Museoauton päivitys

Anonyymi-ap

Museoautossani on hammastanko-ohjaus.
Raskas auto, raskas ohjaus.
Kyseiseen automalliin on ollut saatavana tehostettu ohjaus tehtaalta.
Suomen verokarhun takia moinen varuste on jätetty tilaamatta.
Olen miettinyt ohjaustehostimen asennusta pelkän hammastangon tilalle.
Jälkimarkkinoilla on tarjolla sähköinenkin tehostin jonka asennus ei vaadi muutoksia rakenteeseen. Sähköinen tehostin on nykyaikaa.

Kuitenkin olen tullut tulokseen että koska alkuperäinen tehostin oli hydraulinen, sellainen sopisi aikakauteen.

Tarvitaan siis pumppu, tehostimellinen hammastanko, putkitus ja asennusromppeita ja hiukan elvistelyä WD tyyliin. (Marc "Elvis" Priestley)
Kaikkia osia löytyy markkinoilta.

Teenkö museoautorikoksen?

5

282

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos hammastanko-ohjaus on alkuperäinen, niin ei sitä voi korvata erilaisella

• Anonyymi

Autossa olisi edelleen alkuperäinen hammastanko-ohjaus.
        Autoja on ollut alkuperäisenä varstettuna tehostetulla hammastangolla.
        Alkuperäinen rakenne muistuttaa hiukan ns. orbitrol ohjausta jossa tehostus on osa hammastankorakennetta
        Tarkoitus olisi siis korvata alkuperäinen hammastanko-ohjaus alkuperäisellä hammastanko ohjauksella.
        Miksi alkuperäistä osaa ei voisi korvata alkuperäisellä osalla ?

Uusi alkuperäinen hammastanko on siis esimerkiksi tällainen https://www.leboncoin.fr/ad/equipement_auto/2463148025

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Autossa olisi edelleen alkuperäinen hammastanko-ohjaus.
        Autoja on ollut alkuperäisenä varstettuna tehostetulla hammastangolla.
        Alkuperäinen rakenne muistuttaa hiukan ns. orbitrol ohjausta jossa tehostus on osa hammastankorakennetta
        Tarkoitus olisi siis korvata alkuperäinen hammastanko-ohjaus alkuperäisellä hammastanko ohjauksella.
        Miksi alkuperäistä osaa ei voisi korvata alkuperäisellä osalla ?

Uusi alkuperäinen hammastanko on siis esimerkiksi tällainen https://www.leboncoin.fr/ad/equipement_auto/2463148025

Trafi MÄÄRÄYS TRAFI/8926/03.04.03.03/2011

Museoajoneuvoksi hyväksyttävän ajoneuvon varusteilta vaaditaan, että ne
        ovat kulloisenkin ajoneuvon valmistumisaikakauden mukaisia. Edellä mainittu kohta koskee myös ajoneuvoon tarjolla olleita lisävarusteita.

• Anonyymi

Museoautoon sallitaan vähäisiä muutoksia varsinkin, jos ne ovat liikenneturvallisuutta parantavia.
      Itse etsisin kyseiseen autoo kuuluneen tehostajan tai ainakin samaan aikakauteen liittyvän mallin.

• Anonyymi

Hormooni kuuri valtion laskuun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      92
      1987
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      167
      1460
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      74
      1249
    4. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      69
      1090
    5. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      87
      1034
    6. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      218
      1029
    7. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      962
    8. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      235
      914
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      51
      896
    10. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      88
      881
    Aihe