karenssi

kyllästynyt

Osaako kukaan kertoa miten pystyn välttämään karenssin? Työpaikan ilma piiri peestä, eikä muutenkaan kaikki tunnu olevan ihan kunnossa. Itse työ kuitenkin ihan ok. Uusi työpaikka kyllä haussa, mutta ei vielä ole tärpännyt. Ei viitsisi ottaa 3kk: karenssia.

10

1230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karenssin välttänyt..

      riippuu millaisessa myyntityössä olet mutta ainakin itse sain karenssin vältettyä sillä että sovin pomon kanssa niin että hän irtisanoi minut koeajalla..

      • mulla

        Eli vältin karenssin kuten edellinenkin.

        Työkkäristä kyllä lupailivat että karenssia ei tule jos on dokumentit siitä että myyntiä ei ole riittävästi jotta eläisi.

        Ala lomailemaan niin eiköhän se irtisanominen ole vain ajan kysymys...

        Ja jos olet koeajalla niin "ei ole yltänyt myyntitavoitteisiin koulutuksesta huolimatta" pelastaa työantajankin- saa ottaa uuden.


      • Työtön työnhakija
        mulla kirjoitti:

        Eli vältin karenssin kuten edellinenkin.

        Työkkäristä kyllä lupailivat että karenssia ei tule jos on dokumentit siitä että myyntiä ei ole riittävästi jotta eläisi.

        Ala lomailemaan niin eiköhän se irtisanominen ole vain ajan kysymys...

        Ja jos olet koeajalla niin "ei ole yltänyt myyntitavoitteisiin koulutuksesta huolimatta" pelastaa työantajankin- saa ottaa uuden.

        "Ala lomailemaan niin eiköhän se irtisanominen ole vain ajan kysymys..."
        Jos työnantaja laittaa irtisanomisselvitykseen, että työntekijä on itse aiheuttanut menettelyllään työsuhteen irtisanomisen, tulee karenssi. Jos työnantajan selvityksessä käy ilmi se, että irtisanominen johtui työntekijän soveltumattomuudesta työhön (ei esim. päässyt tavoitteisiin), ei karenssia tule (ainakaan koeajalla).


    • kyllästynyt

      Olen vakituisessa työ suhteessa. Kiinteä palkka. Kauppa käy ihan hyvin. eli ihan ok. mutta ajan mittaan olen törmännyt vilppiin ja epärehellisyyten. Eli kaikki ei aivan niin mahtavaa miltä päällepäin näyttää. En viitsi kotiinkaan jäädä makaamaan.En viitsi semmoista mainetta ottaa niskoillle.

      • Sanna

        itse vilpillinen ja epärehellinen?

        Minun ytökaverini oli eikä hoida hänelle annetuita tehtäviä kunnolla.

        Jos ei huvita niin ottaa sairaslomaa.Onko mielestäsi oikein?? J>a rehellistä??


    • karenssissa

      vaikea on karenssia välttää, kun niitä jaellaan syyttömästikin. jää sairaslomalle...ja taas...uudelleen, niin eiköhän se firmakin jo kyllästy ja kirjoita lopputilin.

    • Tehty on

      Yksi keino välttää karenssi on se, että otat jonkun puhelinmyyntityön pariksi kuukaudeksi ja vaadit työsopimukseen että kyseessä on määräaikainen homma. Pääset kyllä noillakin ehdoilla, koska myyjistä huutava pula. Yleensähän puhelinmyyjille tarjotaan vakituista hommaa, ettei porukka lähde heti pois kun tulee sitten karenssi.
      Jos on määräaikainen työ, karenssia ei tule.
      Tai toinen vaihtoehto on, että pyydät joltain esimieheltäsi työtodistuksen ja kirjaamaan siihen että määräaikainen työtehtävä. Yleensä lähin esimies kirjoittaa työtodistuksen, mutta ei tarvitse välttämättä olla lähin esimies (jos välit ovat tulehtuneet tms.)

    • Työilmapiiriä voi koittaa itsekin parantaa. Jos mahoton meininki niin koittaa uuden työpaikan etsiä. Turha ottaa karenssia. Sitä en tiedä sitten tiedä että jos työ vakituinen ja siirryt määräaikaiseen hommaan niin pukkaako siitä karenssia (kun työ loppuu) kun lopetit vakkarityön ja aiheutit mahdollisen työttömyyden..

    • kokemuksia on...

      buusterilla hankkivat kaikille karenssin kiusallaan...

    • karenssionlaiskoille

      tekemällä töitä laiskuri!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      78
      3248
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1972
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1851
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1538
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1395
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1375
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1099
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1038
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      844
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      830
    Aihe