Viemärin avaaminen

Hei porukat. Meillä talo rakennettu 1989 ja kertaakaan ei ole viemäri putkia puhdistettu. Kun tiskikone poistaa vedet kuuluu sellaista pulputusta niin, että se varmaankin kielisi siitä tulevasta viemärin tukkeentumisesta. No ei ole mennyt tukkoon vaikka se on pulputtanut vuosikausia. Eikä siinä vielä kaikki. Meidän on talossa kaksi WC pyttyä joista toinen on lähempänä viemärin tuuletus putkea. Se kauimmainen on usein ilman vettä kun putkistossa on imua kun pumpataan jätettä eteenpäin. Tästä päätellen olen tehnyt mielestäni sellaisen johtopäätöksen, että putki näiden kahden WC pytyn välillä on osittain tukossa, ei kokonaan koska ne WC:t toimivat kuitenkin vielä. Päätin yrittää tehdä asialle jotain. Menin ostin NILFISK paine pesurin ja siihen sopivan viemärin avausletkun jossa on suutin siellä päässä ja sen pitäisi mennä putkeen veden voimalla itse. No ei mennyt sitten yhtään kun yritin siihen Tiskikoneen viemäriputkeen. Putki nimittäin alkoi vain tulvia ja vesi piti poistaa vesi imurilla välillä. Jätin homman kesken koska kun sieltä putkesta nousi isoja kovettuneita rasvakokkareita vesi imurin nokkaan. Netissä oli myynnissä viemärin avaus kone jonka merkki on: VEVOR viemärinpuhdistuskone Sähköinen tyhjennysruuvi 75 FT x 3/8 In Auto Feed. Onko kokemusta vastaavanlaisesta koneesta? Mitä mieltä olette tilaanko tämän vain tilaanko viemärin avaajan? Itse olen sillä kannalla, että tilaan viemärin avaajan koska sen työn osuuden voi laittaa kotitalous vähennykseenkin. Konetta tarvitsee vain kerran elämässä joten eiköhän se viemärin avaaja joistain firmasta olisi viisainta.

4

624

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sadevesiviemäreitä olen tuollaisella putsaillut hyvällä menestyksellä. Talon viemäreihin en edes yrittäisi. Eihän letkua saa menemään edes vessanpytyn mutkasta, pienemmistä putkista ja mutkista puhumattakaan.

• Anonyymi

En ole putkari, mutta melkein mieluummin tilaisin sellaisen ettet riko vaikka jotain mutkaa. Ne vahingot onkin kalliita eikä putkarin välineillä aukaisemiseen kauan pitäisi mennä. Pienellä rahalla se kuvaakin viemärit.

Pöntön itse irroittaisin, jos alkaisin sitä rassaamaan. Ei pitäisi olla paha, jos ei ole liimattu tiukkaan.

• Anonyymi

Tarkistapas ensiksi onko WC pönttöjen takana alipaineventtili, se on yleensä putken päässä, putki nousee lattiasta ylös. Jos tällainen on niin se alipaineventtili täytyy vaihtaa.
      Jos näitä alipaineventiileitä ei ole niin vaikuttaa siltä että joko viemärissä ei ole tuuletusta tai putkilinjassa osittainen tukos tai putkilinja jostain kohden notkahtanut ja notkelmassa seisoo vettä.
      Itselläni oli syynä pöntön takana oleva alipaineventtili joka ei enää toiminut kunnolla, veri WC pöntöstä lähes kaiken veden pois.

• En usko, että sellaista alipaine venttiiliä siellä olisi. Meillä on kaksi WC pönttöä ja se joka on lähimpänä viemärin tuuletusputkea ei tyhjene. Joten päättelin, että viemäri on osittain tukossa näiden kahden välillä. Olemme asuneet vuodesta 1989 talossa ja sitä viemäri putkea ei ole kertaakaan puhdistettu joten alkaa olla sen viemärin puhdistuksen aika.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. J-mies mustassa

Tiedoxi, että jossain yks nainen kaipaa sua 😉
      Ikävä
      79
      5367
    2. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      82
      4341
    3. Sanna Marin ja lähestymiskielto

No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      378
      4295
    4. Ero 68-vuotiaana

Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi
      Suhteet
      499
      3860
    5. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      152
      3418
    6. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      50
      3056
    7. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      56
      2914
    8. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      23
      2738
    9. Haluaisin niin paljon että

Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä
      Ikävä
      19
      2316
    10. Pussataanko rakas keväällä

Jos päästään kahdestaan johonkin? 🥰
      Ikävä
      52
      2221
    Aihe