Kivääri laukeaa kun laitan kiväärin (sako 308) lukkoa kiinni. Mikähän mahtaa aiheuttaa moisen tapahtuman? Näin on käynyt 2 kertaa.
Käytän itse ladattuja FJM-patruunoita, joista osa menee pesään helposti ja osa ahdistaa pahasti (en ole vääntänyt väkisin lukkoa kiinni). Oman käsityksen mukaan patruunat ovat oikeassa mitassa, hylsyt kokosupistettu ja pituus trimmattu. Silti ahdistaa. Ja sitten nämä pari itsestään laukeamista.
Voiko patruuna edes laueta lukkoa sulkiessa?
Kivääri laukeaa lukkoa suljettaessa
9
1034
Vastaukset 9
- Anonyymi
Jos lauenneiden patruunoiden nallissa on iskurin jälki, niin ongelma on aseen laukaisukoneistossa.
- Anonyymi
Liian herkäksi säädetyn laukaisukoneisto, netistä löytyy ohjeet vanhan Sakon säätämisestä. Kiväärisäsi on ehkä tiukka patruunapesä, hylsysi eri valmistus erää. Materiaali on erilaista. Holkki supistaa ne mitoiltaan erilaisiksi. Minulla on 39 Ukko-Peka niinsanotusti ,uusi v.1970. osa hylsyistä toimii, osa tarttuu patruunapesään, lajitelemaan. Uudelleen piipun saanut Winsu 95 kaikki pelaa
- Anonyymi
Ei ole patruunasta johtuvaa, aseessa on vika, asesepälle tai osaavalle kaverille korjattavaksi.
Vahingonlaukaus voi tulla kohtalokkaaksi tai ainakin kalliiksi, siksi korjaus.- Anonyymi
Tässä kysytään kahta eri asiaa, hylsyn tartumista pesään. Pelkkä hoonaminen voi auttaa. Tämä laukeaminen lukkoa suljetaesa, esim. liian herkäksi säädetty laukaisu, kuluneet laukaisukoneston osat, omatoiminen sepintä.
- Anonyymi00006
Puuosien takana vika.
- Anonyymi00007
Vika on päivän selvä, patruuna laukeaa liian aikaisin.
- Anonyymi00008
Nuorempana minäkin laukesin,jo huulille.
- Anonyymi00009
Näinhän sitä käy, jos ei ole kunnolla jäykkänä.
- Anonyymi00010
Kannattaa tähdöyä ja kun töhtöys valmis niin sulkee lukkn. Oum osui.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 831109
- 73922
Jasmin Vähäkangas paljastelee
Eilinen päivä on heillä kulunut biitsillä niin silloin tuo äiti ihminen on intoutunut paljastelemaan kunnolla. Laittanut127763- 57680
- 43605
- 30592
Miehet lähtevät itse pois deittailumarkkinoilta
Ovat saaneet tarpeekseen naisista. Tyypillisin poistuja on: Koulutettu, työssäkäyvä, etsii pitkäaikaista parisuhdetta.176585Kangaskylän alkoholi-hurjastelijat
Oppi olkoon että autollessa etanoli kuuluu pääasiassa 95 E10 polttoaineseen, siihenkin vain enimmillään 10% vahvuisena t4576Oikea nainen
On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t137573Olen pahoillani mies ihan kaikesta
Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on61555