Museoauton päivitys

Anonyymi-ap

Museoautossani on hammastanko-ohjaus.
Raskas auto, raskas ohjaus.
Kyseiseen automalliin on ollut saatavana tehostettu ohjaus tehtaalta.
Suomen verokarhun takia moinen varuste on jätetty tilaamatta.
Olen miettinyt ohjaustehostimen asennusta pelkän hammastangon tilalle.
Jälkimarkkinoilla on tarjolla sähköinenkin tehostin jonka asennus ei vaadi muutoksia rakenteeseen. Sähköinen tehostin on nykyaikaa.

Kuitenkin olen tullut tulokseen että koska alkuperäinen tehostin oli hydraulinen, sellainen sopisi aikakauteen.

Tarvitaan siis pumppu, tehostimellinen hammastanko, putkitus ja asennusromppeita ja hiukan elvistelyä WD tyyliin. (Marc "Elvis" Priestley)
Kaikkia osia löytyy markkinoilta.

Teenkö museoautorikoksen?

5

165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos hammastanko-ohjaus on alkuperäinen, niin ei sitä voi korvata erilaisella

      • Anonyymi

        Autossa olisi edelleen alkuperäinen hammastanko-ohjaus.
        Autoja on ollut alkuperäisenä varstettuna tehostetulla hammastangolla.
        Alkuperäinen rakenne muistuttaa hiukan ns. orbitrol ohjausta jossa tehostus on osa hammastankorakennetta
        Tarkoitus olisi siis korvata alkuperäinen hammastanko-ohjaus alkuperäisellä hammastanko ohjauksella.
        Miksi alkuperäistä osaa ei voisi korvata alkuperäisellä osalla ?

        Uusi alkuperäinen hammastanko on siis esimerkiksi tällainen https://www.leboncoin.fr/ad/equipement_auto/2463148025


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autossa olisi edelleen alkuperäinen hammastanko-ohjaus.
        Autoja on ollut alkuperäisenä varstettuna tehostetulla hammastangolla.
        Alkuperäinen rakenne muistuttaa hiukan ns. orbitrol ohjausta jossa tehostus on osa hammastankorakennetta
        Tarkoitus olisi siis korvata alkuperäinen hammastanko-ohjaus alkuperäisellä hammastanko ohjauksella.
        Miksi alkuperäistä osaa ei voisi korvata alkuperäisellä osalla ?

        Uusi alkuperäinen hammastanko on siis esimerkiksi tällainen https://www.leboncoin.fr/ad/equipement_auto/2463148025

        Trafi MÄÄRÄYS TRAFI/8926/03.04.03.03/2011


        Museoajoneuvoksi hyväksyttävän ajoneuvon varusteilta vaaditaan, että ne
        ovat kulloisenkin ajoneuvon valmistumisaikakauden mukaisia. Edellä mainittu kohta koskee myös ajoneuvoon tarjolla olleita lisävarusteita.


    • Anonyymi

      Museoautoon sallitaan vähäisiä muutoksia varsinkin, jos ne ovat liikenneturvallisuutta parantavia.
      Itse etsisin kyseiseen autoo kuuluneen tehostajan tai ainakin samaan aikakauteen liittyvän mallin.

    • Anonyymi

      Hormooni kuuri valtion laskuun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe