Vaikea tapaus.

Anonyymi-ap

Nyt on vaikea tapaus. Pesukone haisee, millä sen saa hajuttomaksi? Hinkkaus tiskiharjalla tehty. Samoin kuumat pesuohjelmat sitruunahapolla, kloorilla ja etikalla. Jokainen vähensi osaltaan hajua varsinkin etikka mutta edelleen haisee. Haju ei ole biologinen vaan kemiallinen eli ns. pesulan haju.
Koneella voi pestä eikä haju siirry vaatteisiin mutta sisälle konetta ei voi tuoda vieläkään.
Myös koneen sisäosat on pesty vedellä niin hyvin kuin purkamatta voi.
Imeytyykö haju siis pesukoneen pehmeisiin kumiosiin pysyväksi tai pitkäaikaiseksi?

En haluaisi hävittää kun toimii ja on laadukas kone.

8

367

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kokeile jättää sitruunahappo ja etikka vaikuttamaan pidemmäksi aikaa, esimerkiksi yön yli.

    • Anonyymi

      Kyllähän ne hajut voi tarttua kumi- ja muoviosiin. Uusikin kutistemuoviin pakattuna ollut kone voi alkuun haista "kemialliselle", styrox-pehmusteille tms., mutta luulisi aika nopeasti haihtuvan sellaiset. Missä se on aiemmin ollut kun kerran niin haisee?

      Ei taida liittyä tähän, mutta hyvä vinkki pesukoneen sisuksien putsaukseen on se tiskikonetabletti kuumalla ohjelmalla silloin tällöin.

      • Anonyymi

        Ei tarkkaa tietoa miten käytetty. Vaikutti perheeltä ja ollut varmaan varastossa tms. kun oli kovin pölyä kuorien välissä. En kysellyt enempää kun lahjahevosen suuhun ei katsota. Oli poistettu viallisena mutta taisi olla käyttö tai asennusvirhe kun itsellä toimi.
        Taidan siis seuraavaksi irrottaa kauluskumin ja pesen erikseen ja rumpuun liuotusneste rungon alapuolisia kumiosia varten. Kiitos vinkeistä.


    • Anonyymi

      Se haju haihtuu kyllä muutamassa päivässä .

      • Anonyymi

        Pari kuukautta se on jo haissut.


    • Anonyymi

      Nukkasihti auki esim viikoksi jolloin vesi pääsee kunnolla haihtumaan koneen sisältä.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Noilla koitettiin. Sitruunahappo oli aika mieto. Sopii varmaan parhaiten säännölliseen käyttöön. Tehopuhdistukseen ei niinkään.
        Lopuksi martat suositteli hankkimaan tehokkaammi pesevän ja vähemmän energiaa kuluttavan koneen?
        Mistähän semmoinen löytyisi?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      107
      1047
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      918
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      787
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      703
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      580
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      506
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      495
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      45
      482
    10. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      482
    Aihe