Ote iltapäivälehdestä.

Anonyymi-ap

"Sähköiskun alkuperä ratkesi lopulta, kun sähkömies palasi selvittämään asiaa työkaverinsa kanssa.
Keittiökaapin kiinnitysruuvi oli läpäissyt seinän sisällä olevan kaapelijohdon. Johto kulkeutui seinän sisällä olevaa metallirunkoa pitkin jääkaapin pistorasiaan saakka.
Ja sitten sähköisku tuli siitä jääkaapin rungosta."

Lapsiko tämän raportin on kirjoittanut?

8

413

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eihän tuossa ole mitään logiikkaa.
      Oliko toimittaja varustettu munilla vai munasarjoilla?

• Anonyymi

Tuo kohta: "Johto kulkeutui" on varmaan toimittajan virhe. Pitäisi olla sähkö kulkeutui.
      Lehden toimittajat ovat humanisteja ja siten täysin tolloja teknisissää kysymyksissä.

Sähkömiehen ammattitaitoa epäilen. Miksi suojaukset pettivät?

• Anonyymi

Elä suotta eppäile, ei sinunkaan päättelykyky ole kaksinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elä suotta eppäile, ei sinunkaan päättelykyky ole kaksinen.

Eiköhän siinä ole ensin asennettu johdot talon runkoon ja "säästetty" rahaa asentamalla kaapistot itse ilman tietoa takaseinän johdotuksista.

• Anonyymi

Ei se sähkö kulkeudu mitään metallirunkoa pitkin mihinkään muualle kuin maahan jonka seurauksena laukeaa varoke(automaatti) tai vikavirtasuojakytkin. Myös se jääkaapin pistorasia on maadoitettu joten myös jääkaapin runko eli taas laukeaa suoja.

• Anonyymi

Monesti tavannut taloissa esim. kipsilevyseinän jonka pystyrankoina peltinen U-palkki eikä noita ole mihinkään erikseen maadoitettu.

Tarvitaan vaan tuuria että osaa porata ko. rankaan ja vielä vaurioittaa johdon eriste siihen...

T. Samantyylisen vian korjannut ennen kenenkään saamaa sähköiskua.

• Anonyymi

Valitettavasti näitten seinän sisälle piilotettujen sähköjohtojen sijainneista ei ole minkäänlaisia kuvia. Siksi en uskalla ripustaa seinälle taulua, peiliä enkä mitään muutakaan, koska minun tuurillani pora osuu taatusti sähköjohtoon. Kaupoista olen ostanut pari "tunnistinta", joitten pitäisi kertoa kipsilevyn alla olevan johdon, kaapelin, tukirangan ym sijainti niin ja niin monen sentin syvyydeltä, mutta ei ne mitään kerro. Pelkkiä huijauslaitteita kaikki ostamani. Toki en kaikista kalleimpiin ole sortunut.
      Ainakaan Bilteman ja Kärkkäisen (merkkiä "Tarmo") tuotteet ovat pelkkää SER:iä.

• Anonyymi

Putkitetut asennukset (esim betoniseinien sisällä) vedellään yleensä pysytysuoraan -> johtoon ei osu, kun ei poraa täsmälleen katkaisijan tai pistorasian yläpuolelle.

Putkettomat asennukset (rankaseinissä ja ontelolaatan onteloissa) puolestaan sillä periaatteella, että kiinnittämätön johto väistää terää.

Mutta keittiön seinä on usein myös KPH seinä ja näissä on välillä todella ohkaisiakin rakenteita, esim omiin käsiin osunut vain noin 5 cm paksuinen "kanankakkaseinä". Tällaisen kanssa ei välttämättä hiffaa, että siellä seinän sisällä voi olla vaikka KPH valaisimen/pistorasian kaapelointi (putkitettu asennus) vaanimassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!

Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v
      Työ ja opiskelu
      39
      10586
    2. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      36
      2378
    3. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      36
      2296
    4. Onko kaivattusi perään

Moni muukin?
      Ikävä
      95
      1711
    5. Olen aina vain

Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?
      Ikävä
      51
      1270
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      81
      1214
    7. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      5
      1155
    8. Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen

Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?
      Maailman menoa
      264
      973
    9. Nainen jos pitää sanoa

Ne huonot puolet mitä omaat niin kestätkö kritiikin.
      Ikävä
      52
      956
    10. Kumpi teistä rakastui ensin?

Sinä vai kaipaamasi henkilö (jos siis tunteet ovat molemminpuolisia)? Tai jos kyse ei ole vielä rakkaudesta, niin kumpi
      Ikävä
      36
      737
    Aihe