Olet päässyt tavoitepainoon lääkkeiden avulla esim. Ozempic, Rybelsus, Wegovy, Mysimba, Saxenda ?

Anonyymi-ap

Minua kiinnostaa miten lääkkeitä laihdutuksen tukena käyttäneet ovat päässeet tavoitepainoonsa. Entä mitä on tapahtunut, kun olette tavoitepainossa. Oletteko lopettaneet lääkityksen ja millaisella aikataululla?

Onko painonhallinta onnistunut lääkkeen lopettamisen jälkeen? Mitä lääkettä tai lääkkeitä olette käyttäneet?

18

450

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En nyt ole tavoitepainossa, painoindeksi 28 mutta kun olen varsin isokokoinen niin olen painooni tyytyväinen ja uskoidin että painoni laskee vielä hieman.

Käytän siis Ozempicia diabetekseen ja tuon saannissa oli ongelmia. En lihonut saantiongelmien aikana mutta suhtautumistapani ruokaan on muuttunut radikaalisti. En enää syö vatsaani täyteen vaan annoskoot ovat pienentyneet ja ruoka on kevyempää.

Uskoisin että valtaosa lihoo takaisin lopetettuaan lääkkeet.

• Unohtui mainita että olen laihtunut ennen Ozempiciä 50 kg ja vain 10 kg Ozempicin jälkeen.

• Anonyymi

Hyvä nosto tuo painoindeksi. (Oma) tavoitepaino ei aina tarkoita, että sillä olisi mitään tekemistä painoindeksin kanssa:)

Mutta kaksi kysymystä näihin kommentteihin. Painosi ei noussut lääkkeen saanti ongelmien aikana ja huomaat suhtautumistapasi ruokaan muuttuneen. Silti kuitenkin uskot että valtaosa lihoo lopetettuaan lääkkeet. Miten arvelet asian olevan omalla kohdallasi? Kykenisitkö ylläpitämään nykyisen painon jos lopettaisit Ozempicin?

• Anonyymi kirjoitti:

Hyvä nosto tuo painoindeksi. (Oma) tavoitepaino ei aina tarkoita, että sillä olisi mitään tekemistä painoindeksin kanssa:)

Mutta kaksi kysymystä näihin kommentteihin. Painosi ei noussut lääkkeen saanti ongelmien aikana ja huomaat suhtautumistapasi ruokaan muuttuneen. Silti kuitenkin uskot että valtaosa lihoo lopetettuaan lääkkeet. Miten arvelet asian olevan omalla kohdallasi? Kykenisitkö ylläpitämään nykyisen painon jos lopettaisit Ozempicin?

Aika todennäköisesti. Laihduin paljon ennen ozempiciä enkä edes tiedä mikä osuus sillä on ollut viimeisen 10 kg laihdutunsessa.

• Anonyymi

Olen laihtunut Ozempicilla yli 20 % painostani. BMI nyt 24. Taustalla diabetes.

En halua laihtua enempää ja olen puolittanut Ozempicin annoksen viisi viikkoa sitten. Painon putoaminen on loppunut, paino pyrkii ylös päin. Vaivoin saan pysymään.

Olen voinut vähentää melkein kaikkea lääkitystäni. Ensiksi sain jättää kokonaan pois insuliinin.

• Anonyymi

Kiinnostavia asioita sekä tuo painon pudottamisen lopettaminen että tuo saavutetun painon ylläpitäminen. Kumpikin vaatii omanlaisensa työn. Kun kerrot, että lääkkeen puolittamisesta on 5 viikkoa ja nyt paino pyrkii ylöspäin ja saat sen vain vaivoin pysymään tavoitepainossasi, niin mikä on erityisen hankalaa? Nälän tunne? joku muu? Muuttuuko annoskoot isommiksi vai mistä pinnistelyn tarve johtuu?
        Olen kyllä kuullut että on melko tavallista, että paino nousee lopetusvaiheen jälkeen 2-3 kg ihan lääkkeettömänkin painonpudotuksen jälkeen.

• Anonyymi

Minä sain painon kyllä putoamaan Ozempicilla yli 10kg mutta sain kilpirauhassyövän.

• Anonyymi

Olen pahoillani syöpädiagnoosistasi, joka kuitenkaan ei ole yhteydessä painonpudotukseesi tai Ozempiciin. Voimia sinulle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen pahoillani syöpädiagnoosistasi, joka kuitenkaan ei ole yhteydessä painonpudotukseesi tai Ozempiciin. Voimia sinulle.

Kyllä se taisi olla yhteydessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se taisi olla yhteydessä.

