SAT-testi

kokemuksia?

Millaisia kokemuksia SAT-testiin osallistumisesta? Kuinka monta kysymystä on? Paljonko testiin osallistuminen maksaa? Montako kertaa olette osallistuneet ja onko joku päässyt HKKK:n sisälle? Mistä voi tilata itseopiskelumateriaalia?

Kaunis kiitos, jos joku jaksaa vastailla kysymyksiini! :)

3

7751

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

Netistä voi tilata esim. "The Official SAT Study Guide: For The New SAT", by College Board, maksaa Amazonin kirjakaupassa alle 14 euroa. Itse olen suorittanut pariin kertaan PSAT:n (harjoituskoe SAT:ta varten) mutta ei ole ollut tarvetta suorittaa SAT:ta (koululla oli vuosittain PSAT-kokeet jotka sai sitten tarkistettuna takaisin). Kannattaa paneutua johonkin oppaaseen, esim. edellä mainittuun. Matematiikan osio on aika helppo. En lukenut ollenkaan PSAT-testeihin, PSAT kun on "harjoitus" eikä se oikea koe. En tiedä voiko harjoituskokeita saada itselleen, mutta minulla on ainakin yhden PSAT-kokeen paperit tallella jotka voin lähettää sinulle jos ne haluat..

Muita kirjoja löydät menemällä www.amazon.com ja kirjoittamalla hakuruutuun "SAT".

• may2005

Itse kävin toukokuussa tekemässä kyseisen kokeen.
      Pisteitä tuli matematiikan ja critical reading osioista yhteensä 1480, viime vuonna raja taisi olla 1360.

Preppaaminen kannattaa. Itse ostin kolme kirjaa
      Princeton Review: Cracking the New Sat
      Kaplan: New SAT Math Workbook
      Kaplan: New SAT Critical Reading Workbook

Nuo Workbookit oli täynnä tehtäviä, joita tekemällä se preppaaminen on parasta. Itse en sitä Writing osiota prepannut ollenkaan kun sitä ei tänä keväänä HKKK:ssa vielä huomioitu. Preppaamalla tulokset nousi: matematiikassa noin 100 pistettä, critical readinginssä noin 50 pistettä. Eniten preppaamisesta hyötyy siinä että saa jonkinlaista rutiinia niiden tehtävien tekoon.
      Aikaahan tuohon ei mennyt kuin pari viikkoa, eli selvästi helpommalla voi päästä kuin varsinaisissa pääsykokeissa.

• Iina

Moi!

Minäkin kävin tekemässä SAT-testin toukokuussa. Yhdyn edellisen kantaan siinä, että testiin kannattaa kyllä prepata tekemällä tehtäviä. Itse menin kokeeseen aika lailla kylmiltään kokeilemaan onneani, olin kyllä tutustunut kokeeseen osoitteessa www.collegeboard.com (viralliset sivut) ja tehnyt muutaman harjoitustehtävän. Pisteitä napsahti sitten vain 1100, eli preppaamatta on todella vaikea saada tarpeeksi hyviä pisteitä. Ainakin, jos ei ollut vuoteen edes laskenut mitään niin kun minä. :)

Kokeeseen voit ilmoittautua joko netissä (edellä mainitsemani osoite) tai postitse lomakkeella jonka saat ainakin Suomi-Amerikka yhdistyksestä (www.sayl.fi). Testin hinta on 41.50 dollaria, johon lisätään vielä international processing fee 20 dollaria. Huomioi, että testiin täytyy ilmoittautua monta kuukautta ennen varsinaista testipäivää! Ja Yhdysvaltojen ulkopuolella testaaville on vielä aikaisempi deadline kuin jenkeille.

Mitähän muuta... Itse koe kesti kahdeksasta johonkin yhteen, välissä oli lyhyitä taukoja. Oli se kyllä aika rankka usean tunnin puristus, varsinkin kun ei testiä saa tehdä omaa tahtia vaan jokaiselle osiolle on erikseen määritetty aika (esim. 20 min tai 10 min). Testiä oli tekemässä todella paljon porukkaa, joten mikään helppo tie kauppakorkeakouluun SAT ei ole. Ja huomaa myös, että et voi samana keväänä hakea sekä SAT:n että pääsykokeen kautta. Mutta tsemppiä jos päätät yrittää! Jos haluat vielä kysyä jotain niin yritän parhaani mukaan vastata. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3613
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2294
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2057
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1519
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1309
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1275
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1265
    Aihe