Hallitusohjelmaan on kirjattu, että “hevostalouden toimintaedellytykset varmistetaan” ja “suomenhevosen asema kansallisrotuna turvataan”.
Hallitus esitti keväällä hevosalalle 14,5 miljoonan euron leikkausta 40 miljoonan euron tukeen.
Hevosala saa siis vuosittain noin 40 miljoonaa euroa tukea maa- ja metsätalousministeriön kautta. Siitä hieman yli puolet ohjataan palkintorahoiksi, jotka palautuvat hevosenomistajille.
Veikkauksen mukaan ravipeleistä valtion kassaan tulee tuottoa tällä hetkellä noin 30 miljoonaa euroa --- sisältäen arpajaisveron ---
Hevosalalla leikkausesitystä pidetään dramaattisena.
Suomenhevonen on Suomen ainoa alkuperäinen hevosrotu.
Raviurheilu ylläpitää rotua, sillä varsoista 70 prosentista toivotaan raviurheilijoita.
Viime vuonna varsoja syntyi 980.
Veronmaksajien tukea maksetaan siis 40 816€ per varsa.
Järjellä ajatellen olisi leikattava pikemminkin 34,5 miljoonaa...
Kyllä maataloustuet kokonaisuutenaan ovat ihme riippakivi!
Tälläistä on rahan hassaus
10
123
Vastaukset
- Anonyymi
Hallitusohjelman kirjaus. Pulinat pois.
- Anonyymi
Kuinka simppeli olet?
Niin on leikkausesityskin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka simppeli olet?
Niin on leikkausesityskin.Onko leikkaus esitys simppeli?
- Anonyymi
Helppoa rahaa tiedossa! Osta polle tai kaksi. Ja sen jälkeen mersukaupoille, vai?
- Anonyymi
Oikeastiko?
Kyllä olisi kirveellä töitä.- Anonyymi
eläinrääkkäyksestä saa tuomion.
- Anonyymi
ei ymmärrä maajussi kuinka monissa asioissa hän on täysin riippuvainen veronmaksajien tuesta.
- Anonyymi
Etkö ymmärrä että eläinrääkkäyksestä saat tuomion.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö ymmärrä että eläinrääkkäyksestä saat tuomion.
Ai niinkuin se motokuski raakkujen rääkkäyksestä?
- Anonyymi
Eipä ole läheskään kaikki hevosenomistajat maajusseja. Hyvähån se on peltoa olla, laitumeksi ja heinän sekä kauran tuotantoon, mutta jos ne rehut hevosten kautta raviurheiluksi jalostetaan, ei se oikein maanviljelystä sanan varsinaisessa merkityksessä ole. Siinä ei missään vaiheessa rehun elinkaarta tule ihmiselle syötävää, ne kun ei nuo kilpahevoset useinkaan kelpaa elintarvikkeeksi lääkitysten vuoksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1115745Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta323827- 823312
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä172915Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2431970Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?871953- 1411748
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81676Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui371634Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu861513