Valokuitu ja talonetti

Anonyymi-ap

Minulla on ollut Elisan talonetti ja viihde nyt jo yli 10v.

Nyt talon ohi vedetään ( on vedetty ) valokuitu ja ainakin naapurin osaketalo menee siihen.

Minulla on oma sopimus jossa saan 150 mt viihteen mukana. Talonottikin lienee se sama. Nyt maksan pari euroa lisää ja saan 300 mt. Mutta nouseekohan tuo talonetin nopeus ja miten käy minun 300 mt netille hinnan suhteen? Onhan siinä 300 mt kaapelinetissä ruutia ja sen soisi muille.

Oma viimeinen update tuli tehtyä vain sen vuoksi, että kaapelimodemin vastuu siirtyi Elisalta asiakkalle, eli uusi reititin ei ole enää operaattorin vastuulla vaan asiakkaan.

2

140

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Valokuidusta saat vaikka 1 gigabittiä sekunnissa. Jos on omakotitalo, niin kannattaa liittyä valokuituun. Jos asut taloyhtiössä, niin taloyhtiön hallitus/isännöitsijä päättää tästä.
      Jos sulla on toistaiseksi voimassa oleva liittymä tämä kaapelinetti, niin sen voi valokuidun tultua sanoa irti. Määräaikaiset ovat sitten sen sopimuskauden loppuun asti voimassa.

Valokuituyhteyksien hinta vaihtelee. Ns. asuntokuitu voi olla noin 25€/kk 100 megan yhteys. Omakotitalon valokuitu voi maksaa noin 35€/kk.

Jos kaikki kuitenkin toimii sinulla moitteettomasti, ei ole kiire liittyä valokuituun.

• Anonyymi

Anonyymi-ap
        2024-09-01 16:59:56
        kommentoi

Minullahan ei ole olut ongelmaa netin kanssa oikeastaan lainkaan. Ongelma oli lähinnä se, että Elisan 2012-13 antama vuokramodemi oli vähän ongelmallinen ja Elisan tekniselle puolelle riitti se, että laite toimii heidän mielestään oikein. Sain kesällä kirjeen, että tuki modemille loppuu elokuussa ja uuden hankinta kuuluu asiakkaalle. Nyt sanottiin suoraan, että laitteen elinaika on viisi vuotta. Nyt uuden reitittimen myötä monet ongelmat on ratkenneet. Osaksi tästä syystä käytin pitkään rinnalla 4g yhteyttä joka nyt on pois päältä. Eikä se 4g kaikkia ongelmia ratkonut vaan toi myös uusia.

Määräaikaisuudesta. Käsittääkseni kuin Elisan viihdettä. Käsittääkseni voin palauttaa kaapelin nopeuden milloin vain alemmas tai nostaa vaikka minne, mutta mielestäni nyt on hyvä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      41
      2897
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      32
      2616
    3. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      21
      2468
    4. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      436
      2448
    5. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      143
      1808
    6. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      144
      1804
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      24
      1345
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      4
      1212
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1109
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      1017
    Aihe