Volkswagen harkitsee sulkevansa tehtaita Saksassa ensimmäistä kertaa historiansa aikana.
Laatu ja luotettavuus ovat olleet pitkään äärettömän heikkoja.
Lista Volkswagen-konsernin autoja vaivaavista yleisistä vioista
1. DSG -vaihteiston toimintaongelmat
2. Todella yleiset jakoketjuongelmat
3. Erittäin paljon öljyä kuluttavat TSI-moottorit
4. Ikkunoiden aukeilu itsekseen
5. Kovamuovisten kaasupolkimien katkeilu
6. Jäätyvät dieselien välijäähdyttimet
7. Turvatyynyjen jatkuvasti syttyvät vikavalot
8. Polttoainepumppujen vikaantuminen
9. Pyöränlaakereiden nopea jumittuminen
10. Hengenvaaralliset turvavyöt, jotka TM hiljattain löysi
11. Huonolaatuiset ovien lukot, jotka vikaantuvat monella tavalla.
12.Tuulilasinpyyhkijöiden hidastuminen jumiutuminen vaihtokuntoon.
13. Nopea ruostuminen, joista Passat on pahin.
Syy ei ole kiinalaisissa kilpailijoissa vaan huonossa laadussa ja luotettavuudessa.
30
918
Vastaukset
- Anonyymi
Laatu ja luotettavuus on se ongelma, eivät kilpailijat.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/51f3fd74-d38f-4574-a67f-16a7bc2dc214- Anonyymi
Toyotalla laatu ja luotettavuus ovat olleet aina kohdallaan ja se tekee nytkin tällaisia ennätystuloksia ja tekee yhteistyötä kiinalaisten kanssa.
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/maailman-isoin-autoyhtio-teki-valtavan-kasvuloikan-78-vuodessa-ja-kaikkien-aikojen-ennatys/c3d6e10c-d577-41ed-b3e4-737808a0dfc6
...ja tekee yhteistyötä yhteisyrityksen kaytta:
https://www.actualidadmotor.com/fi/Toyota-Sport-crossover--konsepti-sähkötekniikka-byd-2025/
- Anonyymi
No nyt alkaa Toyotan omapojalla olla paniikki taas huipussaan kun listaa 10-20 vuotta vanhoja "ongelmia".
Paras on ehkä tuo turvavyö "jonka TM huomasi hiljan", onko siitä jo reilut 10 vuotta kun Polon testissä takapenkin turvavyö aukesi väistökokeessa kun kolme raavasta miestä heitätettiin laidasta laitaan ja keskipaikan vyö aukesi. Se korjattiin nopeasti, eikä aiheuttanut ensimmäistäkään ongelmaa tosielämässä.- Anonyymi
Vai on siitä reilut kymmenen vuotta. Katoppas tuosta:
Tekniikan Maailma Autot
9.5.2018
Paljastui TM-testissä: Volkswagen-konsernin autojen turvavöissä vaarallinen suunnitteluvirhe.
https://tekniikanmaailma.fi/paljastui-tm-testissa-volkswagen-konsernin-autojen-turvavoissa-vaarallinen-suunnitteluvirhe-johtanee-laajaan-takaisinkutsuun/
Tässä Vw:n korjaus. Nippuside:
https://cdn.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/2018/06/seat-arona-nippuside-e1529472175609.jpg
https://tekniikanmaailma.fi/tm-testasi-uudelleen-volkswagen-konsernin-turvavyokorjaus-on-kelvoton-korjaus-hajoaa-ensimmaisessa-jarrutuksessa/ - Anonyymi
Valehtelija.
- Anonyymi
Maailmalla on taloustaantuma ja autokauppa on kovin hiljaista ja siksi tuotantoa sopeutetaan tilanteeseen sopivaksi. Näin toimii kaikkia teollisuus, kuten selvemmin rakentaminen.
- Anonyymi
Kumma kun Toyota sopeuttaa toisinpäin. Rakentaa lisää tuotantolinjoja.
- Anonyymi
Tuo kohta 6 on yleinen ongelma myös muilla valmistajilla.
- Anonyymi
16 000 työntekijää haukkui Volkswagenin johtoa tiedotustilaisuudessa Saksassa.
https://www.hs.fi/talous/art-2000010675136.html - Anonyymi
Kyllä aloittaja on taas vääntänyt ja kääntänyt asioita. Väitteet ovat paikkansa pitämättömiä.
