä siihen liittyy ennen ja jälkeen, saattaa tulla hyvinkin paljon maksamaan.

• Anonyymi

Kyllä se todella maksaa kun ihminen kuolee , siinä tulee esiin asioita mistä ei niinkuin tiedä edes ennenkun on omalla kohdalla .omaisten kuoleman tapauksissa .

• Anonyymi

Ei kuolema mitään maksa. Isoäitini kuoli nukkuessaan omaan sänkyynsä, eikä siitä minkäänlaista laskua kellekään tullut. Eri asia on tietenkin kaikki kuolemasta seuraavat asiat, hautauskustannukset ja muut. mutta kuolema sinänsä on ihan ilmainen.

• Anonyymi

Alv nousee, se nostaa kaikkia hintoja, myös hautaamiseen liittyviä.

• Anonyymi

sitä mieltä
      hautaustoimistot rikastuu tahallisesti ihmisten kuolemasta, todellisuudessa kulut ei voi olla kovinkaa suuret mutta ahneuttaan hautaustoimistot käyttää surevaa sukua hyväkseen ja kynii hirmu summia palveluistaan,

jokin laki tai
      rahallinen KATTO pitäisi lain voimalla
      pistää kaikille hautaustoimistoille ,

surevien hyväksikäyttö on loputtava.

• Anonyymi

Kyllä hintavaihtoehtoja on. Ei hautaaminen välttämättä niin kallista ole kuin
        täälläkin annetaan kuvaa.
        Jos on pienituloinen voi saada hautausavustusta.
        Seurakuntien velvollisuus on siunata vainaja ja polttaa krematoriossa.
        Seurakuntien kustannukset ovat myös nousseet.
        Siellä on ihmisiä töissä.
        Seurakunnat (kirkko) omistavat krematoriot.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      34
      3265
    2. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      43
      3060
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      34
      2936
    4. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      443
      2597
    5. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      166
      1920
    6. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      143
      1848
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      26
      1456
    8. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      34
      1253
    9. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      5
      1251
    10. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      76
      1169
    Aihe