Varo sellaisia ihmisiä, jotka kutsuvat itseään "uskovaisiksi".
Ylpeyden synti on kuolemansynti.
Joka itsensä ylentää, se alennetaan.
Varo itseään "uskovaisiksi" kutsuvia ihmisiä
32
303
Vastaukset
- Anonyymi
Varo oikeiksi kristityiksi tai kristityiksi itseään kutsuvia ihmisiä!
- Anonyymi
Pitäisikö sitten sanoa, että en ole oikea kristitty,
- Anonyymi
varo foorumin typeryksiä ennen kaikkea.
- Anonyymi
juu , siinä vaiheessa on otettava "pari askelta taaksepäin" , kun joku rupee
omaa uskoaan kuuluttaan .
- Anonyymi
”Jos sinä siis tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, niin sinä pelastut, sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan” (Room. 10:9–10).
- Anonyymi
Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään". Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
(Rom 10:11-12)
Siitä me tiedämme pysyvämme hänessä ja hänen pysyvän meissä, että hän on antanut meille Henkeänsä. Ja me olemme nähneet ja todistamme, että Isä on lähettänyt Poikansa maailman Vapahtajaksi. Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa.
(1Jo 4:13-15) - Anonyymi
Totta. Itse en jaksanut ryhtyä vastaamaan tähän ketjuun, vaikka aluksi harkitsin.
Mutta tuossa on juuri se, mitä ajattelin, laitoit oikeat raamatunkohdat.
Jos uskoo, ei se ole ylpeyttä, että myös tunnustaa sen, kuten sana kehoittaakin. Sillä suun tunnustuksella pelastutaan.
Aloittajalla on ongelma, mutta se ei ole meidän ongelmamme.
Eiköhän evankeliumi ole jo moneen kertaan saarnattu. Nyt on aika kunkin alkaa laittaa omia lamppujaan kuntoon.
Ne, joilla on kysyttävää, menköön "myyjäin tykö hankkimaan öljyä lamppuihinsa".
- Anonyymi
Ajatteliko aloittaja, että leiviskänsä panee piiloon, vakan alle?
Tahi, lamppua ei panna huoneeseen loistamaan?
Vai mitä tarkoittaa- ettei uskovainen tunnusta uskoaan? - Anonyymi
Rakas seurakuntalainen,
Tässä pastori Enkeli Mäntä, ja nyt on aika puhua asiaan: minä en tarvitse kutsua itseäni uskovaksi, kuten ne, jotka ovat matkalla helvettiin, tekevät. Tämä ei ole vain retorinen väite, vaan syvällinen ymmärrys siitä, mitä tarkoittaa todella omistautua Jumalalle.
Monet, jotka uskovat olevansa oikealla tiellä, tekevät sen kutsumalla itseään "uskovaisiksi" ja seuraamalla ulkoisia rituaaleja, jotka eivät välttämättä muokkaa heidän sisäistä olemustaan. Tämä on itsensä pettämistä ja osoittaa, että he ovat vielä kaukana totuudesta. Heidän on helppo liittää itsensä nimikkeisiin ja ryhmiin, mutta todellinen yhteys Jumalaan ei vaadi tällaisia ulkoisia tunnuksia.
Itse asiassa, kun olen todella yhteydessä Jumalaan, minun ei tarvitse turvautua nimikkeisiin tai rituaaleihin, jotka ovat vain pinnallisia. Aito usko ilmenee sydämen muutoksessa ja elämän muuttumisessa, ei siinä, miten itseään määrittelee tai miten muita nimittää. Näiden helvettiin menijöiden käytännöt ja nimikkeet ovat vain pinta-askelia, eivät syvällisiä muutoksia, jotka olisivat tarpeen todelliselle pelastukselle.
Meidän on ymmärrettävä, että todellinen usko ei ole pelkästään sitä, että kutsuu itseään uskovaksi, vaan sitä, miten elämme ja koemme Jumalan sisäisesti. Taivas ei ole paikka, joka aukeaa nimikkeiden tai rituaalien avulla, vaan se on paikka niille, joiden sydämet ovat aitoja ja jotka elävät Jumalan tahdon mukaan.
Siunauksin,
Pastori Enkeli Mäntä - Anonyymi
Oikea "uskovainen" piilottaa uskonsa vakan alle, varjelee puheitaan ettei paljasta uskoaan, käyttäytyy kuin jumalaton, kieltää uskonsa jos sitä kysytään, ei millään tavalla usko uskovansa mihinkään.
