yksin Dublinissa

Johanna

Suunnittelen reissua yksikseni Dubliniin heinäkuussa. Kuinka turvallista siellä on, ja mitä alueita kannattaa vältellä. Dublinia tuntevat kertokaa!!! olen nuori nainen.

10

3765

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M.i.n.n.i

      Dublin on lähes kuin Helsinki eli aika turvallista on liikkua lähes mihin vuorokauden aikaan tahansa. Laitakaupunkia kannattaa kuitenkin välttää ja pimeille pikkukujille en yksin yöllä lähtisi. Kannattaakin siis tilata taksi ja mennä ovelta ovelle niin välttyy ikävyyksiltä = aivan kuin täällä suomessakin.

      • Meikku

        Eli keskustassa ei kannata hortoilla pimeän tullen yksinään. Siellä liikuskelee aikalailla arvaamattomia nuorisojoukkoja. Lisäksi Dublin on erittäin huonosti valaistu kaupunki, joten pimeitä katuja löytyy joka puolelta.

        Kannattaa olla jonkin verran varovaisempi kuin Suomessa.


      • Johanna
        Meikku kirjoitti:

        Eli keskustassa ei kannata hortoilla pimeän tullen yksinään. Siellä liikuskelee aikalailla arvaamattomia nuorisojoukkoja. Lisäksi Dublin on erittäin huonosti valaistu kaupunki, joten pimeitä katuja löytyy joka puolelta.

        Kannattaa olla jonkin verran varovaisempi kuin Suomessa.

        Kiitti vaan. Tilasin jo kohtuuhintaisen hotellin, mutta luin sitten loma oppaasta, että juuri sitä kaupungin osaa, jossa hotelli sijaitsee kannattaa vältellä: " alueita Liffeyjoen pohjoispuolella, O'Connell streetin molemmin puolin...." Kirjassa kerrotaan myös, että Dublinissa on kovasti huumeongelmia, heroinisteja ja rikollisuutta....alkoi vähän pelottaa.


      • pää
        Johanna kirjoitti:

        Kiitti vaan. Tilasin jo kohtuuhintaisen hotellin, mutta luin sitten loma oppaasta, että juuri sitä kaupungin osaa, jossa hotelli sijaitsee kannattaa vältellä: " alueita Liffeyjoen pohjoispuolella, O'Connell streetin molemmin puolin...." Kirjassa kerrotaan myös, että Dublinissa on kovasti huumeongelmia, heroinisteja ja rikollisuutta....alkoi vähän pelottaa.

        tulin sieltä juuri enkä törmännyt kertaakaan huumeisiin tai väkivaltaisuuksiin...hyvää matkaa, ennakkoluulottomasti sinne vain, eikä mitään pelkoja ellei sulla ole tarkoitus pomppia siellä yksin pimeillä kujilla rahapussi kädessä:P


    • aulikki1

      sallittua missä tahansa matkaileekin. Dublin ei kuitenkaan ole missään tapauksessa niitä kaikkein vaarallisimpia kaupunkeja. Olin keväällä Dublinissa, eikä tullut edes mieleeni pelätä. Roomassa piti kulkea reppu mahan päällä ja Dublinissa se oli selkäpuolella koko reissun ajan! Irlantilaiset ovat tosi ystävällisiä ja avuliaita. Ja vaikuttavat rehellisiltä. Narkkareita ja muita ongelmaisia on jokaisessa suurkaupungissa (ja pienissäkin, jopa koti-Suomessa...), tuskin täälläkään asetut varta vasten juttusille? Irlanti on ihana maa ja Dublin kaupunkina vertaansa vailla :)) Osta Rambler-lippu julkisiin kulkuneuvoihin (saat sen jo lentokentältä)ja huristele bussilla ympäri kaupunkia. Mene pubeihin ja ryhdy rohkeasti juttusille ihmisten kanssa.Hyppää Dart-junaan ja ajele pitkin rannikkoa. Jos lomaa on enemmän kuin viikko niin ehdit vielä kiertelemään muutakin Irlantia. Dublinissa kuitenkin riittää katsomista ainakin viikoksi. Hyvää matkaa Iki-ihanaan Irlantiin!

