Mikäs meininki tuo on että kun tarveharkintaa ei ole työmarkkinatuessa ja nyt on merkattu ? Eikös se lopu 55 ikävuoteen?
mikä meininki
13
467
Vastaukset
- Anonyymi
Kokoomus haluaa (jostain kumman syystä), että kaikki ihmiset ei säästäis ja sijoittais.
- Anonyymi
Parempi vaan kun säästävät, niin ei tarvitse valtion varoja heihin tuhlata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parempi vaan kun säästävät, niin ei tarvitse valtion varoja heihin tuhlata.
Ei vaan, kun Kokoomus on tekemässä melkein kaikesta sosiaaliturvasta tarveharkintaista eli säästöt vaikuttaisi, niin se ei luo sellaisia kannustimia säästämiselle ja sijoittamiselle kuin mitä olisi hyvä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vaan, kun Kokoomus on tekemässä melkein kaikesta sosiaaliturvasta tarveharkintaista eli säästöt vaikuttaisi, niin se ei luo sellaisia kannustimia säästämiselle ja sijoittamiselle kuin mitä olisi hyvä.
Jos Kokoomus saisi päättää, niin Suomessa olisi mukava olla vain köyhä tai rikas. Siinä välissä on aika ankeeta.
- Anonyymi00006
Yleistukeen menee, ei peruspäivärahaa enää ole ja kommentit oikein eli sosiaaliturva tarveharkinnan takana. 311 e suojaosa toki mutta kaikki sen yli pienentää yleistukea. Ja kela pääsee sun pankkitietoihin.
- Anonyymi00007
"Ja kela pääsee sun pankkitietoihin."
Ei pääse paitsi tiliotteen kautta jonka itse toimitat, automaattinen tiliotteiden saaminen pankista Kelaan tulee joskus 2027, ehkä syksyllä. Silloinkin pitää asiakkaalta pyytää lupa - Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Ei pääse paitsi tiliotteen kautta jonka itse toimitat, automaattinen tiliotteiden saaminen pankista Kelaan tulee joskus 2027, ehkä syksyllä. Silloinkin pitää asiakkaalta pyytää lupaMutta jos ei lupaa anna niin tukiakaan ei tule.
- Anonyymi00009
Anonyymi00007 kirjoitti:
Ei pääse paitsi tiliotteen kautta jonka itse toimitat, automaattinen tiliotteiden saaminen pankista Kelaan tulee joskus 2027, ehkä syksyllä. Silloinkin pitää asiakkaalta pyytää lupaAsumistukea haettaessa on ilmoitettava tilen saldot. Jos jätät ilmoittamatta ... Luulen, että Kelalla on oikeus ainakin tarkistaa nämä saldot. Asumistuki perustuu sekä tuloihin että osittain omaisuuteen.
- Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Asumistukea haettaessa on ilmoitettava tilen saldot. Jos jätät ilmoittamatta ... Luulen, että Kelalla on oikeus ainakin tarkistaa nämä saldot. Asumistuki perustuu sekä tuloihin että osittain omaisuuteen.
Jos et ilmoita, ei tukea
- Anonyymi00011
Anonyymi00008 kirjoitti:
Mutta jos ei lupaa anna niin tukiakaan ei tule.
Vaihtoehtoisesti toimitat tiliotteet itse. Jos kelalla on syytä olettaa että kusetat niin voivat pyytää pankilta suoraan otteet kuten tähänkin asti. Mutta siis...EIVÄT PÄÄSE AUTOMAATTISESTI
- Anonyymi00012
Yli 55-vuotiaallekin käytetään tarveharkintaa, jos työssäoloehto ei ole täyttynyt.
- Anonyymi00013
Pysyykö tämä yli 55v tarveharkinta samanlaisena yleistuessa kuin nyt työmarkkinatuessa.
- Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Pysyykö tämä yli 55v tarveharkinta samanlaisena yleistuessa kuin nyt työmarkkinatuessa.
Ei pysy...55 vuotiaille on sama tarveharkinta yleistuessa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä4011724Sanna Marin vetänyt leukoja 11 kertaa
Tästähän oli joskus polemiikkia, kun muistaakseni lupasi kymmenen tai jotain vedellä. No nyt niin on, ainakin omien san334679Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie2512827Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin1442604- 1121692
Farmi Suomi: Kokeeko Frederik, 81, saman kohtalon kuin ikämies Danny?
Danny, musiikkineuvos Ilkka Lipsanen, nähtiin mukana Farmi Suomi -realityssä v. 2024. Danny teki yllätysratkaisun ja tuo14106140 vuotta töitä paiskinut ja 3 vuotta työttömänä mamuna Suomessa, sama eläke
Jokin mättää. Eläkettä ei pidä maksaa lainkaan mamuille jos työhistoriaa ei ole vähintään 10 vuotta takana.209852- 82840
En luota sinuun
en edelleenkään yhtään tiedä oletko lintu vai kala vai kalavale. Ja ilmeisesti haluat pitää sen niin, syitä voi vain arv62766- 10738