Vähemmän tunnettu meribassi on noussut kalaruokailijoiden suosioon.
Kalakauppias Tarmo Veijonen kertoi MTV Uutisten Huomenta Suomi -ohjelmassa yhden kalan olevan nyt erityisen kovassa nosteessa.
– Meribassi on nyt tämän päivän juttu, kertoo Veijonen.
Kalakauppiaan mukaan yksi iso tekijä kalan suosiolle on kilohinta, joka on noin 19 euroa.
– Pienen budjetin ostoksiin se on hyvä.
Tämän lisäksi Veijosen mukaan meribassi on erityisen hyvä grillikala, sillä siinä on kiinteän koostumuksensa lisäksi sopivasti rasvaa ja selkeät ruodot.
– Ne eivät häiritse syömistä, kertoo Veijonen.
Oletko maistanut meribassia ?
Anonyymi-ap
2
72
Vastaukset
- Anonyymi
Katsoin ohjelman ja tutkin mistä meribassi tulee.
-Kasvatusaltaista eikä se niin kovin halpaakaan ole.
Suuri osa Suomessa tarjotusta meribassista on kasvatettua kalaa. Tuotannon ravinnepäästöt aiheuttavat rehevöitymistä sekä pahimmillaan jopa happikatoa laitosten lähivesissä. Myös lääkeaineet ja muut tuotannossa laajasti käytettävät kemikaalit ovat ympäristölle ongelmallisia. Saatavilla on myös vastuullisempia ympäristösertifioituja vaihtoehtoja. - Anonyymi
Joku ulkomaan eksoottinen syötävä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984