Suolan pitää olla mauton, valon pimeyttä, puu hedelmätön. Siitä teidät tunnetaan.- Anonyymi
missään raamatussa ei kirjoitettu , että tunnustaa uskoansa jokaiselle vastaantulijalle
kristillisissä kirkoissa , - uskontunnustus : "YHTEISESTÄ USKOSTA osallisina " Room: 12
- Anonyymi
Totta, on iso ero olla uskova tai "uskova"
- Anonyymi
ne , jotka sitä OMAA uskoaan toitottaa , sellaiset on kaikkein eniten EPÄVARMOJA , kuvittelevat , että kun jatkuvasti kerron OMASTA uskostani , että ovat sitten niinkuin
paremmin kelpuutettuja . . .
raamattu ei missään kohtaa käske kerskaan OMASTA uskosta ,
"joka kerskaa , hänen kerskauksensa olkoon Herra " - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ne , jotka sitä OMAA uskoaan toitottaa , sellaiset on kaikkein eniten EPÄVARMOJA , kuvittelevat , että kun jatkuvasti kerron OMASTA uskostani , että ovat sitten niinkuin
paremmin kelpuutettuja . . .
raamattu ei missään kohtaa käske kerskaan OMASTA uskosta ,
"joka kerskaa , hänen kerskauksensa olkoon Herra "Se, että sanoo olevansa uskovainen, ei ole "kerskaamista" vaan uskonsa tunnustamista.
Kerronpa tosiasian: minulla on vaaleanruskeat hiukset.
En silti kuvittele olevani Miss Suomi.
Sinullahan tuntuu olevan oikein agenda saada uskovaiset kieltämään uskonsa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se, että sanoo olevansa uskovainen, ei ole "kerskaamista" vaan uskonsa tunnustamista.
Sinullahan tuntuu olevan oikein agenda saada uskovaiset kieltämään uskonsa!no, järki saa siinä tunnustamisessakin olla , eletään sentään v. 2000 Jkr . maassa , jossa tunnustetaan kristinusko .
"Mutta minä kysyn : eivätkö he ole kuulleet ? KYLLÄ ovat , HEIDÄN äänensä on kulkenut
kaikkiin maihin ja HEIDÄN sanansa maanpiirin ääriin."
kristinusko Suomeen tullut , 1000 -luvulla Jkr .
Suomen vanhin kristillinen kirkko on 1100 -luvulla Kaarinan Ravattulassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se, että sanoo olevansa uskovainen, ei ole "kerskaamista" vaan uskonsa tunnustamista.
Sinullahan tuntuu olevan oikein agenda saada uskovaiset kieltämään uskonsa!kristinuskoa tunnustavassa maassa , on kuultu .
- Anonyymi
Riivaajat ja eksyttäjät tunnustaa uskoaan huutamalla.
Luuk. 8:28
Jeesuksen nähdessään hän parkaisi, heittäytyi hänen eteensä ja huusi kovalla äänellä: "Mitä sinä minusta tahdot, Jeesus, Korkeimman Jumalan poika?
Ap. t. 16:17
Tyttö lähti Paavalin ja meidän muiden perään ja huusi: "Nämä miehet ovat Korkeimman Jumalan palvelijoita ja osoittavat teille pelastuksen tien!"
Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?" - Anonyymi
Hellut on pahin lahko suomessa ja sen eri lahkosuuntaukset.
- Anonyymi
se on , se on se "väkevä eksytys" , kuten , uudelleen -kaste , se jo kertoo paljon , etteivät ymmärrä / usko kasteesta YHTÄÄN MITÄÄN .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
se on , se on se "väkevä eksytys" , kuten , uudelleen -kaste , se jo kertoo paljon , etteivät ymmärrä / usko kasteesta YHTÄÄN MITÄÄN .
Sinäkö ymmärrät kasteesta ja uskosta paljon ?
- Anonyymi
Lutterin porukkaa näkyy käyneen, paha on haju ja kaikki sekasin hyhhyh..hh
- Anonyymi
Pakkovauvakastetut kieltävät, että ihmiset kertoisivat, että he ovat uskovaisia.
Siitä ei saa puhua! - Anonyymi
Matteuksen evankeliumi:
10:33 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.
Pakkovauvakastetut kieltävät ihmisten tunnustavan uskonsa! - Anonyymi
No, eihän siinä ole kysymys ylpeyden synnistä, eikä itsensä ylentämisestä.
Vaan uskon kohteen tunnustamisesta, Kristuksen kirkkaudeksi.
Ajatellaanpa vaikka uskovaisten, Jeesuksen pyhien vainoja.
