Motokuski murakaa koneellaan tuhansia simpukoita murskakasi, ja poromies ostaa vasoja eläinten raadeltavaksi.
https://www.lapinkansa.fi/perinteinen-porotalous-on-muuttunut-joillakin-alue/5508587
Näljängä paliskunnan poromies käy ostamassa Lapista poronvasoja jotka joudutaan myymään koska siellä on ruokamaat kaluttu tyhjiksi.
Tuodaan Kainuuseen petojen ruuaksi koska näin saadaan paras tuotto poroista petokorvauksilla.
Olisikohan asenteissa korjattavaa?
Suomussalmella ei kunnioiteta luontoa eikä eläimiä.
Anonyymi-ap
6
350
Vastaukset
- Anonyymi
Kainuusta poistettava poronhoitoalue status.
- Anonyymi
Täysin samaa mieltä. Täällä se ei ole oikeaa porotaloutta,vaan rahan keruuta peto ja liikenne vahingoilta.
- Anonyymi
Onhan tuo järjetöntä touhua. petokorvauksia kustannuksen ovat moninketaiset kuin vuosittain tuotettu poronlihan määrä.
Porot syötetään pedoille ja lihaa tuodaan Venäjältä ja Ruotsista. - Anonyymi
Raakku maksaa enemmän kuin Petteri,
- Anonyymi
Kilolta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kilolta!
Kyllä veronmaksajalle kalleinta lihaa on poronliha.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938108
- 403912
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021916- 241380
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html331224Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,311109Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia12980Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53857Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31832Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29797