    • Minä

      Olin itse yksin Dublinissa keväällä pidennetyn viikonlopun eikä minkäänlaisia ikäviä asioita sattunut kohdalleni. Taksin kuitenkin otin baarista yöllä kun matkaa kuitenkin oli jonkin verran enkä seutua tuntenut lainkaan.
      Dublinissa on lisäksi tosi paljon muita reppumatkaajia ja niihin on helppo tutustua kun vaan kulkee mieli avoinna. Hauskaa reissua sulle! :)

      • Meikku

        Että oikein pidennetyn viikonloppun taksimatkoineen olet kokenut Dublinissa ja nyt tiedät, että turvallinen paikka on?

        Ei ole erityisen turvallinen paikka, kannattaa olla varovainen. Olen asunut Dublinissa ja tiedän mistä puhun.


      • daaa
        Meikku kirjoitti:

        Että oikein pidennetyn viikonloppun taksimatkoineen olet kokenut Dublinissa ja nyt tiedät, että turvallinen paikka on?

        Ei ole erityisen turvallinen paikka, kannattaa olla varovainen. Olen asunut Dublinissa ja tiedän mistä puhun.

        itse olin dublinissa viikon.. tarkoituksena oli kiertää koko saari mutta ei sitä viikossa ehdi. ei edes vilausta. ja sekös ketuttaa. kannattaa reissata mieli avoinna! ite lähen ens kesänä uudestaan, pohjoiseen...ai ai... matka kestää 2 viikkoa ja silti tuntu että tulen rapaisemaan vain pintaa...haluan nähdä irlannin silloin kun siellä ei ole niin paljon niitä hel...turisteja...aaargh...tahdon nähdä galwayn, derryn, belfastin...ja monia muita kaupunkeja...ja tuntuu ettei aika riiitä millään...prkl, eikä raha...irlanti on vienyt sydämeni...nyyh
        tahdon sinne vaikka turvallisuus olisi luokkaa öö, mitä se ei kylläkään ole, jos osaa käyttää aivojaan...


      • Irlantiin......
        daaa kirjoitti:

        itse olin dublinissa viikon.. tarkoituksena oli kiertää koko saari mutta ei sitä viikossa ehdi. ei edes vilausta. ja sekös ketuttaa. kannattaa reissata mieli avoinna! ite lähen ens kesänä uudestaan, pohjoiseen...ai ai... matka kestää 2 viikkoa ja silti tuntu että tulen rapaisemaan vain pintaa...haluan nähdä irlannin silloin kun siellä ei ole niin paljon niitä hel...turisteja...aaargh...tahdon nähdä galwayn, derryn, belfastin...ja monia muita kaupunkeja...ja tuntuu ettei aika riiitä millään...prkl, eikä raha...irlanti on vienyt sydämeni...nyyh
        tahdon sinne vaikka turvallisuus olisi luokkaa öö, mitä se ei kylläkään ole, jos osaa käyttää aivojaan...

        vajaan kolmen viikon päästä ja just noi paikat meinaan kanssa kiertää, eli Galway, Derry, Belfast ja muutakin jos vain aika riittää. Viikon meinasin olla ja vuokra-auto on alla joten ihan omaan tahtiin saa kierrellä. Millään vaan ei oikein jaksais odottaaaaa........


    • dublin gal

      Moi! Mä myös olen asunut Dublinissa, ja olen todellakin sitä mieltä, että siellä pitää olla paljon varovaisempi kuin Helsingissä (jossa myös olen asunut). Muutaman vuoden aikana kuulin juttua jos toista, käsilaukkua ei esimerkiksi kannata jättää vessassa käydessä lattialle. Saattaa kadota.. Nyrkistä tai puukostakin voi tulla jos yrittää pitää omaisuudestaan kiinni. Mun laukkuun taas on laittanut kätensä pahat mielessä vieressä seissyt kaveri ihan pokalla yhdessä pubissa. Ja vielä hyvällä alueelle. Ei ole tarkoitus peloitella ketään, mutta juuri pohjoispuolta kannattaa vältellä. Samoin sataman aluetta (rindsend) ja länsi-keskustaa (christchurchin alue ja siitä länteen). Aungier st vai olisiko camden st on yksi kuulemma kelpo hostelli. Alue on keskustaksi halpaa, opiskelijoiden suosimaa aluetta joka on kyllä suosittua, siitä vain ei länteen! PIDÄ HAUSKAA!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      114
      1259
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1143
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      975
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe