SAT-testi

kokemuksia?

Millaisia kokemuksia SAT-testiin osallistumisesta? Kuinka monta kysymystä on? Paljonko testiin osallistuminen maksaa? Montako kertaa olette osallistuneet ja onko joku päässyt HKKK:n sisälle? Mistä voi tilata itseopiskelumateriaalia?

Kaunis kiitos, jos joku jaksaa vastailla kysymyksiini! :)

3

7701

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

Netistä voi tilata esim. "The Official SAT Study Guide: For The New SAT", by College Board, maksaa Amazonin kirjakaupassa alle 14 euroa. Itse olen suorittanut pariin kertaan PSAT:n (harjoituskoe SAT:ta varten) mutta ei ole ollut tarvetta suorittaa SAT:ta (koululla oli vuosittain PSAT-kokeet jotka sai sitten tarkistettuna takaisin). Kannattaa paneutua johonkin oppaaseen, esim. edellä mainittuun. Matematiikan osio on aika helppo. En lukenut ollenkaan PSAT-testeihin, PSAT kun on "harjoitus" eikä se oikea koe. En tiedä voiko harjoituskokeita saada itselleen, mutta minulla on ainakin yhden PSAT-kokeen paperit tallella jotka voin lähettää sinulle jos ne haluat..

Muita kirjoja löydät menemällä www.amazon.com ja kirjoittamalla hakuruutuun "SAT".

• may2005

Itse kävin toukokuussa tekemässä kyseisen kokeen.
      Pisteitä tuli matematiikan ja critical reading osioista yhteensä 1480, viime vuonna raja taisi olla 1360.

Preppaaminen kannattaa. Itse ostin kolme kirjaa
      Princeton Review: Cracking the New Sat
      Kaplan: New SAT Math Workbook
      Kaplan: New SAT Critical Reading Workbook

Nuo Workbookit oli täynnä tehtäviä, joita tekemällä se preppaaminen on parasta. Itse en sitä Writing osiota prepannut ollenkaan kun sitä ei tänä keväänä HKKK:ssa vielä huomioitu. Preppaamalla tulokset nousi: matematiikassa noin 100 pistettä, critical readinginssä noin 50 pistettä. Eniten preppaamisesta hyötyy siinä että saa jonkinlaista rutiinia niiden tehtävien tekoon.
      Aikaahan tuohon ei mennyt kuin pari viikkoa, eli selvästi helpommalla voi päästä kuin varsinaisissa pääsykokeissa.

• Iina

Moi!

Minäkin kävin tekemässä SAT-testin toukokuussa. Yhdyn edellisen kantaan siinä, että testiin kannattaa kyllä prepata tekemällä tehtäviä. Itse menin kokeeseen aika lailla kylmiltään kokeilemaan onneani, olin kyllä tutustunut kokeeseen osoitteessa www.collegeboard.com (viralliset sivut) ja tehnyt muutaman harjoitustehtävän. Pisteitä napsahti sitten vain 1100, eli preppaamatta on todella vaikea saada tarpeeksi hyviä pisteitä. Ainakin, jos ei ollut vuoteen edes laskenut mitään niin kun minä. :)

Kokeeseen voit ilmoittautua joko netissä (edellä mainitsemani osoite) tai postitse lomakkeella jonka saat ainakin Suomi-Amerikka yhdistyksestä (www.sayl.fi). Testin hinta on 41.50 dollaria, johon lisätään vielä international processing fee 20 dollaria. Huomioi, että testiin täytyy ilmoittautua monta kuukautta ennen varsinaista testipäivää! Ja Yhdysvaltojen ulkopuolella testaaville on vielä aikaisempi deadline kuin jenkeille.

Mitähän muuta... Itse koe kesti kahdeksasta johonkin yhteen, välissä oli lyhyitä taukoja. Oli se kyllä aika rankka usean tunnin puristus, varsinkin kun ei testiä saa tehdä omaa tahtia vaan jokaiselle osiolle on erikseen määritetty aika (esim. 20 min tai 10 min). Testiä oli tekemässä todella paljon porukkaa, joten mikään helppo tie kauppakorkeakouluun SAT ei ole. Ja huomaa myös, että et voi samana keväänä hakea sekä SAT:n että pääsykokeen kautta. Mutta tsemppiä jos päätät yrittää! Jos haluat vielä kysyä jotain niin yritän parhaani mukaan vastata. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5181
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2849
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2802
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2498
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      23
      1879
    6. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1647
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1640
    8. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      96
      1389
    9. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1385
    10. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1348
    Aihe