Käyn lukion ensimmäistä vuotta, ja haluaisin mennä Australiaan vaihtoon/opiskelemaan, mutta rahaa ei mulla tai perheellä oo. Mulla asuu Sydneyssä läheisiä joita haluaisin tavata mutta nekään ei voi rahatilannetta vaikuttaa. Pitääkö vaan tyytyä odottamaan että säästän vähän rahaa jollekin parin viikon reissulle tai kasvan aikuiseks ja saan töitä ja ehkä sit joskus elämässä saisin tarpeeks rahaa muuttaa sinne pysyvästi? Mun unelma ois ainakin käydä siellä ihan pian, ja koska oon nuori niin opiskelukin kelpais. Oisko se ees mahollista, kun rahaa ei oikein sellasia kymppitonneja oo :/
Vaihtoon Australiaan?
2
131
Vastaukset
- Anonyymi
On hyvä olla tavoitteita ja unelmia, mutta ilman kymppitonneja ei vaihto-opiskelu Australiassa lukiolaiselle onnistu. Rahaa tarvitaan paitsi matkoihin myös elämään ja opiskeluun perillä.
Opiskele lukio ja kirjoita hyvät paperit, jotta pääset yliopistoon. Se avaa aivan hienot mahdollisuudet yliopistovaihtoon stipendin kera. Toki omaakin rahaa tarvitaan myös silloin, mutta ei niin paljon.
Parin viikon turistimatkat Australiaan ovat kalliita. Ei tavallisen lukiolaisen toteutettavissa. Kun käyt lukion menestyksekkäästi, saat hyväpalkkaiseen ammattiin johtavan opiskelupaikan ja valmistuttuasi työpaikan, niin voit aikuisena käydä Australiassa, jos se vielä silloin on tärkeää.
Eli ensimmäinen toteuttamuskelpoinen askel kohti unelmaa on nyt lukion käyminen hyvin tuloksin. - Anonyymi
Haluaisit tavata Australiassa asuvia läheisiäsi. Haluavatko he tavata sinut? Ehkä he käyvät joskus Suomessa, niin tapaaminen varmaan onnistuu helposti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244756- 883734
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483155- 542677
- 2062641
- 522615
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322410- 1522348
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081559