Suurin ja ehkä ainoa syy, on kiinalaisten kinnereiden halpa hinta. Varustelut ovat vaihtelevia ja ominaisuudet niitä näitä. Se kostautuu ennen pitkää käyttäjälle kuluina.
Pitää myöskin huomata, että kiinalaisiin tavaroihin ei kannattaisi ryhtyä. Se on kauppapoliitinen juttu, mutta myös ihan poliiittinen juttu.- Anonyymi
Kuinka kaikki lehdet ja yle uutisoisivat paikkansa pitämättömiä asioita??????
- Anonyymi
Volkswagenin Saksan tehtailla tällä hetkellä valmistettavat Volkswagen-autot edustavat tämänhetkistä saksalaista laatua. Toki myös muut saksalaiset automerkit vaikuttavat yleiseen arvioon saksalaisesta laadusta. Varovainen johtopäätös kuitenkin on, että käytännössä saksalainen laatu ei ole aina toivottua laatua.
Ja konserni on tehnyt Skodasta ehkä liian hienon brändin.- Anonyymi
Sellaista kuin saksalainen laatu ei ole ollut kahteenkymmeneen vuoteen. "Japanilinen ei päästä käsistään mitään huonolaatuista" - väite sensijaan pitää yhä paikkansa.
- Anonyymi
Lisänä ne kaikki huijaukset päästöistä ja monesta muustakin jutusta.
- Anonyymi
Päästöhuijaus
Apinakokeet päästöillä
Koeautojen myynnit
..ja monet monet muut jutut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päästöhuijaus
Apinakokeet päästöillä
Koeautojen myynnit
..ja monet monet muut jutut.Ihmiskokeet myös:
"Volkswagenin pääjohtaja pahoitteli ihmiskokeita: ”On asioita, joita ei pitäisi tehdä”
Kaasutusta.
https://tekniikanmaailma.fi/volkswagenin-paajohtaja-pahoitteli-ihmiskokeita-asioita-joita-ei-pitaisi-tehda/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmiskokeet myös:
"Volkswagenin pääjohtaja pahoitteli ihmiskokeita: ”On asioita, joita ei pitäisi tehdä”
Kaasutusta.
https://tekniikanmaailma.fi/volkswagenin-paajohtaja-pahoitteli-ihmiskokeita-asioita-joita-ei-pitaisi-tehda/JÄRKYTTÄVÄÄ!
- Anonyymi
Jaa
- Anonyymi
Volkswagen/VAG konserni on jo parin vuosikymmenen ajan kaivanut omaa kuoppaansa.
Surkea laatu, takuuvastuiden välttely, huijaaminen...
Antaa vaan kaatua, ei tule ikävä.- Anonyymi
Aika huonoa huumoria poju.
- Anonyymi
Tuossa ei ole mitään huumoria. Se on totisinta totta.
- Anonyymi
Oikeastaan jo 80-luvulla valmistettu VW 5 sylinterinen diesel oli susi.
Vastaava bensiinimoottori hajosi 208 000 km ajettuna minulla.
Dieselmoottori 209 000 km ajettuna. Venttiiliremontti 180 000 km ajettuna.
Volvon edustaja sanoi taksissa ajetun jopa 290 000 km ennen remonttia.
Käytin moottorin autotohtorilla SFS standardi yrityksessä.
Hän näytti miksi moottori nopeakäyntisenä ja suuripaineisena ei käynnistynyt.
Toyotat 400 tkm ajettuna ovat kertaakaan säätämättömiä moottoreita ja hyvässä kunnossa vielä myyntihetkellä.
- Anonyymi
Vuoden 2008 jälkeen Volkswagen-konserni ei ole valmistqanut ainuttakaan kestävää autoa. Mitähän silloin tapahtui?
- Anonyymi
Volkswagenilla ei ole tulevaisuutta.
- Anonyymi
Surkea johto sössi valmistajan tulevaisuuden.
- Anonyymi
Volkswagenien omistajien negatiiviset kokemukset estävät enää Volkswagenin ostamista.
- Anonyymi
Kuinka joku monta vikaista Volkswagenia ja/tai Skodaa ostanut enää uskoisi niihin.
- Anonyymi
Kummallista, että autolehdet yrittävät pelastaa Volkswagenin valehtelemalla. Auto on todella vikainen ritsa.
- Anonyymi
Volkkariko on se saksan lada ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 244592
Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu333533Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka543414Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi
Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu203350Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1232930Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod282680Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1162360Antifasismi - mitä se on?
Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint122351MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142165Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S331774