Aselupien käsittelyajat

Anonyymi-ap

Mikä mahtaa olla tällä hetkellä aselupien käsittelyaika? Palvelu on todellakin ruuhkautunut. Sähköisesti jätin virheettömän hakemukseni kaikkine liitteineen yli kaksi kuukautta sitten. On saman tyypin suhteellisen tuore lupa viime vuodelta joten mikään hidastus ei voi johtua hakemukseni puutteista. Mielestäni kohtuullinen aika ei ole poliisin itsensä ilmoittama "Tällä hetkellä poliisilaitoksessa on vireillä noin 1200 asehakemusta, ja yhden hakemuksen käsittelyaika voi olla useita kuukausia.".

Kuinka kauan muilla on kestänyt?

17

659

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Yleensä "yllytetään" hakemaan lupia muulloin kuin metsästyskauden lähestyessä tai metsästysaikana.
      Itse hain lupia maaliskuussa, käsittelyaika kaikkine vaiheineen, alkaen papereiden jättämisestä, siihen kun luvat oli valmiina postilaatikossa oli alle kuukausi.
      Eli vaihtelua tuntuu olevan...

• Anonyymi

Vaikuttaa tällä hetkellä olevan sen puolen vuoden ruuhka käsittelyssä.

• Anonyymi

Tarkoitatko hankitalupaa vai varsinaista aselupaa? Hankitaluvan ainakin itse sain reilussa viikossa ja olisikohan tästä aikaa noin kaksi viikkoa. Sillä varsinaisen aseluvan tulemisellahan ei ole mitään kiirettä, koska se hankintalupa toimii aselupana siihen saakka kunnes saat postissa sen varsinaisen aseluvan.

• Anonyymi

Koska hait lupaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koska hait lupaa?

Ja missä hait lupaa?

Käsittelyaikojen pituudet vaihtelevat alueittain.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koska hait lupaa?

Kuten jo kerroin, eli tuosta kirjoitushetkestä noin kaksi viikkoa taakseppäin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja missä hait lupaa?

Käsittelyaikojen pituudet vaihtelevat alueittain.

Seinäjoela.

• Anonyymi

Lokakuussa haettu lupaa, eikä vieläkään ole saapunut.

• Anonyymi

3vk, 2 lupaa. Toinen kesällä toinen talvella.

• Anonyymi

Hölmöä kysyä käsittelyajoista, sillä ne ovat paikkakuntakohtaisia. Hölmöä myös kertoa ajoista, jos ei kerro paikkakuntaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hölmöä kysyä käsittelyajoista, sillä ne ovat paikkakuntakohtaisia. Hölmöä myös kertoa ajoista, jos ei kerro paikkakuntaa.

Hölmöä ja hölmöä.
        Jos kysytään käsittelyaikoja, niin mitä hölmöä siinä on niitä kertoa?

Se on sitten eri asia kauanko viranomaiset niitä lappuja pyörittelee paikkakunnittain.
        Eipä tuo aloittajakaan ole kertonut, missä on lupansa hakenut, eikä tuo edellinen kommentoija.

Hölmöä on takertua jokaiseen kommenttiin, kun se ei loppujen lopuksi sinunkaan elämääsi vaikuta tippaakaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hölmöä ja hölmöä.
        Jos kysytään käsittelyaikoja, niin mitä hölmöä siinä on niitä kertoa?

Se on sitten eri asia kauanko viranomaiset niitä lappuja pyörittelee paikkakunnittain.
        Eipä tuo aloittajakaan ole kertonut, missä on lupansa hakenut, eikä tuo edellinen kommentoija.

Hölmöä on takertua jokaiseen kommenttiin, kun se ei loppujen lopuksi sinunkaan elämääsi vaikuta tippaakaan.

Kyllä se minun elämään vaikuttaa kun joudun lukemaan hölmöjä kommentteja. Palstalla voisi olla älykkäitäkin keskusteluita, jos kaikista hölmöistä päästäisiin eroon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se minun elämään vaikuttaa kun joudun lukemaan hölmöjä kommentteja. Palstalla voisi olla älykkäitäkin keskusteluita, jos kaikista hölmöistä päästäisiin eroon.

😂😂😂
        Viisas pysyisi poissa näistä keskusteluista

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uhrasit varmaan monta sekuntia elämästäsi lukiessa kommenttia, mutta viitsit sentään kirjoitella tuollaisen liirum laarumin vastineeksi.

Viisampi ihminen jättäisi kommentoimasta, jos jonkun toisen viesti ei kiinnosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uhrasit varmaan monta sekuntia elämästäsi lukiessa kommenttia, mutta viitsit sentään kirjoitella tuollaisen liirum laarumin vastineeksi.

Viisampi ihminen jättäisi kommentoimasta, jos jonkun toisen viesti ei kiinnosta.

Viisaamman velvollisuus on opastaa kanssaeläjiä, jotta he oppisivat edes jotakin. Ei ole synti olla typerä ja ajattelematon, mutta sitä ei kannata kaikille kertoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

😂😂😂
        Viisas pysyisi poissa näistä keskusteluista

Väitinkö olevani viisas? Olen korkeintaan aavistuksen älykkäämpi kuin useimmat keskustelijat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väitinkö olevani viisas? Olen korkeintaan aavistuksen älykkäämpi kuin useimmat keskustelijat.

No kysytään vähän tyhmempänä, mitä koet saavuttavasi sijainnilla?
        Jos asut etelässä, tuskin lähdet hakemaan lupaa pohjoisesta, idästä tai lännestä.

Jos paikkakunnallasi luvan haku kestää 3kk et sinä tee mitään sillä tiedolla mitä paikkakunnalla X tai Y luvan haku kestää.

Joudut hakemaan lupasi joka tapauksessa oman paikkakuntasi poliisilaitokselta:

"Mistä haetaan?

Aselupaa haetaan oman asuinpaikkakunnan poliisilaitokselta. Poliisilaitosten määrää on vähennetty dramaattisesti. Nyt niitä on enää 11. Aselupa-asioita hoidetaan vain tietyillä poliisiasemilla."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      42
      2886
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      30
      2559
    3. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      436
      2448
    4. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      20
      2417
    5. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      143
      1808
    6. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      143
      1795
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      24
      1345
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      4
      1212
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1109
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      1017
    Aihe