Aselupien käsittelyajat

Anonyymi-ap

Mikä mahtaa olla tällä hetkellä aselupien käsittelyaika? Palvelu on todellakin ruuhkautunut. Sähköisesti jätin virheettömän hakemukseni kaikkine liitteineen yli kaksi kuukautta sitten. On saman tyypin suhteellisen tuore lupa viime vuodelta joten mikään hidastus ei voi johtua hakemukseni puutteista. Mielestäni kohtuullinen aika ei ole poliisin itsensä ilmoittama "Tällä hetkellä poliisilaitoksessa on vireillä noin 1200 asehakemusta, ja yhden hakemuksen käsittelyaika voi olla useita kuukausia.".

Kuinka kauan muilla on kestänyt?

19

3115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yleensä "yllytetään" hakemaan lupia muulloin kuin metsästyskauden lähestyessä tai metsästysaikana.
      Itse hain lupia maaliskuussa, käsittelyaika kaikkine vaiheineen, alkaen papereiden jättämisestä, siihen kun luvat oli valmiina postilaatikossa oli alle kuukausi.
      Eli vaihtelua tuntuu olevan...

    • Anonyymi

      Vaikuttaa tällä hetkellä olevan sen puolen vuoden ruuhka käsittelyssä.

    • Anonyymi

      Tarkoitatko hankitalupaa vai varsinaista aselupaa? Hankitaluvan ainakin itse sain reilussa viikossa ja olisikohan tästä aikaa noin kaksi viikkoa. Sillä varsinaisen aseluvan tulemisellahan ei ole mitään kiirettä, koska se hankintalupa toimii aselupana siihen saakka kunnes saat postissa sen varsinaisen aseluvan.

      • Anonyymi

        Koska hait lupaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska hait lupaa?

        Ja missä hait lupaa?

        Käsittelyaikojen pituudet vaihtelevat alueittain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska hait lupaa?

        Kuten jo kerroin, eli tuosta kirjoitushetkestä noin kaksi viikkoa taakseppäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja missä hait lupaa?

        Käsittelyaikojen pituudet vaihtelevat alueittain.

        Seinäjoela.


    • Anonyymi

      Lokakuussa haettu lupaa, eikä vieläkään ole saapunut.

    • Anonyymi

      3vk, 2 lupaa. Toinen kesällä toinen talvella.

      • Anonyymi

        Hölmöä kysyä käsittelyajoista, sillä ne ovat paikkakuntakohtaisia. Hölmöä myös kertoa ajoista, jos ei kerro paikkakuntaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hölmöä kysyä käsittelyajoista, sillä ne ovat paikkakuntakohtaisia. Hölmöä myös kertoa ajoista, jos ei kerro paikkakuntaa.

        Hölmöä ja hölmöä.
        Jos kysytään käsittelyaikoja, niin mitä hölmöä siinä on niitä kertoa?

        Se on sitten eri asia kauanko viranomaiset niitä lappuja pyörittelee paikkakunnittain.
        Eipä tuo aloittajakaan ole kertonut, missä on lupansa hakenut, eikä tuo edellinen kommentoija.

        Hölmöä on takertua jokaiseen kommenttiin, kun se ei loppujen lopuksi sinunkaan elämääsi vaikuta tippaakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hölmöä ja hölmöä.
        Jos kysytään käsittelyaikoja, niin mitä hölmöä siinä on niitä kertoa?

        Se on sitten eri asia kauanko viranomaiset niitä lappuja pyörittelee paikkakunnittain.
        Eipä tuo aloittajakaan ole kertonut, missä on lupansa hakenut, eikä tuo edellinen kommentoija.

        Hölmöä on takertua jokaiseen kommenttiin, kun se ei loppujen lopuksi sinunkaan elämääsi vaikuta tippaakaan.

        Kyllä se minun elämään vaikuttaa kun joudun lukemaan hölmöjä kommentteja. Palstalla voisi olla älykkäitäkin keskusteluita, jos kaikista hölmöistä päästäisiin eroon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se minun elämään vaikuttaa kun joudun lukemaan hölmöjä kommentteja. Palstalla voisi olla älykkäitäkin keskusteluita, jos kaikista hölmöistä päästäisiin eroon.

        😂😂😂
        Viisas pysyisi poissa näistä keskusteluista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se minun elämään vaikuttaa kun joudun lukemaan hölmöjä kommentteja. Palstalla voisi olla älykkäitäkin keskusteluita, jos kaikista hölmöistä päästäisiin eroon.

        Uhrasit varmaan monta sekuntia elämästäsi lukiessa kommenttia, mutta viitsit sentään kirjoitella tuollaisen liirum laarumin vastineeksi.

        Viisampi ihminen jättäisi kommentoimasta, jos jonkun toisen viesti ei kiinnosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uhrasit varmaan monta sekuntia elämästäsi lukiessa kommenttia, mutta viitsit sentään kirjoitella tuollaisen liirum laarumin vastineeksi.

        Viisampi ihminen jättäisi kommentoimasta, jos jonkun toisen viesti ei kiinnosta.

        Viisaamman velvollisuus on opastaa kanssaeläjiä, jotta he oppisivat edes jotakin. Ei ole synti olla typerä ja ajattelematon, mutta sitä ei kannata kaikille kertoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        😂😂😂
        Viisas pysyisi poissa näistä keskusteluista

        Väitinkö olevani viisas? Olen korkeintaan aavistuksen älykkäämpi kuin useimmat keskustelijat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väitinkö olevani viisas? Olen korkeintaan aavistuksen älykkäämpi kuin useimmat keskustelijat.

        No kysytään vähän tyhmempänä, mitä koet saavuttavasi sijainnilla?
        Jos asut etelässä, tuskin lähdet hakemaan lupaa pohjoisesta, idästä tai lännestä.

        Jos paikkakunnallasi luvan haku kestää 3kk et sinä tee mitään sillä tiedolla mitä paikkakunnalla X tai Y luvan haku kestää.

        Joudut hakemaan lupasi joka tapauksessa oman paikkakuntasi poliisilaitokselta:

        "Mistä haetaan?

        Aselupaa haetaan oman asuinpaikkakunnan poliisilaitokselta. Poliisilaitosten määrää on vähennetty dramaattisesti. Nyt niitä on enää 11. Aselupa-asioita hoidetaan vain tietyillä poliisiasemilla."


    • Anonyymi

      Sähköinen aselupa palvelu on ruuhkautunut. Nyt yli pari kuukautta vierähtänyt ja mitään ei ole kuulunut. Alueella tuskin merkitystä kun samat käsittelijät koko Suomessa.

    • Anonyymi00020

      Mulla sama ongelma , 2-3 kuukautta kestänyt ja aselupahakemus hintaa nousee koko ajan. Kannattaa soittaa suoraan kyseiseen asemalle ja kysyä Missä vaiheessa hakemus on

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      605
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      67
      557
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      94
      542
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      486
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe