Saksanpaimenkoiran moittijat lukekaapas!

Anonyymi-ap

Saksanpaimenkoira vaatii liikuntaa sopivasti ja älyllistä haastetta. Itse harrastan koirani kanssa maastopyöräilyä metsäpoluilla.
Sekalinjainen uros. Koira on pitkässä fleksissä ja vauhtina koiran vauhti, eli ravi koiran ehdoilla.
Hyvä koiranruoka maksaa 1500-2000e vuodessa. Ei mitään tarjoustalo säkkejä.
Pihamme on suuri ja aidattu ja lenkkeily päivittäistä tottiksen lisäksi. Naapureilta on varastettu esimerkiksi polkupyöriä pihoilta. Meiltä ei, ainakaan vielä. Vaikka koira nukkuu ja on ns sisäkoira ei häkkiä. Varoitukset on.
Omalle perheelle täysi lammas, ei ole koskaan kuritettu fyysisesti. Niin kuin ei lapsiakaan.
Vieras voi tulla pihalle tai sisään. Ulos lähteminen on hieman hankalampaa ilman omistajan läsnäoloa.

Olen nähnyt monta selkävaivaista ylipainoista ihmistäkin jotka syövät epäterveellisesti eivätkä liiku tarpeeksi. Usein heilläkin on masennusta ja uniongelmia.

Eli kun sitä koiraa asfaltilla lenkitetään hiljakseen kävellen, lönkötetään. Se altistaa koiraa vaivoille.

Saksanpaimenkoira on paras koira mitä itselläni on ollut. Se vaatii aikaa ja liikuntaa, ravia pehmeällä epätasaisella alustalla. Näin lihaksisto pysyy kunnossa. Aivan kuten luonnossakin.

Korttelinkiertoon sitten niitä pikkupuudeleita.

Saksanpaimenkoira on yllättänyt meidän perheen omalla käytöksellään. Paras koira.

3

154

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olipas asenteellinen kirjoitus. ”Pikkupuudelit” sanana sai jo näkemään mielessä sellaisen kahdella jalalla pienelle koiralle räyhäävään sakemannin, joka ei ole oikeasti omistajan hallinnassa. Sen verran voin sanoa, ettei isännän hyväksyessään vieraat pitäisi kenenkään olla hankaa tulla tai lähteä. Lisäksi niistä pikkupuudeleistakin löytyy paljon rotuja, jotka kyllä juoksevat sen minkä aloituksen isäntäkin pystyy juoksemaan. Keskittyisin tuon juoksualustan hieromisen sijasta siihen koulutukseen, eli toista oikeaan koulutukseen ja mielellään vielä jossain porukassa. Tasapainottaa kummasti sitä mieltä.

• Anonyymi

Meillä on myös pieni koira toisena koirana. Myös rotukoira jota kutsumme pikkupuudeliksi itse. Anteeksi tästä.

• Anonyymi

Vaimoni on työskennellyt koirien parissa vuosia. Aloituksen sakemannin kimppuun on kaksi eri kertaa hyökännyt pieni vapaana oleva koira. Ei tehnyt mitään vaan väisti. Toisen kerran matsässä ja toisella kerralla yhdestä pihasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      41
      2645
    2. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      408
      2161
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      20
      1982
    4. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      138
      1724
    5. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      16
      1672
    6. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      134
      1652
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      21
      1133
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      0
      1122
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1029
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      63
      925
    Aihe