Ei tietoa, vain uskoa

gaborone

Me emme tiedä yhtään mitään. Vain Jumala ja valaistuneet voi (ja myöskin tietää) tietää. Me vain uskomme, kaikki meidän ns. tietokin on "pelkkää" uskoa.

Ottakaa opiksenne ja ymmärtäkää miksi kristinuskossa puhutaan aina vain uskosta :)

Hare Krishna....

5

393

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kempiläinen

      Ehkä valaistuneilla on todellista tietoa - tai NDE-kokijoilla. Itselläni on kyllä vain usko, ja sekin on vuosien varrella pelkistymistään pelkistynyt. Varmasti uskon vain sen, että Jumala on ja että Hän rakastaa meitä.

      Kristinusko on minusta etääntynyt kauas Jeesuksen opetuksista - tuntuu että monet uskoo Paavalia ja Lutheria enemmän kuin Jeesusta. Sekin askarruttaa, että nykyään on niin paljon vääriä profetioita, joihin jopa arvostetut ja raittiit kristityt sananjulistajatkin ovat haksahtaneet. Samoin parantumisihmeistä yli 90% lienee pelkkää kuvittelua.

      Se ennustus muuten, josta kirjoitin aiemmin - tiet tervataan ja tuvan nurkasta katsotaan kuvia - taisi olla Äiti Shiptonin profetia, joka näkyy nyt profetia-palstalla nimellä Vanha profetia. Siitä en kyllä tiedä onko se aito vai 1940-luvulla tehty väärennös. Sen julkaissut firma Kuva & sana on nimittäin erikoistunut juuri raflaaviin juttuihin.

      • lannenhunttari

        Kristinusko on minusta etääntynyt kauas Jeesuksen opetuksista - tuntuu että monet uskoo Paavalia ja Lutheria enemmän kuin Jeesusta
        en tieda mista 'vinkkelista' katsot asioiden olevan noin?itse kuuluin 50v lut.srk. ja voin vakuuttaa ,ettei siella martti l. ollut esilla
        vaan Jeesus Vapahtajamme joka vuodatti verensa sinunkin tahden,jos vain uskot sen.
        nyt kuulun olosuhteiden muututtua reformi kirkkoon
        jonka opit ovat lahelle ev.lut. oppeja.
        ehka enemman karismaattisia,ja musiikki nuoriin enemman suuntautuvaa..


      • lannenhunttari
        lannenhunttari kirjoitti:

        Kristinusko on minusta etääntynyt kauas Jeesuksen opetuksista - tuntuu että monet uskoo Paavalia ja Lutheria enemmän kuin Jeesusta
        en tieda mista 'vinkkelista' katsot asioiden olevan noin?itse kuuluin 50v lut.srk. ja voin vakuuttaa ,ettei siella martti l. ollut esilla
        vaan Jeesus Vapahtajamme joka vuodatti verensa sinunkin tahden,jos vain uskot sen.
        nyt kuulun olosuhteiden muututtua reformi kirkkoon
        jonka opit ovat lahelle ev.lut. oppeja.
        ehka enemman karismaattisia,ja musiikki nuoriin enemman suuntautuvaa..

        oletko nahnyt elokuvan passion of Christ??


      • Kempiläinen
        lannenhunttari kirjoitti:

        Kristinusko on minusta etääntynyt kauas Jeesuksen opetuksista - tuntuu että monet uskoo Paavalia ja Lutheria enemmän kuin Jeesusta
        en tieda mista 'vinkkelista' katsot asioiden olevan noin?itse kuuluin 50v lut.srk. ja voin vakuuttaa ,ettei siella martti l. ollut esilla
        vaan Jeesus Vapahtajamme joka vuodatti verensa sinunkin tahden,jos vain uskot sen.
        nyt kuulun olosuhteiden muututtua reformi kirkkoon
        jonka opit ovat lahelle ev.lut. oppeja.
        ehka enemman karismaattisia,ja musiikki nuoriin enemman suuntautuvaa..

        Olen nähnyt Passion of Christ -elokuvan. Ja uskon kyllä Jeesukseen, se ei tässä ole ongelma. Ongelmana on se, että kaikilla kirkoilla on omat dogminsa, jotka määrittelevät mm. miten Raamattua pitää tulkita. Näin dogmi itse asiassa asettuu Raamatun yläpuolelle. Mutta nyt olemme väärällä palstalla opilliseen keskusteluun kristinuskosta. Jospa kopioit viestisi Luterilaisuus- tai Kristinusko-palstalle, niin jatketaan siellä.


    • Aria

      Ihmiset vain väittävät niin. Tiedäthän tunteen kun tiedät tietäväsi jostain asiasta, myöhemmin saat kuulla että olit oikeassa, etkä ole yhtään yllättynyt (tämä ei siis ollut sattumaa). Tieto ja ymmärrys tulee jostain, jota on ehkä hankala ymmärtää. Se ei tule ulkopuolelta, vaan sisäpuolelta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      414
      4238
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      236
      2090
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1550
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      157
      1367
    5. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      66
      1039
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1025
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      132
      995
    8. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      238
      992
    9. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      923
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      898
    Aihe