ALVi pitää maksaa aina. Se pitää muistaa.
Joku väittää, että alvin korotus olisi Suomen makeisteollisuudelle uhka. Hei haloo, tuontimakeisilla ja Suomessa tuotetuilla on sama alvi. Ei eroa toisistaa. Vertailu ontuu pahasti. Mikä lienee perimmäinen motiivi moiselle? Onko sanojat demareita, joiden talousymmärrys on outo? Vai pelkästään hallituksen tahallista haukkumista?
Joku väittää, että alvin korotus osuu pahimmin pienituloisiin ja että aina suurituloisia suositaan. Mikä lie sanojan motiivi? Ei ainakaan totuudessa pysyminen. Onko mahdollisesti demari?
Totuus on, että suurituloiset maksavat alvia paljon enemmän kuin pienituloiset. Siinä mielessä alvin korotus on hyvinkin oikeudenmukainen kulutusvero. Alvi maksetaan kulutuksesta. Mitä enemmän tienaa, sitä enemmän kuluttaa ja sitä enemmän maksaa alvia. Hyvä, että kulutushysteriää hillitään. Sitä alvin korotus tekee. Se on oikein. Se on kestävää kehitystä. Alvin korotus on oikeudenmukainen ja nyt oikea-aikainen, koska se pienentää valtion alijäämää.
Ai ei pidä paikkaansa? No pieni esimerkki. Oletus, että kaikki tienistit menevät kulutukseen.
Tulot 10 000 euroa kuussa, kulutus 10 000 euroa, maksat alvia 25,5% = 2550 euroa.
Tulot 1000 euroa kuussa, kulutus 1000 euroa, maksat alvia 25,5% = 255 euroa.
Suurituloiset maksavat alvia paljon enemmän kuin pienituloiset.
ALVin korotusta kritisoivat puhuvat pehmosia
Anonyymi-ap
3
174
Vastaukset
- Anonyymi
Kulutus hysteria ei tee hyvää suomentaloudelle, justhan tuolla lehtiennsivulla voihkataan. Eli hallitus vaihtoo
- Anonyymi
Muutenki niis hinnois 30 prosenttia ilmaa niinkuin niissä karkki pusseissakin on
- Anonyymi
Persuthan siellä on nikkaroimassa. Heitä tulee kiittää tästäkin perseilystä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2942983Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612343Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482017- 1181784
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1261719Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121385- 661337
- 651337
- 681263
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781223