Käyn lukion ensimmäistä vuotta, ja haluaisin mennä Australiaan vaihtoon/opiskelemaan, mutta rahaa ei mulla tai perheellä oo. Mulla asuu Sydneyssä läheisiä joita haluaisin tavata mutta nekään ei voi rahatilannetta vaikuttaa. Pitääkö vaan tyytyä odottamaan että säästän vähän rahaa jollekin parin viikon reissulle tai kasvan aikuiseks ja saan töitä ja ehkä sit joskus elämässä saisin tarpeeks rahaa muuttaa sinne pysyvästi? Mun unelma ois ainakin käydä siellä ihan pian, ja koska oon nuori niin opiskelukin kelpais. Oisko se ees mahollista, kun rahaa ei oikein sellasia kymppitonneja oo :/
Vaihtoon Australiaan?
2
95
Vastaukset
- Anonyymi
On hyvä olla tavoitteita ja unelmia, mutta ilman kymppitonneja ei vaihto-opiskelu Australiassa lukiolaiselle onnistu. Rahaa tarvitaan paitsi matkoihin myös elämään ja opiskeluun perillä.
Opiskele lukio ja kirjoita hyvät paperit, jotta pääset yliopistoon. Se avaa aivan hienot mahdollisuudet yliopistovaihtoon stipendin kera. Toki omaakin rahaa tarvitaan myös silloin, mutta ei niin paljon.
Parin viikon turistimatkat Australiaan ovat kalliita. Ei tavallisen lukiolaisen toteutettavissa. Kun käyt lukion menestyksekkäästi, saat hyväpalkkaiseen ammattiin johtavan opiskelupaikan ja valmistuttuasi työpaikan, niin voit aikuisena käydä Australiassa, jos se vielä silloin on tärkeää.
Eli ensimmäinen toteuttamuskelpoinen askel kohti unelmaa on nyt lukion käyminen hyvin tuloksin. - Anonyymi
Haluaisit tavata Australiassa asuvia läheisiäsi. Haluavatko he tavata sinut? Ehkä he käyvät joskus Suomessa, niin tapaaminen varmaan onnistuu helposti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1017001- 474736
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa542646Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän52108Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1811093Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101058Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell911011Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30846Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai242843Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?179773