Pahoittelut, en tiennyt että niillä on tieteellisesti todistettu yhteys. Tosin se, että voidaanko yhteys todistaa ei tietenkään ole mikään helpotus. Minulla ei ole mitään käsitystä kilpirauhassyövästä. Millainen hoito ja ennuste siinä on?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pahoittelut, en tiennyt että niillä on tieteellisesti todistettu yhteys. Tosin se, että voidaanko yhteys todistaa ei tietenkään ole mikään helpotus. Minulla ei ole mitään käsitystä kilpirauhassyövästä. Millainen hoito ja ennuste siinä on?

Kilpirauhassyövän ennuste on melkein aina hyvä, riippuu syövän tyypistä. Tavallisimmin kaikki syöpäkudos saadaan tuhottua radiojodin avulla. Jodi kuljettaa radiojodin isotoopin kilpirauhassyöpään ja kudos tuhoutuu.

• Anonyymi

Höpöhöpö,

Yhteys kilpirauhasen harvinaiseen syöpälaatuun on ollut epävarma harvainto hirikokeissa. Yhteyttä ei ole pystytty ihmisillä todentamaan.

Jos todella todella sait lääkettä käyttäessäsi syövän, niin olisit sen saanut muutenkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpöhöpö,

Yhteys kilpirauhasen harvinaiseen syöpälaatuun on ollut epävarma harvainto hirikokeissa. Yhteyttä ei ole pystytty ihmisillä todentamaan.

Jos todella todella sait lääkettä käyttäessäsi syövän, niin olisit sen saanut muutenkin.

Kiinnostavaa! Itselläni on ollut kilpirauhasen syöpä melkein 40 vuotta sitten. Se leikattiin, mutta kilpirauhasta jätettiin jäljelle. Vajaatoiminta tuli silti. Silloin ei ollut olemassa Ozempicia.

Nyt olen käyttänyt Ozempicia yli vuoden verran diabetekseen. Kilpirauhasen toimintaa on seurattu tiiviisti. Ei merkkejä syövästä.

Tätä taustaa vasten sanon mielipiteenäni, ettei yhteyttä kilpirauhassyövän ja Ozempicin välillä ole. Ei silloinkaan, kun Ozempicin käyttäjälle tulee kilpirauhasen syöpä. Yhtä hyvin voi syyttää ihan mitä hyvänsä kilpirauhasen syövän aiheuttajaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiinnostavaa! Itselläni on ollut kilpirauhasen syöpä melkein 40 vuotta sitten. Se leikattiin, mutta kilpirauhasta jätettiin jäljelle. Vajaatoiminta tuli silti. Silloin ei ollut olemassa Ozempicia.

Nyt olen käyttänyt Ozempicia yli vuoden verran diabetekseen. Kilpirauhasen toimintaa on seurattu tiiviisti. Ei merkkejä syövästä.

Tätä taustaa vasten sanon mielipiteenäni, ettei yhteyttä kilpirauhassyövän ja Ozempicin välillä ole. Ei silloinkaan, kun Ozempicin käyttäjälle tulee kilpirauhasen syöpä. Yhtä hyvin voi syyttää ihan mitä hyvänsä kilpirauhasen syövän aiheuttajaksi.

Hienoa ettei ole uusiutunut. Toivottavasti lääke toimii.

Myöskään Fimealle ei ole ilmoitettu yhtään tapausta, jossa yhteyttä kilpirauhasen syöpään olisi edes epäily. Mikä antaa syyn olettaa ettei aikaisemman kommentoijan juttu ollut totta.

• Anonyymi

Mielenkiintoinen ketju. Minuakin kiinnostaa nämä kokemukset. Eli UP

• Anonyymi

Tuleeko tollasista lääkkeistä paha olo? Ei pysty syömään ja siksi paino nousee?

• Anonyymi

Joillekin tulee ja joillekin ei. Lääkkeen tarkoitus ei ole toimia niin että laihtuu vain koska huono olo estää syömästä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joillekin tulee ja joillekin ei. Lääkkeen tarkoitus ei ole toimia niin että laihtuu vain koska huono olo estää syömästä.

Ozempicilla tulee kylläinen olo nopeasti. Ei tee mieli syödä paljoa. Kylläinen olo säilyy kauan.

On totta, että Ozempicin käytön alussa voi olla jopa etova olo hyvin samaan tyyliin kuin raskauden alussa. Se menee ohitse.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      27
      3165
    2. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      43
      3050
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      34
      2906
    4. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      443
      2597
    5. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      162
      1907
    6. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      143
      1848
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      25
      1445
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      5
      1251
    9. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      32
      1230
    10. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      75
      1154
    Aihe