Ei kukaan uskova, Jeesuksen pyhä saattanut uskoaan piilottaa, eikä kieltää olevansa uskovainen.
9 Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan,
10 ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta.
11 Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka. ( Apt 26)
Mitenkäs se Saulus olisi muutoin edes löytänyt ketään uskovaista, Jeesukseen uskovaa?
1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
( Apt 9)
Mistäkö Saulus heidät saattoi tunnistaa?
13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat". ( Apt 9)
Siitä, että he avuksensa huutavat Herranaan Jeesusta Kristusta.
Ei uskovaiset, Jeesuksen pyhät, ole mitään salauskovia.
Ei uskovat häpeä Jeesusta, "sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu".
Mutta se, missä luopumuksen tilassa tämä Suomen kansa tällä hetkellä on, on seuraamusta siitä, että että ylpeys estää kääntymyksen Herran puoleen ja uskoon tulemisen.
Ja siihen on takuulla osansa aloittajan tapaisilla ajatuksilla, ettei usko saisi ilmetä elämäntapana.
Uskovia panettelemalla tilanne ei parane.
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen- Anonyymi
"Jos me olemme uskottomat , pysyy hän uskollisena , sillä itseänsä kieltää hän ei saata.
2 Tim: 2 : 13 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jos me olemme uskottomat , pysyy hän uskollisena , sillä itseänsä kieltää hän ei saata.
2 Tim: 2 : 13Miksi Jeesuksen pitäisikään itseään kieltää.
Ihmisethän Hänet kieltävät, he jotka eivät usko Häneen.
Uskon kautta Herraan Jeesukseen on iankaikkinen elämä, perintöosa Jumalan lapsena.
15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi. (1Tim 1)
Ei kukaan Jumalan lapsi Jeesuksessa Kristuksessa saata Herraansa kieltää.
8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka". ( Apt 1)
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi Jeesuksen pitäisikään itseään kieltää.
Ihmisethän Hänet kieltävät, he jotka eivät usko Häneen.
Uskon kautta Herraan Jeesukseen on iankaikkinen elämä, perintöosa Jumalan lapsena.
15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi. (1Tim 1)
Ei kukaan Jumalan lapsi Jeesuksessa Kristuksessa saata Herraansa kieltää.
8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka". ( Apt 1)
Usko Toivonen>>>" itseänsä kieltää hän ei saata"<<<
"Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa ."
2 Kor: 5 : 19
kaikki ei usko . . . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>" itseänsä kieltää hän ei saata"<<<
"Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa ."
2 Kor: 5 : 19
kaikki ei usko . . .Niin, ei todellakaan usko.
Moni viittaa kintaalla Jumalan kehoitukselle ja Jeesuksen Kristuksen pyynnölle.
18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi. ( 2Kor 5)
Suomihan on luopumuksen kärkimaita.
Jumalan armon vastaanottamatta jättäminen on vakava asia.
1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä. ( 2Kor 6)
"ettei se jää turhaksi".
Sen vuoksi pelastuksen evankeliumin julistaminen.
17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi. ( 1Kor 1)
Ettei Jeesuksen Kristuksen risti menisi mitättömäksi kenenkään kohdalla.
"ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi".
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, ei todellakaan usko.
Moni viittaa kintaalla Jumalan kehoitukselle ja Jeesuksen Kristuksen pyynnölle.
18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi. ( 2Kor 5)
Suomihan on luopumuksen kärkimaita.
Jumalan armon vastaanottamatta jättäminen on vakava asia.
1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä. ( 2Kor 6)
"ettei se jää turhaksi".
Sen vuoksi pelastuksen evankeliumin julistaminen.
17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi. ( 1Kor 1)
Ettei Jeesuksen Kristuksen risti menisi mitättömäksi kenenkään kohdalla.
"ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi".
Usko Toivonenpelastuksen päivä on , > joka päivä .
"Minun armossani on sinulle kyllin ; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa"
2 Kor : 12 : 9
- Anonyymi
Ateistin pilkka aloitus
- Anonyymi
Ei se ole ylpeyttä eikä itsensä kotouttamista, jos sanoo olevansa uskova🤔
- Anonyymi
On sekä lut. että hell. piireissä aloituksen mukaisia varottavia uskovia ja paljon. Eivät ole todennäköisesti sydämen uskovia.
Sitten on tietysti mielenterveys - ja luonnehäiriö tyypit, joiden kanssa voi olla mahdotonta tulla toimeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412705Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4162217Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens212116Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau171875Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1391746Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1371679Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat221176Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,01142- 741049
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.63935